LACTÀNCIA EN TÀNDEM

Tria el pit o el biberó.

Puceta
:: zebra
Entrades: 1802
Membre des de: dl. oct. 27, 2008 9:24 am
Ubicació: Barcelona

LACTÀNCIA EN TÀNDEM

EntradaAutor: Puceta » dj. set. 08, 2011 2:09 pm

Hola noies,

Volia escoltar experiències de lactàncies en tàndem. En Martí encara fa teta (tot i que no massa) i al desembre naixerà el nostre petitó i vull seguir donant el pit als dos.
M'agradaria que m'expliquessiu com us ha anat i com us ho muntaveu, sobretot les que feu collit, perquè nosaltres tenim una cuna sidecar pel Martí i en volem muntar una igual a l'altra banda pel petit.

Jo encara li dono el pit al Martí al vespre i penso en com m'ho faré quan hagi de donar el pit als dos ?-) ?-) Sé que després me'n sortiré segur, però accepto idees, propostes i consells :r)

Gràcies !
Imatge
Imatge
bala
:: conillet
Entrades: 387
Membre des de: dt. ago. 18, 2009 9:34 am

Re: LACTÀNCIA EN TÀNDEM

EntradaAutor: bala » dj. set. 08, 2011 3:44 pm

Aix, puceta!!

M'uneixo als teus dubtes, estic igual que tu, però el meu 2on peque naixerà al maig, si tot va bé! Segur que ens en sortirem amb els 2 !!

Petonets!
Imatge
Imatge
lupitafriend
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dj. set. 08, 2011 3:58 pm

ostres bala! no havia entes que volies fer tandem!!!
sou molt valentes!!! >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge

Imatge
tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dj. set. 08, 2011 11:08 pm

M'uneixo als teus dubtes... Nosaltres estem si fa no fa, esperant l'arribada del germanet o germaneta pel mes de març. :love:
Imatge Imatge

||*||
Puceta

EntradaAutor: Puceta » dv. set. 09, 2011 7:46 am

A veure si algu ens il.lumina! Se que la Goga estava fent tandem, a veure si ens llegeix! :ok:
Imatge
Imatge
pesol
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dv. set. 09, 2011 10:28 am

Ostres, fa uns mesos la crissie va obrir un post parlant del mateix i al final es va quedar sense experiències! :content: :content:
viewtopic.php?f=11&t=24026

Aviam si entren mames que facin tandem i donem vidilla a aquest post, que crec que no hi ha cap post del SP que en parli extensament i ja aniria tocant...

Per cert, potser m'equivoco, però diria que la Goga NO fa tandem... :-:.b t-t:-
Puceta

EntradaAutor: Puceta » dv. set. 09, 2011 10:41 am

Segur que no fa tàndem ? Recordo haver llegit algun post seu on explicava com s'ho feia per dormir als dos ... :-:) :-:) a veure si ens llegeix i ens pot explicar.
Imatge
Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » dv. set. 09, 2011 11:23 am

Puceta, si no vaig errada, diria que la Goga va fer LA amb el primer fill i LM amb el segon. Altra cosa és que facin collit. Que aquesta és l'altra... haurem de convertir l'habitació en una matalasseria gegant! :r)
Imatge Imatge

||*||
Puceta

EntradaAutor: Puceta » dv. set. 09, 2011 11:48 am

Ostres, potser teniu raó i feia referència al collit.

Nosaltres muntarem una altra cuna sidecar a l'altra banda del llit, i el meu home dormirà al costat del Martí i jo al costat del petit.
A veure ... em fa una mica de por, no creieu. El Martí encara dorm amb la teta i em fa por que el petit el pugui despertar i muntem un sarau del cal déu. :-D

Sort que la nostra habitació és gran, que si no ...
Imatge
Imatge
Salander
Entrades: 392
Membre des de: dj. jul. 23, 2009 1:16 pm

EntradaAutor: Salander » dl. set. 12, 2011 11:49 am

M'apunto a les interessades en saber experiències amb el tàndem!

Com la Puceta ja sap (que som companyes de mes) jo encara li dono el pit al "gran" (18 mesos acabats de fer pobret i ja li dic gran) i si ell no decideix plegar abans tinc intenció de fer tàndem :content: A mi, el tema de les nits no em preocupa tant perquè ja fa temps que per motius dels meus horaris l'adorm el seu pare en braços i també fa uns quants mesos que per la nit no mama però en principi la idea és que el gran dormi a un costat del llit al costat del seu pare i el peque entre el seu pare i jo (nosaltres vem ajuntar un llit de matrimoni i un individual i per tant tenim un llit triple :-D ). Però bé, suposo que quan els tinguem els dos a casa ja veurem què és el que ens va millor.

Això sí, a mi des de ben bé els 2 o 3 mesos d'embaràs que em fa força mal quan s'enganxa el nen al pit, però només són els primers moments, després no em fa gens de mal ni tan sols si es desenganxa i es torna a enganxar. Em fa la sensació com si el mugró estigués "sec" i un cop ja l'ha estovat ja està tot bé ?-) A vosaltres us passa o us ha passat? A mi l'únic que em fa patir és que un cop neixi el nen aquesta sensació em desaparegui perquè si no serà força desagradable.

A veure si alguna amb experiència s'anima! (Per cert, l'Angelina no ha fet tàndem?)
Imatge
Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. set. 12, 2011 1:57 pm

Hola maques!!! m'ha xiulat les orelles!!! jajaj

Doncs nosaltres estem fent tandem, amb el gran cada cop va a menys pero resistim a plegar! :love:

Al principi era complicat, la ines molt petita i el walid acostumat a agafar tot l'espai de la mama!! pero mica en mica van anar agafant marques tots plegats! quan la inesita era mes petita mels posava els dos a sobre (no sempre reclamena l hora pero ens ha enganxat la crisi teta-2 anys del walid i hi havia moment q en volia mes ell q la inès!) jo assntada al sofa pero ben reclinada i un ajagut a cada banda, ara em poso el walid assegut al meu costat pero en comptes de posar l'esquena al respaldo del sofa al revés de cara a mi i aixi s'arrepenja i la inès ajaguda a l'altre pit! segons com poso un coixinet sota el cap del walid pq no s arrepenji sobre la ines! depen de les posicions que agafen! ara al llit els dos ja es mes complicat!! jo en tinc una cada banda (no sepre fem collit) i segons qui demana em giro cap a l un o cap a l'altre! tot i que el walid ja dorm majoritariament al seu lllit pq li fem nosa i la inès tb hi dorm bastant be! pero a vagedes m'agrada posarme'ls als dos amb mi! :love:

Nose massa si he contestat els vostres dubtes! sino pegunteu pegunteu q estare al cas! :-())
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. set. 12, 2011 8:55 pm

salander jo al principi de l embaras fins ben b 4 o 5 mesos els mugrons em feien un mal quan el nen ammava!!! ufffffffffffffffff pero despres va quedar en una simple molestia q va desapareixer al parir tot i q els primers dies aquesta xuclava com una bestia i em feia angunia (el walid anava mes fluixet!) pero ja m hi vaig acistumar i ara tant ample!!! :-o00m
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
xaviaska
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » ds. oct. 22, 2011 5:07 pm

Reprenc aquest fil (no és ben bé arqueologia, no és pas tan antic!) per contestar a l'Anabel una pregunta que m'ha fet al fil de "Els làctics. Són realment necessaris?":

Anabel, no tinc experiència personal en lactància en tàndem (ja m'agradaria!), però ho trobo un tema fascinant, i penso que seria molt bo que les que teniu experiència en el tema ens expliquéssiu com us ho feu... De moment ja has passat gairebé tot l'embaràs, i la nena encara no s'ha deslletar, per tant segur que faràs tàndem, i segur que també ho faràs bé!

Quan parlem de lactància en tàndem, sorgeixen molts dubtes, com els que tu comentes, i provaré de contestar-te'ls segons el que he llegit sobre el tema. Repeteixo que no en tinc experiència directa, i el testimoni de mares com tu serà super important per a les que vindran després!

1,- Organització de les preses: podríem pensar que "el petit ha de mamar primer", i després el gran, però això no és tan bona idea com sembla. Se sap que la composició de la llet materna canvia molt de la primera gota a la darrera. Quan el nen comença a mamar, la llet és més aigualida, més rica en hidrats de carboni i en anticossos; i cap al final, quan el pit està gairebé buit, la llet és més espessa, amb un contingut en greix molt més alt. I entremig, a cada moment va canviant gradualment la composició a mida que el pit es va buidant. Si deixessis mamar primer al petit i després al gran, el petit beuria un tipus de llet i el gran un altre tipus, i no es tracta d'això, sino de que tots dos tinguin accés als dos tipus de llet segons les seves necessitats. Tot i que pugui semblar increïble per qui no ho ha sentit mai, els bebès són capaços de regular la producció de llet de la mare en funció del temps que triguen en demanar entre una presa i una altra, el temps que s'estan mamant cada vegada, i si volen un pit o tots dos. Aquest mecanisme s'ha d'adaptar quan fas tàndem, ja que dos nens demanant llet al mateix temps, no ho tenen tan fàcil per coordinar-se. Però no pateixis, no per això hem de deslletar el gran, ni molt menys! Fins i tot en el cas de la lactància en tàndem, al bebè encara li queda una manera molt senzilla de triar com vol la llet: si la necessita més aigualida i amb més anticossos, mamarà més cops durant menys estona, i es deixarà la llet espessa a dins. I si la necessita més espessa, mamarà menys cops, però quan mami s'acabarà tota la llet del pit.
Sí que està clar que quan la petita neixi, haurà de tenir una certa "prioritat" sobre la gran, ja que és més fràgil i necessita més protecció en tots els sentits, però això no cal que vagi en detriment de la gran!
M'explico: el més coherent, el que dicta el sentit comú, és que tens dos pits per poder amamantar a dos fills alhora.
La primera cosa, i més important que has de tenir en compte, és que la petita ha de poder mamar A DEMANDA. Això vol dir que ella hauria de poder decidir, excepte circumstàncies justificades, quan vol mamar i quina quantitat. Això ho tenim tots, clar, no?
A partir d'aquí, quan la petita demani, poden passar 2 coses: que la gran també en vulgui, o que no. Si la gran també en vol, hauràs de buscar una postura en la que totes 3 estigueu més o menys còmodes. Pensa que la gran està acostumada a tenir-te per ella sola, i li hauràs d'ensenyar a respectar l'espai de la petita. Però de seguida entendrà que la petita és més vulnerable, que li ha de deixar espai per a ella, i que no representa cap amenaça per a la seva lactància, ja que la seva mami les estima a les dues igual, i els dóna el pit a les dues al mateix temps si volen.
Si la gran no té gana, no et demanarà pit. Un cop hagi vist que ets capaç de donar-los el pit a les dues alhora, ja no cal que li ofereixis cada cop que la petita mami. Habitualment, un cop passada la fase en que necessita que li demostris que l'arribada de la petita no ha fet que "deixis d'estimar-la", la gran preferirà fer una altra cosa, en comptes de passar-se el dia enganxat al pit com la petita. Serà ella qui et dirà si té gana o no, cada cop que la petita et demani. O potser farà una xarrupada, per comprovar que no li negues l'opció, i sortirà corrents a jugar amb qualsevol cosa, o voldrà que tu juguis amb ella mentre li dones el pit a la petita... Això últim és tot un repte, però si pots assolir aquest grau de "multitasca", és la millor manera d'evitar els gelos!
Una altra cosa que et pot passar, és que la gran et demani quan la petita estigui dormint. Tampoc no ha de passar res, que tens llet de sobres! En aquest cas, si li dónes només un pit, t'assegures que passi el que passi, t'estàs guardant l'altre pit per la petita!
Si la presa la fas només amb la petita, quan acabi amb un pit, li has d'oferir l'altre, a veure si el vol, igual que faries si només tinguéssis una filla. Ella decidirà si té més gana o no.
I per últim, si estàs fent una presa amb les dues nenes, una de les dues decidirà que ja en té prou abans que l'altra. Quan la segona acabi, si té més gana, li pots oferir l'altre pit (el que abans ha pres la seva germana) per veure si encara hi queda llet i se la vol acabar.
Amb tot això crec que he repassat les diferents possibilitats que et pots trobar, però si se te n'acudeix una altra, comenta-ho i ho pensem conjuntament!
En qualsevol cas, no tinguis por. Els bebès que fan tàndem, guanyen pes fins i tot més ràpid que els que no, ja que la força i l'habilitat que té el germà gran, que ja és tot un expert mamant, estimula la producció de llet de manera que sempre hi ha prou llet per als dos! I a més, no patiràs les "crisis de creixement", perquè quan la petita vulgui més llet, n'hi "robarà" una mica a la gran i ja està! Entre elles s'autogestionaran, no tinguis por, tu tot el que has de fer és acceptar-les a les dues, i ajudar-les a acceptar-se i estimar-se entre elles, i la resta en teoria ve rodada... (tu ens diràs si realment és així, si la teoria és fàcil de portar a la pràctica, et repeteixo que jo no tinc experiència de primera mà, tots i totes aprendrem amb el teu tàndem).

