Menu foro

batejos i comunions

animació
 detalls
 fotografia i vídeo
 restaurants

festes i aniversaris

espais
 articles de festa
 servei de catering
 dolços i pastissos

premamà
 moda
 salut

nens
 alimentació
 higiene i salut
 llibres
 música
 moda
 mobiliari
 accesoris
 jocs i joguines
 cinema i televisió
 oci i temps lliure
 extraescolars
 escoles
 museus

pares i mares

cangurs
 salut i bellesa
 receptes de cuina
 vehicles
 solidaritat
 associacions
 premsa
 viatges

bessons i descoberta del cos

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.

bessons i descoberta del cos

EntradaAutor: rrrrrosa » dg. ago. 12, 2012 11:18 am

Hola, tinc bessons, un nen i una nena, ara tenen 4 anys i els agrada molt jugar el joc del culet, es toquen i es miren, i el nen se l'hi aixeca el pitu tota l'estona....és normal? què s'ha de fer quan els veus? jo no els dic res, miro de distreure'ls amb altres jocs i els hi vaig dient que el cul no s'ha de tocar....però la veritat és que a vegades no sabem què fer ni què pensar. Potser és normal, però no és una mica aviat?
rrrrrosa

Entrades: 2
Membre des de: dg. ago. 12, 2012 11:13 am

Re: bessons i descoberta del cos

EntradaAutor: sandra86 » dg. ago. 12, 2012 10:22 pm

Ei rrrosa!!

Jo sóc mestra d'infantil i et puc dir que es ben normal perquè tant sols estan experimentant.
Però si veus que es passen ensenyant els hi pots dir que es tapin que si no els mossegarà un bitxo o alguna cosa semblant pero et recomano que no riguis i els hi diguin ben seria perquè sinó s.ho pendran com un joc.
Ja veuràs com de seguida els hi passa...
sandra86
:: conillet
:: conillet

Entrades: 381
Membre des de: dl. maig 14, 2012 2:38 pm

EntradaAutor: rrrrrosa » dl. ago. 13, 2012 7:22 am

gràcies per la resposta, la veritat és que ja en ho anem dient, que ja els hi passarà, però a vegades et sorprèn
sobretot és a la hora de la migdiada....
rrrrrosa

Entrades: 2
Membre des de: dg. ago. 12, 2012 11:13 am

EntradaAutor: SONIC » dc. ago. 22, 2012 1:25 pm

Hola rrrrrosa el que fan els teus nens és normal, estan descobrint el seu cos i veuen diferències, tu en aquell moment els hi pots dir que la nena té vulva , el nen penis com el papa... i restar importància perquè no la té, a l'escola això es treballa de manera natural i ells ho assimilen amb naturalitat t'ho dic perquè jo també sóc mestra d'infantil i fa molts anys ; en aquestes edats això és un aprenentatge per a ells. Ah jo també tinc bessons però més petits que els teus i segur que quan tinguin l'edat dels teus també els hi passarà i no passarà res al contrari és un gran aprenentatge i veuen que nens i nenes són diferents. Salutacions, Sònia.
SONIC
:: formigueta
:: formigueta

Entrades: 51
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

EntradaAutor: Seira » dj. ago. 30, 2012 2:26 pm

Jo també tinc besson de 4'5 anys, i també estan algun dia amb la descoberta del cos....miro de no fer-ne gaire cas a no sé que la cosa ja duri massa i llavors els dic que si no es tapen sel's costiparà el cul..... i anar-ho passant com es pugui i ja els passarà! Com amb més naturalitat sel's parli millor.
Seira
:: zebra
:: zebra

Entrades: 1123
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:32 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: jllt » dv. ago. 31, 2012 7:29 pm

Hola,

Els nostres no són bessons però tenen dos anys la nena i tres el nen, i també els fa molta curiositat adonar-se que hi ha diferències entre els seus cossos. Hi ha persones grans del nostre voltant que no veuen gens bé que els banyem tots dos junts a la banyera (amb lo bé que s'ho passen, d'altra banda, i lo còmode que és per a mi), però sempre hem partit de la base, el seu pare i jo, que aquest tema, com dieu, cal tractar-lo amb el màxim de naturalitat i anar-los fent veure que és una part del cos íntima i que no s'ha d'anar ensenyant a ningú més, només a casa quan ens banyem o fem pipí.
jllt
:: rateta
:: rateta

Entrades: 189
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 10:03 pm
Ubicació: Pirineu

Torna a: General

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants