Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..

Estàs a favor del nou calendari escolar?

Sí, però m'agradaria encara més vacances "blanques"
5
7%
Sí, una setmana blanca és molt bona idea
12
18%
No, millor com abans
51
75%

Vots totals: 68
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.

EntradaAutor: Ítaca » dj. set. 02, 2010 9:12 am

Jo encara no m'hi trobo..., però penso q les escoles haurien de donar alguna solució per tots aquests nens q els papes no tenen pasta per pagar-los l'esquiadeta de turno i q tampoc tenen amb qui deixar-los i ells no poden agafar vacances... és en plan, espavileu-vos...
A mi em sembla perfecte q a l'UE faci anys q es fa això... però tampoc és motiu pq aquí es faci ara... per aquesta regla de 3, els preus de les ADSL haurien de ser molt més econòmics aquí (i no ho són), els salaris haurien de ser força més elevats (i tampoc ho són), etc...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Toni
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. set. 02, 2010 10:19 am

Doncs potser hauriem de demanar de posar aire condicionat a les aules, alimentat per plaques fotovoltaiques..
I si no dona temps a preparar les clases.. potser que els mestres podrieu tornar a l'escola el 15 d'Agost... amb i mes i mig de vacances ja haureu descansat prou... i tindrieu temps suficiones per a preparar l'inci del curs ... :tbiies:
Toni
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. set. 02, 2010 10:22 am

Glauca2 ha escrit:L'altre dia vaig llegir la noticia que a Madrid havien decidit repartir aquests dies en ponts, en lloc de fer una setmana sencera.

he,he,he... :-D :-D :-D :-D
aixó ja ho fan aquí!!!
tots els ponts tenen festa els nens !!
+ festes locals + 3 dies inventats en cas de que no hi hagi ponts :-D :-D :-D
brunadenit
:: zebra
Entrades: 1361
Membre des de: dg. abr. 11, 2010 7:46 pm

EntradaAutor: brunadenit » dj. set. 02, 2010 11:17 am

Doncs a mi se'm fa molt difícil pensar que des del govern facin coses sense assessorar-se per experts i per tant hi tinc una mica de confiança. Per la part de la conciliació per mi és millor, ja que m'ajuden els pares i si està més distribuit és menys pesat per tots. Si he de pagar un casal ho faré igual al setembre que al març. I a mi m'agrada tenir la nena amb els avis i educar-la entre tots. A la meva se li hem ensenyat tot el que sap a casa, i a l'escola ho assenta, però no deixem d'ensenyar-li el que ella vol a casa i per sort ella té molt més afany de coneixements que els que proporciona una aula amb 26 nens amb nivells tan diferents.
Per altra banda també penso en tota aquella gent que treballa durant l'estiu, que també és força, i que això els suposarà una millora substancial de la qualitat de vida respecte les seves vacances i els seus fills. Aquests no es queixen dient que perquè es fan tantes vacances a l'estiu quan ells no poden agafar-se ni una setmana. S'ho munten com poden i ja està.
Jo crec que amb bona voluntat pot ser positiu.
Ah, rela, els nens estan cansats d'estar tantes hores a l'escola, però això sí que no ho podem arreglar els que tenim jornada laboral matí i tarda i a sobre fora d'on vivim (i també som uns quants, sinó mira el menjador de l'escola) I si la vida ha canviat també haurem de canviar altres horaris, no trobeu?
Aquesta és la meva modesta opinió. Salut!
Glauca2
Entrades: 1192
Membre des de: dl. març 22, 2010 4:50 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: Glauca2 » dj. set. 02, 2010 12:04 pm

Toni, aire acondicionat amb nens??? És la pitjor idea que he sentit! Ale, tots refredats i amb mal de gola, etc... per no parlar dels mestres! Estar 6 hores xerrant amb aire acondicionat????? Ja veuries el que duraria la meva veu!

Ponts? Tenim els mateixos que tothom i 3 dies de lliure disposició per col·locar on es cregui convenient. De fet, està pensant perquè molts pares els agafen, aquests ponts, i així puguin disfrutar dels seus fills! Però es clar...millor que vagin al "parking"

I amb el tema horari dels mestres....uffff..........el meu mes de juliol es laboral, no de vacances! Tot i que no hagi d'anar a la feina no vol dir que no treballi. De fet, haig de justificar x hores de formació a l'any, però me les puc distribuir com vulgui. Si les faig al llarg del curs, no cal que les faci a l'estiu, però són hores treballades.
Per tant, només tenim el mes d'agost comptabilitzat com a vacances.
ImatgeImatge
Toni
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. set. 02, 2010 12:34 pm

Glauca2 ha escrit:Ponts? Tenim els mateixos que tothom i 3 dies de lliure disposició per col·locar on es cregui convenient. De fet, està pensant perquè molts pares els agafen, aquests ponts, i així puguin disfrutar dels seus fills! Però es clar...millor que vagin al "parking"

Bé.. teniu els mateixos que tothom.. osigui tots els ponts, jo també els tinc :ok: , per això deia que no es poden distribuir els dies de la setmana blanca en aquests ponts perque ja són festa..

Això de que el mes de juliol es laboral ja m'ho habien dit.. he,he.. :love:
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dj. set. 02, 2010 1:34 pm

Aviam, jo no entenc amb quins bons propòsits estan fets aquests canvis....Penso que té difícil conciliació laboral-familiar per als pares treballadors, jo perque ara fa un mes que no treballo, però a la feina les meves companyes ja feia dies que estàven barallant-se per aviam qui agafava aquella setmana de vacances! Com unes 10 o 12 mares de les quals només una pot agafar-se vacances, així que....complicat. Sí que el que necessita un cangur o un casal, el necessita igual al setembre que al març, però trobo que al setembre ja t'has buscat la vida per a l'estiu i és allargar-ho una miqueta....no sé, ho veig més fàcil.
A mi, sobretot sobretot el que em fa pena és que acabin més tard el curs o comencin més d'hora! Fa molta calor a les classes, i coi, l'estiu és genial!!! Jo amb 27 anys segueixo frisant per a que arribi l'estiu, m'encanta, i se'ns fan curts tres mesos de vacances a casa!!!!
Glauca he llegit un parell de vegades la teva generalització vers als pares "és que als pares no els importa, és que els pares els deixen al parking i els deixaríen tot l'any, és que els pares no pensen en els nens....." i no estic d'acord. Bé, tu ets mestra i deus tractar amb molts pares, potser te n'has trobat molts així......però coi, també hi ha pares que ens preocupem pel bé dels nostres fills per damunt de tot, i pensem tant o més que els mestres en l'escola ideal, ok?
Toni, jo perque no sé esquiar, ho vaig intentar una vegada i encara hi deu haver gent rient a casa seva recordant-me a la pista....però sino vindría, que aquest any no treballo!!! :r)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
laucob
Entrades: 8123
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

EntradaAutor: laucob » dj. set. 02, 2010 1:47 pm

d
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:45 am, en total s’ha editat 1 vegada.
xinxeta
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

EntradaAutor: xinxeta » dj. set. 02, 2010 1:57 pm

ITAC@ jo estic d'acord en que s'han d'oferir alternatives als pares per aquesta setmana pero no és l'escola l'encarregada de fer-ho, ja que les activitats no lectives no són a carrec de l'escola sino dels casals que normalment pertanyen a l'ampa.

BRUNADENIT veig que el problema com dius es el mateix al setembre que al març (si s'ha de pagar casal o tirar d'avis i cangurs), llavors penso que s'han de tenir en compte les raons pedagogiques que son les que haurien d'importar en moments aixi. Et dono tota la raó en el tema horaris, s'haurien de millorar mooolts horaris laborals per conciliar la vida laboral-familiar i després ja adaptar el calendari escolar a aixo, pero ara s'esta xomençant la casa per la teulada.

TONI tot i que no us ho cregueu les nostres vacances son a l'agost, nadal i setmana santa. Al juliol estem disponibles per l'escola i fem formacions, prro no tenim obligació presencial a l'escola.
És el nostre horari simplement, sé que molta gent pensa que tenim moltes vacances, que vivim molt bé.. Doncs la universitat esta oberta per tothom. De la mateixa manera fem moltes i moltes hores extres i a nosaltres ho ens les paguen, ens abaixen el sou, ens empitjoren les condicions laborals, retallen en personal... I despres volen qualitat? Som mestres, no mags

(perdoneu si hi han faltes d'ortografia pero ho he escrit des del movil)
xinxeta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 02, 2010 5:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
brunadenit
Entrades: 1361
Membre des de: dg. abr. 11, 2010 7:46 pm

EntradaAutor: brunadenit » dj. set. 02, 2010 2:34 pm

xinxeta, jo he anat a la universistat he fet un doctorat i encara treballo a la universitat, i t'asseguro que el meu horari laboral i el meu sou (per cert, en contracte de treball, no oposició, i rebaixat un 5%) no l'envejaries ni tu ni cap mestre d'escola. I sí, la feina que teniu és dura, però com tantes d'altres. Us podeu queixar el que necessiteu, però no us feu les víctimes i menys en els temps que corren, que tots ho tenim prou malament. Jo, a més, faig formació complementària durant les meves hores lliures, no tinc cap mes per fer formació i millorar la meva carrera professional. I si dono classes a la universitat me les preparo mentre estic investigant o a les nits. Ep, i jo no em queixo, eh, que consti, crec que soc una privilegiada per poder fer el que m'agrada i anar vivint, simplement.
En quant a buscar-se la vida, per mi és millor que la setmana estigui separada. Al mes de setembre els avis han pringat ja molt i al mes de juliol la nena ha fet tots els casals possibles i per haver, per tant al març crec que tant els avis com la nena estaran més predisposats, només volia dir això, que triar per triar triava la setmana separada. Perquè posar els nens en un casal tot el juliol i 1/2 setembre tampoc és que sigui educatiu, és necessitat!
xinxeta
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

EntradaAutor: xinxeta » dj. set. 02, 2010 3:42 pm

BRUNADENIT jo no em faig la víctima no t'equivoquis. ni crec que la nostra feina sigui pitjor que d'altres ni molt menys, crec que no he dit aixo. Pero sembla que no podem reclamar els nostres drets, com ho fa tothom. Per sort tinc una feina que m'agrada, i reconec que tenim coses molt positives, pero no per aixo em quedare callada si ens empitjoren les condicions.
En quant a la universitat em referia que molta gent ens retreu als mestres que vivim molt be i jo nomes dic que qui vulgui pot estudiar la carrera de mestre com vaig fer jo, simplement.
Imatge

Imatge
nini8852
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

EntradaAutor: nini8852 » dj. set. 02, 2010 3:43 pm

Jo trobo una pijada això de la setmana blanca. Com ha dit algú per aquí, si és per equiparar-nos a altres paísos europeus que van per davant nostre, potser que comencin per la conciliació familiar, la baixa maternal, etc.... i després parlem d'aquestes tocades de nassos.
A mi encara no m'afectarà aquest any perquè la meva nena va a la guarderia, però l'any vinent si.

El que jo sempre he dit és que les escoles, el que haurien de fer es començar l'1 de setembre i plegar el 30 de juny, que amb 2 mesos de vacances a l'estiu, 15 dies per Nadal i la Semana Santa, em sembla que ja n'hi ha ben bé prou. Si almenys el nivell a les escoles fos notable, mira, però veient el fracàs escolar i com es pot aprofitar el temps (no cal que es passin tot aquest temps extra amb el cap dins d'un llibre, també es pot fer més gimnàs, activitats artístiques, civisme, etc....), em fa molta rabia que ara s'hagin tret aquesta setmana de la màniga. Que per una altra banda, això de setmana blanca serà per qui té pasta, perquè crec que els que aniran a la neu seran una minoria.....

Em sembla que he deixat clar el que penso, oi?? jeje :***:

Salut!
Imatge
Heura
Entrades: 579
Membre des de: dt. juny 03, 2008 3:47 pm

EntradaAutor: Heura » dj. set. 02, 2010 4:04 pm

A veure, anem a pams:
Per començar Toni els profes no guanyem res, cal tenir en compte que hi ha escola pública i concertada i mentre els profes de la pública sí que tindran vacances, els de la concertada no, hi haurem d'anar igualment, a fer què?? no ho sé, a perdre el temps segurament.
D'altra banda el curs no es prepara sol, cal fer reunions, marcar plànnigs, programacions, quadrar horaris, reservar sortides, preparar diferents tipus d'activitats... Per no parlar del famós programa 1x1 que ens té a tots molt preocupats i enfeinats. Aquest any tenim 4 dies per preparar tot això, si comencem l'1, tal com proposes, quan preparem el curs? Ens vols fer tornar a treballar el 20 d'agost???? M'agradaria recordar que a sobre ens han abaixat el sou a tots els profes (els concertats també, sense les avantatges dels funcionaris).
Els talls continuats són un problema més que no pas un benefici. La setmana abans de setmana santa els alumnes estan totalment desconcentrats i costa molt avançar temari i fer classes normals; després de setmana santa, costa tres dies tornar a la rutina. Amb aquesta setmana blanca del març tornem a perdre el temps abans i després. Això no és beneficiós pels alumnes.
La tontada d'anar a esquiar se l'ha tret de la màniga el Maragall, que per cert viu en un altre planeta, jo no conec a ningú que es pugui permetre el luxe d'anar a esquiar.
Al setembre és més fàcil, en molts casos (ja sé que no tots), mantenir els nens al lloc de vacances amb els avis, mentre els pares s'han reincorporat el dia 1, però al març, on els portes mentre tu treballes??? A la caseta d'estiu que no està condicionada per l'hivern i que a les 6 és fosc??
Ah!!!! i no us penseu els pares que l'escola us descontarà aquesta setmana del preu mensual de l'escola concertada, sinó que a sobre haureu de pagar més per les activitats extraescolars!!!
A veure Toni on hi veus els avantatges???
Perdoneu però m'he emprenyat molt. Aquest nou calendari escolar s'ha fet sense consultar els professionals, que som els mestres i professors i amb alguns dels comentaris que he llegit (sobretot el teu, Toni) he vist molt desconeixement del món educatiu.
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El Blog --> http://cronicadunarecerca.blogspot.com/
rela
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dj. set. 02, 2010 4:37 pm

