ESTIVILL vs JOVÉ

Els hàbits de dormir.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: martina13 » dc. ago. 20, 2014 12:24 pm

hola!!!

a veure us presento un dubte/debat que tenim a casa

resulta que la nostra peke no dorm be desde fa 4 mesos i ho hem provat tot, rutines, pasiflora, blevit sueño etc.

desde que jo vaig nar a treballar se'ns ha girat i de momento no hem aconseguit redreçar la situación

la cosa és que vem pensar en comprar un parell de llibres, no per solucionar res però si per tenir alguna idea més o està més informats

vaig anar a la casa del libro i clar em vaig trovar les dues opcions oposades: metode estivill i metode rosa jové

com que el de rosa jové ja haviem provat coses vem pensar doncs fem l'estivill

i ahir ho vaig intentar jo durant el dia i va ser horrible!!!! la nena plorava i plorava i cada cop que entrava a l'habitació em mirava amb una cara d'ansietat terrible!!!! i jo plorant pq em sentía fatal!!!!

aixi que vaig començar a llegar el de la rosa jové i ella ve a dir que el ritme del nene és el que és i que si x exemple ell et demana adormir-se al cotxet doncs cap problema

que en penseu? algu ha provat estivill i li ha funcionat??????
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: bertian » dc. ago. 20, 2014 1:07 pm

Jo em sap greu però ja dic d'entrada que sóc anti Estivill totalment! Jo no sóc capaç i no vull deixar a la meva filla plorant i acostumar-la d'aquesta manera... ara! en serio que respecto totes les opcions!!!
Jo penso que el llibre de la Rosa Jové no et donarà solucions, almenys jo l'he llegit i no vaig trobar mètodes, simplement t'ajuda a entendre els cicles de son dels nens i com van canviant, cosa que també va bé perquè així entens què els hi passa i en quin punt es troben.
La meva filla des de sempre ha set molt mal dormidora, i tot i que jo abans de parir no era gens partidària del collit, per nosaltres va ser la solució! Altres llocs on també s'adormia era al cotxe i al cotxet, i jo no he tingut mai inconvenient en que s'hi adormi, l'important és que descansi.
El fet d'haver fet collit amb ella no ha suposat cap problema, de fet hem dormit millor els 3, ara ja feia mesos que dormia al seu llitet, des dels 2 anys aprox. tot i que algunes nits venia al nostre llit.
Ara ja té 3 anys i dorm les nits senceres, tot ha millorat molt la veritat!
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: turuleta » dc. ago. 20, 2014 2:00 pm

Jo tampoc aplicaria estivill.he posat en practica consells de la jove,i en 15 dies hem reduit despertars a la meitat.pero ens hem plantat en 4
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: Mara17 » dc. ago. 20, 2014 2:02 pm

Jo sé que l'Estivill funciona en el sentit que s'adormen sols (sense braços i/o sense companyia) ja que s'acostumen a no ser atesos, no perquè aprenguin a dormir relaxats. Si la prioritat és que s'adormi independentment de com ho faci emocionalment doncs potser aquesta és la manera, perquè jo la gent que sé que ha tingut 'paciència' (o estómac, més aviat) per fer-lo els nens se'ls adormen. Tb sé d'algun cas que llavors de més grans fan regressions importants però no sé si pel fet d'haver fet l'Estivill.

El nostre 'mètode' sempre ha estat estirar-nos amb ells al llit fins que s'adormin (primer sobre nostre, després al nostre llit i ara directament ja es posen al bressol de collit (cada un té el seu en una banda del llit).

Ànims!
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 20, 2014 3:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
petitacuca
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: petitacuca » dc. ago. 20, 2014 2:37 pm

Fa uns mesos vaig llegir q el propi Estivill deia q el seu mètode no era adequat fins no sé quina edat. Potser ho trobes al google a una entrevista (em sona q era de La Vanguardia).

Jo encara no he tingut l'experiència.. No hi havia tb el mètode Gonzalez?
Avatar de l’usuari
Abril_86
:: papallona
:: papallona
Entrades: 110
Membre des de: dv. gen. 21, 2011 2:56 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: Abril_86 » dc. ago. 20, 2014 4:01 pm

el meu nen que ara té 15 mesos fins fa poc tenia molts despertars. el que m'ha permès portar-ho millor és el collit i el pit a demanda, sobretot per la nit. Des del principi vaig intentar que no relacionés despertar-se amb plorar, sinó amb demanar teta, així que només feia un sorollet i ja li donava el pit. Ara s'adorm al nostre lit mentre li dono teta i després el deixo al bressol a la seva habitació, per tenir una mica més de comoditat. un cop es desperta ja es queda amb nosaltres.

pensa que amb el temps les nits milloraran!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: martina13 » dc. ago. 20, 2014 8:49 pm

Si la jové et dona una guia x entendre millor els cicles etc

Jo ara em sento mega culpable pel k li vaig fer ahir i no se si li he provocat mes enganxament a mi

Jo el collit no el vull fer us dire k x una questio k m fa panic ofegarla i ja se k es molt dificil etc xo em fa panic

Ara la tinc aki voltant i son quasi les 22h i ni al cotxet
Tic x provar de posarme al seu llit am ella
nanablau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: nanablau » dc. ago. 20, 2014 9:54 pm

Hola Martina!

Jo tampoc sóc massa partidària de l'Estivill, em sembla molt cruel el mètode amb criatures petitones, tinguin 8 mesos o 5 anys.

Dit això, la Jové com t'han dit tampoc és la panacea, m'agrada que tingui una aproximació més comprensiva amb els nens, tot i això les vegades que l'he llegida m'ha semblat un punt massa, sembla que les criatures tinguin sempre raó en tot no importa el què i els pares sempre estiguem equivocats. Però la veritat és que la seva "manera", per dir-ho així, a mi m'ha funcionat molt millor que qualsevol altre mètode més "dur" o autoritari. Jo intento aproximar-me al meu fill des de la postura Jové però de tant en tant sí que m'adono que el meu fill ens prèn el pèl -quan era més petit no però ara ja té 19 mesos- i aleshores sí que sóc partidària de posar certs límits, encara que signifiqui que el meu fill estigui una estona plorant.

Sobre dormir a la nit, cada cas és un món... El nostre de vegades quan està molt nerviós i no pot dormir li posem una nana i es relaxa molt, de vegades també li fem carícies al cap, clatell o esquena fins que s'adormila i acaba caient rodó. Veiuràs que Estivill et prohibeix rotundament tocar la criatura a l'hora de conciliar el son... Doncs ja veus tu! Però això no ens passa cada dia, sovint s'adorm ràpid i solet.

Una altra cosqa útil: cansar-los força durant el dia, vull dir físicament. Cal anar al parc i jugar a ballar i a fet i amagar, etc, coses que els facin fer exercici sense adonar-se i cansar-se. Normalment el meu fill ni s'adona que està baldat fins que el fiquem al llit i es queda fregit.

Tema despertars nocturns... No tenim solució. El nostre es despertava molts cops durant molts mesos, de 7 a 12 vegades cada nit, però a la que li enxufàvem el xumet tornava a dormir... No es desvetllava ni res. El xumet ens va funcionar molt en aquesta època. Ara ja no passa, dorm seguit tota la nit, potser també és qüestió d'etapes de creiexement. Quina edat té la teva? Quina rutina diària seguiu?
Avatar de l’usuari
marteta75
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. oct. 30, 2011 11:50 am

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: marteta75 » dc. ago. 20, 2014 10:28 pm

El meu nen te 24 mesos i encara es desperta un o dos cops. Jo l'Estivill sóc incapaç igual que tampoc puc deixar-lo plorar de dia, a no ser que estigui fent una rabieta i tot i així intento consolar-lo.
A mi com a l'Abril el que millor em funciona és teta i collit. Si et fa pànic ofegar-la, heu pensat de posar un llit enganxat al vostre? de manera que la tinguis al costat i et pugui tocar o si fa pit, fer pit, però que quan s'adormi la puguis deixar al seu llit i tu seguir dormint. Jo és el que em plantejo pq el collit ens va molt bé, però ja ocupa bastant i acabem el meu marit i jo amb l'esquena feta pols d'estar a les puntes del llit i ell com un senyor ben apalancat al mig.
L'altre cosa com t'ha dit la nanablau és cansar-los a sac.
L'Ot és de dormir poc. Fins ara no feia migdiades o molt curtes, i encara fent collit es desperta un o dos cops i a les 8 ja estem tots aixecats. Però en algun moment canviarà. Ah i tampoc tinc problema. Si ara la migdiada la fa pq s'adorm amb el cotex i m'interessa que dormi, doncs cap el cotxe que m'en vaig, eh.
Imatge
Avatar de l’usuari
piula29
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dl. juny 25, 2012 4:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: piula29 » dc. ago. 20, 2014 10:32 pm

A mi l'Estivill em sembla molt bèstia. Respecto la gent que ho ha fet (no dormir és molt dur), però em sembla molt heavy acostumar així, a uns nadons espantats i que no deuen entendre res. I la Jové, com t'han dit, serveix per entendre els ritmes de son dels nadons però no ajuda massa a aplicar "mètodes". Jo crec que cada família ha de trobar el seu.
El nostre va ser el llit en sidecar fins l'any, fer companyia perquè s'adormís i teta a mitja nit. Poc a poc vam treure el pit (gran millora pels despertars), vam deixar de fer-li companyia, la vam canviar d'habitació...d'una manera molt tranquila i sense forçar. I cap als 12-14 mesos la millora va ser brutal! ja s'adormia sola i feia tota la nit.
Sort i paciència!
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: martina13 » dj. ago. 21, 2014 8:28 am

nanablau:
la meva te quasi 10 mesos i durant el dia doncs sempre s'havia entretingut molt sola , tenim una cuna de viatge al menjador a modo parc i s'hi estaba alla estona i tu podies anar fent coses

ara gateja, s'aguanta sola, puja escales...i ja sé que diuen que es un periode d'ansietat pero ja estaba aixi abans de atejar i ara cada dia és pitjor.
aquesta nit se l'ha passat bramant, ni cotxet, ni braços.hem provat el nostre llit i re es fotia a jugar la tia!!! i del bressol ni veure'l!!!!

ho hem provat tot, treure-li migdiades, que les faci, cansar-la molt ( anar al parc, moure-la per casa etc.), relaxar-la, que dormi més o menys durant el dia, que menji verdura o cereals x la nit...RES!!
es que cada dia es pitjor i estem desesperats!

fem rutina abans de dormir, el bany a les 19:30, sopar a les 20h...pero no sabem pq arribem a l'hora de sopar i ella ja esta histèrica.hem provat de posarla a dormir abans, o més tard...res la nit es presenta o 10 despertars o 10 despertars bramant

jo em començo a sentir fluixa la veritat portem tants mesos!!! i el que em fa rabia es que ella havia dormit 9h seguides!!! pq ara no???!!!!!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: martina13 » dj. ago. 21, 2014 8:30 am

i respecte el tema estivill clar jo ho vaig probar mig dia...i ara tinc la sensacio que la nena esta molt més depenent de mi no la puc deixar sola, no se si amb el metode aquest l'haure traumatitzat la veritat i encara será pitjor que si no ho hagues provat
Avatar de l’usuari
MamaMón
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dj. maig 02, 2013 2:16 pm
Ubicació: Barcelona-Sants
Contacta:

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: MamaMón » dj. ago. 21, 2014 8:50 am

Hola,
nosaltres també hem tingut molts despertars des de que era ben petit i ara que ja té 2 anys encara es desperta! he llegit els dos llibres i la veritat que també Estivill em sembla una barbaritat! vaig llegir a un article fa poc que donat les crítiques que rebia el seu mètode, el propi Estivill va dir que no aconsellava aplicar el seu mètode en menors de 4 anys.

Ànims!

http://www.tatainti.wordpress.com
Tata Inti: criança, joc i creativitat
nanablau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: nanablau » dj. ago. 21, 2014 1:47 pm

Hola Martina!

Heu provat de banyar-la al matí en comptes de a vespre? E nostre va tenir una època també al voltant dels 9 o 10 mesos que ens feia moltes rabietes abans de dormir, com les que descrius! I ens vam recomanar banyar-lo al matí perquè hi ha nens que al vespre estan cansats i no els ve de gust que els emprenyin amb banys, canvi de bolquers, tovalloles... Volen menjar, anar a dormir i punt.

També t'he de dir, com t'han dit ja, que això és una etapa i que és habitual que hi hagi nens que es desperten molt a la nit. El nostre ho va fer mooolts mesos, tant que ens hi vam acostumar a dormir malament i ja no ens afectava. I cap als 15 mesos els despertars es van anar reduïnt i ara ja dorm tota la nit del tirón.

Ja sé que ho has provat tot i que pot arribar a ser desesperant... Però és que no hi ha una solució màgica. Proveu això del bany, a nosaltres ens va facilitar l'hora d'anar a dormir. I parleu-li sempre amb delicadesa, perquè no sé què tenen els infants que si us poseu nerviosos ho noten i encara es desvetllen més.

Sort!
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dj. ago. 21, 2014 8:08 pm

Jo no deixaria a ap persona coneguda (ni desconeguda), plorant sense fer-li cas, així que menys li faria a qui més m'estimo... I que consti que fa 11 mesos que no se que es dormir 3 hores seguides!!!

L'Estivill funciona, ara, que no han aprés a dormir sols, només a resignar-se... I es va retractar dient que no es pot aplicar a menors de 3 anys!!!

La Jové no dóna grans idees per millorar les nits, només paciència.

Si es vol quelcom entremig, un métode és de la Tracy Hogg... A mi no m'ha pas convençut, però abans que l'Estivill sens dubte!

I en línea Jové però amb idees per millorar les nits, Elizabeth Pantley, que és molt respectuosa també.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: martina13 » dj. ago. 21, 2014 9:53 pm

Si petitprincep mhe comprat el llibre de pantley pq lhe vist recomanat al web de la jové i de moment mesta agradant molt

Ket vespre ha sigut tb una tortura i nomes hem aconseguit dormirla posantmhi jo al bressol am ella
Clar ara penso ok si ho he de fer xi dormo am ella xo quan sortim algun finde x exemple com ho fare???

Algu li ha passat aixo k hagi de dormir dins bressol del bebe??
Avatar de l’usuari
picdeladona
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dt. gen. 26, 2010 7:19 am

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: picdeladona » dv. ago. 22, 2014 7:20 am

Sempre he pensat que el famós mètode Estivill és ben "fàcil" no? És passar literalment dels plors d'un infant. Per arribar a aquesta conclusió no sé si calia fer un llibre…i consti que entenc que amb la desesperació del no poder dormir puguin haver pares que ho apliquin.. però com s'ha dit per aquí "cal tenir estòmac".
Martina, el meu home ha patit episodis d'estrés que no l'han deixat dormir bé durant molt de temps i jo de retruc també. Diuen que quan un no pot dormir per les raons que sigui el pitjor és angoixar-se pel que està succeïnt. Ja sé que és fàcil de dir.. però quant més angoixa pitjor. El cos ja descansarà quan pugui, el temps ho millora tot .. Estic segura que la teva nena en poques setmanetes agafarà un altre ritme de son i us deixarà descansar. Ànims!! :-()-)
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: novella » dv. ago. 22, 2014 9:12 am

Martina, sé per experiència els mals de cap que dóna la falta de son. Tinc un fill de 22 mesos que encara es desperta unes 4 vegades cada nit. Fins a l’any es despertava CADA HORA!! I he arribat a anar molt zombi. Però també et puc dir que estem preparadíssimes per aguantar-ho. Sovint és més qüestió mental que física. Perquè, no ens enganyem, aniràs físicament cansada, i tothom prefereix anar descansat i dormir del tirón, però, algú et va dir que ser mare seria fàcil?? Però la ment ens fa males passades si no canviem el xip. Ens fa creure que no podem. La gent del voltant tampoc ajuda a superar la fase del “no dormir”. Et fan creure que alguna cosa no rutlla o que fas quelcom malament si no aconsegueixes fer que el teu fill/a dormi del tirón. No t’ho creguis. Veig que t’has informat, i si d’alguna cosa serveix llegir la Rosa Jové és entendre el perquè dels despertars dels nostres fills i saber que no tenen un problema, que és natural i és un tema maduratiu. A partir d’aquí, sabent que la teva filla està bé, relaxa’t, i viu aquesta fase tan bé com puguis. Un dia, dormirà la nit sencera.
Mentrestant, fes el que ella i tu necessiteu. El collit, per a nosaltres, ha estat la millor opció. Mai he contemplat posar-me a dormir dins el seu llitet perquè mai he pensat que obligatòriament ell hagués de dormir al bressol. Sincerament, era més fàcil que ell vingués al llit gran que jo al petit. Finalment varem optar per treure una barana del bressol i posar el llitet acoblat al nostre llit. Això em permet donar-li el pit i atendre’l sense que gairebé ens despertem ni ell ni jo, i d’altra banda, el meu home i jo dormim més amples (de més petit dormia entre nosaltres però ja té 22 mesos i comença a ocupar força espai ;-) )

Respecte al Mètode Estivill...jo mai aplicaria un mètode així als meus fills. Tot i que per desgràcia encara hi ha massa metges, pediatres, pedagogs, psicòlegs...ancorats a aquesta mentalitat d’educar als fills amb mètodes conductistes, per sort també hi ha, cada vegada més, un gran nombre d’aquests professionals, juntament amb neuropsiquiatres, que estan demostrant que aquests mètodes, estan lluny de ser innocus, i que si que tenen afectes secundaris prou importants com per no menysprear-los. Com ja t’han dit aquí, et recomano el documental “el cerebro del bebé” del Redes de l’Eduard Punset. Molt aclaridor.

Ànims bonica, que segur que vindran èpoques millors!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: kabbisa » ds. ago. 23, 2014 6:18 pm

Hi havia un llibre (dormir sin llorar de la elisabeth pantley, crec) que a mi em va ajudar bastant.

En el próleg ella ja diu que no volia deixar plorar al seu fill, però que tampoc volia aguantar-se ella sense dormir.
No explica UN mètode fabulós, sino que et dona pautes i exemples del que ha fet la gent.

A mi em va molar, ara que no vaig arribar ni a la meitat! No se si és que vam acertar amb "la" prova que vam fer (que sortia del llibre) o que al llegir el llibre jo em vaig com relaxar i apartar del problema i això també va anar be.


El que ens va funcionar a nosaltres va ser avançar (molt) tot lo del dormir. A les 18:00 - 18:30 ja començàvem a preparar el banyito. La idea era posar-lo a dormir ja sopar cap a les 20h, i sobretot, ABANS de les 20:30. Aquesta mitja hora va ser fabulosa!!
Això sí, res de dormir tota la nit, vam passar de despertar-nos cada horeta a fer tirades de 2h,... Aquella època això era Glòria!!

Però tal com diu el llibre, no hi ha UNA fórmula miraculosa.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: ESTIVILL vs JOVÉ

EntradaAutor: kabbisa » ds. ago. 23, 2014 6:27 pm

Ai, ja he vist que l'estas llegint, el llibre!

Nosaltres l'adormim dormint al seu costat i un cop adormit, marxem.
Quan hem anat per allà, no ens ha suposat cap trauma. A l'hora de dormir fem com cada dia i ja està
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “La nit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::