XIII Fira del Farro de la Vall de Bianya, la Garrotxa

Tota l'actualitat a Socpetit i tots els vostres comentaris.
Avatar de l’usuari
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6536
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

XIII Fira del Farro de la Vall de Bianya, la Garrotxa

EntradaAutor: Toni » dj. gen. 30, 2020 11:45 am

Els dies 1 i 2 de febrer, la XIII Fira del Farro de la Vall de Bianya aplega un munt d'activitats: Mercat de La Canya, sopar-tastet ofert pels restaurants i artesans de la Vall de Bianya, cercavila de la Colla Gegantera de la Vall de Bianya amb l'acompanyament del gegant Farrus Tremendus, es cabeçuts Sidro i Margarida i els gegantons de la Canya, entre d'altres.


El farro és un dels plats tradicionals de la cuina garrotxina que aprofita el brou bufat per bullir la farina blanca de blat de moro. La Vall de Bianya és encara un territori on es conrea aquest cereal. La història del farro està molt relacionada amb el municipi.

Una prova és l'existència d'una vintena de molins fariners, la majoria dels quals en un moment o altre van moldre farina de blat de moro per a la seva subsistència de la gent.

Les primeres edicions de la Fira del Farro de la Vall de Bianya, han servit per recuperar els Molí del Colomer, el Molí del Molí Nou i el Molí de la Boada.

A més a més de visitar el molí i veure com es feia antigament la mòlta de blat de moro, els visitants de la fira poden degustar diferents productes amb el farro com a gran protagonista, com poden ser les galetes i magdalenes de farro, el botifarro, el pa de blat de moro, la cervesa feta amb blat de moro i coneguda com la Bianyenca, caramels de farro i moltes més activitats que es celebren durant tot el cap de setmana.



Consulteu aquí el programa de la XIII Fira del Farro de la Vall de Bianya »
http://ajuntament.valldebianya.org/Fitx ... _final.pdf


Imatge

Torna a “Actualitat a Socpetit”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::