Sopar pica-pica

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Sopar pica-pica

EntradaAutor: pigadeta » dc. set. 08, 2010 11:37 am

Doncs això... a casa hem de celebrar (quasi cada mes) un sopar per celebrar alguna cosa... pero com que el temps es escàs, vull fer alguna cosa en plan tema pica pica (per no fer sempre pa amb tomaca) i a més a mes necessitaria que es pogués preparar amb temps, es a dir la nit abans o al migdia i que no calgués més que treure-ho o donar-li un cop de forn

Agraïria que hem donessiu idees perque de la truita amb patates no faré prou je,je,je..
Avatar de l’usuari
littleif
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3219
Membre des de: dt. nov. 13, 2007 7:13 am

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: littleif » dc. set. 08, 2010 11:54 am

Pigadeta, pots fer unes quiches de diferents gustos. Pots fer-les de formatges, d'espinacs i ricotta, de bacon i ceba...

També pots preparar unes coques i deixar-les fredes o escalfar-les... De recapte, de trempó, una express de tomàquet...

Una altre idea és comprar pasta fresca farcida (tipus tortellini) i una vegada cuita les punxes amb escuradents o fas brochetas, al moment de servir li tires una salsa per sobre (pot ser de les que venen fetes) i ja està.

Pots fer també pollastre fred al curry amb cacahuets el dia anterior i servir-ho punxat en escuradents tipus pica-pica. Com es menja fred i té salseta a la gent acostuma a agradar-li força...

Espero haver-te ajudat, si se m'acut alguna cosa més ja t'ho diré
littleif l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 08, 2010 11:56 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Elbereth
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2318
Membre des de: dv. juny 06, 2008 2:15 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Elbereth » dc. set. 08, 2010 11:54 am

Que tal uns canapes? :)
Fitxers adjunts
canapes.jpg
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: angelina » dc. set. 08, 2010 12:06 pm

Al post cuinar per Amor, que per cert em sembla que el tenim una mica abandonat hi ha algunes idees de coses aixi rapidetes, tipus quiches, "tartes".
Jo hi vaig posar una recepta d'una tarta de salmó fumat que es pot fer tan en un motlle gran com en varis de petits i es tan bò fred com calent i rapid de fer.

viewtopic.php?f=53&t=15648&start=60
(en aq pagina hi ha la recepta mes endavant hi ha fotos em sembla)
viewtopic.php?f=53&t=15648&start=20

si fullejes una mica hi ha un munt d'idees, amanides xules, plats rapids, plats mes complicats... espero que trobis la teva
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
Azzure
:: dinosaure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Azzure » dc. set. 08, 2010 12:06 pm

Guapa, a veure si et puc donar algunes idees...

Jo a vegades faig paté de tonyina i paté de musclos. És fàcil i amb unes torradetes a la gent li encanta. També el pa d'espècies es molt bo i per menjar amb els patés fa un contrast nyammm! Una altra cosa que a la gent li agrada molt es la pasta de full amb bacó i dàtils. Súper fàcil de fer i ben bo. Si prepares unes torrades amb formatge de cabra i una mica de mel i a darrera hora lis dones un cop de forn, queden de vici. O també una ensalada de pasta amb bacó passat per la paella i formatge de cabre fus, boníssima!! I uns nachos?? Amb formatge i salseta o bé pots comprar una llauna de chilli con carne de Old el Paso i poses els nachos a una safata, amb el chilli per sobre i després el formatge, així calentó, humm, a mi és que m'encanten :love: També pots fer una corona de patates, que es fa al microones i fer-la rodanxes i servir-la amb salsa bechamel o de tomàtiga. Ah i escolta, les croquetes de cocido del mercadona estan boníssimes, a l'igual que les de bolets, i pots fer un platet també per picar, a més són grossetes.

No sé, si et fa ganes alguna cosa de les que t'he dit, m'ho dius i et passo les receptes :ok:
Imatge
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: nunus » dc. set. 08, 2010 12:10 pm

Hummus de cigrons?

Jo no n'he fet mai, però sembla fàcil... :-:) :-D De fet, l'altre dia vaig buscar-ne la recepta aquí al SP.

viewtopic.php?f=53&t=17570&p=968425&hilit=hummus#p968425
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: angelina » dc. set. 08, 2010 12:13 pm

Ostres Azzure si no et fa res a mi m'interessen les receptes dels patés!!! i això de la corona de patata o tomaquet???
Jolines m'has omplert la boca d'aigua!!!! :love:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: pigadeta » dc. set. 08, 2010 12:14 pm

Ostres.....a qui se li ha ocurregut obrir aquest post a la una del migdia..... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm quina gana!!!

Gracies a totes! Aniré mirant i buscant, pero ja tinc algunes idees... elberth canapes crec que si els faig massa aviat amb aquestes calorasses quedaran potser molt resecs... aix no sé ja us dire...no deixeu d'aportar
Avatar de l’usuari
Azzure
:: dinosaure
Entrades: 5227
Membre des de: dv. gen. 18, 2008 2:42 pm
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Azzure » dc. set. 08, 2010 12:44 pm

angelina ha escrit:Ostres Azzure si no et fa res a mi m'interessen les receptes dels patés!!! i això de la corona de patata o tomaquet???
Jolines m'has omplert la boca d'aigua!!!! :love:



Ei Angelina, clar que sí. Mira, la recepta de la corona la vaig posar al fòrum, et poso el link més avall. Les receptes les vaig escrivint en castellà perquè jo sóc castellano-parlant i m'expreso millor, a més, les tenc guardades així, espero que no us importi.

CORONA DE PATATAS


PATÉ DE ATÚN

Ingredientes:

- Margarina
- Atún (3 latitas redondas)
- Una cebolla pequeña
- Brandy
- Nata líquida
- Sal
- Pimienta

Preparación:

Fundir la margarina en una sartén y añadirle la cebolla bien picadita. Cuando ya está pochadita se echa un chorrito de brandy y se flambea. Cuando el fuego del flambeado se apague, poner el atún desmenuzado y cubrir con la nata líquida. salpimentar e ir cociendo y removiendo de vez en cuando hasta que se espese y coja la textura adecuada.
Dejar enfriar y conservar en la nevera.

-----------------------------------------

PATÉ DE MEJILLONES

Ingredientes:

- 1 tarrina de queso philadelphia
- 1 latita de mejillones en escabeche

Preparación:

Poner el queso en un bol e ir añadiendo los mejillones por partes triturándolos con un tenedor, hasta encontrar el sabor deseado.
Si es necesario se puede añadir un chorrito de escabeche para mezclarlo todo bien.


Ja veieu que són molt fàcils :ok:
Imatge
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mandarina
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: mandarina » dc. set. 08, 2010 12:50 pm

Nyaaaaam!!!!!!!
Jo vaig fer un descobriment molt fàcil, és per fer al moment però es triga 5 minuts i dóna el pego, és el que faig el típic dia que ve algú a prendre algo i vull treure alguna cosa de picar que no siguin patates xips.
Agafes torradetes d'aquestes tan primetes (rodones millor), les suques de melmelada de nabius (arándanos) o de gerds, i al damunt hi poses una llesqueta de formatge brie President, d'aquest allargat... i tot al microones 10 segons. Està boníssim!
Avatar de l’usuari
Bombolla
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Bombolla » dc. set. 08, 2010 12:50 pm

També pots fer una cosa que queda molt bona i la fas el dia anterior. No en tinc foto, a veure si em sé explicar.

Agafes un tros de paper film i l'extens sobre del marbre, a sobre poses pa bimbo d'aquest sense crosta i el premses ben premsat, que quedi fi, llavors hi pots untar formatge tipus philadelphia i a sobre una mica de salmó, o pots posar un paté d'anxoves, un paté d'olives, sobrassada...etc.
Aleshores ho enrosques, en fas un rotllo i que et quedi ben compacte, t'ajudes amb el paper film per fer el rotllet.Ho deixes un dia a la nevera,i a l'endemà ho treus i talles el rotllet en uns quants trossos, de tal manera que et queden com uns canapés en forma de cargol.

No sé si m'he sabut explicar massa bé... :ufs: Falten les fotos per veure-ho.


Ah, i també pots comprar "nachos" i fe run guacamole l'hi poses trossets de tomàquet sec i formatge de cabra..i mmm boníssim!
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: mireiafor » dc. set. 08, 2010 1:31 pm

Nenes tingueu pietat de mi que estic a dieta :-D :-D :-D :-D :-D
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: petazetas » dc. set. 08, 2010 2:04 pm

També rotllets de pernil dolç amb philadelphia al mig i pruna deshosada i fer rotllet.

Sempre pots fer el dia abans pollastre a la planxa o al forn, tallar-ho a tacos i després fer pinxitos amb un tomaquet cherry, etc.

Ous facits, que es poden fer el dia abans i son bonissims.
La Lia ja és tota una princesa!
esquitx
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 546
Membre des de: dc. set. 30, 2009 10:17 am

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: esquitx » dc. set. 08, 2010 2:08 pm

Uns quants cop a l'any ens reunim moltga gent i també faig pica-pica més que res pq la cuina no em dóna per tant!!! T'explico els meus plats freds:
- Truites de vàris gustos: patata i ceba, carbassó, bolets. També pots fer un pastís de truites.
- Torradetes amb salmó i torradetes amb olivada
- Embotits vàris i formatges
- Llesquetes de pa amb tomàquet
- Coca d'escalivada, s'ha convertit en un clàssic, no vegis com triunfa!!! Es tracta de que facis o compris escalivada: pebrot, alberginia i ceba. Agafes una massa congelada o fresca de pasta de full i també et farà falta salsa de tomàquet( jo la faig pq queda més gustosa però la pots comprar). Poses la massa de pasta de full sobre una bandeja que pugui anar el forn, si l'has comprat congelada, primer s'ha de descongelar. Poses una capa ben fina de salsa de tomàquet i a continuació vas posant l'escalivada, jo faig tires, una de pebrot, una d'albergina i una de ceba i torno a començar. Ho poses el forn i com que la verdura ja està feta només hauràs d'esperar que es faci la massa. Això ho pots fer el dia abans o el migdia per el vespre perquè es menja fred. Jo a l'hora de poratar-ho a taula la tallo tota a quadradets.
Es poden fer variants, jo a vegades només la faig de ceba, fregeixo ceba i li poso per sobre, però si us agrada hi pots posar formatge, trossets de pollastre.
- Gambes el forn super ràpides, boníssimes i sense fum a la cuina ni pudor de planxa per tota la casa. Posa a una bandeja del forn les gambes i per sobre i tires la salsa. La salsa es fa: agafes el pot del minipimer i hi poses mig pot d'oli, mig got de vi o conyac, all, julivert i pebre el gust i ho tritures. Poses la salsa sobre les gambes que ja tens a la bandeja, si veus que has fet curt i pots posar un rajet més d'oli. Ho enfornes i amb 10 minutets un quart tens unes gambetes boníssimes. Compra força pa perquè el suquet que queda és extra!!!
- Fideuà: ho preparo tot el dia abans de manera que quan comencen a arribar els convidats hi tiro el fumet.
- Pastís de tonyina, aquell que es fa amb pa de motlle, llavors el talles petitó i li poses paper d'alumini, com si fóssin canpés.
- Sardines escabetxades fetes per tu, si t'interessa t'ho explico, és que és molt fàcil però llarg d'escriure.
- Pots posar, per ser diferent, olives d'aquells gordal, que són gegants.
- Meló o pinya amb pernil però amb palillos, és a dir individual.
- amanida amb variet d'enciams, parma, tomàquet sec, poma, etc amanit amb una vinagreta o oli i vinagre de mòdena

A veure si em recordo de que més he fet... bé, una vegada vaig fer uns farcallets de pasta filo de pollsatre que van quedar extraordinàris, si vols també te'ls puc explicar, porten feina de preparació però ho pots fer el dia abans i enfornar-ho, 3 minuts abans de servir. Per aquí el foro corrien moltes receptes d'empanadilles que es fan el forn, també les he provat i les pots tenir fetes i enfornar al moment.
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: petazetas » dc. set. 08, 2010 2:55 pm

esquitx, tot això m'ho apunto!
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
Gerginag
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dj. jul. 08, 2010 3:50 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Gerginag » dc. set. 08, 2010 10:07 pm

Hola,
Jo quan faig un pica-pica sempre preparo uns farcellets que encanten a tothom:
compres pasta brisa d'aquella per fer quiches, l'estens i la talles a quadradets. A sobre cada quadrat i poses per exemple:
- una gamba d'aquelles congelada i formatge de cabra.
- sobrassada
-pebrot escalivat
- pate
.... en fin tot allò que tinguis a la nevera o al congelador. De cada quadrat en fas un farcellet, els pintes una mica amb ou i al forn!!
Queden boníssim i es poden fer el dia abans.
Al de sobrassada jo el pinto amb una mica de mel! :p-)
LLoguem casa de poble a Blanes i pis a LLança : viewtopic.php?f=61&t=30010
Avatar de l’usuari
wendell
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1047
Membre des de: dc. ago. 18, 2010 10:34 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: wendell » dv. set. 17, 2010 6:26 pm

OOOOOohhhhhhhh!!! Quin post més guay!!
Prenc nota de tot!!!!
Nyam, nyam....
Esquitx això de la coca d'escalivada m'ha encantat!
Bombollaaaaaaaaa reinaaaa veig q estàs per tot arreu!!! Jejeje!!! També he vist el teu truquillo de les bosses de zip per congelar el brou al post del caldet!! Jiji! Ets una crack!! >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Pepeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Pepeta » ds. set. 18, 2010 7:00 pm

Crudittés amb 2 salses

- Fer bastonets de pastanaga, api, cogombre, pebrot vermell...
(Les pots tenir del dia abans embolicades amb paper film a la nevera -un paquetet per cada cosa-, aguanten perfectes.)
- Espàrrecs verds bullits o passats per la paella.
(També els pots fer el dia abans i servir freds.)

Salsa núm. 1:
Barrejar 4 cullerades de maiones, 4 cullerades de iogurt natural i orenga (o altres herbetes)
opcional: bocinets petits d'anxova

Salsa núm. 2:
-2 tomàquets madurs sense pell (també valen 2 tomàquets de llauna, dels que venen sencers i pelats o l'equivalent en tomaquet triturat, però que sigui cru)
- 1 gra d'all
- 1 llesca de pa sec o una torrada
- 2 cullerades d'oli d'oliva
- 1 cullerada de vinagre
Passar-ho tot pel túrmix.

Les salses també les pots deixar fetes del dia abans a la nevera.


Es tracta de que la gent vagi agafant les verdures i les suqui a les salses (en plan founde però amb el dits i fred).
Les salses jo les poso en potets de iogurt de vidre.

Queda xulo servir les verdures en gots (com si fossin llapissos).
Pepeta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. set. 18, 2010 11:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
Avatar de l’usuari
Magic
:: pantera
:: pantera
Entrades: 821
Membre des de: dg. set. 10, 2006 2:01 am

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: Magic » ds. set. 18, 2010 10:17 pm

una cosa molt molt facil de fer i que queda sorprenentment bo és fregir la pasta fresca rellena de giovanni ranna.
si si,fregida. sense bullir ni cap salsa. es fregeix ies posa sobre un paper absorvent per que xucli l'oli i ja està!
jo he provat un de formatge de cabra i pera i un altre de ceba caramelitzada i no se que mes.
de debò que queda bonissim i si es te fregidora, en un plis esta fet! i es super original!
mon germà ho fa sovint quan te convidats a casa i es com una patata xip però amb sorpresa dins!
de debò que queda la mar de bo!
però ha de ser de marca... ho hem provat amb alguns de marca blanca i no es el mateix...!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
rosquilleta
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dv. ago. 20, 2010 12:49 pm

Re: Sopar pica-pica

EntradaAutor: rosquilleta » dl. set. 20, 2010 6:30 pm

Ja tinc ganes d'organitzar un soparillo!!!!! amb tot aixó que dieu se'm fa la boca aigua!!! >.-<: >.-<:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::