Passos per començar a mirar una adopció

Fills del cor.
*lourdes*
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Passos per començar a mirar una adopció

EntradaAutor: *lourdes* » dt. set. 15, 2009 4:08 pm

hola!

Nosaltres quan vam sortir de la reunió del ICAA a Girona, vam sortir amb un baixón horrorós. Ens va costar refer-nos, a mes ens va fer la xerrada una suplent i q estava afònica i quasi no podia parlar.

Varem sortir molt destrempats, però despres va decidir tirar pel dret i aquí estem :cnen:

Tenim registre de xina del abril 2007, portem més de 2 anys d'espera però el pitjor és q no veiem el final!!!!!

Finalment, hem decidit obrir el doble epedient i divendres torno a anar al ICAA per presentar l'ampliació del CI

Ara obrirem a Russia i esperem vaigi tot més rapid i aviat vingui :cnena:

Petons
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Neu
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. gen. 13, 2008 6:14 pm

EntradaAutor: Neu » dt. set. 15, 2009 6:06 pm

Gràcies Lourdes i Betti! Una pregunta que potser em podeu contestar: un cop tens el CI i obres un expedient, té algun cost aquest expedient o tot ho pagues quan t'arriba el nen?

Lourdes, tu ara obres expedient a Rússia perquè a la Xina està tardant molt. Això significa que et quedaràs el nen que t'arribi primer i renunciaràs al segon?

Perdoneu les preguntes de novata!
*lourdes*
Contacta:

EntradaAutor: *lourdes* » dc. set. 16, 2009 3:44 pm

hOLA bETTY!!!! Res res, tu pregunta que és gratis :p-)

Depen del pais, a la xina no he pagat res, sols pagues un cop t'asignen, be, apart del cost de realitzar l'expedient, i 2 talons de 200 $ (Aprox al CCAA) i 500 $ per la traduccó del expedient.

A Russia, com has d'anar amb ecai, has de pagar l'ecai uns 2900 €

I sí, un cop m'assignin a russia o xina el segon expedient, automaticament es tanca.

Petons i tu pregunta pregunta.

Per cert hi ha par aqui gent q estigui adoptent o amb tramits per russia?

Fins aviat
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Neu

EntradaAutor: Neu » dl. set. 28, 2009 9:11 am

Hola guapes,

la setmana passada vaig anar a la reunió informativa a l'ICAA i em va agradar molt. Ens ho van explicar tot molt clar i vam sortir convençuts que tramitaríem el CI. Actualment costa 1000€ (que de fet és el que costa el curset aquest d'un dia i mig).

El procés és llarg i costós tan a nivell psicològic com econòmic (ens van dir que l'adopció a Rússia pot pujar fins a 35.000 €) L'any passat van arribar uns 150 nens de Rússia, uns 120 de la Xina, 80 d'Etiòpia, i de la resta de països no més de 20 per any (alguns només 1 o dos). L'adopció a Catalunya és tot un altre tema. Actualment hi ha 800 parelles en llista d'espera.

Actualment a la Xina la cosa està molt aturada, Rússia encara va fent, però les coses poden canviar d'un moment a l'altre perquè cada vegada hi ha més sol.licituds (potser poden començar a davallar per la crisi).

Ens van explicar casos terribles: de parelles que quan se separen "tornen" (es a dir, abandonen) el nen adoptat, però no els biològics, d'altres que també tornen nadons perquè els han fet proves exhaustives i els han trobat algun petit problema....

Molts ànims a totes!
Betti
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: Betti » dj. oct. 01, 2009 5:52 pm

Hola de nou guapetes!!!

Entro poquíssim, ja ho sé, però estic liadíssima, la nova feina... ja se sap!!

Neu, me n'alegro que tireu endavant amb el CI. És una temporada de nervis, però jo ho vaig trobar molt interessant i enriquidor.

Però no us deixeu enganyar pels temps d'espera. Actualment TOTS els països van per la vora dels 3 anys d'espera. Nosaltres, que adoptem a Malí, en principi era dels més ràpids, i ara ens han dit que va sobre els 3 anys i mig.

L'adopció nacional també és llarga, però no tant. Comença a comptar el temps des que entregues la sol·licitud i per tant, són tres anys, però des del principi. Nosaltres vam entregar la sol·licitud el nadal 2008 i per tant ja tenim 9 mesos recorreguts per adopció nacional, mentre que no portem res recorregut per Mali, perquè són 3 anys des del gener del 2010 que serà quan firmarem el contracte. O sigui que arribarà segur abans el nacional que l'africà....

