CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

Llibres, tallers..

què us ha semblat?

m'ha encantat!
1
33%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
33%
ni fu ni fa
1
33%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'16 - enquesta de les lectores!

EntradaAutor: Anna Maria » dt. ago. 09, 2016 10:47 pm

Ara potser m'he avançat... bé, és igual, fet està!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - enquesta de les lectores!

EntradaAutor: ametista » dc. ago. 10, 2016 4:26 pm

hola noies! doncs sembla que ja tenim llibre! >.-<:
al final "L'elegància de l'eriçó" gràcies nienna per canviar el teu vot i desfer l'empat! :ok:

vaig a posar-ho a la primera entrada!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'16 - enquesta de les lectores!

EntradaAutor: nienna » dc. ago. 10, 2016 4:40 pm

Que bé, ja tenim llibre pel setembre! Jo havia llegit La elegancia del erizo al 2012 em sembla aprox, i em va agradar, no m'importa gens rellegir-lo en compañía, a més ara hi ha una película també i la veure amb la trama del llibre fresca :ok:
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Essuca » dc. ago. 10, 2016 6:26 pm

>.-<: >.-<: >.-<: Ja tenim llibre!!!!

He mirat i a la biblioteca del meu barri hi és. L'anirè a buscar per començar a llegir-lo, que just ahir vaig acabar el que estava llegint.

Per cert, he actualitzat la meva firma, ara ja formo part oficialment del club de lectura :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » dj. ago. 11, 2016 11:24 am

molt bé Essuca aquesta signatura! >.-<:

(...i m'estic mirant també el ticker que t'has posat del pes... que m'aniria bé que ens el poséssim totes les del grup de perdre pes, per quan he de fer la llista! :r) :r) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » dv. ago. 19, 2016 11:41 pm

avui he recollit el llibre a la biblioteca... està dividit en 5 parts formades per un munt de capítols curts i no em quadrava de cap manera per la temporització... així que al final he fet 9 dies per les dues primeres parts (la primera és el preàmbul i és curta) i la resta una part cada setmana... espero que vagi bé :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 20, 2016 9:49 pm

Bones,
jo hi aniré la setmana que ve. La biblio ha estat tancada un mes i em vaig veure l'enteniment i vaig agafar 4 o 5 llibres..., o sigui que llavors l'agafaré. L'hi he demanat a la bibliotecària per emili que me'l guardi.
El repartiment està fantàstic ametista, gràcies per la feina que fas :ok:
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Essuca » dl. ago. 22, 2016 5:34 pm

Perfecte aquest repartiment!

Jo el vaig agafar el divendres de la biblioteca i l'he començat per allò que amb la peque mai sé quan podrer llegir. De moment m'està encantant! :ok:
Tatanet
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. feb. 19, 2015 8:28 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Tatanet » dj. set. 01, 2016 8:39 pm

Hola
M agradaría apuntar-me al club de lectura, com funciona? Rebre alertes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. set. 01, 2016 9:41 pm

Bones Tatanet!
Amb molt de gust et dono la benvinguda a aquest raconet del SP, m'encanta que augmenti la família! L'Ametista, que és la secretària d'aquesta secció, un SECRETÀRIA amb majúscules perquè fa una feina genial, és la que t'ho pot explicar més bé que jo, que estic per aquí des de l'any passat. però a grans trets et diré que fem un llibre mes si, mes no. Arribes molt bé perquè ara al setembre, és a dir, avui, comença la lectura del llibre que veus a l'assumpte d'aquest post: l'elegància de l'eriçó. Algunes de nosaltres l'agafem a la biblio i altres llegeixen amb llibre electrònic, això al teu gust ho pots fer. Es posa una temporització de les parts del llibre, per exemple el dia 15 la primera part i el dia 30 la segona, es posa a la primera entrada del post. És una orientació no rígida perquè totes anem de bòlid amb les nostres vides com segur que és la teva, i anem comentant quan podem, en sí mateixa vol significar que a partir d'aquell dia ja es pot comentar aquella part del llibre. Has de tenir la cura que quan comencis a comentar posar-hi "ATENCIÓ SPOILERS" i la part que comentis. i anar fent així. El mes que no es llegeix serveix per poder comentar la pel·lícula en cas que se n'hagi fet adaptació i qui la vulgui/pugui veure doncs és el moment. Quan hem acabat el mes de comentar, doncs podem votar a l'enquesta si ens ha agradat el llibre o si no, i així ens queda constància a tothom.
Pel que fa als avisos, d'aquesta lectura ja rebràs els avisos perquè t'hauràs apuntat a la casella "Avisa'm quan s'enviï una resposta" i rebràs correu electrònic. Per la propera lectura, que serà al novembre, hauràs d'estar al cas a l'apartat de "club de lectura" on es crearà un de nou.
T'he convençut? Vaaaa, digues que sí !!!!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 02, 2016 2:35 pm

hola Tatanet, benvinguda!
l'Anna Maria ja t'ha explicat perfectament com funciona el club >.-<: >.-<: així que espero que trobis el llibre de "L'elegància de l'eriçó" a temps per començar ja aquest mes! :ok:

a mi també m'encanta que augmenti la família! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Maria V. » ds. set. 03, 2016 9:23 pm

M'hi apunto! Espero complir més bé que els mesos anteriors.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » ds. set. 03, 2016 9:30 pm

apuntada! :ok:

jo ara el començooooo :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Essuca » dv. set. 09, 2016 7:59 pm

Hola noies, venia a disculpar-me ja que tornar agafar ritme després de les vacances costa i a més estic en ple procés "comencem a l'escola de grans" i no he tingut gaire temps per centrar-me, tot i que haig de.dir que l'he començat i m'està encantant. Espero que la setmana que ve ja pugui comentar.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 23, 2016 11:11 pm

Bones!
Què tal a l’escola Essuca? I la resta, que tal?
Ara que tinc una estoneta aprofito per comentar. Algun cop he dit que he rellegit molts pocs llibres a la meva vida, en general considero que em farien falta dos o tres vides per llegir tot el que hi ha i quan sé l’argument em costa tornar a llegir, per tant solen ser llibres que han estat excepcionals per mi, i aquest cas ho és, i rellegir un llibre et dona l’oportunitat de veure matisos que en una primera lectura no has vist. Som-hi:

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIDA PRIMERA I SEGONA PART
Veiem que és una novel•la escrita en primera persona, volent trobar un caire més intimista i personal amb el lector, com de confidència. De seguida m’obliga a agafar paper i boli, és el tipus de llibre que a cada dues frases hi ha una sentencia, una veritat, una conclusió sobre (em recorda a “Bon dia tristesa” en aquest sentit)
Són dues protagonistes, una dona de 54 anys, Renée, portera d’un edifici de rics, i Paloma, nena de 12 anys, veïna d'aquest edifici. En la meva edició, per canviar el personatge fa un canvi de pàgina i de lletra, això m’agrada perquè de seguida em situa en cadascú, hi ha novel•les que fan un tot seguit que em fa desconcentrar i embolicar.
Els dos personatges analitzen la seva vida amb molta crítica, potser una mica massa dura a vegades però molt irònica i que en general et fa tenir una mig somriure als llavis i fer alguna rialleta (amb un nen dormint al costat això a vegades és una mala passada, jeje).
Primera sentència, de Paloma: “la gente cree ansiar y perseguir una estrella, pero terminan como peces de colores en una pecera”. És cert? Busquem una cosa que no tenim, la vida és tant insípida? Potser sí, però em de mirar de passar-ho millor.
Veiem que son dos persones que s'amaguen de la resta per culpa de la seva intel·ligència. Però mentre Renée ho fa des de la maduresa i una actitud benevolent, Paloma la trobo més aviat repelenteta. I no sé, tot i que és una nena que diu ser súperdotada, no em quadra la seva manera de parlar i entendre les coses, tant de forma adulta, no? Però de sobte, et diu alguna cosa que la situa a la seva edat, no sé, potser no recordo aquesta edat i tot som així, intentant ser adults sense ser-ho. Paloma es vol suïcidar als 13 anys, realment ser súperdotat no és cap broma ni cap cosa positiva, el que està clar és que aquesta nena, ja sigui perquè ho intenta dissimular o pel que sigui, no està sent atesa amb les seves capacitats. Doncs això, la intel•ligència no és bona ni per als rics ni per als pobres? Sempre ha tingut mala publicitat, ser intel•ligent?
El capítol de la Renee amb Husserl i la fenomenologia, barrejat amb les prunes i la xocolata és molt divertit. Molt emotiu el de “octubre rojo”, quan amb el seu marit s’acomiaden sense paraules.
A la segona part “de la gramatica”, apareix Kakuro Ozu, que de seguida nota alguna cosa estranya en Renée.

Bé, no goso a dir res més perquè estic més avançada al llibre i no vull fer spoilers que no toquen aquí.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 05, 2016 12:11 pm

noies aquest any el Club de Lectura és una mica de supervivència no? :r) :r)
fem el que podem, quan podem però la qüestió és QUE LLEGIM!!! >.-<:

va, intento comentar el llibre, més val tard que mai :content:

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIT FINS AL FINAL

doncs m'ha agradat força, al principi no m'enganxava del tot i això que era interessant... com la portera es feia passar per qui no era, com descrivia a tots els personatges de l'edifici, les seves reflexions sobre la vida i el que llegia... però conforme avançava en la lectura més m'atrapava i sobretot a partir de quan apareix el senyor Ozu i tot canvia... ell i la Paloma la descobreixen! però són discrets i es fan amics...

per cert, no m'ha quedat clar què té a veure finalment el Kakuro Ozu amb el cineasta Ozu... la Reneé en cert moment es pregunta si serà el fill o el nebot... però després no se'n parla més i quan els dos queden per mirar una pel·lícula seva tampoc ho comenten ni sembla que hi tingui res a veure....

m'ha fet molta gràcia la ràbia que li fa a la Reneé quan algú parla o escriu malament... jo tinc molta mania amb el tema faltes d'ortografia però ostres, crec que mai em mosquejaria tant com ella per una coma!! :r) :r) :r) (tota la part de "el gato COMA duerme".... quin riure!)

la Paloma... pobra, quina família li ha tocat, m'ha agradat molt la reflexió que fa cap al final quan es pregunta si s'haurà perdut alguna cosa per culpa d'estar amb la companyia equivocada (la seva família) Finalment sent que ha trobat la companyia adequada amb la Reneé, i també amb el Kakuro, la comprenen i fan que no se senti fora de lloc... Gràcies a trobar-los ha començat a veure un altre sentit a la vida i acaba traient-se del cap les seves idees suïcides..

quina llàstima que el fet final que la faci decidir sigui la mort de la Reneé, no m'ho esperava... que trist! pobra dona, tota una vida d'invisibilitat i quan per fi troba dues persones amb qui pot ser ella mateixa i ser visible (mostrant la seva intel·ligència, compartint idees, gaudint de la cultura...) va i patapam! que injust, no m'ha agradat que es mori, que no es mereixia un final feliç, ella?????????? i el Kakuro també, els dos vidus des de feia tants anys i quan es troben i poden començar una història bonica va i s'estronca ja abans de començar! :ufs:

però vaja, que a part del final (digueu-me romanticona :love: ) m'ha agradat >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 05, 2016 12:11 pm

per cert, he posat l'enquesta per poder votar què ens ha semblat i com que amb el canvi de fòrum ara ja em permet modificar enquestes sense que passin coses paranormals, l'he afegit també a les altres lectures d'aquest any pendents de valorar: 39+1 i Bon dia, tristesa per si voleu passar i votar :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. oct. 05, 2016 2:40 pm

Hola, fa uns dies, a finals de setembre, vaig recordar que hi havia aquesta lectura i des de llavors fins ara no he pensat a escriure-us per a dir que al final no el llegiria... Encara tinc per a comentar la segona part de "La casa de los espíritus" i ara llegir aquest fora de termini... doncs ja no em ve tant de gust (a no ser que em digueu que és boníssim i que val molt, molt, molt la pena). Ja posats m'espero i intento que quan comenci noviembre no m'oblidi de que hi ha lectura conjunta... :ufs:
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: jaruma » dj. oct. 06, 2016 7:54 pm

Jo encara l'estic llegint!! Però no vaig ni per la meitat, i ja m'ha vençut el plaç de la biblioteca! :-:) La veritat és que no m'està enganxant, però aquest cap de setmana intentaré llegir més i decidir si l'acabo o el deixo. I si l'acabo comentaré!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'16 - L'elegància de l'eriçó (Muriel Barbery)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 09, 2016 11:17 pm

Bones!
És cert, Ametista, estem en mode supervivència. I a vegades el problema no és trobar el temps per llegir (que també) sinó per comentar allò que t’ha transmès i trobar l’estoneta per escriure-ho. Però bé, anem fent!

Som-hi doncs:

ALERTA SPOILERS, LLEGIDES TERCERA I QUARTA PART!!!

És cert que aquest llibre a vegades costa una mica, no perquè no sigui interessant, sinó perquè (almenys a mi em passa) m’he de concentrar molt perquè hi ha molta ironia barrejada amb conceptes i reflexions, i amb el cap a mil coses a l’hora és complicat.
No sé si havia comentat a l’altre post que a mi la Paloma em resulta un pelet repel•lent, i això ho fa l’edat, segur. Perquè la Renee té el mateix to paternalista i per damunt de tot, però al ser una persona “gran” la miro amb més respecte, això segur que és un prejudici, està clar.
És també cert que a partir de l’aparició del Kakuro el llibre s’anima més. Ell la desemmascara de seguida, i Renée té un bon conflicte interior a partir de llavors amb el que ha de fer i amb el que no.
Certa l’afirmació de Paloma que els adolescents (i els nens, afegeixo jo) volen ser adults i que els adults voldríem tornar a ser nens, perquè quan estem en una altra fase no recordem la part dura de ser qualsevol cosa.
Fantàstic el tros de les rebaixes, amb les calces (bé, el tanga quasi) i l’educació, però que al cap i a la fi tots ens podem acabar comportant igual tinguem o no tinguem diners. Jo per això les rebaixes les defujo (ara amb la llibertat de rebaixes això serà un pitote?), prefereixo comprar tot l’any bé de preu, i a més durant les rebaixes no hi ha talles fora de les petites (almenys quan hi he anat jo, poc ja dic).
El capítol “pluja d’estiu”, m’identifico plenament. Jo quan vaig començar amb la meva parella estava igual, segura del que sentíem però “cagada” de por perquè tot era real.
El capítol de les abelles... d’acord, sóm com abelles potser, però almenys nosaltres podem llegir i intentar distreure’ns d’aquesta vida monòtona i sense sentit, i a més s’ha d’intentar trobar allò bonic en tot allò que s’ha de fer (sí, costa!). Quan ens encanta la rutina? Quan tenim un fet negatiu que ens la fa trontollar, llavors desitgem la rutina més que mai, i l’enyorem.
El capítol de Jean Arthens i les camèlies. És ben cert, un petit record o detall ens pot salvar la vida o ajudar a millorar i continuar.
I quan no reconeixen a la Renee? “Es porque no la han visto nunca” diu kakuro “jo la reconocería en cualquier circunstancia”. Em ve al cap una altra frase que sempre m’ha agradat, que no se on la vaig sentir “los ricos no ven más allá de sus narices”.
Sí, és totalment injusta la mort de Renée, no tan sols per l’amor que començava amb Kakuro, sinó que ella s’havia reconciliat amb el seu passat, i amb el seu present, i mirava el futur amb molt optimisme. Quan et mors, et passa tota la vida per davant? Tens temps de pensar en els que deixes? Uf, no sé, encara em fa més por que patir quan em mori, perquè pensar en el patiment dels que queden és insuportable.
Arran de la mort de Renée, Paloma decideix no suïcidar-se “Buscaré siempre los siempres en los jamases.”

Com a resum del que m’ha quedat de la lectura (bé, dues lectures) d’aquest llibre, sembla que la idea és que la intel•ligència, sigui quina sigui la teva condició social, és mal acceptada i mal vista. Que la gent estem fets d’una sèrie de prejudicis que moltes vegades són erronis i que generalitzar és dolent.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::