Padrina del bateig

Per presentar-nos i parlar de tot alló que vulguis..
brujita
:: gosset
Entrades: 489
Membre des de: dl. juny 09, 2008 8:47 pm

Padrina del bateig

EntradaAutor: brujita » dj. set. 09, 2010 10:29 pm

Hola
Me gustaría saber que hacen los padrinos en el bautizo. ¿Tienen que comprar algo a los niños que asisten? ¿Quién tiene que llevar el cirio?
Es que ando un poco perdida.
Gracias
Brujita
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 10, 2010 7:50 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Raó: Títol en castellà
Imatge
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Madrina bautizo

EntradaAutor: tolinso » dv. set. 10, 2010 3:40 am

pues según tenía entendido yo, la madrina es la que aguanta el cirio durante el bautizo, pero en nuestro caso, fue al revés, y fue la madrina quien tenía la niña en brazos mientras que el padrino fue el que aguantaba el cirio. Y también, en nuestro caso, fue el padrino quien se encargó de comprar el cirio, que llevaba el nombre de Júlia. En realidad, lo que hagan o dejen de hacer los padrinos en la ceremonia y la celebración depende mucho de como queráis hacerlo. Lo mejor es hablarlo con los padres y que os digan :ok:
Eliamarti
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 8:24 am
Ubicació: Barcelona

Re: Padrina del bateig

EntradaAutor: Eliamarti » dv. set. 10, 2010 7:27 am

Hola, jo no hi entenc gaire, però en el bateig dels meus fills, per indicació de l'església, en els dos casos el padrí va ser qui comprava el ciri i qui l'havia d'aguantar a la cerimònia, i la padrina era l'encarregada d'aguantar el mocador i eixugar el cap del petitó quan li tiraven l'aigua beneïda per batejar-lo.

Fins ara!
Imatge
Imatge
brujita
Entrades: 489
Membre des de: dl. juny 09, 2008 8:47 pm

EntradaAutor: brujita » dv. set. 10, 2010 8:18 am

Es que en Valladolid la madrina tiene que comprar un detallito para los niños invitados al bautizo como un cucurucho de golosinas y un detallito de recuerdo para las mujeres. No sé si aquí tb se hace algo parecido.
No soy la madrina, soy la madre de las que van a ser bautizadas y alguno de los padrinos es de valladolid y me preguntaban que es lo que se hace aquí.
Imatge
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dv. set. 10, 2010 8:45 am

En el bateig de la meva nena, l'encarregat de comprar el ciri va ser el padrí, i el d'aguantar-lo també... la padrina, li va regalar el vestidet pel bateig (q tinc entès q aquí Catalunya es fa així..., com a mínim, la meva iaia q va ser la meva padrina i també me'l va comprar...). Aquí, els pares són el q porten el petit tota l'estona (això q la portin els padrins en braços no es fa, com a mínim és el q ens va dir el mossèn), i la madrina, li eixuga el caparró després. Els padrins han d'encendre un ciri més gros amb el ciri de bateig, i poca cosa més...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
pitita
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 576
Membre des de: dt. set. 18, 2007 11:22 am
Ubicació: Girona

EntradaAutor: pitita » dv. set. 10, 2010 9:24 am

A nosaltres el padrí li va comprar el ciri i la padrina li va fer una medalleta d'or.
Igual que a l'Itaca, a nosaltres també ens van dir que el padrí aguantava el ciri i la padrina li va eixugar el caparró; però la resta ho vam fer els pares.
Imatge

Imatge
premianenca
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1129
Membre des de: ds. jul. 12, 2008 6:32 pm
Contacta:

EntradaAutor: premianenca » dv. set. 10, 2010 11:53 am

precisament ahir vem anar a la reuniò que fan dies ababs del bateig la batejarem diumenge !
i a la nostra iglesia els pares tenen als nens als braços i els padrins el ciri tan se val sigui la madrina o el padri ,
em de pujar al altar on estara la pica batismal tots 5 i al cstat hi haura un ciri gran on el padri o madrina haura de encendre l
en el nostre cas ho fem amb la seva cosina i el padri es el mateix la madrina no aixi que pujarem tots junts !! sera
diferent pero ja ens agrada l idea !!
Imatge
Imatge
laucob
Entrades: 8123
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

EntradaAutor: laucob » ds. set. 11, 2010 9:32 am

f
laucob l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 17, 2026 7:32 am, en total s’ha editat 1 vegada.
emanens
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4595
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 6:50 pm

EntradaAutor: emanens » dc. abr. 25, 2012 3:25 pm

Ha de ser padrí i padrina? en el nostre cas són dues padrines imagino que no ens diran res o sí? com que són tan tocats i posats...

I del tema del ciri encara l'hem de comprar,...ningu ha dit ni sap res quin desastre jajaj

En el meu cas a mi ningu em paga cap vestit ni res caxin quins padrins ajaj bé de fet és per desconeixement
Imatge
CRÒNICA:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=18535
La nostra princeseta va néixer el 5 d'octubre de 2010 a les 7:50h

MERCADILLO:
https://picasaweb.google.com/105865966059035089930
tolinso
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dc. abr. 25, 2012 4:51 pm

emanens ha escrit:Ha de ser padrí i padrina? en el nostre cas són dues padrines imagino que no ens diran res o sí? com que són tan tocats i posats...

I del tema del ciri encara l'hem de comprar,...ningu ha dit ni sap res quin desastre jajaj

En el meu cas a mi ningu em paga cap vestit ni res caxin quins padrins ajaj bé de fet és per desconeixement

doncs aixo dels dos padrins del mateix sexe... dependra de lo flexible que sigui el capella, crec jo. Pero en el nostre cas, quan vaig anar a la rectoria per parlar amb el mossen, dir-li que la voliem batejar i decidir el dia, ell ja ens va demanar qui eren els padrins. Suposo que a tu tambe t'ho demanaran, i per tant ja veuras la seva reaccio ;-)

Torna a “De tot una mica”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::