Però vés a saber, igual el nostre fill és d'origen africà nascut a manresa!!!! :pandi:

Una abraçada a totes i ànims, molts ànims... :globus:

Si algú vol donar un cop d'ull, tenim un blog de l'adopció: http://camidafrica.blogspot.com
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Blanca07
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

EntradaAutor: Blanca07 » dv. oct. 02, 2009 11:23 am

No sé com van els temes d'adopció , però us explicaré el final d'una adopció nacional. No sé el temps que van estar.

Sé que aquesta parella ja tenia una nena adoptada (nacional) i quan els hi van donar ja era grandeta (em sembla que tenia 8 anys).

Per el que em van explicar, sé que contra més requisits posis a l'hora d'adoptar més temps triguen a assignar-te un fill, requisits tipus: vull un nen que no arribi a l'any, etc etc...

Respecte a lo que dius NEUS sé que a aquesta parella els hi van oferir un bebé de 6 mesos (quan van fer la 2a adopció nacional) el qual els hi van dir a l'entrevista que "tenia alguns problemes", no els hi especificaven i no els hi ensenyaven cap foto, pel que em van explicar es veu que aquest bebé tenia algun tipus de deficiència tipus síndrome de down o alguna cosa semblant, la questió es que s'ho van rumiar quedar-se o no el nen i al final van decidir no quedar-se'l ja que un nen així comporta moltíssima més reponsabilitat que no pas un altre (espero que ningú es senti ofés per les meves paraules). No sé, si els casos que has nombrat tu que els feien exàmens els metges i trobaven alguna cosa i despres els tornaven, els hi havien dit abans, però suposo que si tenien alguna cosa "greu" aixó s'hauria de dir ja que tu penses que el nen que t'assignen sigui un nen que en un principi no et pugui derivar a cap tipus de prblema en el sentit que hagi de canviar molt la teva vida. Jo la veritat no sé com reaccionaria però suposo que aquesta gent es deu sentir "enganyada". Ho repeteixo , no ho sé. És la meva opinió. Però també entenc que si vas a fer una adopció internacional has d'estar "obert" a que els nens tiguin algun problema ja que segons quins nens venen d'uns països subdesenvolupats els qual tenen tot tipus d'enfermetats i no tenen control de moltes d'elles.

Veig molt fort el preu que s'ha de pagar per adoptar un nen , en el cas dels rusos ho trobo fortíssim que demanin 35.000€!!!! Otres la quantitat de nens que hi han al món que necessiten uns pares i la quantitats de dones/homes que volen ser pares ho haurien d'agilitzar més i amb molts menys costos. Realment en aquests casos , otres , et plantejes molt si pots afrontar (econòmicament) ser pares.

Espero que tots els que esteu en tràmits ho aconseguiu el més haviat possible el somni de ser pares. Molta sort!

Edito per dir que de la parella que he parlat al cap de 3-4 mesos d'oferir-lis aquest bebé de 6 mesos els hi van oferir un altre bebé (marroquí) de 4 mesos que ara deu una mica més d'un any.
Evakira
Entrades: 1326
Membre des de: dj. jul. 19, 2007 3:51 pm
Ubicació: Seguimos soñando contigo.....

EntradaAutor: Evakira » dl. oct. 05, 2009 5:24 pm

Blanca07 ha escrit:No sé com van els temes d'adopció , però us explicaré el final d'una adopció nacional. No sé el temps que van estar.

Sé que aquesta parella ja tenia una nena adoptada (nacional) i quan els hi van donar ja era grandeta (em sembla que tenia 8 anys).

Per el que em van explicar, sé que contra més requisits posis a l'hora d'adoptar més temps triguen a assignar-te un fill, requisits tipus: vull un nen que no arribi a l'any, etc etc...

Respecte a lo que dius NEUS sé que a aquesta parella els hi van oferir un bebé de 6 mesos (quan van fer la 2a adopció nacional) el qual els hi van dir a l'entrevista que "tenia alguns problemes", no els hi especificaven i no els hi ensenyaven cap foto, pel que em van explicar es veu que aquest bebé tenia algun tipus de deficiència tipus síndrome de down o alguna cosa semblant, la questió es que s'ho van rumiar quedar-se o no el nen i al final van decidir no quedar-se'l ja que un nen així comporta moltíssima més reponsabilitat que no pas un altre (espero que ningú es senti ofés per les meves paraules). No sé, si els casos que has nombrat tu que els feien exàmens els metges i trobaven alguna cosa i despres els tornaven, els hi havien dit abans, però suposo que si tenien alguna cosa "greu" aixó s'hauria de dir ja que tu penses que el nen que t'assignen sigui un nen que en un principi no et pugui derivar a cap tipus de prblema en el sentit que hagi de canviar molt la teva vida. Jo la veritat no sé com reaccionaria però suposo que aquesta gent es deu sentir "enganyada". Ho repeteixo , no ho sé. És la meva opinió. Però també entenc que si vas a fer una adopció internacional has d'estar "obert" a que els nens tiguin algun problema ja que segons quins nens venen d'uns països subdesenvolupats els qual tenen tot tipus d'enfermetats i no tenen control de moltes d'elles.

Veig molt fort el preu que s'ha de pagar per adoptar un nen , en el cas dels rusos ho trobo fortíssim que demanin 35.000€!!!! Otres la quantitat de nens que hi han al món que necessiten uns pares i la quantitats de dones/homes que volen ser pares ho haurien d'agilitzar més i amb molts menys costos. Realment en aquests casos , otres , et plantejes molt si pots afrontar (econòmicament) ser pares.

Espero que tots els que esteu en tràmits ho aconseguiu el més haviat possible el somni de ser pares. Molta sort!

Edito per dir que de la parella que he parlat al cap de 3-4 mesos d'oferir-lis aquest bebé de 6 mesos els hi van oferir un altre bebé (marroquí) de 4 mesos que ara deu una mica més d'un any.

uNA PETITA PUNTUALITZACIO...

no es paguen 35000 per una adopcio....

Rusia, has de viatjar 2 cops, una estada de 5 a 8 dies i un altra en la que has d'estar-hi 21 dies.... s'ha de comptar que segons la regió potser has d'agafar 2 avions ja que russia es enorme.. compte l'allotjament, la manuntenció i en viatges ja us dic que s'en van més de 8000 euros...
La resta, traduccions i mooooolts mooooolts impressos xq a russia son MOLT pesats amb documentació... a més com que ens obliguen a anar x ECAI TENIM QUE PAGAR ALLOTJAMENT A L'ACOMPANYANT aixi que anem sumant.......

Bueno, si treiem aixo, i fos com a Xina, seria sobre unns 18000, pero els rusos... son els rusos... jejeje

un peto
SERE MAMA, El meu nen espera a RUSIA!
http://esperandounallamada.blogspot.com/
Neu

EntradaAutor: Neu » dt. oct. 06, 2009 5:46 pm

Bona tarda,

he trobat un escrit de la Pilar Rahola que penso que us pot agradar molt. Necessiteu una estona per llegir-lo perquè no és curt, és d'aquells que requereixen uns moments de pau (a ser possible amb una tassa de tè o cafè per anar-lo assaborint!)

Espero que us agradi. Aquí teniu el link:

http://www.pilarrahola.com/3_0/CONFEREN ... cfm?ID=113
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dg. des. 28, 2008 12:58 pm
Ubicació: Llagostera (Girona)

EntradaAutor: avatar_70 » dg. oct. 18, 2009 9:44 am

I quant de temps es triga de mitja en dur a terme l'adopció? costa molt?
*lourdes*
Contacta:

EntradaAutor: *lourdes* » dl. oct. 19, 2009 9:03 am

A nacional no costa res, sols l'elaboració del Certificat de idoneitat que crec són 900 €, però la resta és tota gratuita.

A internacional depen del pais te un cost o un altre. El cost pot oscil·lar entre 9.000 € a 35.000 € depenent on volgueu o millor dit pogueu adoptar, ja que cada pais posa una serie de requisits a complir.

Et passo un pàgina una mica desfassada però bastant complerta on post comnçar a donar un cop d'ull: http://www.coraenlared.org/index.php?id=paises o bé a la pagina de la generalitat: http://www.gencat.cat/benestar/icaa/adopais.htm.

Nosaltres al final ens ho hem repensat i hem tancat Rússia i obrim nacional. No tenim gens clar el procés rus i no és una cosa per fer si no la tens clara, mai m'ha agradat el sistema rus.... ara tampoc podia. Total que al final estem a la xina i nacional.

Sempre hem volgut 2 fills, i aquesta és la marena de fer-ho. Amb internacional quan t'assignen un expedient l'altre obligatoriament queda tancat, en canvi a nacional no, sols demanen una diferencia d'un any entre les 2 assignacions.

Petons
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

EntradaAutor: mamlaboni » dg. nov. 01, 2009 3:32 pm

Hola noies!
Entro per donar-vos ànims i moooolta energia positiva per tal que aconsegui aviat el vostre somni de ser mares-pares. Em sembla tan absurd que havent nens sense familia i parelles que volen tenir fills els tràmits siguin tant lents.... en fi, us paso un enllaç d'una noia que va adoptar una nena xinesa http://www.filladelcor.com/, i explica tots els passos, tràmits, costos, etc... és una història molt i molt maca que a mi em va donar a conèixer l'experiència tant dificil i tant maca de les adopcions.
Per cert vaig descobrir aquest fil buscant informació sobre la manteta Bai Jia Bei ( aquesta noia en va fer una, com tants pares que mentre esperen el seu fill-a dediquen el temps a fer-li aquest present tant maco). Si algú s'anima a fer-ne una que m'envii un privi i ens canviem els nostres trossets de roba . Jo n'estic fent una. Sino la voleu fer i em voleu enviar el vostre desitj també será ben rebut!!!
kitiara
:: dragona
Entrades: 4192
Membre des de: ds. jul. 23, 2005 9:19 am
Ubicació: Viladecans
Contacta:

EntradaAutor: kitiara » dv. nov. 13, 2009 6:15 pm

Chicas como llevais la espera????

Nosotros tenemos la idoneidad verbal desde el día 14 de octubre, pero estamos esperando el CI, a ver si llega ya!!!!, es un desespero abrir todos los días el buzon!!! jajaja, y eso que acaba de empezar la espera!
Lau
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » ds. nov. 14, 2009 12:12 pm

Hola ,

jo voldria puntualitzar una cosa ... o unes quantes....

primer de tot, no es paga per l'adopció en si... adoptar és gratis, sigui nacional o internacional... es paga pels tràmits, notaris, ecai, advocats, viatges, legalitzacions, compulses... etc... ningú treballa gratis.

segon... NO tots els nens del món que passen gana i són pobres són adoptables!!! Hi ha moltes famíles a països subdesenvolupats que són pobres però s'estimen els seus fills... aquests nens no són adoptables per molt que s'estiguin morint de gana... sino, per la mateixa regla de tres, podria venir l'angelina Jolie i endur-vos els vostres fills perque ella té més diners... m'explico?

tercer... quan es fan les entrevistes pel certificat d'idoneitat.. allà es valora si la família està capacitada per un nen sa, nen amb necessitat especials, etc... si el teu certificat d'idoneitat posa nen sa, no t'assignaran un nen amb sida, o hepatitis, o una deficiència, etc... ara bé, si quan arriba a casa, dos mesos després trobes una cosa que al seu païs d'orígen no se li ha detectat per falta de recursos... NO et pots sentir enganyat de cap de les maneres, és el teu FILL!! Un fill no es torna, de la mateixa manera que no deixaríeu un fill biologic a un centre de menors perquè als dos mesos de tenir-lo li troben alguna malaltia dolenta no??

Espero have-rme explicat... però és que penso que molta gent no té clar que la pa/matenritat adoptiva és el mateix que la biològica amb l'excepció que no porta els gens dels pares... i amb comentaris com "si et toca un fill amb un problema etsents enganyat"... doncs poc s'ajuda a fer pedagogia positiva del tema.

Lau. :girafa:
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » ds. nov. 14, 2009 5:20 pm

Hola noies,
el meu germà gran té dos fills biològics i un tercer fill adoptat d'origen xinès. Un altre germà meu ha rebut fa poc el CI per adopció nacional, i està a l'espera de l'assignació del seu fill. Lau penso que tens tota la raó en el que dius, moltes vegades sentim a parlar de l'adopció com una mesura caritativa de prendre-li els fills als "pobres", i això no és la voluntat i el desig de ser pares peti qui peti, sinó un "ajudarem a aquest nen, pobret, però que no porti gaires problemes". No parlo per la gent d'aquí, he llegit molts comentaris i tots respectuosos i desitjosos de ser pares. Però jo he escoltat moltes barbaritats, mireu, el meu germà gran té dos nens biològics, tots dos nens, i va adoptar a la xina, amb el gran desig de tornar a ser pares, i pensant que tindrien una nena. Doncs els van assignar un nen, l'únic nen que els xinos havien assignat a Espanya amb l'associació que anàven ells. Va ser una sorpresa per a tots, i ells encantats de la vida de tenir un tercer nen, és més, a l'associació els van dir que és com un "privilegi" que els xinesos t'assignin un nen, doncs per ells has de complir més requisits que per adoptar una nena. Quan explicava in situ això a la gent, com una curiositat, moooooltes vegades em deien "ah, és un altre nen? I ja en tenen dos? Doncs per què no exigeixen que els donin una nena, si els fa més gràcia?" Jejejje al·lucinant, el sexe d'un fill no es tria, igual que el color de la pell, els ulls, l'estatura.....o per desgràcia, una enfermetat.
Sort a totes.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Lau

EntradaAutor: Lau » ds. nov. 14, 2009 7:37 pm

Exacte... molta gent pensa que perquè "pagues" tens dret a exigir... com si es pagués pel nen... a mi m'han arribat a dir... "però tu pagues pel nen no?" em va sortir de l'anima però vaig contestar... no! aixo seria trafic de nens.

Les llistes d'esera són les que són... i és perquè al contrari del què pensa la gent... NO HI HA NENS ALS ORFENATS ESPERANT... o millor dit... no n'hi ha de petits i sans .... hi ha nens més grans de 5 anys o nens amb malalties greus que estan destinats a viure sempre més amb orfenats...

El què passa també, sobretot a Àfrica (en concret a costa d'ivori que és on conec, tot i que crec que passa a més llocs) és que allà hi ha la "cultura" de deixar els nens a l'orfenat fins que tenen prou edat, si els pares falten, la iaia o tieta el deixa a l'orfenat però NO firma la renúncia... quan el nen té uns 10 anys el van a buscar, aleshores ja fa "servei" a casa... és trist però és aixi... aquells nens no són adoptables, són nens amb família que no renuncia a ells.

Buff, vaya rotllo us acabo de fotre, jeje.

Per cert, molta sort als que esteu en ple procés d'idoneitat... :p-)
Lau. :girafa:
kitiara
Contacta:

EntradaAutor: kitiara » dg. nov. 15, 2009 9:28 pm

Tengo una pregunta que me ronda por la cabeza desde hace días a ver si me podeis ayudar.
La ICIF nos dió la idoneidad verbal el día 14 de octubre y el día 22 de noviembre ya hace 6 meses que hicimos la solicitud, o sea que se acaba el plazo, se supone que el domingo aunque no me ha llegado el CI puedo dar ya por bueno que somo idoneos??, es que nos comentaron en la ICIF que si cumple el plazo han de ratificar el resultado, así que estamos un poco nerviosillos!!!
*lourdes*
Contacta:

EntradaAutor: *lourdes* » dl. nov. 16, 2009 9:16 am

jejejje kitiara que recurdos!!!!!!

yo estaba como vostros, hace 3 años ya (mare meva).

Yo aún no tenia el sí del CI y ya estava preparando el expediente. Siemre he sido muy impulsiva. En el fondo de mi corazón sabia q era un sí.

Aguanta un poco más, ya veras como pronto tendras el Ci, ya queda poco

Besos y suerte
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
kitiara
Contacta:

EntradaAutor: kitiara » dl. nov. 16, 2009 11:20 am

Nosotros queriamos empezar a prepararlo, pero no nos dejan ya que no saben si podremos firmar el año que viene, dependiendo de cuantas asignaciones se hagan para el año próximo!!
Lau

EntradaAutor: Lau » dl. nov. 16, 2009 3:25 pm

kitiara, segurament no tardareu gaire en saber alguna cosa... generalment se sap als voltants dels 6 mesos... tot i així, si verbalment us han dit que us fèien un informe favorable, seria molt estrany que no fóssiu idonis...

Tot i així pots trucar a ICAA per saber si heu passat ja comitè o no... si és així et diran quina és la resolució... ja que des de que es passa comitè fins que arriba la carta a casa poden passar unes setmnaes...

Sort.
kitiara
Contacta:

EntradaAutor: kitiara » dl. nov. 16, 2009 8:45 pm

Bueno, pues si el próximo lunes no ha llegado llamaremos!! Que sufrimiento mirar el buzón todos los días!!!!!!!!!!

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::