CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

- m'ha encantat!!!!!
0
No hi ha cap vot
- m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
- m'ha agradat, està bé
2
100%
- ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
- no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 22, 2018 12:33 pm

el mes de setembre llegirem una de les propostes de la jaruma!

aquí teniu les seves propostes i comentaris:


5 vots - El fil de plata, Lluís Anton Baulenas

Resum: https://www.grup62.cat/llibre-el-fil-de-plata/94577

Vaig descobrir aquest autor amb el llibre La felicitat, i després aquest em va agradar encara més. Tinc molt mala memòria pels llibres, però el recordo molt humà i molt bonic.



0 vots - Tigre blanc, Aravind Adiga

https://www.llibres.cat/llibres-de-narr ... blanc.html

No recordo res del llibre, només que em va agradar molt, i que va guanyar un Booker Prize.

1 vot - Una part del tot, Steve Toltz

http://lacampanaeditorial.com/llibre-342/

Aquest llibre em va encantar, m'ho vaig passar pipa llegint-lo. Recordo que és molt àgil i molt divertit, però poca cosa més recordo. Va quedar finalista als Booker Prize, el mateix any que Tigre Blanc. Ah! Aviso que té 768 pàgines...

0 vots - Matar un rossinyol, Harper Lee

https://www.grup62.cat/llibre-matar-un-rossinyol/94640

Aquest és l'únic que vaig llegir fa poc, un o dos anys, amb mil interrupcions perquè ja tenia el meu fill, i al final el vaig haver d'abandonar perquè perdia el fil. Està narrat a través dels ulls d'una nena, i amb la seva innocència tracta un tema tan seriós com el racisme. Va guanyar un Pulitzer.

0 vots - Les cendres d'Àngela, Frank Mc Court.

http://www.laculturanovalres.com/les-ce ... k-mccourt/

Només recordo que és un llibre molt humà, molt agradable de llegir, tot i descriure situacions dures. També va guanyar un Pulitzer

i hem decidit que llegirem:

Imatge



TEMPORITZACIÓ


:-.:·:: el 8 de SETEMBRE comentarem la PRIMERA PART

:-.:·:: el 15 de SETEMBRE comentarem la SEGONA PART

:-.:·:: el 22 de SETEMBRE comentarem la TERCERA PART

:-.:·:: el 29 de SETEMBRE comentarem la QUARTA PART


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

jaruma
Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
Ellie77
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 05, 2018 11:17 am, en total s’ha editat 10 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dl. gen. 22, 2018 9:50 pm

D'acord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 30, 2018 5:32 pm

noies ja tenim les propostes de la jaruma! >.-<: >.-<: >.-<:

recordeu, la opció de votar 3 cops és per si hi ha empats, de moment només votem un llibre!

ja podeu votar! :p-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Martina20 » dl. abr. 30, 2018 8:30 pm

He sigut la primera a votar >.-<: .
He escollit el primer llibre. “El fil de plata”. Estava temptada a escollir matar un rossinyol però com que acabo de llegir Un llibre d’una columnista que parla justament del racisme a Anglaterra i a més a més vam llegir fa no pas molt el color porpra,al final m’he decidit per aquest.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dl. abr. 30, 2018 9:34 pm

Fet!
Jo també he votat "El fil de plata". Ara aviso la Raqueleta per si no rep l'avís.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Raqueleta » dc. maig 02, 2018 8:12 am

Gràcies pels avisos, Ametista i Anna Maria, així dona gust!!
M'ha costat decidir-me... Dels cinc, tres m'han cridat molt però he acabat fent "pito, pito" i he votat "El fil de plata"... Crec que apunta a guanyador.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: nienna » dg. maig 06, 2018 9:07 am

Votat! També he escollit El fil de plata, té molt bona pinta! >.-<:
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Ellie77 » dt. maig 08, 2018 9:28 am

Hola !
Jo també ja he votat!

Disculpeu que vaig una mica perduda i encara no controlo les temporalitzacions de les votacions...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: ametista » dt. maig 08, 2018 5:02 pm

doncs em sembla que ja ho tenim, no? :content:

queda algú per votar, suposo que la jaruma mateixa...

ho donem per bo? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dt. maig 08, 2018 9:30 pm

ametista ha escrit:doncs em sembla que ja ho tenim, no? :content:

queda algú per votar, suposo que la jaruma mateixa...

ho donem per bo? :()()::::


Per mi sí, ja que el vot de la Jaruma no farà canviar el resultat, i com que són les recomanacions de llibres que ha llegit que li han agradat doncs suposo que estarà contenta amb el resultat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata, de Lluís Anton Baulenas

EntradaAutor: jaruma » dl. maig 14, 2018 1:10 pm

Sí! Ho donem per bo! :miko:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dj. maig 17, 2018 11:38 am

>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. ago. 29, 2018 11:50 am

Bones,
jo ja he començat, no estava llegint res especialment bo per no poder deixar-ho, i com que potser després m'atrassaré doncs mira, tot això que tindré llegit. De moment he llegit unes 30 pàgines i es llegeix molt bé!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: jaruma » dj. ago. 30, 2018 5:13 pm

Jo vaig començar fa un mes o així, però el vaig deixar perquè el tinc en format paper, i ara m'he acostumat el Kindle a la nit, i no trobo mai el moment. Però la veritat és que no me'n recordava que m'havia agradat tant :r) A veure si trobo el moment de llegir-lo altre cop.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » ds. set. 01, 2018 11:40 am

ei que bé que ja heu començat! >.-<:
jo espero posar-m'hi aquesta setmana que ve, que estic acabant un altre llibre :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Ellie77 » dc. set. 05, 2018 8:11 am

SPOILERS!!! LLEGIT FINS EL FINAL

Bon dia a totes!

Jo m'he llegit el llibre durant l'agost i la veritat és que en una setmana ja l'havia enllestit!! M'ha agradat molt >.-<: >.-<:
És una novel·la emocionant i entretinguda, amb un rerefons històric que pot servir per acostar-nos a una època no gaire llunyana.
El fil de plata narra la història de tres joves adolescents, en Gregori, la Maria i en Pere, que es coneixen per casualitat, a través d'un anunci de Ràdio Barcelona, just el dia que tots compleixen 18 anys.
A partir d'aquí, s'estableix un fort lligam d'amistat entre ells que els portarà a viure junts l'esclat de joventut, justament durant la República, en uns moments de gran convulsió social i, alhora, de grans ideals. Però la Guerra Civil estronca els seus projectes.

He trobat original la idea de narrar cada situació en tres temps, en la vivència dels tres personatges centrals.
La Maria, “l’orfe” sempre pendent de fixar-se en tot...
En Gregori, amb les seves dèries i cabòries, amb el record constant dels avis i la por de fer com ells i anar-se’n al Brasil….Un noi tímid i enamorat bojament de la Maria, sentint-se en un començament gairebé un eunuc, fins que naturalment, deixa de ser-ho.
I en Pere, que baixa a Barcelona a estudiar i acaba deixant els llibres per treballar primer al “Llampec laietà” i després, amb la seva bicicleta, duent les bobines i cintes de les pel.lícules d’un cinema a l’altre, fent sonar el seu timbre “carring, carring… a pas que vinc”. I també, terriblement enamorat de la Maria, disposat a lluitar per ella en tot moment. Tot i que al final, en certa manera, et pugui decepcionar quan escull quedar-se al costat de la dona rica a Alacant.
Mentre van succeint les trobades i retrobades dels tres amics, al país van passant nous esdeveniments que van canviant la història i els tres amics els viuen de diferents maneres.
Un dels moments més emocionants de la novel.la és el final, quan en Gregori torna la nit de cap d’any del 1985 al lloc de la cita, esperant i esperant el retrobament dels seus amics. És un moment molt ben aconseguit, on tots els sentiments i emocions retinguts durant 50 anys, ressorgeixen per poder posar definitivament en ordre, la seva vida. Quan torna a casa, desa tots els records dins d’una caixa de sabates i la guarda al fons de l’armari, i tot abraçant a la seva Roser, li agraeix el seu amor.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. set. 05, 2018 9:43 am

Jo no tinc el llibre encara :(
A ebiblio no el tenen i encara he de buscar temps per desplaçar-me a la biblioteca... fins que no pugui, seguiré amb el que tinc entre mans ("El lector de Julio Verne", d'Almudena Grandes) i si quan l'acabi encara no he aconseguit "El fil de plata" veuré amb què segueixo...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. set. 08, 2018 6:11 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART

Bé, m’està agradant força de moment, és molt fàcil de llegir, la lectura flueix. Els tres protagonistes ens expliquen les seves vides des de petits fins que es van conèixer, sembla ser que el dia que els tres fan 18 anys.
També es coneixen en un moment d’impàs en la història, quan hi ha la República i abans que esclati la Guerra Civil, tot i que ho va detallant el personatge que ho viu més activament és el del Pere, afiliat a un partit comunista.
Podem veure que els tres personatges sembla que no encaixin en les seves vides, o que ells no n’estiguin conformes, però tots tres són uns lluitadors i sembla que se’n van sortint. La Maria òrfena de pare i mare, que se’n va a viure amb els oncles que tenen un restaurant. El Gregori amb un avi i besavi amb problemes mentals, i pel que sembla ell amb algun Transtorn Obsessiu Compulsiu (TOC) amb els número 3 i superstició amb certes paraules. El Pere que va a estudiar a Barcelona però acaba treballant en una botiga d’electrodomèstics primer i després com repartidor de les cintes de cinema.
Sembla com si algú els hi estigués preguntant, perquè coicideixen alguns inicis de les intervencions amb paraules com “por?” “somnis?”,...
Tots tres parlen com si el fet de conèixer els altres dos fos una de les millors coses que els hi ha passat en aquesta vida.

Veurem com continua!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dg. set. 09, 2018 9:59 pm

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA PRIMERA PART

primer de tot vull dir que després de dues lectures més feixugues al club s'agraeix que aquesta sigui més lleugera, en el sentit de que és un text agradable i fàcil de llegir... dels tres personatges potser el que més m'agrada és el Gregori, sobretot pel sentit de l'humor que té... a banda d'això, és un noi intel·ligent i molt conscient dels seus mals (com els seus trets obsessius) La Maria també m'agrada, és una bona noia, senzilla i treballadora... m'ha fet gràcia que estudii comerç perquè ma mare també ho va fer, no hi havia massa opcions tampoc no? també m'ha fet gràcia la seva amiga, l'Encarna, quan la coneix i li diu "et veig una mica bleda però ja ho arreglarem" :-D
el Pere al principi semblava eixerit i amb personalitat però després vas veient que més aviat és un penques! perquè enganyar a la família d'aquesta manera i durant tant de temps quan se suposa que al principi només té 15 anys... tela... i després altres coses que fa com que vagi amb la Quimeta, que menteixi a la Lídia sobre la seva edat... a veure, que es busca la vida i se'n surt i això està molt bé però vaja, que potser hi ha coses que no calien.. però ell és així :content: ah, em sembla molt curiosa la feina que fa de ciclista del cine portant les bobines d'un cine a l'altre!

i finalment, arriba el moment en què tots tres es coneixen, pel seu aniversari... a veure què passarà ara!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Martina20 » dl. set. 10, 2018 8:49 pm

Noies, no podré llegir la lectura d’aquest mes :ufs: .

No he pogut aconseguir el llibre. No el puc comprar online i que me l’enviin aqui em costa masses diners.

Vaig anar uns dies a Catalunya ara fa poc i el vaig intentar a trobar a les llibreries que anava passant i no el tenien. No m’he organitzat massa bé.

Em sap greu... tantes lectures que portem juntes....

Raqueleta, que comentes que estas llegint un llibre de l’Almudena. Els seus llbres m’encanten!!!!!

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::