2,- Tema dels virus: això és gairebé el mateix que parlar de la higiene del pit en general... Durant la lactància materna, no cal tenir unes precaucions extremes amb la higiene del pit! No cal que et dutxis abans de cada presa, i molt menys que et "desinfectis" el pit! Si vas suada, per exemple, n'hi ha prou que t'eixuguis la suor, però més que res perquè el gust de la suor és salat i no agrada... Per la resta, tenint una higiene normal del teu cos, només caldria afegir que convé netejar les restes de llet que puguin quedar al mugró abans de cada presa, amb un mocador o similar, i ja està.
Entenc, però que el que et preocupa són els famosos virus que li pugui encomanar la gran, tant si va a la guarderia com si no... Aquí, la bona o mala notícia, és que... no hi ha diferències entre els nens que fan tàndem i els que no. És a dir, que els virus no s'encomanen pel fet de compartir pit, sinó pel fet de viure a la mateixa casa, jugar juntes, fer-se petons...
El sentit comú diu que, després de mamar una, pots netejar una mica el mugró abans de posar-hi l'altra, però simplement treure la baba, i ja està... Si s'han d'encomanar els virus d'una a l'altra, no ho evitaràs per més que et netegis el pit, perquè dues germanes que viuen juntes s'encomanen el pràcticament tots els virus d'una a l'altra... Pregunta a totes les mares que han tingut o més fills i no han fet tàndem, i veuràs que els virus s'encomanen igual... Neteja't el pit una mica abans de cada canvi de nena, et sentiràs més "higiènica", però no cal que facis cap tipus de neteja en particular, ja que no podràs (ni voldràs) evitar que es donin petons, que mengin a la mateixa taula, que juguin...
Si la gran passa qualsevol "itis", i la petita no, segurament serà perquè el teu cos (que és molt savi), ha detectat el virus de la gran durant el perióde d'incubació, i ha fet anticossos, que han passat a la llet, protegint a la petita abans que se'n pugui contagiar...

Dit això, us animo a totes les que us atreviu a fer lactància en tàndem, que ens expliqueu com ho feu, els problemes que us sorgeixin, les solucions que trobeu... i entre totes i tots n'aprendrem una mica més, d'aquest tema que és un gran desconegut, i fins i tot un "tabú" per a molta gent, fins i tot molts pediatres!
-|-;-|- ||*|| Imatge
tombarella

EntradaAutor: tombarella » ds. oct. 22, 2011 5:43 pm

Xaviaska, he de dir que em tens realment meravellada amb les teves respostes. Un 10!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge Imatge

||*||
Masha
Entrades: 2083
Membre des de: dj. des. 04, 2008 4:46 pm

EntradaAutor: Masha » dv. oct. 28, 2011 10:01 am

Hola noies,
Jo també m'uneixo al post :love:

En Sergi encara fa pit té 26 mesets i ara esperem la nena per desembre i també li vull donar el pit.. tot i que crec que a en Sergi no li farà cap gràcia :-(( ... però bé espero que ens en sortim :ok:
Yoliaska
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dv. oct. 21, 2011 12:35 pm

EntradaAutor: Yoliaska » dv. oct. 28, 2011 2:29 pm

Li pots donar el pit a tots dos sense que hi hagi cels pel mig...
Al contrari! S'establirà un vincle molt especial entre ells per poder compartir el pit! :-())
-|-;-|- Imatge
Masha

EntradaAutor: Masha » dv. oct. 28, 2011 2:43 pm

Això espero pq ara quan li diem al peque que el bebé farà tetita de la mama no vol de cap manera..... però bé, segur q després tot s'arreglarà.
Masha l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 28, 2011 6:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
xaviaska
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » dv. oct. 28, 2011 3:10 pm

Masha ha escrit:Aixo espero pq ara quali diem al peque que el bebe fara tetita de la mama no vol de cap manera..... pero be, segur q despres tot s,arreglara.

Si et passa això, potser ara mateix és millor que no li ho diguis. Mira que se n'oblidi una mica, i un cop arribi el moment, no tindràs més remei que explicar-li que el petit necessita el pit per menjar, igual que ell.

La situació que més gelos desperta és deslletar al gran per donar el pit al nouvingut, però si li segueixes donant el pit a ell també, ja veuràs que ho acabarà acceptant, i s'estimaran molt! Ja ens ho explicaràs, però ja veuràs com anirà molt bé quan arribi el moment. No pateixis abans d'hora!
-|-;-|- ||*|| Imatge
Masha

EntradaAutor: Masha » dv. oct. 28, 2011 6:22 pm

Gràcies guapa pels ànims!!! :-()-)
Ja us explicaré.
MIXETA26
:: pantera
:: pantera
Entrades: 849
Membre des de: dv. jul. 11, 2008 8:02 am

EntradaAutor: MIXETA26 » ds. des. 10, 2011 11:10 am

Hola marones!!!
Primer de tot us vull dir que donar el pit als meus dos fills és l'experiència més meravellosa que he tingut mai i espero que en pugui disfrutar durant molt de temps!! Ara mateix fa 14 mesos que faig tàndem amb la Judit, que té 14 mesos, i l'Oriol que en té 33.
Pel tema dels gelos, us haig de dir que molt bé han dit les companyes, l'únic motiu pel qual el gran pot tenir gelos (i més que justificats) és que el desmaméssiu (que ja de per si és dolorós) pel fet que ha nascut un germanet a qui sí donareu el pit. Com que aquest no és el cas, no patiu!!! Quan doneu el pit alhora als vostres fills, es miraran, es donaran la mà, s'acaronaran i es somriuran, ja veureu que bonic que és!!! :ok: :ok: :ok: Nosaltres hem arribat a un punt tal d'unió que l'Oriol no vol mamar si no hi ha la Judit a l'altre pit i, si està jugant, la crida i li diu que vingui a mamar, per mamar els 2 junts!! :love:
Quan esteu embarassades, per preparar el terreny i que el gran no senti recel, li heu de donar la volta al tema: segur que ara mama més que mai, però si esteu al 2n trimestre haureu notat que ja no teniu tanta llet... doncs li heu de dir al vostre fill, que com que ara naixerà el germanet, vosaltres tornareu a tenir molta llet i que quan mami llavors tornarà a sortir molta llet, quina sort eh!!! Ja veureu que així no reaccíona malament :-)
Pel que fa al tema de tenir sempre llet per al petit, el que a mi m'ha funcionat és tenir un pit només per a la petita i l'altre compartir-lo entre els 2 (quan el gran no en vol, que el petit mami del pit que comparteixen, i quan el gran també vol mamar, el petit mama del que només és per a ell).
Si teniu algun altre dubte i us puc ajudar, ho faré encantada, aquest tema m'apassiona i sempre que puc, recomano a les mames de fer tàndem que, repeteixo, és una experiència única i meravellosa!!!!!!!! :content: :content: :content:
Imatge
Imatge

Imatge

ImatgeImatge

Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::