Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

Llibres, tallers..

Què us ha semblat?

M’ha encantat
1
20%
M’ha agradat
3
60%
Ni fu, ni fa
0
No hi ha cap vot
No m'ha fet el pes
1
20%
No me l'he pogut ni acabar
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dc. maig 25, 2011 11:26 pm

ei ja me l'he acabat! >.-<:
ara estic a l'espera de comentar-lo :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dl. maig 30, 2011 10:25 pm

_________________________________________________

ATENCIÓ!!!

_________________________________________________


______________________________________________________

A partir d'aquí es poden trobar spoilers.

__________________________________________________
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dl. maig 30, 2011 10:29 pm

Hola noies, he esperat però us deixo ja el meu comentari per si les mosques...

A mi aquest llibre m'ha agradat molt, de moment és el que m'ha agradat més dels que hem llegit! Clar que tenia molts punts a favor, sóc fan de Jane Austen... El seu llibre que més m'agrada de moment és “Pride and Prejudice”, després segurament “Mansfield Park” i en tercera posició estic entre aquest i “Emma”. Ho acabaré de decidir quan tingui la ocasió de llegir-lo en versió original. Alguna de vosaltres l'ha pogut llegir en anglès? Jo el tenia en castellà, edició “Debolsillo” (col·lecció Clásica) i em sembla que és una bona traducció. Amb Emma em va passar que en castellà no em va entusiasmar i vaig haver de canviar d'opinió quan vaig tenir la versió original... així doncs, ja us dic, em sembla que si ja m'ha agradat ara, quan pugui llegir-lo en versió original encara m'agradarà més!

Ja us ho he dit que m'agrada Jane Austen, m'encanta el seu estil, com juga amb el llenguatge i el seu sentit de l'humor. Les històries que narra tampoc són res de l'altre món, en el fons s'assemblen molt unes d'altres i sempre tenen el mateix final! (Això dels finals feliços ho esmenten a la peli, no sé si l'autora ho va reconèixer mai realment però em va fer gràcia...) I precisament en aquesta novel·la m'ha fet moltíssima gràcia el to que fa servir de mofa, adreçant-se directament al lector, pel que fa a herois/heroïnes i finals feliços que ella mateixa ha emprat a altres obres: em sembla que ja des d'un principi ens avisa que no caldrà patir pel final i que la història tampoc serà res de l'altre món, la delícia d'aquesta lectura és una altra! I per això insisteixo en que tinc moltíssimes ganes d'enganxar-lo en anglès, ha de ser fins i tot millor! Pel que fa a ironia i sentit de l'humor aquesta em sembla la seva obra més aguda (bé, he de dir que em falta per llegir “Persuasion”).

M'hagués agradat tenir més coneixement de novel·la gòtica per acabar d'entendre la paròdia que en fa; no us ha vingut molt de gust llegir “Los misterios de Udolfo”?? Per cert, a la peli fan que es coneix amb la seva autora, això tampoc sé si ho posen per reflexar una mica totes les obres o realment va passar...

Personatges: Doncs aquesta vegada la “prota” m'ha caigut bé, és una innocentorra però amb gràcia. M'agrada molt com evoluciona el personatge i les històries que es fa, ho he trobat molt divertit. També m'ha agradat moltíssim el treball que hi ha al voltant del personatge de la Isabella!!! Descriu molt un tipus de personatge que fins ara no havia aparegut a les seves altres novel·les. D'acord, sempre hi ha alguna “dolenta” però no descrita de forma tan valenta, quina fresca per l'època!! La resta de personatges estan bé però són repetits: el que parla massa, la súper amiga en qui confiar, la superficial, etc.

I això em porta a comentar que m'agrada com molt retrata la societat del moment, des de l'estètica fins a altres aspectes interessants com costums, l'ètica i els valors. Hi ha coses que sembla que són universals en l'espai i el temps oi?

No em vull allargar més que aquesta entrada es farà molt pesada de llegir així que aquesta seria la meva aportació de moment! No sé fins quan podré seguir entrant ni quan podré tornar a entrar, com podeu comprovar al meu ticker el meu petit està ben a punt d'arribar! Suposo que ja ho notareu quan em posi tota silenciosa...
Segurament aquest mes de juny faré campana del club però us aniré seguint així que pugui, salut a totes!!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
amca
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: ds. des. 20, 2008 10:06 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: amca » dt. maig 31, 2011 10:12 pm

Aquí va el meu comentari. A mi és el llibre que m'ha agradat menys dels que hem llegit fins ara. Aquest cap de setmana vaig haver de fer un intensiu per acabar-lo... Crec que el que el problema és que no connecto amb la història que explica l'autora, més que no pas la manera com escriu, que sí que m’ha agradat, sobretot els tocs d’humor que hi va havent. La història l’he trobat força avorrida, la Catherine una mica bleda, tot i que bona noia. Per mi, la cosa es va començar a animar quan van entrar en joc la Isabella i en John Thorpe i tots els enredos que hi van havent van ser la millor part del llibre. El llibre conclou molt ràpid i s’arregla tot miraculosament. Una cosa que em costa d’entendre és per què en Henry Tilney s’enamora de la Catherine... La mateixa autora la descriu com una noia sense qualitats remarcables i no especialment maca (tot i que tampoc lletja). Suposo que en Henry s’acaba enamorant de la seva innocència càndida, és la única explicació que hi trobo. El meu personatge favorit, sentint-ho molt (perquè no l’aguantaria pas en la vida real!) és en John Thorpe: li dona molta vida al llibre.

Me l’imagino com un llibre que les mares de l’època podrien fer llegir a les seves filles ja que ensenya que no et pots fiar de les aparences i del que la gent diu. Això a la Catherine li va costar una mica d’aprendre. D’altra banda, tot i que era molt innocent al principi, en va aprenent i després demostra ser força entenimentada.

Mirant per internet he vist que el llibre probablement volia ser una crítica a les novel•les gòtiques de l’època, que jo no conec gens però que sembla que estaven molt de moda en aquella època.

A veure què us ha semblat a la resta!

Ah, Lalona, que vagi tot molt bé!!! :anec:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Momo » dt. maig 31, 2011 10:51 pm

Lalona gràcies per la marca. :ok:

Jo encara no l'he acabat, suposo que no trigaré. De moment ja he posat l'enquesta. A votar!
Us llegiré demà o passat per comentar. :ok:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dc. juny 01, 2011 12:31 am

Amca m'agrada el teu comentari, tot i que tenim impressions ben diferents veig que ens ha sobtat més o menys el mateix:

1.precisament em fa gràcia que la història en sí no sigui res de l'altre món i que la prota sigui tan bleda (bé no sé si diria bleda, però se n'hi escapen moltes!!). Em fa l'efecte que es va concentrar més en altres coses i m'agrada! Ja vas veure que al meu comentari esmento altres novel·les seves, vaig intentar evitar exessives referències per no fer-me pesada però realment crec que si no les hagués llegit aquesta potser m'hauria deixat més indiferent. Jo també he llegit que fa sàtira de la novel·la gòtica però jo vaig més enllà i m'atreveixo una mica dir que s'enriu fins i tot d'ella mateixa i la seva professió una miqueta...

2.Això que dius de que conclou molt ràpid també és una característica no sé si de l'època però definitivament de l'autora, ho fa a totes les obres que m'he llegit i el principi també em va sobtar molt, sobretot amb novel·les gruixudes com Emma o Mansfield park que quan estàs a poques pàgines per acabar dius... ostres queda molt poc llibre i hi ha molt per acabar de lligar!!!! També he vist que fa una cosa molt característica seva que quan enceta el desenllaç comença a adreçar-se al lector i en 3-4 pàgines, pim-pam, es ventil·la tota la història!!! Per això també deia que em sembla que a ella els finals li són una mica igual, fins i tot en aquesta obra em sembla recordar que pel principi ja anuncia que ningú pateixi que acabarà tot bé (no sé si és així o ara ja m'estic liant amb la peli que vaig veure l'altre dia, que allà ho diu segur).

3.Em fa molt riure que t'agradi el John Thorpe, jo no el soportava, jajajajaja!!!

4. Això que dius de novel·la que recomanen les mares... doncs no ho sé! jo l'he trobat atrevideta per l'època i per l'autora, trobo que descriu massa bé certs comportaments immorals que fins ara només havia insinuat! però no sóc cap entesa, potser sí. Mira, jo me l'imagino més de les que es recomanen entre amigues. De fet, no sé si la mare de Jane Austen era com la que surt a la peli però és una figura que sempre surt força mal parada a la seva obra: o són interessades, o curtes de gambals o estan mortes...

Em fa gràcia perquè ens ha cridat l'atenció les mateixes coses però de manera ben diferent! :ok:

Bé, ja veieu que vaig aguantant el tipo (més ben dit tiparru!) tot i que ja noto que aquest noiet té ganes d'arribar, ja us ho faré saber!! :love:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
amca
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: ds. des. 20, 2008 10:06 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: amca » dj. juny 02, 2011 5:58 pm

Jo no havia participat mai en un club de lectura i veig que és molt enriquidor... Primer perquè trobar gent amb qui comparteixes gustos i opinions sempre és agradable i després perquè ara m'adono que quan les opinions són dispars l'experiència s'enriqueix. Si jo hagués començat aquest llibre sola, no se si l'hagués acabat i, en tot cas, me n'hauria quedat un mal record i potser m'hauria costat tornar a llegir algun altre llibre de la Jane Austen. En canvi, els comentaris de la Lalona m'han fet veure que potser valdria la pena llegir algun dels altres llibres de l'autora. Gràcies Lalona!
Encara aguantes el tipo? :-()) Molta sort!
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dj. juny 02, 2011 9:05 pm

Vaig pensar just el mateix quan vaig llegir el teu comentari!! Em va agradar molt que fos ben diferent però alhora ens haguéssin sobtat les mateixes coses!! També em va passar amb "Cumbres borrascosas" que no m'havia fet el pes però em va agradar molt llegir els vostres comentaris fossin de crítica positiva o negativa.

Bé, i amb el del "Club de los viernes" m'ho vaig passar pipa rajant de la tia tonta que teniem per prota, jajajajaja!! De tant en tant ho hauriem de fer de buscar un llibre xorras amb protes odioses per desafogar-nos criticant!! jajaja

Doncs sí que vaig aguantant el tipo sí!!! A partir de demà ja tenim les 40 setmanes complertes, avui hem anat al metge i ha vist ben encaminada la cosa, a veure si tenim a aquest noiet abans de diumenge que en tinc unes ganes!!!!

Us vaig seguint així que pugui!!!! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 03, 2011 11:24 am

Abans de res, Lalona, que avui compleixes, això ja ho tens aquí! A veure si és veritat que abans d’acabar-se la setmana ja tens el nen en braços! <:-<

No sé per què aquest cop m’està costant tant trobar el moment per a comentar el llibre, quan ja fa dies que el vaig acabar i quan ja vaig dir en el seu dia que era el que més m’havia agradat fins ara amb diferència… Espero que ara que m’hi poso ho pugui fer d’una tirada, que sinó la Lalona (que, per cert, coincideixo molt amb tu sobre aquest llibre) ja haurà parit i jo encara tindré pendent el comentari...

Aquest és el primer llibre de Jane Austen que he llegit i m’ha sorprès el seu estil, no tenia ni idea de què hi trobaria però esperava alguna cosa semblant a “Cims borrascosos” i trobar un text carregat d’ironia, de burla i de distanciament m’ha agradat molt. De fet, la història que m’ha explicat ha estat, en realitat, una mica el de menys, el que m’ha agradat molt ha estat com me l’han explicat.
Això ja em va passar un cop amb un llibre, “La mujer del teniente francés”, de John Fowles. Em va agradar molt per com l’autor es mostrava distant, no sé si em sabré explicar. Un llibre pot estar escrit en primera persona o en tercera persona per un autor omnipresent i que tot ho sap. En aquest cas que us dic i que ara també he trobat amb Jane Austen, l’autor és omnipresent però a la vegada està distanciat dels fets i no es limita a narrar-los sinó que els valora, els jutja, en fa comentaris, parla amb el lector, però això, enlloc de semblar que s’implica més en la seva història, a mi em fa l’efecte que se’n distancia i m’agrada molt. Com quan presenta la protagonista dient que és normal en aquest tipus de novel.les que les protagonistes siguin molt guapes i molt intel.ligents i que la nostra protagonista, en canvi, és així o aixà. Aquest distanciament és com si s’estigués rient una mica d’aquest tipus de novel.les i també d’ella mateixa, per escriure-les. No sé si m’he sabut explicar, suposo que qualsevol que no hagi llegit el llibre no entendria res del que dic, vosaltres sí sabreu veure el to de distanciament que dic i que tant m’ha agradat.

La protagonista m’ha semblat un encant, és que fa certa ràbia que els protagonistes sempre siguin perfectes (com la de “El club de los viernes”, que és atractiva, forta, lluitadora, etc, o el súmmum dels súmmums, l’Ayla, de "Los Hijos de la Tierra" (el clan del Oso Cavernario i tota la pesca), que és la perfecció en persona, ella descobreix el foc, ella descobreix no sé què, ella aquí, ella allà, a ma cosina i a mi ens posava negres!). Aquí tenim una noieta normal, no massa guapa però que arregladeta és resultona (com la gran majoria de les dones, vaja), innocent i càndida, perquè no és que sigui tonta, és que és jove i no té experiència de res, de fet, és la primera vegada que surt de casa dels pares. I amb molta imaginació, les dues escenes que més m’han agradat han estat les del bagul a la seva habitació de l’abadia, que hi acaba trobant llençols i una factura de la bugaderia :-D , i quan està obsessionada amb què l’home aquell té amagada la seva dona i la fa passar per morta. I està bé perquè evoluciona durant la novel.la, va aprenent coses, va baixant de l’hort.

Coincideixo que el personantge de la Isabella és ben curiós però no m’ha semblat tan atrevit per a l’època, més que res perquè insinua més que no explica la situació. I el personatge del John Thorpe és ben insuportable, té raó l’Amca quan diu que dóna vida a la història però cada cop que obria la boca l’hagués fet callar amb un mastegot!

Això que fa sàtira a les novel.les gòtiques em costa de veure, clar que no he llegit cap d’aquestes novel.les gòtiques i no sé com són, però així com el Quixot fa sàtira dels llibres de cavalleries i es veu, en aquesta novel.la no hi veig res gòtic, exceptuant, si voleu, l’escena del bagul. Jo, que no em vaig documentar, vaig veure-hi més aviat una crítica a les novel.letes d’amor de l’època, per això la seva protagonista no era un dechado de virtudes i per això va fent tocs irònics. I diria que sí, que com diu la Lalona una mica sí que se’n riu d’ella mateixa i de la seva professió.
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dv. juny 03, 2011 8:30 pm

Noies encara segueixo aguantant!! Raqueleta t'he llegit i com sempre ha estat un plaer fer-ho però no estic per gaires trotes i em sembla que tancaré la paradeta per avui, a veure si demà em llevo amb més energia i us faig una visita!! :content: (o me la fa algú a mi que ja seria hora que cert senyoret saludés als seus pares... :love: )
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Momo » ds. juny 04, 2011 11:21 pm

Ja l'he acabat! :content: Amb una mica de retard, però ja està.
Aquesta vegada he pres notes i demà faré un comentari més detallat que ara me'n vaig a zz:-) .
Només us vull dir que m'ha agradat molt. M'ha sorprés l'estil i m'ha despertat la curiositat per llegir més obres de l'autora. També he vist alguna peli i serie, i en tinc alguna per veure encara... Poc a poc que no volia que res em xafés el llibre. :r)
Aix! Que no callaria... me'n vaig a dormir que si m'envalo no em pararà ningú. :ok: zz:-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dl. juny 06, 2011 9:19 am

noies la Lalona ja ha tingut el seu peque! >.-<:

i jo a veure quan trobo una estoneta per comentar el llibre :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. juny 06, 2011 9:28 am

Sí, ja ho he vist, Ametista!!
A veure si ens el presenta aviat!
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dl. juny 13, 2011 10:18 pm

Lalona ha escrit:Noies encara segueixo aguantant!! Raqueleta t'he llegit i com sempre ha estat un plaer fer-ho però no estic per gaires trotes i em sembla que tancaré la paradeta per avui, a veure si demà em llevo amb més energia i us faig una visita!! :content: (o me la fa algú a mi que ja seria hora que cert senyoret saludés als seus pares... :love: )


Tietes lectores, això de no estar per gaires trotes volia dir que tenia contraccions i no m'havia ni enterat que la cosa ja havia començat, jajajaja! Poc m'esperava que l'endemà ja estaria amb el meu fillet als braços!
Com esteu?? Què tal la lectura d'aquest mes? Si em dieu que us està agradant molt o bastant igual m'animo, la veritat és que en Guifré es porta bastant bé i s'està molt quietó quan el tinc arrepenjat al pit; la majoria de vegades ens quedem clapats tots dos però penso que podria probar de llegir una micona!

Apa us vaig llegint, bona nit a totes!!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Momo » dl. juny 13, 2011 10:27 pm

Felicitats Lalona! :cnen:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. juny 13, 2011 10:42 pm

Vinga, Lalona, anima't a llegir!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: edae » dt. juny 14, 2011 4:26 pm

Felicitats Lalona!! :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Momo » dv. juny 24, 2011 10:55 am

A veure, ara que dorm la fera intentaré fer el meu comentari. (havia guardat el missatge com a esborrany i no el vaig publicar :ufs: )

Com ja vaig dir el llibre m'ha agradat molt. No tinc cap més referència de l'autora, així que no puc dir si és dels millors o no. Ja us dic que en breu en tindré més referències perquè tinc moltes ganes de llegir alguna cosa més. M'ha agaradat molt la ironia amb que se'n riu de les novel·les de misteri. Em vaig fer un fart de riure en l'escena de la primera nit a Northanger. Jejejejejeje :-D I quan li explica les seves fantasies al Henry sobre el seu pare.
Els personatges que més m'han agradat han estat la Catherine (és bleda, però molt simpàtica), el Henry (personatge per enamorar a les joves de l'època) i Mrs. Allen, quina senyora més divertida! La ridiculitza una mica, però té tanta pinta d'anglesa boja que em fa molt riure. :-D :ok:
Els personatges que menys m'han agradat: John (odiós! Manipulador i egocentrista des del primer moment) i la Isabella. Aquesta també és molt egocentrista, cada vegada que obria la boca era per fer-se veure. Tot gira al seu voltant i a sobre fa veure, i diu, que és una persona boníssima i que només pensa en els altres. Des del primer moment li vaig veure el plumero!
El General no m'ha caigut malament. És el típic cap de família que només pensa en els diners. Personatge típic (almenys a les pel·lícules), tot i que normalment és interpretat per una dona. Els seus canvis d'humor fan que no sapiguis mai que pensar d'ell i això m'ha agradat molt.
Tota la història de la mare de'n Henry que s'imagina la Catherine m'ha fet pensar en Jane Eyre.
Acabo de mirar-ho i la Wikipedia diu que la novel·la que hem llegit és anterior a la de Brontë, així que no pot ser ironia, jo penso que simplement era un tòpic recurrent a l'època. Quines coses!
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » dv. juny 24, 2011 12:24 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Si voleu llegir més Jane Austen em sembla que ja ho vaig dir però hi torno, us recomano "Mansfield Park" i "Pride and Prejudice"! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -Maig- La abadía de Northanger (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » ds. juny 25, 2011 8:56 pm

ups, ara que us llegeixo m'adono que encara no he comentat la lectura de maig! :-:) però on tinc el cap? ?-) ?-) :-:)

a mi també m'ha agradat el to amb el que està escrit el llibre, ironitzant i fent sàtira de les novel·les de l'època, incloent les pròpies de l'autora. De la Jane Austen m'havia llegit només "Orgull i Perjudici" que em va agradar molt i tan aquesta com altres d'altres autors que he llegit sempre reflecteixen aquesta obsessió per la cortesia extrema i el què diran...referent a això em va fer molta gràcia quan la Catherine queda per anar a passejar amb el Henry i la germana i com que plovia pensava que no venien i el John i companyia la convencen per anar amb ells i llavors els altres la veuen pel carrer i ella es vol morir :r) ....tot perquè en aquella època no exisitien els telèfons mòbils :-D :-D

sobre els personatges coincideixo amb vosaltres, la Catherine és innoooceeeent però un tros de pa i divertida també amb les pel·lícules que es monta :r) la Isabella una falsa de cuidadu i quan li diu a la Catherine que arriba súper tard quan ella només ha arribat cinc minuts abans? quina paia :-D i sempre "que jo tot ho faig per tu, que ens estimem tant, bla, bla, bla però quan puc te la clavo" :ufs: i el John Thorpe inaguantable també, em posava dels nervis però la Catherine allà aguantant com una campiona :love:

i el Henry...la veritat és que em va decebre una mica quan reconeix que només la festejava perquè el pare l'obligava i que al final es va enamorar de veritat...jo pensava que ja des d'un principi hi havia hagut xispa!...però el perdono, que és bon noi i al final es comporta :love:

Raqueleta ha escrit:l’Ayla, de "Los Hijos de la Tierra" (el clan del Oso Cavernario i tota la pesca), que és la perfecció en persona, ella descobreix el foc, ella descobreix no sé què, ella aquí, ella allà, a ma cosina i a mi ens posava negres!)

Raqueleta jo al principi també ho pensava "ves quina casualitaaaaat que ho descobreix tot ella" ?-) però no sé on vaig llegir que l'autora havia volgut descriure la vida de l'època i com es van donar els petits i grans avenços de la humanitat i que la protagonista era qui representava a l'espècie
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::