Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
-
PereMajorPe
Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
L'ONG Justícia i Pau
i l'Associació de Mestres Rosa Sensat
(el referent pedagògic al país) han publicat els drets de criança dels infants. El text diu així:
DRET A SER INFANT
Tot infant té dret a ser infant
Però moltes vegades l'infant éss pressionat per créixer i forçat a madurar cada vegada més aviat
Això perjudica el desenvolupament normal de l'infant
No respectar el dret a ser nen/a perjudica el seu desenvolupament emocional.
DRET AL BENESTAR
Anar en braços i estar a la falda també és un dret de l'infant
Asseure's a la falda no malcria. El contacte físic és indispensable perquè és una demostració física d'amor, d’atenció i tendresa.
DRET A SER FELIÇ
Tot infant té dret a ser feliç.
Per a ser feliç necessita sentir-se estimat, ser atès, rebre suport i estímuls; necessita tenir llibertat.
Necessita ser reconegut com una persona i veure els seus drets respectats.
Per a ser feliç espera rebre límits i exemple dels adults.
DRET A JUGAR
Els adults tenim dificultats per reconèixer el dret a jugar. I reconèixer que jugar és l'actividat dels nens.
Tots els nens del món, fins i tot en las condicions més terribles de pobresa i prohibició, juguen.
Jugant és com els nens organizen el món, dominen els papers i les situacions i es preparen per al futur.
DRET A PLORAR
Plorar és un dret del nadó i del nen que l'adult no entén.
Plorar és un dels primers llenguatges del nounat, és la seva única manera de comunicació oral.
S'ha de conèixer la causa del plor per atendre el nen.
El plor és la causa principal de violència física contra els infants.
DRET A UNA OPORTUNITAT JUSTA
Els anys més importants per al desenvolupament d'un infant són els 6 primers.
Als 6 anys, el nen ja ha passat per experiències que l'han marcat: ha conegut l'amor o l'abandonament, la carícia o la violència,
l'atenció o la indiferència, la confiança o la desconfianza, l'alegria o la tristesa.
Per tenir una oportunitat justa, per desenvolupar-se normalment i ser feliç, és necessari que la major part de les seves experiències siguin positives.
DRET A NO SER ETIQUETAT
Què és una etiqueta?
És un paper que col•loquem en una ampolla per saber què hi ha a dins.
Quan li diem a un infant, per exemple, que és un malcriat, dolent, incapaç. Això serveix per a que el nen assumeixi cada vegada més el paper que els adults li hem atribuït.
La infantesa és sempre això o allò altre, l'etiqueta danya la bona imatge que el nen es fa d'ell mateix.
Amb suport, amor i sense ser etiquetat, l'infant pot canviar el comportament que no volem que tingui.
DRET A LA NO-VIOLÈNCIA
Cada hora mor un infant apallissat, cremat o torturat pels seus pares.
Pegar una criatura és una covardia, i la violència només educa pera més violència.
És necessari substituir la violència i la por per la tendresa i l'amor: la pau comença en la família.
DRET A LA LLIBERTAT
Tot infant necessita des deel naixement llibertat per explorar i conquerir els seus espais.
Necessita llibertat per gatejar, per posar-se d'empeus, per caure i aixecar-se, per experimentar i aprendre..
Tot infant necessita suport, espaci i llibertat per intentar fer coses, per adquirir confiança i aprendre a créixer.
i l'Associació de Mestres Rosa Sensat
(el referent pedagògic al país) han publicat els drets de criança dels infants. El text diu així:DRET A SER INFANT
Tot infant té dret a ser infant
Però moltes vegades l'infant éss pressionat per créixer i forçat a madurar cada vegada més aviat
Això perjudica el desenvolupament normal de l'infant
No respectar el dret a ser nen/a perjudica el seu desenvolupament emocional.
DRET AL BENESTAR
Anar en braços i estar a la falda també és un dret de l'infant
Asseure's a la falda no malcria. El contacte físic és indispensable perquè és una demostració física d'amor, d’atenció i tendresa.
DRET A SER FELIÇ
Tot infant té dret a ser feliç.
Per a ser feliç necessita sentir-se estimat, ser atès, rebre suport i estímuls; necessita tenir llibertat.
Necessita ser reconegut com una persona i veure els seus drets respectats.
Per a ser feliç espera rebre límits i exemple dels adults.
DRET A JUGAR
Els adults tenim dificultats per reconèixer el dret a jugar. I reconèixer que jugar és l'actividat dels nens.
Tots els nens del món, fins i tot en las condicions més terribles de pobresa i prohibició, juguen.
Jugant és com els nens organizen el món, dominen els papers i les situacions i es preparen per al futur.
DRET A PLORAR
Plorar és un dret del nadó i del nen que l'adult no entén.
Plorar és un dels primers llenguatges del nounat, és la seva única manera de comunicació oral.
S'ha de conèixer la causa del plor per atendre el nen.
El plor és la causa principal de violència física contra els infants.
DRET A UNA OPORTUNITAT JUSTA
Els anys més importants per al desenvolupament d'un infant són els 6 primers.
Als 6 anys, el nen ja ha passat per experiències que l'han marcat: ha conegut l'amor o l'abandonament, la carícia o la violència,
l'atenció o la indiferència, la confiança o la desconfianza, l'alegria o la tristesa.
Per tenir una oportunitat justa, per desenvolupar-se normalment i ser feliç, és necessari que la major part de les seves experiències siguin positives.
DRET A NO SER ETIQUETAT
Què és una etiqueta?
És un paper que col•loquem en una ampolla per saber què hi ha a dins.
Quan li diem a un infant, per exemple, que és un malcriat, dolent, incapaç. Això serveix per a que el nen assumeixi cada vegada més el paper que els adults li hem atribuït.
La infantesa és sempre això o allò altre, l'etiqueta danya la bona imatge que el nen es fa d'ell mateix.
Amb suport, amor i sense ser etiquetat, l'infant pot canviar el comportament que no volem que tingui.
DRET A LA NO-VIOLÈNCIA
Cada hora mor un infant apallissat, cremat o torturat pels seus pares.
Pegar una criatura és una covardia, i la violència només educa pera més violència.
És necessari substituir la violència i la por per la tendresa i l'amor: la pau comença en la família.
DRET A LA LLIBERTAT
Tot infant necessita des deel naixement llibertat per explorar i conquerir els seus espais.
Necessita llibertat per gatejar, per posar-se d'empeus, per caure i aixecar-se, per experimentar i aprendre..
Tot infant necessita suport, espaci i llibertat per intentar fer coses, per adquirir confiança i aprendre a créixer.
Re: Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
Graciès per la informació...a vegades calen manifestos com aquest per prendre conciència de la naturalesa de l'infant i com hem de respectar-la!!!!!!


Re: Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
Per coses com aquesta m'alegro de ser membre de l'Associació Rosa Sensat.
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA

-
PereMajorPe
Re: Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
Penso que això crearà un precedent en l'educació del nostre país.
Re: Manifest de Justícia i Pau i de l'Ass. Mestres Rosa Sensat
Hola!! Fa temps que us segueixo i no havia llegit aquest post. No podria estar més d´acord!!! Tot això ho donem per normal,però fins que no ho llegeixes no veus que per desgràcia hi ha molts nens que no tenen ni un petó!!
Torna a “El desenvolupament emocional”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

