Toni ha escrit:Doncs potser hauriem de demanar de posar aire condicionat a les aules, alimentat per plaques fotovoltaiques..
I si no dona temps a preparar les clases.. potser que els mestres podrieu tornar a l'escola el 15 d'Agost... amb i mes i mig de vacances ja haureu descansat prou... i tindrieu temps suficiones per a preparar l'inci del curs ... :tbiies:

Ostres Toni.. amb aquest missatge m'has deixat ben parada... :-:)

no em facis riure!! AA a les aules??jajaj!! jo prefereixo que tot el meu alumnat tingui LLIBRES, BOLIS, GOMES, LLIBRETES i MESTRES que els puguin ajudar en el seu procés d'aprenentatge... que d'aquests últims anem ben justos!!

i.. si vols parlem dels mestres i no de la setmana blanca...

potser et falta informació, i sabries, com bé t'han comentat, que el mes de juliol és laboral... i sí, jo i molts altres professionals fem cursets per anar reciclat-nos.. suposo que com a totes les feines, no?? o sigui que aquest mes i mig de vacances on ja haurem descansat prou no existeix... :ufs: :ufs:

Cadascú té la feina que pot o que ha triat.. doncs jo tinc la que he triat.. animeu-vos!! és una feina molt gratificant!!! i amb mooooooooooltes vacances, ja ho veieu!! :love: :love: :love: :love:

Però repetixo que si voleu obrim un post per debatre sobre la vidorra que ens marquen els mestres... però aquest era sobre la "setmana blanca", no?? :-:) :-:)
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Heura

EntradaAutor: Heura » dj. set. 02, 2010 5:20 pm

rela ha escrit:
Toni ha escrit:Doncs potser hauriem de demanar de posar aire condicionat a les aules, alimentat per plaques fotovoltaiques..
I si no dona temps a preparar les clases.. potser que els mestres podrieu tornar a l'escola el 15 d'Agost... amb i mes i mig de vacances ja haureu descansat prou... i tindrieu temps suficiones per a preparar l'inci del curs ...

Buuuf!!!!!! no m'hi havia fixat amb aquest comentari. Repeteixo TONI El teu desconeixement del món educatiu és brutal. Suposo que com a pare estaràs disposat a pagar tot el que podria costar la instal·lació de l'AA, oi? Perquè no esperaràs que ho pagui la gene?, oiiiii??????? I posats a dir tonteries perquè no tornes tu el 15 d'agost!!!!!! Que fàcil és retallar les vacances dels altres només per la pròpia conveniència... :ufs: :ufs:
ImatgeImatge
Toni
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. set. 02, 2010 5:54 pm

Ostres mestres, no us enfadeu.. que sembleu controladors aeris!!
Reconec que sóc un provocador :dimoni:

Tema aire condicionat, tots els barracons en tenen, els meus fills van estar en barracons 4 anys.. i aquí a Poblenou, BCN encara hi han molts nens en barracons, tots, tots amb aire condicionat.

bé.. ... tornem al tema de la setmana blanca

aquí no hi ha ningú que us agradi esquiar ??
a Catalunya l'any passat es van vendre 2.063.407 forfaits a les 10 estacions d'esquí catalanes, on la majoria d'esquiadors són catalans.. no contem els catalans que també esquien a Andorra, al pirineu Aragonès o als Alps, Itàlia, Suïssa, França i Austria.. llocs on sempre t'acabes trobant més d'una colla de catalans..
Vull dir que hi ha molta gent que esquia..

Potser ho veieu com un esport minoritari i de pijos però pels que ens agrada la neu no ho veiem així.

El cas es que la Generalitat es gasta molts diners cada any per mantenir algunes estacions d'esquí que sense l'ajut de la Generalitat ja haurien plegat.
La Molina és de la Generalitat.
Spot Esquí i Port Ainé les va rescatar la Generalitat, el mateix va passar l'any passat amb Bohí Taull.
Núria també es de la Generalitat.
Aquestes estacions fan un servei de dinamització de la zona on estan molt importants, seria interesant aconseguir preus especials molt econòmics de forfaits per a que tothom pugui anar alguna vegada.

Fa 2 anys van fer una oferta en que regalaven 10 forfaits, un per a cada estació d'esquí catalana per només 45€ que costaba un llibre de "Catalunya 100 anys d'esquí", el que diré si puc parlar el pròxim dimarts a TV3 es que estaria molt bé això, aconseguir preus molt especials per a que tothom pugui conèixer aquest esport.

Us poso un vídeo neu:-) neukiss-) neu:-D neujor:-) neukiss-) neu:-D neu:-) neu:-D neukiss-) neujor:-) neu:-D

http://www.youtube.com/watch?v=fc8vlurpjZM
rela
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dj. set. 02, 2010 6:16 pm

eiii!!
que jo sóc esquiadoraaaaa!! bé... faig snow!!

m'encanta!!!! :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Heura

EntradaAutor: Heura » dj. set. 02, 2010 6:57 pm

Ara s'enten. Així que defenses la setmana blanca perquè ets esquiador. "Acabáramos!!!" Si els teus fills són petits i tu pots fer festa de la feina, pots anar-hi quan vulguis a esquiar, que a l'escola tampoc es perdran gaire si hi falten dos o tres dies, però la immmmmmensa majoria de gent no esquia i aquesta setmana és un problema per a la majoria de pares i de mestres i professors.
No es pot defensar tot un projecte que afecta tanta gent quan en surten beneficiats només els que van a esquiar. I tenint en compte que a esquiar s'hi pot anar al Nadal, a Setmana Santa i a tots els ponts, doncs encara raó de més per ser una excusa barata.
Ho sento, però jo no li veig l'avantatge per enlloc. Ni educativament, ni familiarment. Al contrari, planteja molts problemes, però com que aquí els que ho hem de patir sembla que no compten perquè ningú ens ha preguntat, doncs au, a passar pel tub com sempre. "cornut i paga el beure". :-((
ImatgeImatge
Ginger
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dj. set. 02, 2010 7:53 pm

Veig q ja està tot dit, realment un desastre des del punt de vista acadèmic i tb familiar!!! :ufs:
Imatge

Imatge
yaixha
:: rateta
:: rateta
Entrades: 198
Membre des de: dv. oct. 09, 2009 2:26 pm

EntradaAutor: yaixha » dj. set. 02, 2010 8:27 pm

Jo estic d'acord amb vosaltres. Crec que no suposa cap avantatge ni des del punt de vista educatiu ni des del punt de vista de conciliació de vida familiar. Ja ho he comentat en un altre post que feia referencia al tema: des del punt de vista educatiu trencar el ritme de la classe per un mes després fer les vacances de Setmana Santa no se on troben la millora.... Des del punt de vista de conciliació familiar, treure una setmana d'una banda per posar-la en una altra, en que ens beneficia a nosaltres com a pares o als nens? ?-)
Per no parlar del tema econòmic. A l'altre post vaig fer referència a un article del diari que parlava d'uns 350 euros en alguns casos, per cobrir aquesta setmana. 350 euros! Per una setmana! Per fer les convivències i el que tu vulguis... Els pares que no puguin deixar els nens amb ningú i no puguin agafar-se aquella setmana de vacances hauran de passar pel "tubo".
Es que es per pensar que els polítics s'han fet amb les cases de colònies i volen fer negoci.... si no, no hi ha qui entengui on està l'avantage.
I ja s'ha comentat també, el nostre clima no és el que pugui fer a altres païssos de la UE. Aquí, normalment el 7 de setembre encara fa calor, calor i mandra de tornar a la feina i probablement no sigui el mateix treballar o començar a estudiar amb calor que quan fa mal temps, fred i tal, i on millor s'està és a casa. El bon temps convida a l'aire lliure... el fred no... tret que et vagis a esquiar, que ha quedat clar que es l'objectiu d'aquesta setmana.....

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::