Un regalet: POEMES D'UNA EMBARASSADA

Salut, dubtes i preparatius.
Cati2
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dg. març 18, 2012 2:35 pm

Un regalet: POEMES D'UNA EMBARASSADA

dg. març 18, 2012 2:53 pm

Hola!
Estic embarassada de quatre mesos i ahir el meu home em va regalar un llibre de poesia preciós! (No ho acostuma a fer, eh? És que estic de baixa per grip estomacal i quan estic amalalta em torno pesaaada!!!, o sigui que em va buscar distracció a la llibreria) Bé, jo no és que sigui una fan de la poesia, però és un llibre curtet titulat 'Poemes d'una embarassada' va dir que m'anava que ni escrit exprés per a mi, jeje. Me'l vaig polir al vespre, i val a dir que està molt i molt bé, no només perquè hi ha versos sobre la maternitat i l'experiència de l'embaràs que són tendres i fan que et sentis especial, sino perquè n'hi ha d'altres en què parla de com se sent una embarassada amb aquella panxota que de cop i volta li ha crescut al davant! Per passar una molt bona estona i per rellegir de tant en tant. Molt recomanable per a totes les embarassades!
Ah! L'autora és Eva Baltasar i l'editorial Pagès. Es veu que no fa gaire que ha sortit publicat.
Apa, embarassades i lectores, molts petons!
Cati
island
:: lleona
:: lleona
Ubicació: Vilafranca del Penedès
Entrades: 936
Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm

Re: Un regalet: POEMES D'UNA EMBARASSADA

dg. març 18, 2012 8:05 pm

Gràcies pel suggeriment, Cati! buscarem aquest llibre! :-()-)
i millora't de la grip estomacal..espero que amb poesia s'hagi fet més suportable...
impala
Entrades: 9
Membre des de: dl. març 19, 2012 7:48 am

dl. març 19, 2012 8:55 am

Bon dia! Fa una setmana que tinc el llibre, el vaig veure en un aparador i no me'n vaig poder estar. I ara s'ha convertit en la meva lectura de capçalera. Us en deixo un tastet, uns versos de la meva poesia preferida, titulada: Panxa

"Seria més senzill dir-ne protuberància
o un pit cec de dimensions descomunals;
un fart de menjar crispetes, un darrere sense ratlla,
superfície convexa o timbal intocable;
les dotze en punt, la meva mitja taronja,
un truc desesperat, la 'o' de l'amor.
Si fos amiga de la ciència m'inventaria un nom
només per a ella: RX743, HT892...
...la meva panxa desvergonyida,
la teva càpsula, aquest gran habitacle."

Estic segura que la poeta estava embarassada de veritat quan ho va escriure.. lo de les crispetes m'ho podria aplicar a mi mateixa!
marjani
Entrades: 9
Membre des de: dt. març 20, 2012 1:41 pm

dt. març 20, 2012 1:52 pm

Doncs l'has ben encertat perquè l'Eva va escriure els poemes mentre estava embarassada :)
Aquest llibre va guanyar el III premi Jordi Pàmias, i la notícia li va arribar uns dies abans de donar a llum, així que no va poder anar a recollir el premi fins unes setmanes després.
Si us ha agradat aquest recull us recomano que féu una ullada a tots els altres llibres que té publicats (tots han guanyat un premi literari). A mi em va agradar especialment Dotze Treballs, on poetitza escenes quotidianes molt properes a qualsevol.
Cati2
Entrades: 18
Membre des de: dg. març 18, 2012 2:35 pm

dc. març 21, 2012 9:00 am

Hola impala, a mi també em va agradar aquesta poesia, però em quedo amb uns altres versos:
"Crec en mi, en la meva extensió,
en l'herba tendra que em cobreix com un recel.
...
Per damunt de tot, el que ara sóc,
és un espectacle natural"

Visca l'orgull del propi cos de les embarassades!!!!

Torna a “Estic embarassada”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::