Donar pit i embaràs/tandem

Salut, dubtes i preparatius.
Rousi23
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 8:47 am

Donar pit i embaràs/tandem

EntradaAutor: Rousi23 » ds. oct. 27, 2012 2:59 pm

Hola boniques!!!!
Avui el meu patufet fa 11 mesos, i avui hem vist com al test d'embaràs deia emarassada 2-3 setmanes!!!!
Ens va costar pel primer una eternitat i pel segón a la segona!!!!!! >.-<: Estem molt contents!!! Voliem que es portessin poc temps.
També sòc donant de llet materna, el meu petit, pren pit, i me'n vaig traient per no baixar la producció però vec que des de fa una o dos setmanes la producció ha baixat, abans em treia un mínim de 220 entre els dos pits i ara arribo a molt estrujar a 180!!!
No se que fer, si destetar-lo o seguir i fer tandem. Crec que ho hauria de decidir ja, perquè sinó quan vingui el seu germà/na tinc por que el gran vulgui mamar per gels i l'haguem d'enganyar!!!
Com ho heu fet vosaltres!!!
Alguna heu fet tandem???? Em fa por tornar-me boja quan arribi el moment!!!
Com us ha anat la producció de llet a l'embaràs??? He llegit que baixa la producció, però molt??? I es veritat que canvia el gust!!!!

moltes gràcies boniques, la veritat es que m'encanta aquest foro i em sento molt recolzada amb totes vosaltres!!!!!
:b-))) ||*||
Imatge
Imatge
Alesta
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Donar pit i embaràs/tandem

EntradaAutor: Alesta » ds. oct. 27, 2012 3:37 pm

Rousi, enhorabona!!!!! Si, de vegades el segon arriba més aviat del que ens pensem... jeje. Moltes felicitats i que gaudeixis molt d'aquest embaràs!
I ara això de la lactància... jo et puc explicar la meva experiència personal, però no com a experta (ho dic perquè no sé res de quantitats i tal...). Des d'abans de quedar-me embarassada del segon que jo tenia molt clar que volia fer tàndem, però el que una vol no sempre és el que passa... en fi, ara estic embarassada de 6 mesos i tinc una nena de 2 anys i 3 mesos... Des de fa uns dos mesos o una mica més que la peke no vol teta... snif! a mi m'ha sapigut molt greu, però per ella no ha estat gens traumàtic!
Al principi de l'embaràs semblava que feia pit igual o més que abans de que jo em quedés embarassada, però de cop i volta, un dia no en va voler fer abans de la migdiada (i abans no era capaç d'anar a dormir sense fer teta primer!!!) i després van anar passant els dies i cada vegada en volia menys i ella no me'n demanava, no feia pit a no ser que jo li oferís, etc. Fins que un dia li vaig oferir el pit, em va dir que si, li vaig anar per donar, em va mirar amb cara de murria i em va dir "nooooooo, jajajaja" i no n'ha volgut més... en fi, ha dit que prou...
De totes maneres, la seva infermera (experta en L.M.) m'ha comentat que hi ha alguns nens que quan neix el germanet es tornen a enganxar i que, aleshores, es tracta de donar-li al gran després que hagi menjat el petitó, d'aquesta manera sempre n'hi ha prou per tots dos, bàsicament perquè el gran no en necessita gaire quantitat perquè ja pren altres aliments i altres làctics i perquè sap "esperar" una mica millor que el bebè que acaba de néixer...
Ah! i això de que si el gran segueix fent pit mentre estàs embarassada et pot provocar un part prematur o altres històries vàries que es diuen són ben bé tonteries!!! així que ni cas, si el deslletes que no sigui per una història d'aquestes! ;)
Bé, decideixis el que decideixis, pensa que potser el teu "fill gran" potser té altres plans...jejeje.
Molta sort!
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » ds. oct. 27, 2012 4:49 pm

Primer de tot MOLTES FELICITATS!!! :-())

Jo també t'explico la meva experiència, tot i que encara no he parit.
Jo em vaig quedar embarassada del segon quan el primer tenia uns 15 mesos i seguia mamant. Durant tot l'embaràs no he notat canvis en la seva demanda, potser ara sí que demana menys que abans però ho atribueixo més a que ara té 23 mesos i abans en tenia 15...
Jo el que sí vaig notar és que em va baixar moltíssim la producció, m'apretava i amb prou feines em sortia alguna gota (que per cert era deeeensa com llet condensada). La producció diria que em va començar a fer un bon baixón a les 8 setmanes o així. Cap a les vint-i-bastantes setmanes a l'apretar-me torna a sortir-me llet (no a raig, però de varis "foradets", i és llet com tranparent, com si fos llet barrejada amb calostre).
Aquests canvis en la producció els he notat perquè m'he apretat el pit, perquè si fos per la demanda del ""gran"" no hauria notat res, ell ha seguit sempre enganxat.

Jo el que sí que veig xungo és que puguis continuar donant llet, crec que et costarà molt treure alguna cosa. Però no cal anticipar aconteixements, si deixa de sortir, deixa de donar... Però no per això vol dir que el peque hagi de deixar de mamar. Ja et dic, el meu ha estat mesos mamant i juraria que no li sortia res... Ara sí que li va sortint suquillo...

I sobre com ho muntarem quan neixi l'altre... doncs com poguem! com hem fet fins ara!

Llegeix això que et pot interessar, està molt ben explicat!
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... -en-tandem
Rousi23
Entrades: 139
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 8:47 am

EntradaAutor: Rousi23 » ds. oct. 27, 2012 6:47 pm

Moltes gràcies!!!!

Alesta m'ha agradat molt el teu comentari, primer pensava d'anar al ritme, que fos ell que tries que vol fer, però avui m'han vingut tots el " i si 's", I si ho hagués hagut de deslletar, i si no ho hagués hagut de fer... LA veritat es que el fet de ser mare m'està ensenyant a no voler ser tant previsora i a disfrutar més de tot el que em regala la vida. El Meu primer post-part va ser dur perquè em vaig exigir molt a mi mateixa i m'ho vaig fer passar molt malament, em va costar molt trobar el meu "jo" com a mare, ara, per fi m'he trobat, i aquest segon ve perquè li vaig dir al meu home que em feia il·lusió tornar a passar un embaràs, i ell, que es un paràs, el vaig fer l'home més feliç del món. El teu comentari m'ha fet recordar que em vaig proposar no voler preveure res, perquè com tu dius no acostuma a passar com esperes. Moltes gràcies

Pèsol, també moltes gràcies, ja he fet els deures i he llegit lo de l'Alba, no se si es perquè les hormones ja tornen a fer de les seves però hi han hagut moments que m'emocionava i hagués plorat i tot.

M'encanta aquest foro i m'encanta trobar gent com vosaltres!!!! :b-))) Gràcies!!!!
Imatge
Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » ds. oct. 27, 2012 8:30 pm

Hola!!! Enhorabona primer que res!!!!

T'explico la meva experiencia... jo em vaig quedar del segon quan el nen tenia 9 mesos i vaig deicidir seguir endavant... hem anat fent trandem... i ha anat molt bé.. a epoques el gran ni mamava i altres se'n tornava a recordar pero en cap moment m'ha posat problema... ara la pêque era moooolt viciada i a la nit es despertava mil milions de cops, el gran no ho havia fet mai i aixo de no dormir cap hora seguida... total que vam provar de destetar i va anar bé
i al juny els vaig destetar els dos a l'hora definitivament... va anar molt bé els dos un per l'altre es van fer a la idea en un parell de dies... el gran va tenir menys problemes pero curiosament no ho ha oblidat encara i a vegades quan veu les meves tetes a l'aire vodria mamar jaja epro quan li dic qua ja no ja no insisteix... un dia livaig deixar ara q ja no raja res per què veies q no tirava i ja va veure q ja estava... pero esclar ell ja tenia 33mesos quan va deixar la teta per tant se'n recorda més.. en canvi la petita ja ha passat pagina sense problema... Tampoc vaig intentar de destetar el gran abans q la petita ja q poc mamava i ens anava bé aixi... espero haver-te ajudat!! :-()-)
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
cuski
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: ds. set. 01, 2012 1:20 am

EntradaAutor: cuski » ds. oct. 27, 2012 11:18 pm

Hola!!!
Jo em trobo en la mateixa situació, tinc un fill de 1 mesos i estic embarassada de 6 setmanes, li estic donant el pit i m'agradaria seguit fent´ho fins que ell digui prou, aquest seria el meu desig. M'encantaria poder fer tàndem, però com algunes heu dit el que nosaltres volguem no és el que ells volen, o sigui que ho seguriè fent fins que pugui!
El que em sabria molt greu és haver de deixar el pit forçosament perquè tinc alguna complicació en l'embaràs, no sé com ho viuriem, seria molt difcil per ell deixar el pit d'un dia per l'altre. A alguna de vosaltres li ha passat?
Deixarem passar el temps i esperem que les coses vagin molt bé, per tots... una abráçada a totes.
cuski
Entrades: 188
Membre des de: ds. set. 01, 2012 1:20 am

EntradaAutor: cuski » ds. oct. 27, 2012 11:25 pm

Glups... perdó, ara ho veig, té 17 mesos el meu fill!
Alesta
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dg. oct. 28, 2012 8:00 pm

Rousi23 ha escrit:El teu comentari m'ha fet recordar que em vaig proposar no voler preveure res, perquè com tu dius no acostuma a passar com esperes. Moltes gràcies

La veritat és que amb el segon ens proposem "arreglar" allò que no vam acabar de fer com volíem o com ara creiem que ho hauríem d'haver fet. A mi també emva passar que amb la peke van ser molt durs els inicis perquè no em permetia"fallar", havia de ser la mare perfecta i, és clar, ningú és perfecte!!!! però de vegades et fan sentir molt malament quan no tot són flors i violes. Ara jo també m'ho prenc diferent!

Cuski la llevadora del CAP va posar elcrit al cel quan li vaig dir que seguiria fent LM amb la peke a la primera visita d'aquest embaràs... me'n vaig anaraveure a la inferemera pediàtrica i li vaig demanar pros i contres. El que em va dir (entre altres coses) és que, probablement tindria contraccions, però això no seriasenyal de part ni molt menys. Unes setmanes després, estant jo de 12 setmanes, van veure que tot el sac se m'havia desenganxat. Vaig passar unes quantes setmanes de repòs però no vaig haver de deixar la LM, les petites contraccions que tenia em van dir que no tenien res a veure amb el que em passava. És cert que la peke va decidir que no volia més pit quan jo devia estar d'unes 16-18 setmanes més o menys, però per aquell moment semblava que les coses ja estaven millorant, així que, al menys, en el meu cas, el problema en l'embaràs no era un condicionant per deixar la LM. De totes maneres, si tinguessis alguna complicació amb l'embaràs, crec que estaria molt be posar-te en contacte amb algun grup d'assessorament sobre lactància o fer una consulta al blog que ha penjat la Pesol... però de moment viu amb tranquilitat la teva lactància i el teu embaràs, que és preciós!!!!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::