Moltissima gana...menú especial

Salut, dubtes i preparatius.
formiguetes
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Moltissima gana...menú especial

EntradaAutor: formiguetes » dj. juny 15, 2017 2:17 pm

Hola mames! Això que diuen que cada embaràs és diferent, és realment cert.. i ho estic comprovant! Amb el primer vaig tenir moltes nàusees i malestar des del principi fins les 12 setmanes, però de gana normal. Però amb aquest segon embaràs em menjaria la nevera sencera i no sé com fer-ho per controlar-ho ?-) . Tinc gana cada 2h! Acabo de dinar o sopar, i ja noto un rec-rec a la panxa demanant més teca! i em fa molta por engreixar-me massa. Amb l'anterior embaràs vaig engreixar-me uns 12kg, o sigui bé. Ara estic a 56kg. Algú em sabria recomanar algun menú per embaràs? Ah! Estic de 6 setmanes.

Gràcies!!
Beikost
:: formigueta
Entrades: 67
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Moltissima gana...menú especial

EntradaAutor: Beikost » dv. juny 16, 2017 3:02 pm

Hola, formiguetes!

M'ha fet gràcia llegir-te perquè a mi em passa el mateix, amb la diferència que ara mateix no estic embaraça (sí que estic amamantant, cert). Però és que aquesta sensació de gana cada dues hores m'ha passat tota la vida, suposo que pel tipus de metabolisme, i he arribat a la conclusió que, si tinc gana, he de menjar, així que no només esmorzo, dino i sopo sinó que acostumo a menjar dues vegades més entre l'esmorzar i el dinar i sempre sempre bereno alguna cosa. De fet, si pel que sigui me'n vaig a dormir una mica més tard del que és habitual ja torno a tenir gana i acabo fent el resopó...

El truc, doncs, és no passar-se amb les quantitats i menjar aliments que omplin, és a dir, que et donin sensació de sacietat. El que faig és, en comptes de primer i segon, faig un sol plat combinat generós i sempre intento que porti un acompanyament de verdura cuinada i arròs o pasta o patata i finalment proteïna. És important la proteïna, si falta és quan llavors et quedes amb gana de veritat, però si n'hi ha massa tinc la sensació que tot es crema massa ràpid. I si és un plat contundent, tipo carn amb salsa o similar, llavors ho acompanyo d'una amanida petita. També intento aplicar allò que diuen que fan els japonesos de quedar-se al 80% de ple i, això ja és personal però m'agrada: menjo sola sense tele i sense altres distraccions, intentant gaudir al màxim del plat (al cap i a la fi l'hi he dedicat 40 minuts!). És una manera de pensar el que estàs menjant i mica en mica, anar aprenent a escoltar el cos i veure què et demana.

I entre hores, fruita (sobretot plàtans que omplen molt), pa amb embotit o formatge, batuts de llet amb galetes... Ah, i dia sí dia no, intento fer llegums. Ara a l'estiu no hi ha setmana que no faci empedrat, que és el millor plat del món: refrescant, variat, no s'ha de cuinar, quedes ben tip i és ideal perquè la petita practiqui amb la forquilla. ;)
crunchi
:: pantera
:: pantera
Entrades: 819
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dv. juny 16, 2017 5:33 pm

Jo sempre he sigut com un bebé i cada 2 o 3 hores he menjat alguna cosa. No puc estar mes de 3 hores sense menjar res, sóc així, i ma mare és igual que jo (o jo soc igual que ella). Suposo que és el metabolisme.

Trucs, cap ni un. I menys ara que estas embarassada i fot aquesta calda nena, menja quan ho necessitis o cauràs rodant!!!! Jo si no menjo em marejo i em foto de mala llet jejeje

Com diu la companya, doncs intenta evitar la bolleria industrial (dic intenta pq si ets de dolços com jo, a vegades costa), i si tens un rau-rau, menja algo de fruita, fruits secs, una torrada amb formatge fresc, ara a l'estiu fes-te batuts de fruites, un granissat....
Busca cosetes "bones i saludables" que et vinguin de gust, poqueta quantitat, i ja està.

Em sembla que és el que recomanen eh, menjar entre 5 i 6 cops al dia, vull dir que no és tan extrany el que et/ens passa. També és cert que els meus àpats son quantitats petites. És a dir, menjo poc pero sovint. Evidentment si per dinar mengés 3 plats molt potents (per dir algo), per berenar no tindria gana, clar.

Jo crec que el secret és aquest, poquet i sovint, variat i de qualitat. La meva comadrona diu que no hem de menjar quantitat per dos, pero si qualitat per dos. "AHI LO DEJO"!!! :oset:

Que vagi molt be l'embaras!!!! Ens anem llegint!!!
:-()-)

Edito les faltes d'ortografia, que vaig rapid escrivint i pffffff XD
Imatge
Beikost
Entrades: 67
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

EntradaAutor: Beikost » dv. juny 16, 2017 8:03 pm

Abans, pensant-hi mentre feinejava se m'ha acudit una altra cosa que solc provar quan em sembla que tinc gana: beure aigua! Moltes vegades el que pensem que és gana és en realitat set! Cal no oblidar-se'n, i més amb aquestes calors...

@Crunchi, jo també, quan no menjo, em foto d'un mal humor...! Al meu voltant ja ho saben i sempre tenen a punt un tros de formatge jajaja!
madame3
Entrades: 104
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

EntradaAutor: madame3 » dl. juny 26, 2017 7:32 pm

Hola!!!

Bé, tenir gana és normal, jo també vaig tenir un augment de gana o millor dit, coses que em venien molt de gust.

Crec que caiem en l'error de menjar massa carbohidrats que l'únic que fan és fer pics de glucosa i quan baixa, és quan ens torna a venir la gana. L'interessant és afegir més greixos a la dieta, sí, els saludables (alvocat, maionesa d'oli d'oliva verge extra casolana, oli de coco, coco en general i greixos d'animals criats en les condicions que els pertoca), i que són els únics amb una capacitat saciant increïble. Jo només faig dos àpats al dia i no tinc gana perquè en cada plat hi ha proteïna, greix i verdura, i una peça de fruita.

Si es menja poc el sistema digestiu no descansa mai, i si es menja suficient no es sentirà gana després.

A mi m'han menjat molt el cap amb què em faci la corba de la glucosa i m'he negat a fer-me-la perquè sóc molt conscient de la dieta que porto. És gairebé natural que recomanin de fer-la si per esmorzar s'esmorza pa torrat (industrial?) amb algun dolç, o dolç directament, per dinar pasta o arròs i per sopar, més pa amb tomàquet? o només fruita? O ja posats a pintar-ho molt pitjor, menjar galetes per esmorzar, menjar precuinat i fregits d'oli 200 vegades reescalfat i cremat, comprar i fer-se per sopar uns palitos de peix de panga arrebossats d'una marca que més val oblidar… i la verdura que passi corrent pel plat… és normal que es recomani fer-la, perquè no pregunten per l'estil de vida ni la dieta diària que es porta.

Jo tenia una dieta semblant això descrit i feia força hipoglucèmies, lo de posar-me de mala llet quan tenia gana em sona moltíssim, abans em passava, ara en canvi arribo amb gana a menjar però no amb una gana insuperable.

Bé, jo crec que una es pot informar millor sobre el tema i per exemple seguir a Lucía Redondo, una nutricionista que a mi m'encanta com s'explica.

Salut!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: tulum_0701 i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: