CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
1
20%
m'ha agradat, està bé
1
20%
ni fu ni fa
3
60%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 08, 2017 10:58 pm

Bé doncs, ja veig que no sóc un "bitxo raro", les vostres opinions són com la meva jejejejej
"la mejor pel·lícula de todos los tiempos".... jajajajaja, ara sí que he rigut, i era escrit.
M'apunto això de Wilt, Beikost, ara xafardejaré per Internet de què va i suposo que el posaré al llistat de llibres pendents, ara m'ha picat el cuquet de la curiositat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » ds. set. 09, 2017 11:06 am

Beikost ha escrit:De fet només hi ha, que recordi, un llibre amb el que he rigut amb veu alta: Wilt.

que bo Beikost, jo igual! "Wilt" és el primer llibre amb el que recordo haver rigut en veu alta! i de fet després vaig llegir més llibres del Tom Sharpe (entre ells seqüeles de "Wilt") però ja no va ser igual, alguns se'm van arribar a fer pesats i tot perquè sempre seguien el mateix esquema i tipus d'humor i ja no em feia gràcia... però Wilt em va fer riure molt! i també els dos que va escriure de "Porterhouse Blue" ("Fart de llop" i "Les beques boges") que no vaig riure tant com "Wilt" però tenien els seus moments o-o:)

de totes maneres, "Wilt" el vaig llegir fa molts anys (anava a l'institut!) i no sé si ara em faria riure de la mateixa manera... però Anna Maria, si mai te'l llegeixes, sense expectatives, eeeeeeeh? :content: :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. set. 09, 2017 9:21 pm

ametista ha escrit:... però Anna Maria, si mai te'l llegeixes, sense expectatives, eeeeeeeh? :content: :content:


"Oído cocina", per si a cas sense expectatives, jejejejejej
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dt. set. 12, 2017 1:52 pm

bé noies, doncs comento una mica la primera part...

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

he de dir que m'està costant una mica.... diria que hi ha dues vessants, la de la família, que potser és més divertida (o excèntrica, més aviat) i la de les coses que li passen al protagonista, el fill més petit... estan bé les parts on comença les classes amb el George o quan coneix al Theòdoros i es fan amics però les parts relacionades amb les seves descobertes amb els animals són les que més pesades se'm fan... (perquè a més acostumen a ser llargues parrafades plenes de descripcions...)

la família té tela, entenc que els germans són tots joves i adolescents i tenen les seves neures però el Larry deu n'hi do! suposo que com que és l'artista de la família és el més neuròtic de tots :r) (és l'escriptor Lawrence Durrell) xafardejant per la wikipedia he llegit que ell també va escriure sobre el temps que van viure a Corfu però omet que visqués amb tota la família, només anomena el seu germà Leslie... i de fet, quan hi van anar a viure ell ja estava casat i hi va anar amb la seva primera dona (primera de quatre!) vivien tots junts però curiosament el Gerald omet totalment el personatge de la seva cunyada :content:

la mare no sé com prendre-me-la... aquesta manera de dir-los a tots "ai sí, maco" "clar, maca" com si no tinguessin nom i com si no els fes gaire cas, no sé... per altra banda quan algun es passa un límit sí que salta i reacciona però mentrestant... està com al seu món... (he llegit també :content: que després de quedar-se vídua estava depressiva i que això no s'explicava al llibre, però potser és per això que el personatge és una mica així...)

un altre tema que em sorprèn conforme llegeixo és... de què viuen? està clar que ningú treballa però tenen diners suficients per comprar-se una casa i mantenir-se tots? no ho acabo d'entendre...

el personatge del Spiro, el taxista que parla anglès a la seva manera i que es converteix en amic personal de la família de moment em sembla divertit :content:

bé, a veure què passa a la segona part!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. set. 13, 2017 10:00 am

Coincideixo, crec que amb "Wilt" és l'únic llibre amb el que he rigut.
Dit això, que ni he començat a llegir el d'aquest mes... a veure si em poso les piles ara que ha començat el cole i sembla que tot torna a la rutina.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Beikost » dc. set. 13, 2017 2:37 pm

ametista ha escrit:la mare no sé com prendre-me-la... aquesta manera de dir-los a tots "ai sí, maco" "clar, maca" com si no tinguessin nom i com si no els fes gaire cas, no sé... per altra banda quan algun es passa un límit sí que salta i reacciona però mentrestant... està com al seu món... (he llegit també :content: que després de quedar-se vídua estava depressiva i que això no s'explicava al llibre, però potser és per això que el personatge és una mica així...)


