PANERA DELS TRESORS I JOC HEURÍSTIC

Més qüestions.
mon
:: conillet
:: conillet
Entrades: 354
Membre des de: dl. juny 11, 2007 9:21 pm

Re: PANERA DELS TRESORS I JOC HEURÍSTIC

EntradaAutor: mon » dt. des. 01, 2009 8:26 pm

Jo treballo en una escola bressol i els hi encanta!!!
Imatge
]
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
nena83
:: dragona
Entrades: 4086
Membre des de: dv. set. 05, 2008 6:41 pm

EntradaAutor: nena83 » dj. des. 03, 2009 6:37 pm

Jo hi he treballat i molt bé! Ara estic al 2n cicle d'infantil però ja estic preparant cosetes per quan na Marta s'aguanti ben asseguda...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
Queca 74
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 71
Membre des de: dl. juny 08, 2009 1:46 pm

EntradaAutor: Queca 74 » dv. des. 04, 2009 9:55 am

No en tenia ni idea ni de la panera ni del joc i ho he trobat genial!!!!!
Avui mateix començo a recopilar objectes per fer la nostra panereta, tenim temps, kja que la Cristina amb 4 mesos, passa bastant de tot el que té, encara.
Angaleta, moltíssimes gràcies per la informació i a totes per les aportacions que feu. No sabeu com és d'important per les mares primerenques i que no tenim cap contacte amb el món de l'ensenyament, totes aquestes idees.
Un petó per totes!!!!!!!!!!! :Sou uns :***: :***: :***:
Ixena
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dg. des. 06, 2009 9:31 pm

Gràcies! :ok:
Aquestes informacions van de meravella per les mares novelles que no sabem què podem fer. Totes les que tingueu informacions d'aquest tipus ens seria de molta ajuda!
Imatge
TXETA
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3580
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:54 pm

EntradaAutor: TXETA » dt. des. 08, 2009 9:29 am

Tot just ahir vaig començar a fer-li la panera, ja s'aguanta solet assegut, i recordant la carrera de magisteri vaig dir, calla, que li farem una panera al pititón i li encantarà, i així ha estat, ahir vaig anar de compres i apa, rulos, colador, peces de fusta, pilotes de diferents colors i textures,... vaja, de tot una mica, el xino de la botiga em va mirar amb una cara... deuria pensar que estava com un llum! :ok: A veure si us poso fotos del peque jugant, li va encantar! :anec:
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Esquiroleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dl. jul. 21, 2008 4:56 pm
Ubicació: Baix Llobregat

EntradaAutor: Esquiroleta » dt. des. 08, 2009 8:12 pm

Prenc nota! Al meu petit encara li queda una mica per poder jugar amb la panera dels tresors però vull començar a replegar objectes per anar-li preparant. Gràcies per la informació >.-<:
Ixena
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dc. des. 09, 2009 10:37 pm

I això del joc heuristic, en què consisteix? o és el mateix que la panera del tresor?
Imatge
glauc
Entrades: 4272
Membre des de: dc. nov. 28, 2007 10:06 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: glauc » dj. des. 10, 2009 7:14 pm

Hola!
Avui he descobert aquest post i jo que també sóc del ram de magisteri doncs he trobat molt interessant poder donar idees i consells als papis!!! >.-<: >.-<:
Les meves peques encara no s'aguanten assegudes però jo també els vull preparar una panereta dels tresors perquè puguin jugar. Prenc nota de tot el que hi podem posar i si se'm acut alguna altra cosa ja us ho diré! >.-<:
SORT A TOTES!!!! :love: :love: :love:
Ixena em penso que el joc heurístic és el tipus de joc que es desenvolupa amb la panera dels tresors... Jo ho vaig estudiar a educació infantil però ho tinc molt oblidat perquè jo treballo al segons cicle. Crec que té molta relació amb el descobriment de les coses i en deixar fer al nen lliurement perquè vagi establint relacions entre els objectes... :-:) :ok:
Imatge
ImatgeImatgeImatge
ENS VOLS CONÈIXER? viewtopic.php?f=50&t=11455
Piruet
:: lleona
Entrades: 935
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:25 pm
Ubicació: Bigues (Vallès Oriental)

EntradaAutor: Piruet » dt. gen. 19, 2010 9:43 am

Ara potser diré una bajanada però em sembla que el joc heurístic és el tipus de joc de 'classificar' material de diferents textures.... Una cosa és, per exemple, jugar amb la panera dels tresors; treient, posant i observant, xupant i mossegant totes les coses que hi ha i el joc heurístic seria, ja una mica més grandets, jugar amb un pot plé de taps de suro, un pot plé d'agulles d'estendre, una caixa plena de cadena de metall, un altre caixa amb rulos... I anar posant i treient i guardant cada cosa 'al seu lloc'.... No sé si m'he explicat....

Us deixo una foto del Roc amb la panera dels tresors. És de fa un parell de mesos, és la primera panera que li vaig fer. Ara ja li he canviat per una panera rodona, que és el que és més correcte. A ell li encanta igual.... neu:-D

Petonets !!!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge

Imatge
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dt. gen. 19, 2010 11:03 am

Quina monada de nen, Piruet!!

El joc heurístic crec que és això que dius, posar i treure coses d'un recipent més grans.
A vegades veig a la llar d'infants on va la meva filla que juguen amb un munt de potets d'Actimel, quan fem la reunió els demanaré que m'expliquin millor això del joc heurístic.

La panera dels tresors els encanta, quan la meva nena es va començar a aguantar asseguda s'hi passava unes bones estones treient les coses de la panera i explorant-les, és tant bonic veure la curiositat que tenen per descobrir el món... :love: :love: :love:
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Piruet

EntradaAutor: Piruet » dt. gen. 19, 2010 1:21 pm

Pepeta ha escrit:Quina monada de nen, Piruet!!

Moltes gràcies Pepeta !!! :love:

Petonets !!!
Imatge

Imatge

Imatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. feb. 26, 2010 2:30 pm

Ostres què xulo, jo li començaré a preparar ja una panera, la Clara encara no s'aguanta asseguda però tampoc falta tant, així que millor vaig fent...

Una cosa que no acabo d'entendre, per què la panera ha de ser rodona?? Està clar que no li donaré una caixa amb unes cantonades dures i afilades amb les que es pugui fer mal, però entre rodona, ovalada o quadrada amb cantonades arrodonides no veig la diferència!

Ah, i com la guardeu per a que no acabi plena de pols? Crec que l'hauré de guardar sota la cuna de la nena, ja que al seu armari (i a tots els de la casa) ja hi ha massa coses i segur que acabarien totes les coses de la panera perdudes, no sé si posant-t'hi simplement un drap per sobre podré evitar que s'embruti gaire...
Piruet

EntradaAutor: Piruet » dv. feb. 26, 2010 3:08 pm

Raqueleta, a l'enllaç que hi ha al final del primer missatge d'aquest post he trobat això:

"es posen en una panera de vímet dur d'uns 35 centímetres de diàmetre i 8 d'alçària. És important que la panera sigui sòlida, plana, estable i sense nanses. El nen s'hi ha de poder repenjar còmodament sense que se li tombi."

No parla del perquè ha de ser rodona, suposo que dona més estabilitat... però vaja.... jo, ja ho has vist a la foto, al principi li vaig fer amb una rectangular perquè era la que tenia i ja li volia fer... Quan vaig trobar una rodona (que tampoc em vaig tornar mico buscant-la, eh ! la vaig trobar un dia de casualitat als 'xinos' !) doncs li vaig canviar i llestos. :globus:

Sobre la neteja, la veritat és que si alguna cosa està molt bruta (babes, glopada, pols...) ja la rentes. I la pols no s'hi acumula a sobre perquè amb el mateix fet de fer-la servir no li dones temps.... no sé si m'explico gaire.... neu:-)

Jo l'endreço a l'habitació del Roc sobre una calaixera, o a la sala sobre la tauleta.... està sempre a mà ! Ara penses que no saps com ho faràs pero quan la tinguis preparada i la feu servir...no cal endreçar-la gaire ! :ok:

Petonets !!!
Imatge

Imatge

Imatge
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. feb. 26, 2010 3:39 pm

Gràcies Piruet!
Per cert, està molt maco el Roc a la foto.
Ginger
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dv. feb. 26, 2010 7:39 pm

El jocheurístic es fa quan els infants tenen aprox. 1 any i consisteix en posar a l’abast dels infants materials reciclats. Cada infant té a la seva disposició objectes i contenidors amb els quals experimenta i hi estableix relacions. A mesura que van creixent els infants poden interaccionar i jugar conjuntament o intercanviar objectes amb altres companys.

Aquest joc requereix més moviment que la Panera dels tresors. A diferència d’aquest últim, està estructurat per fases: preparació, desenvolupament i recollida (en la qual es fa ús de les bosses).

El joc heurístic permet fer diferents tipus de classificacions, ja que hi ha materials de diverses característiques: els que rodolen, que es poden apilar, que es poden posar dins d’altres... i permeten fer volar la imaginació i fer creacions espontànies.
:camio:
Imatge

Imatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dv. març 19, 2010 10:02 am

Dimecres vam començar amb la panera (una cosina que treballa a la llar d'infants ens la va reglalar, amb un llibre "Panera dels tresors i joc heurístic" de Rosa Sensat, és molt curtet però us el recomano moltíssim), i va anar fantàsticament bé!!!!

El petit es fixa en un objecte, s'hi avalança, l'intenta agafar, xupeteja els que li cauen a les mans, vaig quedar paradíssima amb les seves reaccions. És tant bonic d'observar!
Imatge

Imatge
brunapr
Entrades: 3
Membre des de: dc. nov. 04, 2009 8:14 am

EntradaAutor: brunapr » dg. març 28, 2010 8:23 pm

Nosaltres li hem fet a la Bruna (ara té gairebé 9 mesos) i li encanta. De fet, li agrada tant que després dels 15-20 minuts de jugar, quan li diem que ja s'ha acabat i li traiem, es posa a plorar. De seguida se li passa, però la pobra es queda amb un disgust...
Algú ha trobat alguna manera d'acabar-lo rient o sense plorar?
Gràcies!
Piruet

EntradaAutor: Piruet » dl. març 29, 2010 12:08 pm

De bon rotllo, eh !.... perquè li treieu ? ..... si s'ho està passant bé...

Petonets !!!
Imatge

Imatge

Imatge
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dl. març 29, 2010 9:19 pm

Diria que s'acaba quan el nen diu prou, és a dir, quan es mou molt, s'estira, rondina... almenys nosaltres ho fem així. A vegades són 10 minuts i altres són 25 o 30.....
Imatge

Imatge
Masha
Entrades: 2083
Membre des de: dj. des. 04, 2008 4:46 pm

EntradaAutor: Masha » dt. març 30, 2010 5:46 pm

Hola noies!!!
Acabo de descobrir el post, la veritat és que ja fa dies que em ronda pel cap de fer-li la panera dels tresors, una noia de Setembre ens va comentar que als nens els encantava.
En Sergi ja fa un meset que s'aguanta sentat i ara ja s'estrenté una estoneta a la manteta d'activitats que li tinc posada al terra, però amb els juguets es cansa de seguida i al final ja vol que l'agafi.
Bé serà qüestió de començar a recopilar material!!!

Ja us aniré informant com ho tinc i posaré una foto del peque!!!

Gràcies per aquest post!!!

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::