CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
1
33%
m'ha agradat, està bé
1
33%
ni fu ni fa
1
33%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 08, 2017 2:49 pm

bé, doncs ja l'he començat... i us he de dir que dubto molt que pugui comentar el dia 10 perquè em falten unes 100 pàgines per acabar la primera part i m'està costant.... Un cop m'hi poso vaig fent però em costa posar-m'hi! :content: i és que és espesset, tanta parrafada i tanta descripció.... però bé, seguirem :ok:

i vosaltres, ja l'heu començat?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dg. gen. 08, 2017 4:39 pm

Jo encara no he començat :ufs:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 08, 2017 7:11 pm

Jo vaig com tu Ametista, l'he començat però vaig molt i molt lenta, no sé si estic preparada per una lectura tan densa... però jo quan començo els llibres els acabo aixi que si no es aquest mes un altre si que el llegiré. Ja direu si va millorant!

A més quan viatjo tinc la costum de llegir un llibre ambientat a la ciutat on hi vaig i ara tinc 2 viatges les properes 3 setmanes, un a Mèxic i un a Brasil així que també això m'ocupara el temps :-o00m :-o00m

Però llegire i comentare, ho prometo! neujor:-) neujor:-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. gen. 08, 2017 10:23 pm

Bones!
Jo vaig per la 50 i tants, o sigui que més o menys també em falta un tros llarg per acabar la primera part. És espès sí, però de moment i creuo els dits, hi ha alguna cosa que em fa continuar, suposo que l'argument i el misteri que ja m'ha generat l'autor. A veure si segueix així, sempre fa gràcia poder dir que s'ha llegit un llibre espès, jeje.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. gen. 09, 2017 10:49 am

Jo tampoc comentaré demà, a mi també em falta un bon tros per a acabar la part que s'havia de llegir.
Del que recordo de quan el vaig llegir és espesset sempre, però vull pensar que després, un cop ficats en la matèria i en ple misteri dels assassinats (heu vist la peli?) serà més àgil de llegir. Però vaja, en cap cas és de lectura àgil i fàcil com un llibre de gènere policial...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 10, 2017 11:25 am

doncs sí que és espesset però és el que diu l'Anna Maria, et genera suficient curiositat per seguir... ara vaig per la pàgina 100 i poc i ja hi ha començat a haver "marro"... i de moment ha anat guanyant en interès, esperem que continuï així :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dj. gen. 12, 2017 3:28 pm

Hola noies!
M'alegra saber que no sóc la única a qui costa el llibre... Estic a punt d'acabar el dia 1, a veure si la cosa es comença a ficar més interessant, de moment hi ha algun fragment que em vaig saltant ;), però tot sigui per continuar amb la història!!
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dt. gen. 17, 2017 8:20 am

Hola noies!
jo diumenge vaig acabar fins el dia 2... però m'ha costat tant que he decidit que l'abandono, ho sento! el primer cop que vaig llegir-lo no em va agradar però és que ara tampoc, se'm fa mooooolt pesat amb tanta descripció i tanta cosa que em perdo, a més amb l'embaràs no us passa que esteu súper despistades?? doncs em despisto a cada pàgina :-o00m , tant que ja no sé ni qui és el Malaquias, l'Adelmo ni ningú, en fi, em passaré a una lectura més lleugereta (tinc mil llibres de maternitat pendents que tampoc em venen de gust...) fins a la propera elecció.
Igualment us aniré llegint, a veure si hi ha diversitat d'opinions!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 17, 2017 10:58 am

emfer ha escrit:Hola noies!
jo diumenge vaig acabar fins el dia 2... però m'ha costat tant que he decidit que l'abandono, ho sento! el primer cop que vaig llegir-lo no em va agradar però és que ara tampoc, se'm fa mooooolt pesat amb tanta descripció i tanta cosa que em perdo, a més amb l'embaràs no us passa que esteu súper despistades?? doncs em despisto a cada pàgina :-o00m , tant que ja no sé ni qui és el Malaquias, l'Adelmo ni ningú, en fi, em passaré a una lectura més lleugereta (tinc mil llibres de maternitat pendents que tampoc em venen de gust...) fins a la propera elecció.
Igualment us aniré llegint, a veure si hi ha diversitat d'opinions!


No saps com t'entenc, jo quan vaig agafar la baixa em quedaven ben bé dos mesos per parir i pensava que tindria temps per llegir, i que va, no m'entrava res. Em vaig llegir un parell de novel·les romàntiques, era l'únic que em passava i mira que normalment no m'agrada massa el gènere perquè se solen repetir molt les frases i els continguts, però la meva concentració estava sota mínims. Ah! i pitjor va ser al principi de la LM, mira que vaig tenir hores i hores l'Isaac enganxat, però no em venia de gust llegir, mirava la tele (tot i que tampoc em concentrava gaire). Ara que torno a ser jo penso per una banda que va ser temps malgastat, però si el cap no m'hi arribava doncs bé, què hi farem. No t'estressis, fes allò que et vingui de gust, de totes maneres sense estar embarassades sempre hi ha èpoques més o menys lectores.
Jo de moment aguanto, però ho tinc clar, a la que no hi vegi sentit el deixaré, i a pel següent.
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 17, 2017 11:09 am

Ara, si no has vist la peli, mira-te-la. A mi la peli em sembla genial i el llibre... bé, és dens, deixem-ho així.
Ja vaig dir que deu ser dels pocs casos en que la peli és millor que el llibre.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 17, 2017 2:59 pm

oh emfer quina llàstima! però ja s'entén, si de normal ja costa amb el "despiste d'embarassada" ni m'ho imagino! :content:

jo he de dir que ja he acabat la primera part i conforme avança va millorant, sobretot quan comencen a investigar de manera activa... (no dic res per no posar spoilers, a veure si després tinc una estona per comentar)

però clar, al pas que vaig suposo que acabaré el llibre al febrer! o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dt. gen. 17, 2017 3:04 pm

Anna Maria, és ben bé això, és com a raro però porto una paxorra a sobre que tela!
Ni llegeixo ni faig gran cosa, simplement em van passant els dies, jo crec que es que ho necessitava després d'una época de molt moviment però espero tornar una mica a la normalitat per poder aprofitar aquestes setmanetes que em queden abans de parir ;-)

Raqueleta miraré de trobar la peli, fa mil anys la vaig mirar i si que em ve de gust tornar-la a veure-la i així acabo la història ;)
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dt. gen. 17, 2017 3:19 pm

ametista ha escrit:oh emfer quina llàstima! però ja s'entén, si de normal ja costa amb el "despiste d'embarassada" ni m'ho imagino! :content:

jo he de dir que ja he acabat la primera part i conforme avança va millorant, sobretot quan comencen a investigar de manera activa... (no dic res per no posar spoilers, a veure si després tinc una estona per comentar)

però clar, al pas que vaig suposo que acabaré el llibre al febrer! o-o:)


Gairebé ens hem creuat perquè acabo de rebre la notificació!
Doncs si, abandono, començo com a mala usuària : lasito : : lasito : però seguiré llegint-vos!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 24, 2017 3:36 pm

encara em falta un tros per acabar la segona part però sembla que ara tinc un moment per comentar i aprofito!

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDES PRIMERA I (gairebé) SEGONA PART

el principi se'm va fer pesat, tantes llargues parrafades amb tantes descripcions.... :-o00m

però mica en mica et va agafant curiositat i quan la història es centra més en el Guillem i l'Adso té la seva gràcia: el mestre savi amb les seves excentricitats angleses i l'alumne una mica innocentot però que va fent les seves teories normalment encertades (i també els seus descobriments de joventut! :content: )

em va fer molta gràcia la curiositat amb la que tots es miren les ulleres del Guillem, al principi com si fos una cosa entre màgica i gairebé diabòlica...la por o el respecte a les coses desconegudes, vaja. De fet, també l'Abat fa servir el que se suposa que deu ser una forquilla i també en parlen com d'un objecte ben curiós... en fi, coses que ara són tan normals per nosaltres però que en el seu moment causaven sorpresa

el Malaquies i l'Abat no m'acaben de fer el pes, per motius diferents... el Malaquies sembla que sempre estigui de mal humor, no sé si és que la feina que té li suposa una càrrega molt gran, deu estar estressat :content: en canvi l'Abat... hi ha moments que no em sembla aigua clara... però se suposa que sap alguna cosa sota secret de confessió i deu ser per això, que no és clar...

la cosa s'anima quan comencen a investigar els assassinats: quan van a l'scriptorium (que per cert, quina feina més bonica estar tot el dia rodejat de llibres, investigar, fer-ne còpies... tot i que potser una mica rutinari també no?) i sobretot sobretot quan entren d'amagat a la biblioteca...es perden... hi troben sorpreses-trampes... després des de fora dedueixen com fer-ne un mapa per poder-hi tornar... i llavors és quan arriba el tercer assassinat, el del Berengario... Ara vaig per quan descobreixen que té dos dits tacats de negre igual que l'anterior víctima i comencen a sospitar si els han enverinat :menjadonuts:

entre la primera entrada a la biblioteca i la segona (l'Adso sol en plan aventurer) hi torna a haver molta parrafada avorrida.... ja entenc que al principi fos necessària per situar el lector a l'època, descriure l'entorn... però a aquestes alçades, quan ja estàs ficat en la trama i VOLS MÉS, tanta parrafada d'aquesta sincerament em sobra... no sé si finalment tindrà poca o molta relació amb la resolució dels assassinats però ara mateix només em dóna la sensació que és palla... és que sobretot quan són temes exclusivament religiosos se'm fan molt pesats, que si l'orde tal, que si els heretges... jo al final ja em perdo... (i també que el tema religiós en sí no m'interessa gaire) en fi, paciència i a seguir :-o00m

però ei, si traiem totes aquestes parts avorrides, la resta està bé! :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 02, 2017 11:54 am

ui noies si estem a febrer! ahir se'm va passar obrir post amb la propera enquesta, ara ho faig! :ok:

i sobre la lectura d'aquest mes, com va? jo estic una mica encallada, crec que quan vaig comentar em vaig quedar descansada :content: i ara no hi ha manera de posar-me amb la tercera part... i això que vull saber què passa eh? va, a veure si aquest cap de setmana atacooo
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. feb. 02, 2017 1:42 pm

Jo vaig ja per la tercera part, a veure quan esgarrapo algun moment per a comentar alguna cosa...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. feb. 02, 2017 4:37 pm

bones,
doncs jo al final l'he deixat. estava cap al final de la primera part, em seguia agradant força però no avançava gaire, així que res, ja no podré xulejar d'haver llegit un llibre espès, jeje. a veure quan tinc un moment i comento el tros que he llegit.
Me'n vaig a l'enquesta de març!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: nienna » dv. feb. 03, 2017 11:29 am

Jo encara vaig per la primera part, porto menys de 100 pagines i a la vegada vaig llegint altres llibres. Crec que aquest sera com La pedra lunar que em va acompanyar tot l'any neujor:-) :-D no em desagrada però se'm fa pesat de llegir i m'adormo de seguida...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 03, 2017 11:55 am

nienna ha escrit:Crec que aquest sera com La pedra lunar que em va acompanyar tot l'any

:r) :r) jo encara el tinc a la tauleta de nit! però just després de "El nom de la rosa" no em veig amb cor de posar-m'hi, primer ja tinc una mini pila de llibres curtets o ràpids de llegir per compensar "El nom de la rosa" que sí, està bé, però buuuuuuuuuuuuuuf
ahir vaig llegir una estona i em vaig saltar uns quants pàrrafs sencers :-:) em sap molt de greu però és que si no no sé com me l'acabaré, són parts que m'avorreixen :ufs: i vull anar al gra!!!!!!!!!!!! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
emfer
:: rateta
:: rateta
Entrades: 175
Membre des de: dc. des. 09, 2015 4:28 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: emfer » dv. feb. 03, 2017 5:47 pm

Ostres noies! quina força de voluntat la vostra, aquí continuant la lectura ;)
Jo ja vaig llegir uns dies en diagonal... saltant-me algunes parts, i al final el vaig abandonar directament...
Venga, que segur que la lectura de març serà més amena ;)

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::