La mare, m'encanta, i el Larry, i bé, a tota la família els pinta com uns excèntrics, però entenc que és la part de ficció que té la història. Tal com dius, no coincideix exactament amb com era quan van viure allí i em sembla haber llegit que el Larry no s'identificava gaire amb la seva caracterització... Vaja, que la gràcia és no saber on s'acaba la realitat i on comença la ficció. De fet tots ho fem una mica, oi? quan expliquem una anècdota.

ametista ha escrit:un altre tema que em sorprèn conforme llegeixo és... de què viuen? està clar que ningú treballa però tenen diners suficients per comprar-se una casa i mantenir-se tots? no ho acabo d'entendre...


Entenc que la mare, al ser vídua, tindria una pensió i per l'època, segur que era suficient per viure de renta en un país "subdesenvolupat" com podia ser la Grècia de llavors. De fet també passa avui dia, amb pocs euros que no et donarien ni per menjar pots viure còmodament en qualsevol país del tercer món.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 19, 2017 1:29 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA PRIMERA PART

A mi també m'està costant, és que no passa res i és massa contemplatiu i jo, a la vida, a les novel.les, a les pel.lícules, necessito acció. No acció el que s'enten per pel.lícula d'acció però sí que passin coses! Llargues descripcions sobre insectes o llargs metratges del vent movent suaument una fulla no estan fets per a mi.
Doncs això, que el llibre no està malament però estic tota l'estona esperant que passi alguna cosa ara que ja m'han presentat la família, la illa i la gent de la illa però començo a sospitar que no passarà res...

Sí que els personatges semblen tots una mica portats a l'extrem, com fet expressament, buscant una mica el ridícul per a que faci gràcia (per cert, us fa riure el llibre? no era d'humor?). Els de la família, cadascun tant "cada loco con su tema", el grec que els ofereix protecció, que és tan... tan tot, el pretendent turc que té tan poca modèstia, etc.

Ah, el personatge que surt bastant a l'inici, el que li ven la tortuga i després el colom, ha d'estar claríssimament inspirat en el Papageno de La flauta màgica, no?
Parlant de la tortuga i del colom, la tortuga m'encantava, quina llàstima que duri poc. I el colom que no sap volar i que camina remenant la cua també.

S'acaba en que esperen convidats, que són un parell però són set o vuit. I segur que molt normals no seran... A veure com s'ho faran...

Per cert, tinc un dubte. Diu als agraïments: "Sophie, mi secretaria, responsable de la inserción de comas y de la implacable supresión del infinitivo partido". Què és això de l' "infinitivo partido"? En altres traduccions què posa?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dc. set. 20, 2017 12:34 pm

noies com va la lectura? jo he reconèixer que ja he acabat el llibre perquè tenia ganes de treure-me'l de sobre :content: però us poso el que vaig escriure quan vaig acabar la segona part:

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA SEGONA PART

em segueix costant :-o00m un cop m'hi poso està bé i puc llegir un bon tros però em fa com a mandra posar-m'hi....

no puc comentar massa coses noves d'aquesta segona part perquè no passen gaires coses, com diu la Raqueleta........ a banda evidentment del sorprenent canvi de casa de tota la família únicament perquè el Larry havia convidat molta gent i no hi cabien a la que vivien fins llavors ?-) i aquí entra altre cop el tema econòmic: de què viuen i com poden comprar una altra casa i a més mantenir a tanta gent convidada?? Beikost comentes que probablement amb la pensió de viudetat de la mare... podria ser tenint en compte el que dius de viure en un país "subdesenvolupat" però tot i així... no ho veig clar! perquè clar, després de rebre a tots els convidats resulta que vol venir la tieta àvia a passar uns dies i la segona part s'acaba amb un altre canvi a una tercera casa més petita perquè no vingui!!! que fooort!!! i ja no ho dic només pel tema econòmic, o perquè vulguin evitar la tieta àvia (que deu ser molt xunga) sinó també perquè és una manera de viure molt capriciosa, no? (de fet, anar a viure a Corfu també va ser una mica així pim-pam "ai, fa mal temps, marxem a un altre país" i au!) bé, suposo que és la manera de funcionar de la família, que ja de per sí és força peculiar... jo em preguntava fins a quin punt tot era realment autobiogràfic perquè sí que podien ser una colla de neuròtics tots plegats però... tant???????? i ja veig el que dius Beikost que és una mica mig-mig (realitat/ficció) bé, a veure com acaba la història a la tercera part...

i Raqueleta, no em fa riure... té certes coses o comentaris graciosos però no per posar-se a riure, més aviat algun somriure i gràcies...

ah i això dels agraïments ja ho miraré, que ara no tinc el llibre aquí :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. set. 23, 2017 9:52 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA PRIMERA PART

A veure, la part de la natura per una banda és el que dieu, una miqueta rotlle, però jo de moment (i dic de moment perquè si no passa res m’avorriré) ho trobo com un bàlsam. Em recorda als documentals de la 2 o del 33, amb aquella veu monòtona i greu, que quan podia fer migdiades de sofà llargues davant la tele algun dia em posava per relaxar-me.
És cert que he trobat molt curteta, perquè estava molt bé, la història dels animals de companyia: la tortuga sociable Aquil•les, el Quasimodo que resulta que era una femella en comptes de mascle...
Ara ja estic alerta de no dormir sota un xiprer perquè no xucli la meva energia. I si vaig borratxa, no m’adormiré al camp perquè un escorpí em pot picar. Ah, però si ho haig de fer, m’emportaré un oli amb escorpí mort com a antídot, jjeejejej. Bé, no sé sap mai, la vida dona moltes voltes.
Pel que fa a la família, jo també em poso nerviosa amb la mare. Entenc que amb uns fills amb personalitat tan marcada s’ha de tenir paciència, però jo sóc més de cridar, i aquest “maca” condescendent... però bé, són anglesos, i ja sabem que els anglesos tenen la sang una mica més lenta que la nostra, que som mediterranis i de sang més calenta, en general.
Voldria parlar també de l’educació que hi ha en aquesta família, és a dir, per una banda, els fills desenvolupen allò que volen, representa que amb certa llibertat, consensuen la major part de coses a fer, es tracta a tots els membres com a persones adultes, com diu el Gerry (Gerald), però per altra banda no sé fins a quin punt hi ha falta de límits, si això és positiu per a la creativitat però negatiu per la convivència. El Larry no sé si jo.. .buf, em posa dels nervis, no sé, el fet de convidar amics a casa sense dir-ho, no sé si forma part d’una actitud adolescent (però no sé ben bé quina edat te...) o és perquè és el tipus de família, o potser perquè tots els personatges estan una mica exagerats... què en penseu?
Anava a dir que trobava a faltar la figura del pare o que almenys l’anomenessin, i he llegit que la mare es va quedar vídua... però tot i així, de moment no ha sorgit a cap conversa.
Bé, a veure com continua, però ja us dic ara que de riure res, com a molt la tortuga i l’ocell em van fer somriure.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Beikost » dt. set. 26, 2017 9:04 am

Ostres, em sap greu que no us estigui agradant. Entenc el que dieu de la falta d'acció, però jo, al contrari, trobo reconfortant llegir de tant en tant llibres on "aparentment" no hi passa res. I no es que m'agradin les descripcions eh? De fet en general les trobo bastant farregoses, tot i que les de l'illa en particular em semblen molt visuals i realment em faig una idea d'aquesta Corfú paradisíaca, llàstima que no sempre sàpiga l'aspecte de les plantes que anomena.

Però tornant al tema, vull dir que a mi no em sembla un llibre lent i descriptiu sinó que hi passen moltes coses, però a petita escala, a l'escala dels insectes i petits animals, vaja. Ens explica el dia a dia de molts d'ells aplicant-los comportaments humans per fer-ho més amè, i jo ho trobo igual d'interessant que els documentals d'animals (sense conya, ep!)... I ara ve la gran pregunta: a vosaltres us agraden aquest tipus de documentals? Perquè crec que el públic és similar, i clar, si hom no gaudeix quan li expliquen el cicle reproductiu de l'oreneta, doncs és normal que aquest llibre tampoc li acabi de fer el pes.

Pel que fa als trossos sobre la família, entenc que són com petites pauses més còmiques però que no tenen més protagonisme que la resta de parts. Ara que ja vaig per la meitat del llibre, segueixo dient que està exagerada, òbviament, però sí que segur que hi ha part de realitat al darrere. (M'imagino, per exemple, la família fent broma sobre el motiu de canviar-se de casa, i l'autor aprofitant-ho per la ficció.)

Parleu molt de la mare. Doncs, ahir pensava que crec que ja sé perquè li trobem aquest caràcter tan absort i despreocupat, com si no hi fos tota: deu ser la traducció! M'imagino que en anglès deu dir: "yes, dear", que es pot fer servir amb tothom, i aquí, al haver-ho traduït per "sí, maco", que, crec jo, només es fa servir per dirigir-se als nens, li hem afegit un nou matís a la personalitat. Què en penseu?

Raqueleta ha escrit:Per cert, tinc un dubte. Diu als agraïments: "Sophie, mi secretaria, responsable de la inserción de comas y de la implacable supresión del infinitivo partido". Què és això de l' "infinitivo partido"? En altres traduccions què posa?


Copio del meu llibre: "Split infinitive, forma gramaticalment incorrecta del tipus to sweetly grow.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 26, 2017 2:03 pm

Gràcies Beikost!

ATENCIÓ SPOILERS: SEGONA PART LLEGIDA

Sí que és cert que passen coses, com si d'un documental es tractés, però és que a mi els documentals no sempre m'interessen. Amb l'afegit que un documental -visual- és més atractiu perquè veus l'animal, la seva alimentació, com caça, com cuida les cries, com es reprodueix, el que sigui... Llegit em costa més, la veritat, i se'm fa una mica pesat...
Hi ha certes coses que sí em resulten curioses de llegir, com per exemple quan parla de la reproducció de les tortugues, del pobre tortugo que rellisca sobre la femella, que ell fins i tot pensa en ajudar-lo, que acaba caient, com la femella marxa, com el pobre cau i queda potes enlaire. I l'episodi dels escorpins bebè que acaben aterrant a la taula em va encantar.

Això dels canvis de casa també ho vaig pensar jo. I el morro del Larry també (per cert, a l'inici diu les edats, crec que té 21 anys, parlo de memòria). Imagino que tots dos canvis de casa deuen ser part de l'exageració/ficció que afegeix l'autor, perquè és com massa bèstia...
I per cert, els amics del Larry, com era d'esperar, són una colla de freaks.

Segueix sense fer riure però hi ha alguna situació graciosa, com la del que fa construir un pis més a la seva casa i no li posa escala, o l'episodi del banyador de la mare, o l'incendi.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 29, 2017 10:03 am

Beikost, jo no diria que no m'ha agradat... és simplement que les parts dels animalets se m'han fet pesades, i clar, també t'he de dir que no sóc gaire de mirar documentals així que... ja quadra, no? :content:

ah i per cert, cada vegada que comentem posem un avís de spoilers amb lletres vermelles perquè així ningú llegeixi coses més avançades del llibre per accident :ok:

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!!!

bé, doncs un cop acabat el llibre es pot veure que segueix un patró, les tres parts segueixen un mateix esquema: mudança, professor nou pel Gerry, com li van les classes, què fa amb els animalets i què fa la resta de la família amb el seu temps, que tot sembla d'oci... (menys el Larry, que escriu) en aquest sentit la tercera part s'acaba una mica diferent i és que a falta d'un professor nou pel Gerry se'n van tots cap Anglaterra altre cop perquè ell pugui estudiar (però no deixa de ser una altra mudança i uns altres estudis, només que aquest cop canvien de país) el que em pregunto és si la resta de la trilogia és igual o si canvia l'esquema (per si alguna no ho sap aquest és el primer llibre d'una trilogia que abarca tot el temps que la família va estar a Corfu)

Beikost, tu que ja havies llegit el llibre, t'has llegit els altres dos? ("Ocells, bèsties i parents" i "El jardí dels déus")

sobre els personatges diria que es fan més evidents els "piques" entre el Larry i la mare (o el Larry i la resta) i normalment són converses i situacions portades a l'extrem, suposo que per allò d'exagerar una mica i fer riure (o més aviat divertir, fer gràcia... perquè riure riure no)

bé, ara fa uns dies que el vaig acabar i no se m'acut res més però quan comenteu vosaltres si recordo algo més ja ficaré cullerada :content:

ah, sobre la valoració he posat "ni fu ni fa" perquè no està malament i per tant no puc dir que no m'ha agradat... però tampoc puc dir que m'ha agradat molt, com deia abans se m'han fet pesades totes les descripcions dels animals i el seu hàbitat... el llibre en sí està bé però no m'ha emocionat, així que.... poso un ni fu ni fa :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Beikost » dl. oct. 02, 2017 12:34 pm

ametista ha escrit:
ah i per cert, cada vegada que comentem posem un avís de spoilers amb lletres vermelles perquè així ningú llegeixi coses més avançades del llibre per accident :ok:


Ok! Per cert, com dividiu el llibre en parts? A ull?

ametista ha escrit:Beikost, tu que ja havies llegit el llibre, t'has llegit els altres dos? ("Ocells, bèsties i parents" i "El jardí dels déus")


No, no els he llegit. De fet no els coneixia... I no sé si me'ls llegiria, tenen pinta de ser més del mateix, no?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 02, 2017 3:07 pm

sí, crec que seran "más de lo mismo"...

Beikost ha escrit:Ok! Per cert, com dividiu el llibre en parts? A ull?

doncs a vegades tinc sort i el llibre ja té parts definides directament, com aquest que tenia tres parts... si en té dues o quatre, doncs comentem en dues o en quatre vegades, intento respectar les parts que ha fet l'autor perquè per alguna cosa ha dividit l'obra així, no? :content: però quan no hi ha parts, llavors sí que és una mica a ull, miro els capítols que té el llibre i el número de pàgines de cadascun i intento dividir en parts més o menys iguals :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 02, 2017 3:09 pm

ah me n'oblidava! ahir havia d'obrir l'enquesta del mes de novembre però no vaig poder, estava liada amb altres temes.... ||*|| a veure si aquest vespre tinc una estona i m'hi poso!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Beikost » dl. oct. 02, 2017 9:13 pm

Mmm, crec que no tenim la mateixa edició, el meu no té parts!

Guai, nova enquesta! Quina temàtica/gènere toca?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 03, 2017 4:12 pm

Beikost ha escrit:Mmm, crec que no tenim la mateixa edició, el meu no té parts!

ah no? ostres, doncs em sorprèn que hi hagi edicions on el llibre estigui dividit en tres parts i d'altres no, a no ser que sigui digital que llavors no sé per què a vegades no ho posen... i a sobre veig que a la primera entrada no vaig posar els capítols de cada part! que acostumo a fer-ho però aquí se'm deuria passar, ja estaré més atenta a partir d'ara! em sap greu si he despistat a algú! la resta el teníeu dividit en parts o tampoc?

Beikost ha escrit:Guai, nova enquesta! Quina temàtica/gènere toca?

doncs toca enquesta de les lectores, això és que una de nosaltres proposa cinc lectures que vulgui compartir amb la resta i triem :ok: aquesta vegada em tocava a mi però en properes ocasions et pot tocar a tu, Beikost així que ves pensant! :content:
(de fet per ordre d'incorporació les properes sereu Martina20 i Beikost, si voleu fer-ho clar :ok: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Martina20 » dc. oct. 04, 2017 2:19 pm

Que tal noies???

Spoilers

Encara no he acabat el llibre i no sé ben bé ara per quina part vaig, per això no especifico a la capçalera.

La lectura ja m'agrada però la història no m'acaba d'enganxar, em costa tirar endavant. .....
En fi que no me n'oblido he que he de posar la meva opinió però el que dic, que m'està costant entrar-hi. :ufs:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 04, 2017 3:09 pm

ànims Martina20!! veig que a la majoria ens ha passat una mica el mateix amb aquest llibre, no? :content:

ja vaig obrir l'enquesta de novembre i la majoria ja heu passat a votar >.-<: Raqueleta potser faltes tu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'17- La meva família i altres animals (Gerald Durrell)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. oct. 04, 2017 11:25 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Doncs la veritat és que ja tenia ganes d'acabar el llibre i seguir amb un altre que m'enganxés més, dels que em sap greu arribar a destí amb el metro i haver de plegar. Jo també he votat ni fu ni fa, que no està malament, però no deu ser per a mi...

Em va agradar una reflexió de la mare del professor ornitòleg, que diu que quan et fas vell no es redueix el ritme vital de l'organisme sinó que és la vida que frena a ulls de qui s'està fent vell, tot és més pausat i es pot contemplar la vida a càmara lenta, veient noves coses i entenent-ne altres.

He hagut de buscar com és la raça de la gossa de la mare i no m'ha semblat tan horrible! Però sí que a aquella gossa la deixa fina, grassa, se li surt una pota, curteta... I l'espectacle de la mare, la gossa seguint-la i la noieta amb el coixí amb el cadell.

Reconec un cop que sí que em va fer força gràcia el llibre (sense arribar a riure, eh): el relat de Tosca (veient Tosca vam decidir el nom del nostre nen) de quan la protagonista se suicida i rebota amb els matalassos. Pagaria per veure alguna cosa així al Liceu!
I també al final, quan tornen a Anglaterra i el de la duana, després de revisar l'equipatge i els animals, els qualifica de circ ambulant!

Res més a dir, em temo...

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::