L'alimentació a partir del primer any

Teòricament poden menjar de tot.

mamaarnau
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am
Ubicació: Barcelona

L'alimentació a partir del primer any

EntradaAutor: mamaarnau » dt. març 11, 2008 1:05 pm

Divendres el pediatre em va donar una fulla que trobo força interessant, aquí la penjo per resoldre dubtes o generar discussions:

ALIMENTACIÓN A PARTIR DEL PRIMER AÑO DE VIDA

El niño ya está en condiciones de iniciar una dieta más variada y de consistencia sólida, para que ello sea posible hay que darle los alimentos previamente reducidos de tamaño, primero chafados con el tenedor o desmenuzados con las manos y luego cortados con tijeras, ya que el niño todavía no tiene muelas que le permitan masticar adecuadamente

Se pueden ir introduciendo nuevas formas de condimentar los alimentos. Hasta ahora todo se lo habíamos preparado hervido o a la plancha y a partir de este momento podemos iniciar la introducción de sofritos y fritos que permitan conocer al niño sabores que hasta ahora no conocía.

Una forma de dar a conocer al niño nuevos sabores consiste en ofrecerle pequeñas cantidades de nuestra comida mientras nosotros comemos. (Es normal que la mayoría de los niños rehúsen de entrada los nuevos alimentos).

Puede usar adición de sal en pequeñas cantidades y utilizar otros condimentos tales como hierbas, cebolla, limón, etc.

Nuevos alimentos:

Carnes: 50g de todo tipo de carnes (cerdo, conejo, pollo, ternera, etc)
Pescado: 60g de pescado blanco, el pescado azul se le ofrecerá a partir de los 18 meses
Legumbres: 20-30g, 1 vez a la semana (guisantes, lentejas, garbanzos, judías blancas, habas). El cacahuete a pesar de ser una legumbre se recomienda a partir de los tres años. Enteras no deben ofrecerse antes de los dos años por su difícil digestión. Hasta esa edad se pueden introducir en la dieta junto con las verduras, trituradas de preferencia sin piel o pasadas por el pasapurés.
Verduras: Pimientos, berenjenas, apio, champiñones….
Las verduras flatulentas como col, coliflor, alcachofa y espárrago es recomendable retrasar su introducción hasta los 18 meses
Frutas: Ya podemos introducir todo tipo de frutas (ojo con los frutos rojos y el melón por ser alergénicos)
Huevos: 1 – 2 huevos enteros a la semana, en forma de huevo cocido, tortilla o escalfado (nunca crudo, ya que no se reabsorbe bien). La introducción hacerla progresivamente, primero, la yema cocida entera, después la yema entera y la mitad de la clara para terminar con el huevo entero cocido.
Pastas y arroces
Leche: A partir del año ya puede tomar leche entera de vaca, pero es recomendable seguir con su leche (tipo II), hasta los dos años ya que contiene más nutrientes. El niño debe tomar medio litro de leche al día o derivados. Equivalencias: 125 ml de leche tiene el mismo valor nutritivo que:
- 1 yogur
- 50g de requesón
- 2 petit suisse
- 30g de queso semi-seco
Derivados lácteos: pueden tomarse todos los derivados lácteos (yogur, queso, actimel. Flan, natillas..) con preferencia el yogur, ya que regenera la flora intestinal y es de fácil absorción

Alimentos no recomendados:

. Condimentos picantes
. Sal y azúcar en cantidades excesivas
. Platos muy grasos
. Bebidas con gas (incluida el agua con gas)
. Chocolate
. Embutidos grasos (puede tomar jamón dulce, pavo frío y jamón serrano sin grasa)
. Vísceras (sesos y otros menudillos) no son recomendables hasta los 18m porque son muy grasos e indigestos
.Cefalópodos: hasta los dos años (calamar, sepia pulpo)
. Marisco: hasta los tres años (almejas, mejillones, gambas)
. Frutos secos: por ser algunos muy alérgenos y por el peligro de atragantamiento y aspiración a la vía respiratoria, hasta los 4 años

ImatgeImatge
ONDIBRA
:: conillet
Entrades: 397
Membre des de: dt. feb. 19, 2008 2:48 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: ONDIBRA » dt. març 11, 2008 3:08 pm

GRÀCIES MAMAARNAU! L'ONA ENCARA NO TÉ L'ANY, SUPOSO QUE A LA PROXIMA VISITA ENS DONAREM TAMBÉ ALGUNA COSA SEMBLANT JA QUE DE MOMENT TINC L'ALIMENTACIÓ DEL NAIXEMENT FINS L'ANY.
DE TOTES MANERES ENS ANIRÀ MOLT BÉ. MERCI
Imatge

Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
carbassona
:: girafa
Entrades: 2809
Membre des de: ds. des. 15, 2007 7:12 pm

EntradaAutor: carbassona » ds. març 22, 2008 8:29 pm

A nosaltres no ens han donat res de moment però m'he copiat aquesta llista i així poder variar-li una miquetona el menú, pobreta.
Ja us diré què li ha semblat a la senyoreta, quan provi alguna cosa nova.
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dg. març 23, 2008 1:31 pm

ostres, doncs el meu menja el mateix que jo de dels 13 mesos, si fa o no fa.

Aixó si, no li doncs sucre, ni fruita seca.

Pero per el demés... igual que jo!
ImatgeImatge
estrella75
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: ds. març 22, 2008 7:22 pm

EntradaAutor: estrella75 » dl. març 24, 2008 10:32 am

Mercès Mamarnau! :trona:
Nosaltres hem anat introduint els aliments de la forma que els prenem nosaltres a poc a poc però ha anat molt bé, dons la nostra nena té totes les dents des d'abans de fer l'any. Mastega molt bé, menja de tot i de fàbula!
El que ens hem saltat és el tema del marisc, doncs ja ha tastat gambes i escopinyes. També ha menjat alguna nou, un parell de kikos. I li encanta l'aigua amb gas, tot i que només li donem un parell de xarrups quan va a casa la baba, per fer la gracieta.
El que sí estem retrassant són els dolços, i la xocolata. Les galetes que menja mai en porten. El que passsa és queper Pasqua ha estat una mica difícil evitar la mona!! :content:
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dl. març 24, 2008 8:49 pm

el que ens queda encara!
cabreta
:: zebra
Entrades: 1932
Membre des de: dg. ago. 20, 2006 4:43 pm

EntradaAutor: cabreta » dg. abr. 06, 2008 8:40 pm

gracies!!
nosaltres mengem tots jutns aixi que algun dia li toca un xic mes salat del compte.
Ara que hem tingut pastissis m'he adonat que no esta gens acostumada als gustos dolcets i no li agraden gaire aixi que espero continuar aixi

Una pregunta? les maduixes.... es que ara n'es la epoca i a mi m'encanten, podem provar-les?
mamaarnau
Entrades: 826
Membre des de: dj. des. 13, 2007 10:35 am

EntradaAutor: mamaarnau » dt. abr. 08, 2008 12:26 pm

A nosaltres ens han retrasat les maduixes, préssecs, etc. fins el 18 mesos, però és clar, l'Arnau és "Don Alérgico". La última és que és alèrgic al plàtan... encara que ja m'ho temia i feia temps que no li donava...
ImatgeImatge
Guita
Entrades: 2349
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 11:21 am
Ubicació: Baix Montseny
Contacta:

EntradaAutor: Guita » dt. abr. 08, 2008 3:00 pm

em sembla que per les maduixes encara us heu d'esperar fins als 2 anyets!!
Oleguer - 13/06/1998
Octavi - 28/12/2007
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm

EntradaAutor: D.J. » dj. abr. 17, 2008 1:09 pm

Mamaarnau esto me va de coña,hoy nos han dado en la visita de la pediatra una hoja pero esta es mucho mas completa,aunque a mi me ha dicho que las natillas no,pero bueno,las fresas no le he preguntado pero tenia entendido que hasta los dos años nada de nada por lo de ser muy alergicas
ImatgeImatge
ONDIBRA

EntradaAutor: ONDIBRA » ds. maig 10, 2008 5:19 pm

HOLA NOIES!
L'ONA JA HA FET UN ANY !!!!!
CADA MES LI HE CONFECCIONAT UN MENÚ (COM AL COLE). DESPRÉS DE LA VISITA AL PEDIATRE, US POSO EL QUE LI HE CONFECCIONAT ARA A VEURE QUE US SEMBLA.

HI HA 3 ÀPATS (DINAR, BERENAR, SOPAR). PER SOPAR DE POSTRES HI HA CADA DIA TETA DE LA MAMA.

M'AGRADARIA QUE EM DONESSIU LA VOSTRA OPINIÓ PER PODER-LO MILLORAR.
GRÀCIES

PETONS

DILLUNS
PATATA I MONGETA
POLLASTRE PLANXA
FRUITA

IOGURT

CALDO
TRUITA

DIMARTS
PATATA I CARBASSÓ + PORRO
PEIX
PETIT SUÍS

PA AMB TOMÀQUET
FORMATGE

CEREALS

DIMECRES
PATATA I CARBASSA
VEDELLA PLANXA
FRUITA

IOGURT

CEREALS

DIJOUS
PATATA I MONGETA
PEIX
FRUITA

FRUITA

SÈMOLA
HAMBURGUESA

DIVENDRES
LLENTIES + PATATA + BLEDA
POLLASTRE PLANXA
FRUITA

IOGURT

CEREALS

DISSABTE
PATATA I BLEDA
PEIX
QUESITO

FRUITA

CALDO
PERNIL DOLÇ + FORMATGE

DIUMENGE
PATATA I CARBASSÓ + PASTANAGA
VEDELLA PLANXA
FRUITA

IOGURT

CEREALS

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Helena
Entrades: 872
Membre des de: dj. feb. 08, 2007 4:40 pm

EntradaAutor: Helena » dl. maig 12, 2008 11:01 am

Ostres, Ondibra,...quina currada!!!!

jo un dia d' aquest m' hi posaré, que aviat farà l' any i ja podrem començar a sopar una mica de tot!!!!

quines ganes d' acabar amb els cereals!!!!,...són super aburrits!!!

potser et copio alguna coseta del teu planning!!!

:ok:
Imatge

Imatge
ONDIBRA

EntradaAutor: ONDIBRA » dl. maig 12, 2008 1:23 pm

JO DES DELS 9 MESOS QUE LI CONFECCIONO MENÚS. A MI EM VA SUPER BÉ I A LA MEVA MARE TAMBÉ (QUE ÉS QUI LI DÓNA EL DINAR CADA DIA). AIXÍ NO HAS DE PENSAR EL QUE LI POTS DONAR I SAPS QUE MENJA DE TOT.
EL MENÚ ÉS FLEXIBLE, SEMPRE ES POT CANVIAR ALGUN DIA, PER SI VA MÉS RESTRETA O SORTIM FORA ...

SI ET SERVEI AQUEST MENÚ JA TE'L POTS COPIAR, I JO MOLT CONTENTA QUE LI PUGUI SERVIR ALGÚ MÉS.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
D.J.
Entrades: 1631
Membre des de: dl. gen. 02, 2006 1:26 pm

EntradaAutor: D.J. » dl. maig 12, 2008 10:09 pm

Ondibra que currada,me copiare algunas cosillas porque esta super bien,pero y el huevo?a mi la pediatra me dijo que de dos a tres dias a la semana,y la semola como la haces?
ImatgeImatge
Helena

EntradaAutor: Helena » dt. maig 13, 2008 8:31 am

No sé què costa unificar criteris,...a mi el pediatra ahir em va dir que l' ou, un cop a la setmana!!

a mi també m' interessa saber com es fa la sèmola,...
Imatge

Imatge
ONDIBRA

EntradaAutor: ONDIBRA » dt. maig 13, 2008 3:42 pm

A MI EL PEDIATRE EM VA DIR QUE L'OU 1 O 2 COPS PER SETMANA.

LA SÈMOLA LA FAIG AMB EL CALDO DE LA PATATA I MONGETA QUE M'HA SOBRAT DEL MIGDIA.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Aqualata
:: dragona
Entrades: 4009
Membre des de: dl. des. 11, 2006 8:29 pm

EntradaAutor: Aqualata » dt. maig 13, 2008 11:07 pm

Ondibra quin menú mes xuloooooooooo

Però jo em sembla que tindré problemes amb l'Abril, encara no menja res de sòlid....... es que la tia no sap mastegar i s'ennuega i ho vomita tot, així que tot farinetes i biberons, espero que aviat aprengui a mastegar una mica....... que d'aqui a un mes marxem de viatge i ufffffff nosé que faré......
Imatge
Imatge
Helena

EntradaAutor: Helena » dc. maig 14, 2008 8:46 am

Ei, Aqualata!!

pots provar de donar-li galtes maria,...van molt bé per començar!
i el que s' aconsella també és que us vegi menjar perqUe els hi piqui la curiositat i així fer-ho ells també!

A on aneu de viatge?...estem buscant lloc i idees per marxar uns dies,..agafa adreces d' interès per les companyes del socpetit!!!!!

:carro:
Imatge

Imatge
Aqualata
Entrades: 4009
Membre des de: dl. des. 11, 2006 8:29 pm

EntradaAutor: Aqualata » dc. maig 14, 2008 9:29 am

Helena, si li dono galetes maria i aspitos i trossets de formatge i pa..... i un munt de coses, però ho treu tot, es molt burra i no mastega, s'ho vol empassar tot sencer i ja la tenim liada............
I quan dinem la tenim allà al costat a la trona i ens mira, però quan li dono alguna coseta fa cara de fàstic i ho llença a terra o s'hi posa a jugar....... no li crida l'atenciò el menjar..........

Marxem de creuer pel mediterrani i sé que al vaixell fan menús especials per canalla, però no me'n fio i tinc un arsenal de potitos i bricks de papilles........ tambè m'emporto la seva llet i els cereals, aniré ben preparada, però pateixo perquè últimament menja molt malament i el viatge i tot plegat li canviarà tota la rutina i no sé com acabarem.......
Imatge
Imatge
PYM
:: lleona
:: lleona
Entrades: 964
Membre des de: dl. abr. 17, 2006 7:28 pm

EntradaAutor: PYM » dj. juny 05, 2008 1:30 pm

Paula ja ha de començar a menjar de tot!! que raro em sembla!! acostumada a les verduretes, pollastre, vedella, fruita i cereals.... ara ja te via lliure per menjar quasi de tot i començar a menjar a trocets. Aquesta nena es fa gran!!jejeje...
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::