Harmony Test

Salut, dubtes i preparatius.
Al.lota
Entrades: 1
Membre des de: dl. maig 20, 2013 10:18 am

Harmony Test

EntradaAutor: Al.lota » dl. maig 20, 2013 10:30 am

Hola a tothom,

sóc una embarassada novell "novella", estic de 8 setmanes, parlo amb moltes dones que també estan en estat i algunes d'elles parlen sobre una prova mèdica molt innovadora i recent a Catalunya, l'Harmony Test.
Alguna de vosaltres té referències, s'ha sotmès aquesta prova???

Moltes gràcies
Miules
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: ds. nov. 19, 2011 10:16 am

Re: Harmony Test

EntradaAutor: Miules » dl. maig 20, 2013 10:59 am

Hola Al·lota,

Enhorabona pel teu embaràs!

Nosaltres també estem esperant i ens vam voler informar sobre el Test d'Harmony, doncs l'analítica del Triple Screening ens va donar uns resultats no massa bons i necessitem una prova complementària per descartar un Síndrome de Down.
El ginecòleg ens explica que és una prova no invasiva que es realitza a través de sang materna i que només analitza les possibles aneuploïdies dels cromosomes 13, 18 i 21 (no determina la resta de cromosomes ni tampoc el sexe). No es tracta d'una prova diagnòstica, amb això vull dir que igual que el TS treballa amb probabilitats, molt afinades, però no deixen de ser probabilitats de que hi hagi o no alteracions cromosòmiques. Si els resultats són de risc recomanen igulament passar per una amniocentesi que, juntament amb la biòpsia de corion, són actualment les úniques proves diagnòstiques.
El cost és com el d'una amniocentesi però ni les mútues ni molt menys la s.s. se'n fan càrreg.
Espero haver-te aportat el meu granet de sorra...

Si no recordo malament hi ha almenys una companya del SP que se l'ha fet i potser ella et pot aportar més informació.

Gaudeix de la panxolina i desitjo que tot vagi molt bé! :-()-)
ARU
Entrades: 188
Membre des de: dc. nov. 14, 2012 9:07 pm

EntradaAutor: ARU » dl. maig 20, 2013 6:38 pm

Hola noies,
Jo vaig trucar al clinic i alla ho fan. Costa uns 650 eur... la meva idea era fer-la pero veient els resultats del triple screening ho he descartat. M'ham sortit alterats i m'he sotmes a la biopsia de corion a la setmana 13 ( lasetmana passada.. ) avui faig 14 setmanes. Sino havia d'esperar a la amnio a la.setmana 16... i bufff.. no volia esperar mes.
El triple screening no deixa de ser una estdistica i pel q he llegit falla mes q una escopeta de perdigons...
Pero la ginecologa em va recomenar no fer analitica Harmony,ja q cm t'ha dit la compi nomes detecta 3 trisomies (13,18,21) amb biopsia o amnio detecten mes possibles problemes.
A mi mha entrat per s.social. No he pagat res de la biopsia de corion.
Hi ha algun altre laboratori q ho fa,Labco.. si vols tinc telefons d'on jo vaig trucar,per si vols q t'informin.

Ja ens diras!
ARU
13-03-2013 : TEST POSITIU !! ( RATLLETA MOLT FLUIXETA )
14-03-2013 : CONFIRMACIÓ EN BETA. POSITIUUUUU !
EMBARASSADA D'UNA NENA ( JANA )
D.P.P : 13-11-2013
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dt. maig 21, 2013 7:57 am

Hola Al·lota
Jo si m'he fet l'Harmony Test. El vaig fer a Labco i em va costar 700 €
Com t'han dit les companyes, no és una prova diagnòstica com ho és l'amnio o la biopsia de corion, és una prova estadística, molt més fiable que el triple screening, però no és 100% segura com són les altres dues.
Et treuen una mostra de sang que s'envia a USA, crec que a California, i en la teva mostra de sang s'analitza la presencia de tres trisomies, 13, 18 i 21 (Patau, Edwards i Down respectivament). En altres laboratoris pagues una mica més i també et donen el sexe del nadó, a mi aquesta possibilitat no me la van donar.
En menys de tres setmanes tens els resultats, que s'expressen en un % de probabilitats de que el nen pateixi una d'aquestes tres trisomies. Per a S. Down la fiabilitat és de més del 99%, per a Edwars i Patau una mica més baixa.
A mi el triple screening em va salir risc baix, perònosaltres per estar més tranquils vam voler fer aquesta prova per acabar de decidir si fer o no amnio, la meva ginecóloga m'ho va recomanar perquè jo tinc antecedents d'avortaments de repetició i l'amnio no deixa de ser un risc.
A Labco no pots anar tu a demanar aquesta prova, sinó que ha de ser el teu metge qui et faci la petició i has de firmar un full de consentiment informat. Em sembla que no es pot fer si portes un embaràs de bessons.
També t'haig de dir que si el resultat del triple screening haguès sigut dolent, no hauria fet l'Harmony Test sinó directament amnio, ja que és l'única prova, juntament amb la biopsia de corion, 100% fiable. Jo per edat em podría haver fet l'amnio per la meva mútua, a la SS no perquè ara només la fan si el risc amb el Triple screening surt alt, tinguis l'edat que tinguis. L'Harmony Test no el cobreix cap mútua ni molt menys la SS.
De vegades pensó si no hauré fet de conillet d'índies i me'n penedeixo de no haver l'amnio, però ara ja està fet...
El meu consell és que et facis el Triple screening i a partir dels resultats que et donin, juntament amb el teu metge, prenguis una decisió.
Si vols saber res més, m'ho dius
readytopop
:: papallona
Entrades: 135
Membre des de: dt. feb. 05, 2013 11:45 am

EntradaAutor: readytopop » dt. maig 21, 2013 8:21 am

Bon dia noies,
Jo tb m'he fet el test de cribatge no invasiu.
Hi ha molts laboratoris que el fan i a preus diferents.
Nosaltres ens vam anar a informar al laboratori d'una clinica que el fan, vam parlar amb l'analista ens ho va explicar i ens va donar informacio per email.
Com deia hi ha laboratoris mes economics que envien la mostra a analitzar fora d'espanya, fora d'europa inclus a Xina, no tenen tanta fiabilitat i nomes fan estudi per 3 trisomies i n'hi ha que no determinen el sexe. Com mes pagues, mes complert es i mes fiable...es aixi...
El laboratori que ens va analitzar la nostra mostra, es un laboratori de Barcelona. Té una fiabilitat del 99%, estudien 4 trisomies ( sdr. Down, eduards, patau i turner ) mes el sexe. Fan un estudi cromosomic, no es un càlcul com el triple screening.
Ara per ara, nomes te poder legal l'amnio i la biopsia de corion per justificar una ILE, es a dir, en cas que sortis un resultat dolent caldria fer una de les dues proves invasives.
A nosaltres no ens calia cap solicitud mèdica per realitzar la prova, es totalment privat i es pot fer a partir de la setmana 9, en embaras d'un sol fetus i que no hagi sigut per FIV.
Nosaltres estem molt contents d'haver-ho fet, vam prendre la decisio abans de fer el triple screening ja que no voliem que els resultats ens condicionessin per decidir.
Ens ha sortit tot molt i molt be, i tenim la certesa i la tranquil.litat que la nostra :cnena: esta ben sana :ok:

Axo es molt personal al.lota,si us ho esteu pensant jo miraria diferents laboratoris i escolliria el millor encara que sigui el mes car, per nosaltres, val la pena.

Petons!
Cayena
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dt. maig 21, 2013 11:20 am

Jo em vaig fer les análisis a principis de gener, just la semana que començava a fer-se aquesta analítica a Espanya i no n'hi havia ni molt menys tants laboratoris com els que ara s'han apuntat al carro de fer aquesta analítica.
No se jo si portar la sang a California, on porten molts anys d'avantatge a Catalunya en fer aquest tipus de prova, és menys fiable que un laboratori d'aquí que fa tres dies que està fent la prova, en tot cas, jo no vaig poder elegir i en cap cas vaig triar el més econòmic, sinó l'únic que hi havia
marinetta
Entrades: 1
Membre des de: dt. maig 28, 2013 9:03 am

EntradaAutor: marinetta » dt. maig 28, 2013 9:20 am

Jo també m’he sotmès a l’Harmony Test, en el meu cas no era una “obligació”, van decidir fer-la per tenir més informació sobre el nostre embaràs. Ja que la Triple Screening no dóna tanta informació sobre possibles patologies com és l’Harmony. Vam voler guanyar en tranquil•litat, tot i que no és tant segura com una amniocentesis. Però la veritat és que vam considerar que una amnio era massa arriscat, envers als nostres resultats tant com de l’Screening i l’Harmony.
Ens vam assabentar d’aquesta nova prova mèdica, en una de les nostres visites al ginecòleg, ell ens va informar de totes les possibilitats que existeixen, i nosaltres vam haver de prendre la decisió. El mateix centre mèdic et deriva al laboratori corresponent. I és tant senzill com agafar unes mostres de sang i esperar uns 15 dies als resultats finals.
:cnena:
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » ds. des. 07, 2013 7:22 pm

pujo el post m'agradaria saber si algú més l'ha fet ultimament, aquest o algun altres dels q han sorgit similars en els ultims mesos
Hellobaby
Entrades: 103
Membre des de: dt. març 26, 2013 9:39 pm

EntradaAutor: Hellobaby » dl. des. 23, 2013 7:08 pm

Molt interesant aquest post, no coneixia el test Harmony...
Hellobaby
Entrades: 103
Membre des de: dt. març 26, 2013 9:39 pm

EntradaAutor: Hellobaby » dl. des. 23, 2013 7:08 pm

:)
Mama_kinder
:: puça
Entrades: 43
Membre des de: dt. abr. 29, 2014 10:03 am

EntradaAutor: Mama_kinder » dt. abr. 29, 2014 10:09 am

Bones,
Estic de 17 setmanes i m'acabo de fer el test Harmony. En principi el triple screening va sortir correcte però donat que els resultats son orientatius em dona més tranquilitat aquest altre test. Ara hauré d'esperar uns 15 dies els resultats... ;-)
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dt. abr. 29, 2014 12:43 pm

Gràcies per tota la info noies! nosaltres també el volem fer.
Una pregunta, per aquest test cal que vingui l'home també?? és que m'han dit en un altre post que segons quin test és també fan un frotis a la boca del pare...
M'ho podeu confirmar siusplau???

gràcies guapes!
Twix
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

EntradaAutor: Twix » dt. abr. 29, 2014 12:49 pm

Noies,

Teniu aquest post, on vam parlar bastant sobre alternatives a l'amnio i entre elles hi havia l'Harmony Test: viewtopic.php?f=11&t=38925

Bertian, el Twixman va venir també i li van agafar una mostra de saliva, però no sé si és imprescindible, diria que és millor que vingui, així obtenen més informació, però no n'estic segura
Mama_kinder

EntradaAutor: Mama_kinder » dt. abr. 29, 2014 4:46 pm

Bertian A mi m'ha acompanyat el meu marit, però en principi no calia. A ell no li han fet res.
bertian

EntradaAutor: bertian » dc. abr. 30, 2014 7:49 am

Gràcies guapes!!!! jo hi aniré sola, si després em diuen alguna cosa ja hi faré anar el Bertianu... El què sí que m'han avançat és que hi ha molta paperassa i que et passes una estona signant coses... o sigui que no és arribar i moldre, vaja!
Twix
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

EntradaAutor: Twix » dc. abr. 30, 2014 11:40 am

bertian ha escrit:Gràcies guapes!!!! jo hi aniré sola, si després em diuen alguna cosa ja hi faré anar el Bertianu... El què sí que m'han avançat és que hi ha molta paperassa i que et passes una estona signant coses... o sigui que no és arribar i moldre, vaja!

Bertian, on te'l fas? Jo el vaig fer a Echevarne i no vaig signar gaire cosa... va ser tot bastant ràpid!
bertian

EntradaAutor: bertian » dc. abr. 30, 2014 1:41 pm

Twix, me'l faig a Vic (lab. Fargas) que per sort ara ja s'ha extès a comarques i no hauré de baixar a BCN expressament!! jijiji
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. abr. 30, 2014 3:24 pm

jo vaig fer el d'echevarne i nomçes vaig haver de signar un full, i al cositino li van fer un frotis a la boca com diu la twix (vam fer el mateix test), però el q fan a echevarne no és l'Harmony, és una altra "marca" diferent que mira el mateix q l'harmony + apart les aneuploidies, jo vaig estar mesos comparant tests perque quasi tots miren el mateix, algun inclou alguna coseta mñés
Mama_kinder

EntradaAutor: Mama_kinder » dc. abr. 30, 2014 3:43 pm

Jo tampoc vaig fer gaire paperassa, només signar un parell de fulls, es van apuntar dades meves tipus alçada, edat, de quants mesos estic... i res, una punxadeta i a treballar : lasito :
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dc. abr. 30, 2014 7:29 pm

bertian ha escrit:Gràcies per tota la info noies! nosaltres també el volem fer.
Una pregunta, per aquest test cal que vingui l'home també?? és que m'han dit en un altre post que segons quin test és també fan un frotis a la boca del pare...
M'ho podeu confirmar siusplau???

gràcies guapes!

Jo el vaig fer a l'Echevarne i sí que agafen saliva del pare. En principi, no fa falta (només analitzen la sang materna), però diuen que és per si l'anàlisi sortís dubtós, mirarien la saliva per acabar de confirmar.

Només firmes 2 papers, és un moment. Et fan una mica d'explicació... però no trigues gaire més que en una analítica normal.

A mi m'ha donat molta tranquil·litat fer-me'l. Les estadístiques em convencen. No volia arriscar-me al perill d'avortament de l'amnio.
Eduard 2005
Arnau 2014

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::