CL novembre'16 - Stefan Zweig

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL novembre'16 - Stefan Zweig

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 01, 2016 10:57 am

doncs el mes de novembre llegirem un autor que potser algunes no coneixem massa i aquesta serà una bona manera de descobrir-lo:

novel·les històriques o biogràfiques:
1 vot - Moments estel·lars de la humanitat
0 vots - Maria Antonieta
1 vot - Maria Stuart

i aquestes tres de ficció, que són curtes (al voltant de 100 pàgines cadascuna) així que teniu l'opció de votar-ne una (i serà un mes tranquil :content: ) o votar l'opció 3x1 (i les llegim les tres, 10 dies per cadascuna)

3 vots - Novel·la d'escacs
1 vot - 3x1
0 vots - Carta d'una desconeguda
0 vots - Vint-i-quatre hores en la vida d'una dona


doncs l'opció que ha tingut més vots és:
Imatge

però com que també hi ha hagut cert interès per les altres novel·les curtes, qui vulgui/pugui pot també llegir-les un cop acabada l'escollida i comentar! recordeu posar ATENCIÓ SPOILERS! i QUINA de les novel·les esteu comentant!!

l'ordre seria doncs:

NOVEL·LA D'ESCACS (a llegir i comentar per totes, a partir del dia 10 i fins el 30 de novembre)

CARTA D'UNA DESCONEGUDA (opcional, a comentar a partir del dia 20 de novembre)

24 HORES EN LA VIDA D'UNA DONA (opcional, a comentar a partir del dia 30 de novembre)

participem:

Anna Maria
MarionCole
jaruma
Ari_RG
Raqueleta
nienna
ametista

algú més s'apunta?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 19, 2016 11:46 am, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 01, 2016 9:45 pm

Hola!
Jo em decanto per la biografia de Maria Stuart, ja que m'agrada llegir biografies i aquesta fa bona pinta. De totes maneres, "carta d'una desconeguda" és flipant, molt intensa. "24 hores en la vida d'una dona" la tinc apuntada del 2004 com a deixada, no sé si no era el moment de llegir-la o ara tampoc m'agradaria (seria qüestió de provar-ho), la biografia de Maria Antonieta tampoc em desagradaria.... Bé, ja he votat, a veure que surt!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: MarionCole » dg. oct. 02, 2016 10:21 pm

Ostres fa temps que estic desconnectada del club de lectura, però no puc resistir a no participar a la sessió dedicada al meu adorat, estimat i idolatrat ZWEIG.

Les dues biografies adelanto que són super intenses. Ara que, amb el poc temps que deveu tenir totes, potser una novel·la curta és una bona entrada al món Zweig. "Novel·la d'escacs" és una novel·la boníssima que ha resistit molt bé el pas del temps. Jo em decanto per aquesta, tot i que he llegit tots els llibres que proposeu i és com si em fessiu triar quin dels dits de la mà vull que m'amputin (això és el que respon la meva sogra quan li pregunten quin dels seus deu fills és el seu favorit).

No sé si l'Ametista té previst fer alguna intro sobre l'Stefan Zweig. Jo només vull avançar un comentari que va fer l'Emile Zola sobre ell, que diu molt de la seva sensibilitat i la seva saviesa (era un tio extraordinàriament culte). En Zweig es va exiliar a Brasilia durant la II Guerra Mundial i allà ell no va poder soportar el que els alemanys estaven fent a Europa, i es va suicidar amb la seva dona. En Zola va escriure una cosa així com: "Europa hauria de reflexionar sobre els errors que els han portat a fer un món on l'Stefan Zweig no ha pogut viure".

Una abraçada a totes.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 05, 2016 11:31 am

ei tenim triple empat!
qui falta per votar? :()():::: :()()::::

MarionCole no tenia pensat fer cap introducció sobre l'autor, suposo que seria lo seu en un Club de Lectura com cal però no tinc temps de posar-m'hi, ho sento! :content: gràcies per la teva aportació! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: jaruma » dj. oct. 06, 2016 8:00 pm

Jo he votat "Novel.la d'escacs", perquè em sona que corre per casa. Crec que la vaig començar a llegir fa moooolt temps, i la vaig deixar perquè em deixava en un estat d'ànim baixíssim. Però recordo perfectament que m'encantava com escrivia (ara no sé si era aquest autor, potser m'estic confonent).

En tot cas... si són 100 pàgines potser ho aconsegueixo aquest cop!! :p-)
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: Ari_RG » dj. oct. 06, 2016 10:56 pm

Stefan Zweig que fooort!!

He votat pel combo, sent molt optimiste, perquè Novel·la d'escacs la vaig llegir i em va flipar i com prefereixo ficció no sabia per qual decidir-me!

A veure que surt!

Un petò!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: Raqueleta » dv. oct. 07, 2016 11:01 am

No sé què votar... :-D
Si la biografia de Maria Antonieta o Carta d'una desconeguda o les tres novel.les curtes...
Val votar tres coses???

(He votat Maria Antonieta però compteu que el meu vot és triple :-:) )
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 07, 2016 11:21 am

Raqueleta :-D potser no val votar triple... però potser podem tenir en compte les teves intencions a l'hora de votar per si s'ha de desempatar :content:

i és que està la cosa molt repartida no? a veure els vots que falten!! (nienna, Essuca...)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 09, 2016 11:33 am

noies, demà s'acaba l'enquesta!
no sé qui queda per votar però de moment ja hi ha una opció que va per davant... :()()::::
quins nerviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: jaruma » dg. oct. 09, 2016 9:21 pm

També es podria donar l'opció de llegir una o tres novel.les curtes. Si establim l'ordre en què s'han de llegir, qui pugui en llegeix una, qui pugui dues, i qui pugui tres. I posem la més votada la primera de totes.

És una idea, però segur que jo no n'acabo llegint ni mitja, així que... :-:)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - STEFAN ZWEIG

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 11, 2016 11:00 am

noies! doncs tenim una guanyadora: Novel·la d'escacs!

com que anem totes de cul, si la llegim i comentem al dia ja serà fantàstic!!

però com que és curteta... si algú té temps i ganes pot llegir-ne alguna més, com proposava la jaruma! :ok:

ho poso a la primera entrada! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. oct. 11, 2016 11:04 am

Molt bé, m'ho apunto per anar-ho a buscar a la biblio!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: MarionCole » dc. oct. 19, 2016 9:52 pm

Que bé! Quin dia comencem a llegir?

Per cert que m'heu ficat el cuquet a dintre, i ara estic llegint "Castellio contra Calvino" d'en Zweig. És la historia de com en Calvino va endurir el protestantisme a Ginebra al segle XVI, molt heavy. Ja veieu que en Zweig va tocar tots els temes!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 24, 2016 11:54 am

MarionCole ha escrit:Que bé! Quin dia comencem a llegir?


doncs el dia 1 de novembre!

...en teoria, clar, pots començar quan vulguis! :content:

noies no vaig posar temporització perquè el llibre era curtet i no calia dividir-lo però si volem llegir les altres novel·les podem començar a comentar-lo a partir del dia 10 aproximadament, d'acord? (vaig a posar-ho a la primera entrada)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 02, 2016 9:32 am

ei ja heu començat?

jo fa un parell de dies i m'està agradant! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. nov. 02, 2016 3:51 pm

Bones!
jo ahir vaig acabar un llibre i aquest migdia l'he començat, pinta també molt bé!
No vaig respondre el teu comentari sobre el dia 10, jo crec que està bé per si voleu llegir les altres dues novel·les curtes. Si comenteu "carta d'una desconeguda" m'hi afegiré, crec recordar el que passava. Jo no la tornaré a llegir per poder avançar en lectures noves, però em va encantar en els seu moment.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: nienna » dt. nov. 08, 2016 12:51 pm

Bon dia!

No havia dit res fins ara però si volia participar al club de novembre! Ja he terminat Novela d'escacs, i estic per la meitat de 24 hores en la vida d'una dona


SPOILER ALERT! NOVELA D'ESCACS

La veritat es que no coneixia l'autor i he de dir que m'ha sorprés molt positivament :ok: :ok: m'he quedat enamorada del seu estil narratiu :love:

Va escriure Novela d'escacs al 1941, un any abans de suicidar-se a Brasil després d'haver fugit d'Austria. De fet va ser la ultima novela que va escriure, i es va publicar després de la seva mort, al 1944.

Es una novela amb pocs personatges, el narrador, el Sr. B, Czentovic i McConnor. Però els personatges estàn tan ben presentats, la descripció a nivel psicologic és molt detallada, sembla que ens poguem ficar a la seva ment per entendre els seus moviments i decisions.

Les primeres pàgines he de dir que m'han resultat una mica avorrides, i més que res McConnor que es un personatge amb el qual no connecto a cap nivell, però quan apareix el Sr. B la història fa un gir i ja es torna molt més interessant.

El Sr. B li explica al narrador el temps que va passar com a presoner de la Gestapo, tancat a una habitació d'hotel sense res a fer durant mesos. Quan finalment aconsegueix robar un llibre (una colecció de partides d'escacs de grans jugadors) comença una nova etapa en la qual al principi apren de memoria les partides, després les juga mentalment i finalment juga noves partides representant tant les peces blanques com les peces negres. En aquesta part és on comença a perdre el control de la situació, es com que dues parts d'ell estàn en continua lluita fent partides d'escacs i acaba tenint "intoxicació per escacs", el que l'acaba salvant i queda lliure.

Una de les coses que més em van sorprendre va ser quan el Sr. B diu que hagués preferit estar a un camp de concentració:

"En un campo de concentración tal vez habría tenido que acarrear piedras hasta que me sangrasen las manos y los pies se me helasen en los zapatos, me habría visto hacinado con una veintena más de prisioneros sufriendo de frío y pestilencia. Pero habría visto otras caras, habría podido mirar un campo, un carro, un árbol, una estrella, cualquier cosa... Aquí no. Aquí siempre había lo mismo, repitiéndose con horrible monotonía. Aquí no había nada que pudiera distraerme de mis pensamientos, de mis alucinaciones, de mis recapitulaciones enfermizas. Y eso era justamente lo que pretendía, que me intoxicara cada vez más con mis propios pensamientos."

Potser també es perquè el 1941 encara no hi havia suficient informació sobre les atrocitats que passaven als camps de concentració, però em va cridar molt l'atenció això.

Finalment el narrador convenç al Sr. B a jugar una partida amb el campió mondial Czentovic... seria la seva primera partida d'escacs amb un tauler i peces de veritat. Les partides son un duel entre la ment freda, calculadora d'en Czentovic i la ment inestable i creativa d'en Sr B. En Czentovic se'n adona de l'efecte que té el temps en el seu contrincant, llavors deixa passar el temps expressament per desquiciar al Sr. B que finalment té un nou atac i deixa la partida per no tornar a jugar a escacs mai mes.

Es una novela de blanc i negre, una al·legoria de la humanitat on es suposa que hi ha dos bàndols, el blanc i el negre que ens mouen com si fossim peces d'escacs. A més també pel moment en el qual Stefan Zweig escriu la novela potser la lluita interna del Sr B s'assembla a la seva propia lluita interna, que, tot i que hagi fugit i estigui a Brasil lluny de la influència de Hitler es sent sol i aïllat...

En conclusió m'ha agradat molt, sincerament no coneixía l'autor i anava completament a ulls clucs i la sorpresa va ser molt agradable, moltes gràcies per la proposta :-()-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 08, 2016 2:24 pm

hola nienna!! jo potser també llegiré les altres novel·les, ja que ja he acabat aquesta... ja comentarem! :ok:

he de dir que també m'ha agradat molt, és d'aquelles coses que et fan alegrar de participar al Club de lectura >.-<:

ATENCIÓ SPOILERS! NOVEL·LA D'ESCACS

a mi al principi tampoc em cridava l'atenció, quan el protagonista inicia el viatge en vaixell i es posa com a repte durant el trajecte conèixer al campió d'escacs... pensava que si es limitava a això el tema no donava per una novel·la interessant :content: però a la vegada em preguntava com faria l'autor que la novel·la fos interessant!! així que seguia, i no m'ha decebut... quan entra en joc (mai millor dit) el senyor B. i explica com va aprendre a jugar a escacs és com entrar en una altra història dins de la història... que agobiant la sensació d'estar tancat entre quatre parets i no veure res més diferent durant mesos! robar la novel·la i fer servir els escacs per mantenir la ment ocupada realment el va salvar, jo em poso en situació i crec que m'hauria tornat boja molt abans! :r) però igualment està al límit al límit de caure en la bogeria, almenys el treuen a temps i es pot recuperar! ...fins que torna a jugar una partida i la ment se li dispara, sort que el protagonista el fa parar a temps també....

m'he sentit molt identificada amb la necessitat de llegir que tenia el senyor B. ....no us passa que no podeu evitar llegir el que sigui que teniu al davant? un cartell a l'ascensor, l'etiqueta del xampú a la dutxa.... el que sigui! :-D així que no em puc ni imaginar tants mesos en una situació com la seva, sense cap estímul més que el llit, la porta, el rentamans... buf! :ufs:

en definitiva, que sí, que la novel·la s'ha tornat interessant :r) i m'ha agradat molt :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. nov. 09, 2016 2:19 pm

Jo encara no l'he començat a llegir, estic a poques pàgines d'acabar el que estic llegint ara i avui o demà ja el començo! A veure si aquest mes, sent tan curtet el llibre, puc comentar quan toca... :-o00m
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'16 - Novel·la d'escacs (Stefan Zweig)

EntradaAutor: nienna » dg. nov. 13, 2016 5:54 pm

Ja he acabat també les altres 2 noveles i encara m'he quedat amb ganes de llegir més de Zweig, no sé com es possible que no l'hagi conegut abans! A veure si demà trobo un moment per fer els comentaris!

Em passava per aquí per dir-vos que avui s'estrena el programa de lectura de Mercedes Milà, Convénzeme amb Z de Zweig:
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... os-5622971

Sembla que parlaràn de 24 hores a la vida d'una dona, a veure si tinc temps de veure el programa. Si alguna veu el programa comenteu comenteu :ok: :ok:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::