Menu foro

batejos i comunions

animació
 detalls
 fotografia i vídeo
 restaurants

festes i aniversaris

espais
 articles de festa
 servei de catering
 dolços i pastissos

premamà
 moda
 salut

nens
 alimentació
 higiene i salut
 escoles bressol
 llibres
 música
 moda
 mobiliari
 accesoris
 jocs i joguines
 cinema i televisió
 oci i temps lliure
 extraescolars
 museus

pares i mares

mascotes
 salut i bellesa
 receptes de cuina
 vehicles
 solidaritat
 associacions
 viatges

Jocs per aprendre els colors?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Jocs per aprendre els colors?

EntradaAutor: Lau » dv. feb. 25, 2011 10:20 am

No sabia ben bé si posar-ho en aquest apartat.

El meu fill no sap reconeixer els colors encara (és adoptat des de fa 3 mesos i segurament ningu els hi ha ensenyat mai) té dos anys i 7 mesos.

Quan li demanem... de quin color és aixo? et contesta... vermell!! si li dius que no, et diu... verd!! i si tampoc és... doncs ja es queda pensant i no diu res més...

Com que acabem d'arribar no va a la guarderia i no anirà a l'escola fins al setembre, el tindrem a casa, per tan... m'agradaria idees per jugar mentre aprenem els colors... ara hem començat amb la tactica de que quan veiem alguna cosa hi afegim el color.... per exemple... mira quin camió blau més gran que ha passat....

Vaig anar a la biblioteca i vaig agafar un conte que tracta els colors però no m'acaba de convencer ja que en una pagina és tot groc, l'altra tot blau... el primer cop s'equivoca, quan el corregeixes i li dius, aixo es groc... com que tot el què hi ha a la pagina és groc, doncs t'ho diu per repeticio però si al cap de cinc minuts li ensenyo el color groc em torna a dir... vermell!!

Els primers dies ens preocupavem per veure si seria daltonic, perque es un nen que ho apren tot molt (massa) rapid i en canvi amb aixo no notem canvi... pero l'altre dia va pintar la mà d'un ninot a un conte i li va fer vermella... i quan acaba em diu... mira mama, pupa! o sigui, que va relacionar el vermell amb la sang.

Idees?
Lau
:: poltre

Entrades: 610
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 5:27 pm

Re: Jocs per aprendre els colors?

EntradaAutor: Lau » dv. feb. 25, 2011 10:24 am

Osti, m'acaba de venir un flash!! just quan he enviat el missatge anterior...

Acabo de descobrir perquè sempre ens diu primer vermell! i després verd!! pels semàfors dels passos de peatons.... hi arribem, és vermell... li expliquem que és vermell ... i quan és verd diem... verd!! i passem...
Lau

EntradaAutor: mica77 » dv. feb. 25, 2011 11:09 am

Hola Lau,

no sóc mare encara ...però el que si et puc dir és que sembla normal, dona, no t'amoïnis.....a part de amb contes pots provar amb cançons: http://www.xtec.es/~mmestre8/web_musica/colors.htm
o jocs amb material real (fulles, farina...)
A veure què diuen les veteranes però a mi no em sona "estrany" hi ha molts nens i nenes que aprenen un nom de color i el van dient sempre...
mica77
:: peixet
:: peixet

Entrades: 294
Membre des de: dl. maig 03, 2010 2:25 pm

EntradaAutor: mireiafor » dv. feb. 25, 2011 11:28 am

Hola Lau, a part de contes també pots provar amb alguns jocs com per exempre triar un color entre els dos (podeu anar-los proposant una vegada tu i una vegada ell) i aleshores anar cadascú a la seva habitació i tornar amb una peça de roba posada del color que heu dit. Tu pots intentar sempre fer alguna cosa divertida com posar-te la peça de roba a un lloc on no va (un mitjó a la mà, un pantaló al cap, etc.) aíxí teniu el riure assegurat.

D'altra banda tots els homes de meva família política són daltònics excepte el meu home, per això conec una mica el tema. Hi ha diferents graus o tipus de daltonisme i hi ha una forma molt fàcil de saber si el teu fill és daltònic. Hi ha unes plantilles de forma rodona plenes de petites rodones d'un color i entre aquestes rodones es veuen altres d'un altre color que formen un número. Per una persona no daltònica el número es veu clarament i en canvi un daltònic només veurà una rodona gran plena de rodones petites. T'adjunto un enllaç on hi ha aquestes plantilles i en algun moment que estigueu tranquils podeu veure-les per l'ordinador com si fos un joc.

http://www.frogx3.com/2007/09/05/test-e ... mpruebalo/

(hauràs d'ampliar les plantilles perquè quedin com a mínim amb la mida de mig foli :ok: :ok:
Imatge

Imatge
mireiafor
:: girafa

Entrades: 2863
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 4:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: terrassa5 » dv. feb. 25, 2011 11:52 am

La meva filla va aprendre 10 colors i 5 figures geomètriques en una setmana quan tenia 19 o 20 mesos. Li vaig fer unes tarjes de cartolina plastificades amb figures geométriques de diferentes colors, 5 figures diferents i 10 colors. de cada tarja n'hi havia dues iguals.

Vam començar jugant amb les tarjes amb rectangles (hi havia dues de cada color). Posava una de cada color escampades sobre la taula i les altres me les quedava jo en una pila. Jo anava agafant les tarjes de la pila d'una en una, li ensenyava i li deia el color, i ella havia d'agafar la tarja igual de les que hi havia sobre la taula, fent parelles. El primer dia ella mateixa va començar a dir el color lila i a reconèixer pel nom el taronja i el negre. Una setmana desprès sabia també els 4 colors bàsics i també blanc, marró, rosa i gris. Els que més li van costar van ser el vermell (i el rosa) i el verd, fins i tot vam pensar que podia ser daltònica perquè els reconeixia tots menys aquests, però només van ser 4 o 5 dies més que la resta.

Quan els color ja estaven dominats vam començar a jugar amb les altres tarjes, les de diferents figures. Al principi el joc era el mateix però nombrant la figura i el color, i més endavant ja llençavem totes les tarjes sobre la taula i jo li anava demanant "dona'm un triangle vermell", "busca un cercle marró", "dona'm totes les tarjes verdes", "ara totes les estrelles". Un temps desprès ho vam evolucionar als números, li preguntava quants quadrats hi havia a la taula, o quantes tarjes grogues, etc...

Jugavem a això a l'hora de sopar, li encantava i era l'única forma de que mengés, o siguin que tampoc no jugàvem gaire, i quan no era l'hora de sopar havia d'amagar les tarjes perquè ella no les veiés, si no s'encaparrava a jugar a això, era el seu joc preferit.
Imatge
terrassa5
:: rateta
:: rateta

Entrades: 156
Membre des de: dt. nov. 16, 2010 10:05 pm

EntradaAutor: bipa » dv. feb. 25, 2011 1:36 pm

L'Irina al seu blog va penjar un joc molt fàcil de fer i que potser t'ajuda si canvies les formes pels colors, ho trobaras aqui:

http://el-petit-taller.blogspot.com/201 ... es_11.html

I tranquil.la, la meva de 2 anys també té fixació amb el vermell i sempre deia vermell primer i ara poc a poc ja va diferenciant. Nosaltres tenim les peces de tota la vida (de fusta amb diferents formes: quadrat, pont, rectangle,...) i quan hi juguem practiquem. També teniem dubtes per que ara ja en sabia molts però confonia molt el verd i el blau però poc a poc ja ho va diferenciant.
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
bipa
:: zebra
:: zebra

Entrades: 1635
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme

EntradaAutor: nuscka » dv. feb. 25, 2011 1:51 pm

a veure, hi ha diferents maneres de treballar amb nens.
Hi ha métodes que es basen en ensenyar imatges, repetint una paraula. I els nens van aprenent.
Jo prefereixo métodes més actius.
Els nens petits necesiten moure's, manipular...
El meu fill ja fa un parell de mesos que reconeix la majoria dels colors, i algunes formes geomètriques.
A ell li fasinen els cotxes, i quan anem pel carrer, anem buscant cotxes de colors. Busquem primer blau, i quan quan passem pel costat del blau reconeix el color i m'el assenyala. I així anem fent amb tots els colors.
Amb el seu germà gran, ho feiem mentres jugava amb les peces de construcció, que sempre li han encantat.
També jugant amb gomets, etc...
De totes maneres, no té cap importància que conegui o no els colors. De fet, aquest és un dels obnjectius de p3, o sigui qu el teu fill té un any de marge.
Tenim tendència a voler fer correr molt la canalla... el meu homes és mestre, tot i que els seus "nens" ja són majors d'edat, i sempre diu "no entenc quina mania té tothom en que els nens llegeixin a p4, si quan m'arriben a mi encara no són capaços d'escriure un paragraf coherent"
ImatgeImatge
nuscka

Entrades: 2349
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dt. març 01, 2011 12:52 pm

jo no he fet mai cap joc ni res per apendre els colors, i els va apendre igual abans d'anar a l'escola bressol... no sé, suposo qeu quan fas coses diues eld color si els acaben aprenent. També aprenen a contar i no els ho ensenyes... bé almenys jo no li ensenyo res concret.
ada_bcn
:: tigre
:: tigre

Entrades: 747
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 8:51 pm

EntradaAutor: su392 » dt. març 01, 2011 1:04 pm

Doncs mira! ahir justament la meva filla es va inventar un joc per apendre els colors i vaig pensar amb tu! :-D :-D :-D

Tenim una estora d'aquella tipus puzle de colors amb números a la seva habitació... doncs ahir es va dedicar a "saltar" de color a color... m'explico: ella es posava sobre el vermell ( dient "mermell") i em feia a mi posar-me sobre "l'altre peça" del mateix color i així amb els diferents colors que hi ha...

Mira.. varem estar una bona estona, saltant de color a color... despres ho va fer amb els números!

Però com diuen.. no passa res perquè no se'ls sàpiga...
Imatge
||*||
su392

Entrades: 2634
Imágenes: 0
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: Lau » dt. març 01, 2011 6:52 pm

Ei, merci a totes per les vostres respostes...

Em preocupava el tema del daltonisme (suposo que com a mare novata em preocupo excessivament per coses que no toquen)

Ara sabem que no és daltonic perquè amb unes peces de lego li anava demanant d'iguals de les uqe tenia a la mà, sense dir el color i els encertava sempre, per tan... els colors els distingeix, encara que no els hi sapiga posar nom...

Buscarem algun joc amb colors per anar-los aprenent, sense presses...

gracies.

Lau.
Lau

Torna a: El desenvolupament psico-motriu

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants