Tos i congestió nasal permanent

Salut, dubtes i preparatius.
Jomateixa82
:: peixet
Entrades: 279
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Tos i congestió nasal permanent

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. nov. 29, 2017 9:27 pm

Hola noies!

Des de fa un mes i mig llarg estic empalmant un costipat amb un altre i a sobre ens ho anem passant amb la meva filla. Hi ha dies millors i dies pitjors, però cap de bo des de principis d'octubre...

La qüestió és que tinc una congestió nasal insuportable ja (abans dels costipats ja en tenia una mica, ja m'han dit que hi ha embarassos en què passa...) però és que ara ja estic esgotada de no respirar mai bé. A la farmàcia em van donar un esprai nasal de la pranarom que és apte per embarassades però em serveix de ben poc o res. Això crec que és lo únic que hi ha a part de l'aigua de mar (però com que la majoria de vegades no tinc mocs, és simplement congestió l'aigua de mar tampoc em serveix de res...).

Ara, per acabar-ho d'adobar fa dies que a més se m'ha ajuntat tos (no sé si serà efecte colateral de respirar nit i dia amb la boca. Excepte en moments puntuals de costipat fort és tos seca, com si tingués una ploma constant al coll. Per la tos he probat de dormir amb ceba tallada a l'habitació (us podeu imaginar el pestasso), unes boletes d'homeopatia i també un xarop pediatric natural que en una farmàcia em van dir que podia prendre, i de nou efecte escàs o nul... Perquè us imagineu la situació us diré que la meva filla em vol a mi per adormir-se si o sí si soc a casa, i si hi va el meu home perquè jo no puc per alguna cosa o em ve a rellevar per algún motiu i hi ha drama intens. Doncs bé, fa una estona he baixat, deixant-la sola a l'habitació després d'explicar-li que tenia molta tos i no l'estava deixant dormir, que estaria millor sense la mama, i m'ha donat la raó i m'ha dit bona nit i adeu !!! Si hi penso no sé si riure o plorar...

Ja tinc assumit que el costipat i la congestió em perseguiràn fins que pareixi com a mínim, i la tos potser també... però agrairia algún consell / remei per almenys suavitzar el tema, perquè us juro que hi ha moments que estic histèrica per estar farta de la situació...
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1292
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Tos i congestió nasal permanent

EntradaAutor: Anna Maria » dc. nov. 29, 2017 10:54 pm

Bones!
L'hivern passat la meva parella va atacar el fet que es constipava constantment amb els probiòtics. Altres anys, i des de que va nèixer l'Isaac encara més, es passava tota la temporada amb molta tos de gos, seca, amb el nas tapat,etc. El fisioterapeuta on va (que també és osteòpata) li va parlar de l'equinacea.
Vam anar a una botiga (o'pcinatura) i va començar a prendre Immuniflor:
https://www.dieteticaonline.es/producto ... orios.html
Va començar a prendre a l'octubre durant un mes aquest producte i després fins al juny va anar prenent diferents coses.
Li va anar molt bé, es va constipar un parellet de vegades però molt fluixet. Segons he après, el que li passava és que tenia les defenses baixes, i que els bitxets dels probiòtics van sanejar la flora del seu cos per entomar millor els virus. Aquest hivern de moment no ha pres res, ens van dir que la idea és que el cos per si sol ho faci, i que si torna a tenir els mateixos capítols seguits doncs que hi tornem a anar.
L'únic que no sé és si és compatible amb l'embaràs, amb la lactància surt això:
http://www.e-lactancia.org/breastfeedin ... a/product/
http://www.e-lactancia.org/breastfeedin ... s/product/

Per altra banda, hi ha els probiòtics naturals:
http://www.kenshosake.com/ca/la-lista-d ... mendables/

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim La lladre de llibres de Markus Zusak. T'apuntes?
Jomateixa82

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. nov. 30, 2017 9:43 pm

Hola Anna Maria,

Gràcies per la teva resposta. No havia pensat en els probiòtics.

He anat a dues farmàcies properes a casa meva. En una m'han dit clarament que només paracetamol i aigua de mar, i que de tota la resta no em podien servir res a no ser que m'ho hagués recomanat el metge o la llevadora, que primer ho consultés (quan la majoria segur que no hi entenen en aquestes coses més naturals, però vaja...).

Llavors he anat a una altre, que està més especialitzada en temes d'homeopatia, herbes, sals de shcussler i aquestes coses i allà m'han dit que l'Equinàccea absolutament contraindicada per l'embaràs (i tots els productes que en portin com a component, encara que sigui poc també), en época de lactància no n'hem parlat perquè ara no era el cas.

Sobre els probiòtics m'han dit que algún hi pot haver que pugui prendre, m'ha dit dos noms, un que en principi no i l'altre en principi si (no recordo els noms), però m'ha dit que hauria d'iniciar-ho quan estigui millor, que ara mateix m'he de recuperar de la congestió que porto a sobre. Diu que sobretot Oscillococcinum, que és el que ara em pot anar millor, una teràpia de xoc de tres dies, fent un tub mati i un vespre, i llavors un a la setmana durant 6 setmanes.

A part m'ha recomanat dos esprais descongestionants, un de la pranarom (que és el que ja havia probat i em funciona a mitges) i un que es diu "Euphorbium". A l'envàs posa que és un tractament homeopàtic. Es pot posar de 3 a 5 vegades al dia i diu que és més antiinflamatori que l'altre.Llavors també m'ha dit que millor que usi humidificador (o posar un vas amb aigua sobre un radiador), i aigua de mar intercalat amb l'altre esprai nasal.

Hem estat d'acord en què la tos prové de la congestió, al respirar tot el dia amb la boca està tot ressec i fatal. Hi ha xarops per la tos aptes per les embarassades, un que es diu grintuss que ja he provat i em va bé a mitges (tot i que he pres només dos cops, potser també vull miracles). Vaig probar la versió pediàtrica perquè el vaig comprar per poder donar-li a la nena també si calia. I un altre de la pranarom que es diu Respiración fàcil, que porta anís, canella i eucalipto. L'he comprat també, a veure si m'anava millor que l'altre. Boletes d'homeopatia (studal) que també van bé per la tos i poca cosa han fet fins ara I caramels ricola de mel i llimona...

Bé, durant el migdia tarda he provat algunes de les coses i he de dir que tot i que sóc una mica escèptica amb la homeopatia, amb l'studal la millora de la tos és momentània, no sé si casualitat... Amb la resta sí he notat millora. He pres el xarop pranarom migdia i ara al vespre, he tingut tos, però menys que al matí, que ja és un gran què i amb l'esprai euphorbium també he estat una mica més destapada, no completament però moltes estones he tingut un nariu destapat i l'altre no, ja és un 50% millor que ahir o al matí... Entremig he menjat algun caramel ricola i m'he posat rinhomer una vegada (és el que més m'ha recomanat per humidificar tota la mucosa, però he estat fóra de casa i no he pogut provar de posar-ne més).

Bé, vist que almenys he estat una mica millor seguiré aquest plan fins dilluns, i si estic millor miraré de fer el probiòtic que em recomanin a veure si supero el costipat... Ah, val a dir que tot el que m'han recomanat m'han dit que també ho pot prendre la meva filla de 2,5 anys si està igual que jo! Per si a algú li interessa ja ho sabeu. Jo ha us explicaré si l'acabem superant (la meva filla també porta mes i mig empalmant costipats, etc) o fins que pareixi la segona he estat igual...
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7475
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dv. des. 01, 2017 8:42 am

Hola noies!

Jo embarassada també tenia el nas ben tapat i no era d'encostipat, a la farmàcia em van donar el euphorbium, es un esprai nasal homeopatic i la veritat que em va anar bé.

http://www.heel.cl/medicamento-euphorbi ... tum-s.html
Imatge

Imatge
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 01, 2017 10:50 am

Bones!
Ei, ara no vull alarmar, però l'eucaliptus en cas de lactància no ho recomanen gens!
http://www.e-lactancia.org/breastfeedin ... s/product/

A veure si et vas trobant millor, gràcies per l'explicació!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim La lladre de llibres de Markus Zusak. T'apuntes?
Jomateixa82

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 01, 2017 2:13 pm

Hola Anna Maria,

Lo de l'eucalipto ho dius pel xarop de la pranarom que vaig comentar ahir, oi? A mi també em va sobtar perquè també ho he sentit a dir sempre que eucalipto no, a la seva web surt això:

https://www.pranarom.com/es/nuestros-pr ... /ref-11365

És apte per nens a partir de 3 anys (per més petits hi ha una altre versió), embaràs i lactància...

Jo tinc entés que aquesta marca és molt purista en aquests temes (de fet la farmacèutica també m'ho va dir). Segons la noia de la farmàcia, si aquesta marca diu que ho pots prendre 2 vegades al dia, si en prenguéssis 4 tampoc passaria res perquè es curen molt en salut abans de assegurar que no té efectes secundaris al fetus...

Entenc que és una marca fiable, no sé...
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 01, 2017 3:07 pm

Home, jo també me'n fiaria, si a la mateixa marca ho tenen en compte... Jo sempre em quedo amb el dubte quan (sobretot amb medicaments farmacològics) et diuen consultar o no passar de, però aquí especifiquen que es pot utilitzar.
A veure si et va bé, ja diràs!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: