Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.
- brunadenit
- :: zebra

- Entrades: 1361
- Membre des de: dg. abr. 11, 2010 7:46 pm
Re: Nou Calendari Escolar i "setmana blanca" al març.
Perdoneu si us he molestat, mestres, però vosaltres quan dieu... i ens faran tornar el 20 d'agost? Doncs bé, nois, així és el món laboral. Hi ha gent que té vacances tot l'agost i molts altres que es turnen amb els seus companys i tenen part de l'agost i encara molts altres que no tenen vacances a l'agost! O sigui que no és cap drama treballar a l'agost i és una falta de respecte per la gent que no les pot tenir. Aquí ningú és millor que ningú.
Toni, trobo una frivolitat que diguis que tots els nens de Catalunya han de fer vacances perquè es pugui anar a esquiar. Perdona, però hi ha molts més nens que no esquien que no que esquien i cadascú es gasta els cuartos com li dona la gana. No crec que aquesta setmana tingui res a veure amb esquiar.
En canvi sí que penso que tenir una setmana a l'hivern per gaudir dels fills no està malament, perquè a l'estiu en tenim moltes, i així podem fer coses diferents i viure experiències diferents.
Total, que jo confio que el canvi s'ha fet per raons pedagògiques perquè continuo dient que no crec que no hi hagi pedagogs (que no mestres) radera la conselleria.
Salut!
Toni, trobo una frivolitat que diguis que tots els nens de Catalunya han de fer vacances perquè es pugui anar a esquiar. Perdona, però hi ha molts més nens que no esquien que no que esquien i cadascú es gasta els cuartos com li dona la gana. No crec que aquesta setmana tingui res a veure amb esquiar.
En canvi sí que penso que tenir una setmana a l'hivern per gaudir dels fills no està malament, perquè a l'estiu en tenim moltes, i així podem fer coses diferents i viure experiències diferents.
Total, que jo confio que el canvi s'ha fet per raons pedagògiques perquè continuo dient que no crec que no hi hagi pedagogs (que no mestres) radera la conselleria.
Salut!
Els que defenseu anar a esquiar aquesta setmana (sobretot en Toni) em deixeu freda (mai millor dit). Hi ha molta gent que ni es pot agafar vacances (la meva empresa TANCA a l'agost i no puc agafar-me les vacances cap altre dia, ni puc fer hores extres per acumular-les i fer festa quan vulgui), ni té gent amb qui deixar els nens (jo per sort tinc els 4 avis), ni els diners suficients per pagar l'esquiada de torn a la canalla (si és 1 fill, potser encara, però i els que en tenen 2-3-4?) per moltes ofertes de forfaits que hi hagi. Pensa que també s'ha de pagar hotel, viatge, menjar..... i si, potser els que vivim relativament a prop podem pujar i baixar el mateix dia, però i la gent de Tarragona per exemple????? Em sembla que alguns d'aquí aneu de sobrats i no us poseu a la pell dels altres.
I que consti que jo fa més de 20 anys que esquio i friso per portar-hi a la meva nena, però quan i com jo vulgui, no quan em diguin.....
També crec que en aquests canvis escolars s'haurien de reunir polítics, mestres i AMPAS i buscar solucions entre tots.
I una altra cosa, no ho dic per fer emprenyar a ningú ni molt menys, però tal i com alguns mestres dieu que si pensem que viviu tant bé, ens fem mestres, jo us dic que si tant putejats esteu, canvieu de professió...
Salut!
I que consti que jo fa més de 20 anys que esquio i friso per portar-hi a la meva nena, però quan i com jo vulgui, no quan em diguin.....
També crec que en aquests canvis escolars s'haurien de reunir polítics, mestres i AMPAS i buscar solucions entre tots.
I una altra cosa, no ho dic per fer emprenyar a ningú ni molt menys, però tal i com alguns mestres dieu que si pensem que viviu tant bé, ens fem mestres, jo us dic que si tant putejats esteu, canvieu de professió...
Salut!
brunadenit ha escrit:Toni, trobo una frivolitat que diguis que tots els nens de Catalunya han de fer vacances perquè es pugui anar a esquiar. Perdona, però hi ha molts més nens que no esquien que no que esquien i cadascú es gasta els cuartos com li dona la gana. No crec que aquesta setmana tingui res a veure amb esquiar.
Jo sóc mama (des de fa poc) i mestra. Aquí les meves opinions:
- A mi l'aire condicionat no em sembla gens malament. A més el departament sempre està encantant en invertir en tot el que no té a veure en invertir en recursos humans per baixar les ràtios.
- A mi sí que em ve de gust fer un descans al febrer, i com ha dit el Toni a les mestres no ens suposa cap problema. En canvi els mestres s'han manifestat en contra i els pares no.
- Es mentida que treballem una setmana menys. La primera setmana de juliol serà presencial als centres.
- Els papes que s'han enfadat perquè no saben què fer amb els crios a la setmana blanca els han compensat treient la jornada intensiva i començant les classes el 7 de gener (crueltat intolerable).
- A mi no m'agrada esquiar (i ho he provat). El tema setmana blanca és una Maragallada.
- Pedagògicament no em sembla (a priori) cap trasbals. A mi sempre m'ha agradat sortir-me de la rutina.
- Acceptem-ho: l'escola per la societat és un parking perquè els pares puguin treballar. Si realment esperem que l'escola compleixi la funció educativa, formadora... caldria canviar moltes coses (i veig poca voluntat de fer-ho).
- A mi l'aire condicionat no em sembla gens malament. A més el departament sempre està encantant en invertir en tot el que no té a veure en invertir en recursos humans per baixar les ràtios.
- A mi sí que em ve de gust fer un descans al febrer, i com ha dit el Toni a les mestres no ens suposa cap problema. En canvi els mestres s'han manifestat en contra i els pares no.
- Es mentida que treballem una setmana menys. La primera setmana de juliol serà presencial als centres.
- Els papes que s'han enfadat perquè no saben què fer amb els crios a la setmana blanca els han compensat treient la jornada intensiva i començant les classes el 7 de gener (crueltat intolerable).
- A mi no m'agrada esquiar (i ho he provat). El tema setmana blanca és una Maragallada.
- Pedagògicament no em sembla (a priori) cap trasbals. A mi sempre m'ha agradat sortir-me de la rutina.
- Acceptem-ho: l'escola per la societat és un parking perquè els pares puguin treballar. Si realment esperem que l'escola compleixi la funció educativa, formadora... caldria canviar moltes coses (i veig poca voluntat de fer-ho).
- brunadenit
- :: zebra

- Entrades: 1361
- Membre des de: dg. abr. 11, 2010 7:46 pm
Julyet, tens tota la raó. A mi m'agradaria que la meva filla hi trobés més coses a l'escola, però em fa tota la sensació que hi troba ben poc, a part d'estar en un lloc agradable amb algú que s'ocupa de anar-li repassant el que sap. Aquest sistema que tenim de tancar 500 nens en un edifici i compartimentats en classes de 25 els fem anar tots a una (pq sinó seria impossible de controlar) no crec que tingui gaire de pedagògic. Durant la república hi va haver una nova escola, que es veu que no va triumfar, perquè mai més han tornat aquells principis. Les escoles son molt semblants als temps de franco, tot i que, evidentment, han canviat els temaris i la tonada de les cançons imposades.
Ep, no és una crítica als mestres, eh? Vosaltres feu el que podeu! Però el sistema en general ja es veu que no és idoni. I els pares també fem el que podem. Perquè treballem per poder viure. Ara, també us diré que els pares han treballat sempre. Per això a les cases hi vivien els avis, que mai es queixaven de tenir la funció de cuidar els néts sinó al contrari, estaven orgullosos d'ensenyar-los-hi tot el que sabien i educar-los. La nostra societat s'ha tornat completament individualista i això és car. El preu que s'ha de pagar és tenir els nostres nens en un pàrquing (molt arreglat, no us ho nego) i així mentrestant anem de viatge a l'altra banda del món els pares i els avis també. Potser podríem deixar de fer algun viatge d'aquests i dedicar els diners a quedar-nos a casa una setmana al març per ensenyar el què és la vida als nostres fills, no trobeu?
Ostres, he barrejat motles coses! Perdoneu pel rotllo!
Hahaha
Ep, no és una crítica als mestres, eh? Vosaltres feu el que podeu! Però el sistema en general ja es veu que no és idoni. I els pares també fem el que podem. Perquè treballem per poder viure. Ara, també us diré que els pares han treballat sempre. Per això a les cases hi vivien els avis, que mai es queixaven de tenir la funció de cuidar els néts sinó al contrari, estaven orgullosos d'ensenyar-los-hi tot el que sabien i educar-los. La nostra societat s'ha tornat completament individualista i això és car. El preu que s'ha de pagar és tenir els nostres nens en un pàrquing (molt arreglat, no us ho nego) i així mentrestant anem de viatge a l'altra banda del món els pares i els avis també. Potser podríem deixar de fer algun viatge d'aquests i dedicar els diners a quedar-nos a casa una setmana al març per ensenyar el què és la vida als nostres fills, no trobeu?
Ostres, he barrejat motles coses! Perdoneu pel rotllo!
Hahaha
nini8852 ha escrit:I una altra cosa, no ho dic per fer emprenyar a ningú ni molt menys, però tal i com alguns mestres dieu que si pensem que viviu tant bé, ens fem mestres, jo us dic que si tant putejats esteu, canvieu de professió...
Salut!
Ningú no ha dit que estiguem putejats!! bé.. com a mínim jo no!! a mi m'encanta la meva feina!!
però com bé tu dius, totes les feines tene les seves coses.. quan diem això de que si creieu que vivm tant bé us feu mestres, suposo que ho fem perquè veieu això mateix, que TOTES les feines tenen les seves coses i tothom es queixa, no? doncs nosaltres també!!
smile! ;)
★ Glinda, Mara17 i Rela ★
★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Brunadenit, has explicat perfectament el que volia dir.
Exactament és un problema de valors de la societat, ni més ni menys. No us penseu que jo em surto gaire de la norma, eh? Tinc força interioritzat que per moltes coses que vull a la vida fan falta calers, i això implica menys temps amb els fills, són faves comptades. A més hem de sumar el preu de la vivenda, totalment desproporcionat (i és el que ha hipotecat moltes famílies).
En fi, jo penso que estem en una espiral amb poca voluntat de sortir.
Exactament és un problema de valors de la societat, ni més ni menys. No us penseu que jo em surto gaire de la norma, eh? Tinc força interioritzat que per moltes coses que vull a la vida fan falta calers, i això implica menys temps amb els fills, són faves comptades. A més hem de sumar el preu de la vivenda, totalment desproporcionat (i és el que ha hipotecat moltes famílies).
En fi, jo penso que estem en una espiral amb poca voluntat de sortir.
NINI totalment s'acord amb el que ha dit la rela.. Jo no estic putejada, ja vaig dir que per sort m'agrada la meva feina i reconec totes les coses positives que tenim de la mateixa manera que quan hi han coses que veig negatives em queixi com tothom. El problema es que sembla que no podem queixar-nos quan ens empitjoren les condicions laborals, com fa tothom.
BRUNADENIT jo no em sento millor que ningu ni molt menys per ser mestre i tenir vacances a l'agost i sé que tinc sort per aixo, pero com tothom tinc dret a queixar-me
BRUNADENIT jo no em sento millor que ningu ni molt menys per ser mestre i tenir vacances a l'agost i sé que tinc sort per aixo, pero com tothom tinc dret a queixar-me
brunadenit ha escrit:Perdoneu si us he molestat, mestres, però vosaltres quan dieu... i ens faran tornar el 20 d'agost? Doncs bé, nois, així és el món laboral. Hi ha gent que té vacances tot l'agost i molts altres que es turnen amb els seus companys i tenen part de l'agost i encara molts altres que no tenen vacances a l'agost! O sigui que no és cap drama treballar a l'agost i és una falta de respecte per la gent que no les pot tenir. Aquí ningú és millor que ningú.
No parlem de tenir vacances a l'agost, sinó de tenir el mes que ens pertoca, un mes sencer, perquè tots som iguals, oi?? o ELS PROFES NO????????? Si tornem el dia 20 NO tenim un mes i com que com tu dius ningú és millor que ningú, doncs tampoc seria just. O potser sí perquè no són les teves vacances... Ja han dit al post més d'un cop que al juliol no tenim vacances!!!!!!!!!!!! que em de fer formació i mandangues vàries, així que de vacances en tenim un mes, com tu i com tothom. Si tornem el 20, no hem fet un mes sencer. I també recordo que durant la maleïda setmana blanca molts profes haurem d'anar a treballar, NO tindrem vacances!!!!!!!
Repeteixo, que fàcil és fotres amb les vacances dels altres.
I per cert, sé perfectament com és el món laboral i tampoc és un drama tenir els teus fills amb tu durant els primers 15 de setembre, o si?????????? I el que és un falta de respecte és voler retallar les vacances dels altres amb un total desconeixement de causa només perquè a tu et convé perquè ja estàs cansada de tenir els nens a casa.
f
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:46 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- txellchen
- :: dofí

- Entrades: 3903
- Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
- Ubicació: Sant Feliu de Llobregat
mmmmm, lo del tema de les vacances dels mestres no em queda clar....
A veure, si teniu tot el mes d'agost, més Nadals, més la setmana santa, més els ponts és més d'un mes, no?
Jo ara que sóc autònoma ni de conya faig un mes de vacances, i molt menys tot seguit. I quan he estat assalariada he tingut 30 dies naturals de vacances a l'any, a repartir durant tot l'any.
Noies, no em surten els números... ho sento... però són bastants més dies dels que he fet jo mai.
A veure, si teniu tot el mes d'agost, més Nadals, més la setmana santa, més els ponts és més d'un mes, no?
Jo ara que sóc autònoma ni de conya faig un mes de vacances, i molt menys tot seguit. I quan he estat assalariada he tingut 30 dies naturals de vacances a l'any, a repartir durant tot l'any.
Noies, no em surten els números... ho sento... però són bastants més dies dels que he fet jo mai.
Suposo que el tema vacances depèn de les feines, perque el meu marit és assalariat i té les mateixes vacances durant tooot l'any que jo menys 1 setmana a l'agost, és a dir: al nadal com jo, la setmana santa sencera com jo, tots els ponts i a l'agost té 3 setmanes.. simplement que té 30 dies naturals i l'empresa els reparteix molt bé 
Mmmm xinxeta, doncs sí que les reparteixen bé a la seva empresa, perque 3 setmanes a l'agost ja són 21 dies naturals, et queden 9 dies...setmana santa sencera, són tres dies més, et queden 6, i dius que també té tot el Nadal? I els ponts? Doncs deu tenir més de 30 dies naturals, o deu tenir dies de convenis.
Jo penso que cadascú té aventatges i desventatges a les seves feines, no es pot comparar pas, ni en vacances ni en res. Penso que les mestres tenen la feina que han triat i que s'han currat, a més és una feina bastant vocacional, en general. Jo estudio per a mestra d'anglès, he estat treballant a una escola durant tres cursos, i penso que la feina dels mestres té, com totes les feines, coses molt boniques i coses que s'han de tenir ganes d'aguantar! I he treballat després, tres anys i mig d'administrativa i també tenía coses bones i dolentes! I ara que estic a l'atur, i estudiant, només tinc coses bones! Juas! L'aventatge que els veig a les mestres, a priori, és que tenen una mica més fàcil la conciliació familiar-laboral, no? Perque teniu més o menys les mateixes vacances i horaris que els nens, més o menys....
Jo penso que cadascú té aventatges i desventatges a les seves feines, no es pot comparar pas, ni en vacances ni en res. Penso que les mestres tenen la feina que han triat i que s'han currat, a més és una feina bastant vocacional, en general. Jo estudio per a mestra d'anglès, he estat treballant a una escola durant tres cursos, i penso que la feina dels mestres té, com totes les feines, coses molt boniques i coses que s'han de tenir ganes d'aguantar! I he treballat després, tres anys i mig d'administrativa i també tenía coses bones i dolentes! I ara que estic a l'atur, i estudiant, només tinc coses bones! Juas! L'aventatge que els veig a les mestres, a priori, és que tenen una mica més fàcil la conciliació familiar-laboral, no? Perque teniu més o menys les mateixes vacances i horaris que els nens, més o menys....
Isa crec que els dies que té el xinxeto són per hores de més o algo així, però vamos que el que volia dir que no cal ser mestre per tenir moltes vacances
Tens tota la raó en lo que has dit de la feina de mestre!
Tens tota la raó en lo que has dit de la feina de mestre!
Xinxeta si el teu marit treballa en una fàbrica té lògica les vacances que descrius sense haver de sumar hores .. al poble on jo visc les fàbriques que hi ha fan això .. però en realitat són més ... 30 dies vacances, 2 lliure elecció, 2 lliure elecció de l'empresa, tots els ponts + dies festius de locals + totes les festes nacionals.
Si bé no crec que sigui el tema que implica .. el temps de vacances que tenen els professors o no i si ho veieu un xollo, ja sabeu a treure's la carrera .. (Però crec que cada un agafa la seva professió, amb avantatges i inconvenients)
Tot i que tornaré al tema.
Per mi portar a meus fills a l'escola o fins i tot quan jo anava ... no ho veig com un pàrquing on ficar els meus fills .. va ser el millor regal que em van fer i jo el que puc donar als meus fills .. la seva educació, el seu desenvolupament personal i la gran majoria de coneixements que rebrà al cap de la seva vida.
Si la millor equacio per criar i educar els nostres fills és el conjunt entre mestres i pares .. és això al que s'hauria d'haver consultat.
El principi del curs lectiu, la reincorporació després de vacances, la crueltat entre nens, la comparació entre notes, la superació per ser el número un, per no defraudar al teu voltant, el rebuig, ... són les pitjors seqüeles psicològiques que reben els nostres fills durant el seu cicle educatiu .. pel que crec que aquesta setmana tallant el 2on trimestre i generalment, el que més s´aprofita educativament .. crec que no els ajuda gens i fins i tot els entorpeix.
No ens em d´oblidar que els nostres fills són petits adults, els quals es comuniquen i es relacionen amb els del seu enterno .. per la qual cosa després de cada aturada (vacances) implica 2 dies abans perdut .. amb els nervis i explicant el que .. i dos a la tornada .. amb l'excitació i explicant el com.
Si volem potenciar la intercomunicació entre pares i fills i que passin més temps junts creant una complicitat .. veuria més útil, el que fan a Andalusia .. jornades intensives de 9h a 14h tindrien tota la tarda lliure, farian les seves migdiades, menjarien diàriament amb la família (sense nervis, sense presses) tindrian el seu temps d'activitats extraescolars, el seu temps de joc, el seu temps d'estudis, el seu temps de descans, el seu temps de relaxació etcc .. per no parlar que estarien molt més descansats.
Pel que veieu sóc la primera que opino que el sistema educatiu no és el més apropiat per a la nostra societat, però el camí que es vol prendre tampoc ho veig el més apropiat .. ja que vulguem o no, tots els pares que no es puguin permetre uns dies festius .. transmetràn als seus fills, el rebuig i fins i tot l'abandonament (psicològic), per no parlar de nervis, estrès etcc i tots els pares que no es puguin permetre "una setmana blanca" haurem de viure com els seus fills tornen del cole .. frustrat, recelosos, tristos etcccc
Si bé no crec que sigui el tema que implica .. el temps de vacances que tenen els professors o no i si ho veieu un xollo, ja sabeu a treure's la carrera .. (Però crec que cada un agafa la seva professió, amb avantatges i inconvenients)
Tot i que tornaré al tema.
Per mi portar a meus fills a l'escola o fins i tot quan jo anava ... no ho veig com un pàrquing on ficar els meus fills .. va ser el millor regal que em van fer i jo el que puc donar als meus fills .. la seva educació, el seu desenvolupament personal i la gran majoria de coneixements que rebrà al cap de la seva vida.
Si la millor equacio per criar i educar els nostres fills és el conjunt entre mestres i pares .. és això al que s'hauria d'haver consultat.
El principi del curs lectiu, la reincorporació després de vacances, la crueltat entre nens, la comparació entre notes, la superació per ser el número un, per no defraudar al teu voltant, el rebuig, ... són les pitjors seqüeles psicològiques que reben els nostres fills durant el seu cicle educatiu .. pel que crec que aquesta setmana tallant el 2on trimestre i generalment, el que més s´aprofita educativament .. crec que no els ajuda gens i fins i tot els entorpeix.
No ens em d´oblidar que els nostres fills són petits adults, els quals es comuniquen i es relacionen amb els del seu enterno .. per la qual cosa després de cada aturada (vacances) implica 2 dies abans perdut .. amb els nervis i explicant el que .. i dos a la tornada .. amb l'excitació i explicant el com.
Si volem potenciar la intercomunicació entre pares i fills i que passin més temps junts creant una complicitat .. veuria més útil, el que fan a Andalusia .. jornades intensives de 9h a 14h tindrien tota la tarda lliure, farian les seves migdiades, menjarien diàriament amb la família (sense nervis, sense presses) tindrian el seu temps d'activitats extraescolars, el seu temps de joc, el seu temps d'estudis, el seu temps de descans, el seu temps de relaxació etcc .. per no parlar que estarien molt més descansats.
Pel que veieu sóc la primera que opino que el sistema educatiu no és el més apropiat per a la nostra societat, però el camí que es vol prendre tampoc ho veig el més apropiat .. ja que vulguem o no, tots els pares que no es puguin permetre uns dies festius .. transmetràn als seus fills, el rebuig i fins i tot l'abandonament (psicològic), per no parlar de nervis, estrès etcc i tots els pares que no es puguin permetre "una setmana blanca" haurem de viure com els seus fills tornen del cole .. frustrat, recelosos, tristos etcccc
Noies, jo tinc un dubte...
Sóc mestra, però treballo en una escola d'idiomes i la meva situació és diferent, i no tinc tanta informació.
Cada any, els meus alumnes d'ESO, cap al mes de febrer-març, marxen amb l'institut 3 dies a esquiar. Imagino que amb aquesta nova "Setmana blanca" ja no hi aniran? Perquè si és així, ara sí que n'hi haurà un munt que es perdran l'esquiada...
(entre que no tothom s'ho podrà permetre i el tema de les vacances dels pares...). Vull dir que si la "Setmana blanca" té com a excusa anar a esquiar, doncs no sé jo, em sembla que a molts se'ls ha acabat esquiar.
I si segueixen mantenint aquesta sortida, doncs "no comment".
Ostres, i em sap molt greu llegir una generalització tan radical com és dir que l'escola -per als pares- és un pàrking. M'ofèn com a mare, la veritat. El meu fill encara és petit, però justament aquesta setmana ja ens miràvem l'escola on segurament el portarem i pensàvem que ens agrada el mètode d'aprenentage que segueixen. Des d'un punt de vista educatiu. No miràvem "quantes hores ens el guardaran".
Fa més de 10 anys que sóc mestra d'extraescolar (d'anglès) i sí que és veritat que veus alguns pares que, clarament, se'ls refot el que fan a anglès
, però us asseguro que la immensa majoria no són així.
Francament, Julyet, no m'ha agradat que m'incloguessis en aquest grup tan alegrement. Tu t'hi inclous??
Pel que fa a les vacances dels mestres, a vegades parlem i no sabem de què. Cada cop que dic a algú que sóc mestra, el primer que em diuen: "Osti tu, vosaltres sí que viviu bé! Amb totes les vacances que teniu, i blablabla.." Jo tinc 3 mesos de vacances
... no remunerats. Ei, jo no em queixo, no ho canvio per res, m'encanta la meva feina! Però aquests dies tothom em diu el mateix: "què dimarts ja comences, no?" i jo "nooo... fins l'1 d'octubre..." (JO preferirira començar abans, però clar, no sóc la jefa). Resposta: "Osti, quina vidorra que et pegues, no????"
Home, doncs segons com es miri... Jo tinc un fill i estic encantada d'estar l'estiu amb ell a canvi d'estar 3 mesos sense cobrar res. Però potser no tothom ho trobarà un "xollo".
Uff, quin rotllo us he clavat...
Tot per un dubte que tenia... 
Sóc mestra, però treballo en una escola d'idiomes i la meva situació és diferent, i no tinc tanta informació.
Cada any, els meus alumnes d'ESO, cap al mes de febrer-març, marxen amb l'institut 3 dies a esquiar. Imagino que amb aquesta nova "Setmana blanca" ja no hi aniran? Perquè si és així, ara sí que n'hi haurà un munt que es perdran l'esquiada...
(entre que no tothom s'ho podrà permetre i el tema de les vacances dels pares...). Vull dir que si la "Setmana blanca" té com a excusa anar a esquiar, doncs no sé jo, em sembla que a molts se'ls ha acabat esquiar.I si segueixen mantenint aquesta sortida, doncs "no comment".
Ostres, i em sap molt greu llegir una generalització tan radical com és dir que l'escola -per als pares- és un pàrking. M'ofèn com a mare, la veritat. El meu fill encara és petit, però justament aquesta setmana ja ens miràvem l'escola on segurament el portarem i pensàvem que ens agrada el mètode d'aprenentage que segueixen. Des d'un punt de vista educatiu. No miràvem "quantes hores ens el guardaran".
Fa més de 10 anys que sóc mestra d'extraescolar (d'anglès) i sí que és veritat que veus alguns pares que, clarament, se'ls refot el que fan a anglès
Francament, Julyet, no m'ha agradat que m'incloguessis en aquest grup tan alegrement. Tu t'hi inclous??
Pel que fa a les vacances dels mestres, a vegades parlem i no sabem de què. Cada cop que dic a algú que sóc mestra, el primer que em diuen: "Osti tu, vosaltres sí que viviu bé! Amb totes les vacances que teniu, i blablabla.." Jo tinc 3 mesos de vacances
... no remunerats. Ei, jo no em queixo, no ho canvio per res, m'encanta la meva feina! Però aquests dies tothom em diu el mateix: "què dimarts ja comences, no?" i jo "nooo... fins l'1 d'octubre..." (JO preferirira començar abans, però clar, no sóc la jefa). Resposta: "Osti, quina vidorra que et pegues, no????"
Home, doncs segons com es miri... Jo tinc un fill i estic encantada d'estar l'estiu amb ell a canvi d'estar 3 mesos sense cobrar res. Però potser no tothom ho trobarà un "xollo".Uff, quin rotllo us he clavat...
Tot per un dubte que tenia... 
Ep, això de l'escola-parking no ho dic perquè es fes un referèndum i s'hagués arribat a una decisió... L'organització actual de la societat va així,encara que no ho haguem triat directament. O no?
Penso que si només fos finalitat pedagògica l'horari i calendari serien diferents (la 6a hora no era perquè aprenguessin més, per exemple).
Penso que si només fos finalitat pedagògica l'horari i calendari serien diferents (la 6a hora no era perquè aprenguessin més, per exemple).
f
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 6:46 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Veig que tothom parla del "xollo" de vacances dels profes, i que és una vergonya que ens queixem. Bé, i per què no parleu de la feina?? A mi m'encanta la meva feina, hi tinc vocació perquè sino us asseguro que no seria profe, per tant no em digueu quer si no m'agrada que canviï de feina, no és el cas. La qüestio és saber veure per què tenim, a més de l'agost, la setmana santa, el nadal i els ponts. Primer perquè tal com demaneu els pares amb la setmana blanca no es pot fer tot el curs seguit sense parar, perquè no seria ni sa ni educatiu per als vostres fills. Però més important, què implica la nostra feina el dia a dia. Jo sóc profe de secundària i us asseguro que no és el mateix una feina d'oficina tranquil·la, on tu marques el teu ritme, o si et marquen el ritme pots anar treballant tu sempre i quan compleixis el calendari i una altra és tenir 30 alumnes de 15 anys que els importa una me..... tot el que els puguis explicar. Alumnes que no només no escolten, sino que parlen mentre tu expliques, alumnes que es barallen, guerres de guixos entre classes, problemes de tutoria individuals i grupals, alumnes amb greus problemes familiars i que tu com a profe has de solucionar o ajudar a millorar aquell problema perquè afecta l'alumne (hi ha casos que ens afecten molt i t'empotes la procupació a casa). A això, que és la feina habitual li sumem preparar les classes, preparar examens i corregir-los. Jo cada setmana m'haig d'endur a casa examens, i no parlo de 30, aquest anys tinc 6 comuns, per tant se'm poden arribar a acumular 180 examens per corregir. Amb les hores de feina a l'escola no en tinc prou ni de casualitat perquè estic a classe o atenent problemes d'alumnes, ho haig de fer a casa, per tant UN MUNT D'HORES EXTRES QUE NO COBRO. A tot això encara li hem de sumar feines varies que venen de la gene i que no serveixen per a res, almenys els vostres fills no ho noten en el dia a dia perquè és burocràcia, però l'hem de fer igual. Sincerament aquestes vacances de nadal i setmana santa i ponts els necesitem per pura estabilitat mental. Les mestres de primària també us explicaran els seus problemes i la dificultat de la seva feina, perquè tampoc és fàcil tenir 30 nanos més petits tots juntets a classe, alguns també amb els seus problemes personals i familiars. Ja n'hi ha prou que només sapigueu veure les vacances dels profes, en aquesta feina hi ha moltes coses més. Com totes les feines té lo bo i lo dolent, com la vostra feina, però deixeu-nos en pau d'una vegada parlant només de lo bo!!!!!!! Sincerament n'estem farts.
- txellchen
- :: dofí

- Entrades: 3903
- Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
- Ubicació: Sant Feliu de Llobregat
Heura ha escrit:Veig que tothom parla del "xollo" de vacances dels profes, i que és una vergonya que ens queixem. Bé, i per què no parleu de la feina?? A mi m'encanta la meva feina, hi tinc vocació perquè sino us asseguro que no seria profe, per tant no em digueu quer si no m'agrada que canviï de feina, no és el cas. La qüestio és saber veure per què tenim, a més de l'agost, la setmana santa, el nadal i els ponts. Primer perquè tal com demaneu els pares amb la setmana blanca no es pot fer tot el curs seguit sense parar, perquè no seria ni sa ni educatiu per als vostres fills. Però més important, què implica la nostra feina el dia a dia. Jo sóc profe de secundària i us asseguro que no és el mateix una feina d'oficina tranquil·la, on tu marques el teu ritme, o si et marquen el ritme pots anar treballant tu sempre i quan compleixis el calendari i una altra és tenir 30 alumnes de 15 anys que els importa una me..... tot el que els puguis explicar. Alumnes que no només no escolten, sino que parlen mentre tu expliques, alumnes que es barallen, guerres de guixos entre classes, problemes de tutoria individuals i grupals, alumnes amb greus problemes familiars i que tu com a profe has de solucionar o ajudar a millorar aquell problema perquè afecta l'alumne (hi ha casos que ens afecten molt i t'empotes la procupació a casa). A això, que és la feina habitual li sumem preparar les classes, preparar examens i corregir-los. Jo cada setmana m'haig d'endur a casa examens, i no parlo de 30, aquest anys tinc 6 comuns, per tant se'm poden arribar a acumular 180 examens per corregir. Amb les hores de feina a l'escola no en tinc prou ni de casualitat perquè estic a classe o atenent problemes d'alumnes, ho haig de fer a casa, per tant UN MUNT D'HORES EXTRES QUE NO COBRO. A tot això encara li hem de sumar feines varies que venen de la gene i que no serveixen per a res, almenys els vostres fills no ho noten en el dia a dia perquè és burocràcia, però l'hem de fer igual. Sincerament aquestes vacances de nadal i setmana santa i ponts els necesitem per pura estabilitat mental. Les mestres de primària també us explicaran els seus problemes i la dificultat de la seva feina, perquè tampoc és fàcil tenir 30 nanos més petits tots juntets a classe, alguns també amb els seus problemes personals i familiars. Ja n'hi ha prou que només sapigueu veure les vacances dels profes, en aquesta feina hi ha moltes coses més. Com totes les feines té lo bo i lo dolent, com la vostra feina, però deixeu-nos en pau d'una vegada parlant només de lo bo!!!!!!! Sincerament n'estem farts.
Heura, jo he preguntat lo del les vacances que teniu els mestres perque no em quadra quan dieu que teniu les mateixes que la resta de gent. I veig que no és així, que en teniu més.
Que la vostra feina és dura?, no dic pas que no. Que teniu molta responsabilitat? si, segur. Que sou molt importants per la societat i per l'educació dels nostres fills? Evidentment.
Ara no vull que t'enfadis, però es que teniu tendència a victimitzar una mica la vostra situació sense tenir en compte que hi ha moltíssimes feines igual o més estressants que la vostra. Quan jo treballava d'assalariada no és que fés hores extres, és que directament vivia a l'empresa. T'asseguro que estar a una oficina com tu dius no és anar fent: jo he treballat de 5 del matí a 11 de la nit molts, motls dies, moltes nits senceres, caps de setmana, mesos sencers sense descansar ni un dia. I això t'asseguro que també afectava a la meva salut mental i física. Ah! I a la meva vida familiar! I pel que fa a la responsabilitat, doncs mira, una errara meva podia suposar pèrdues milionaries a l'empresa (jo crec que això també és responsabilitat, no?)
Bé, i després de tot això, segueixo dient que em sembla perfecta la setmana blanca. El que em sembla una chorrada és dir que és per anar a esquiar (coi, que tothom la fagi servir pel que vulgui, no?).
I una altra cosa, us he anat llegint i encara no tinc clar perquè als mestres no us sembla bé.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |