CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
25%
ni fu ni fa
3
75%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. març 24, 2019 11:39 am

Bones,
Doncs estem aquí, aguantant. A veure, dic aguantant però no és melodramàtic, el que passa és que si per ser una obra mestra ha de ser una novel•la lenta... és a dir, no sé com la valoraré al final, però penso que amb unes 200 pàgines menys també seria una bona novel•la, perquè està ben escrit. Suposo jo que és la manera com entenem la vida avui en dia, més ràpida, i en aquella època el temps es valorava diferent. Sé que no estic perdent el temps, però és aquella cosa que com que hi ha tants llibres per llegir... bé, jo crec que aguantaré, encara que només sigui perquè em compti com a llegit al Goodreads o-o:)

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA SEGONA PART!!!

* Quan Kitty va ser visitada pel metge: pudor per despullar-se davant d’ell. Bé, a vegades avui en dia també hi ha visites “incòmodes”, almenys al principi, com és ara el ginecòleg. Entenc doncs, en aquella època en què ni els esposos es veien despullats, hi hagués aquesta pertorbació.

* Li recomanen anar a les aigües, per possible tuberculosi? O mal d’amors? Està clar que és el segon, no?

* Resulta que per l’alta aristocràcia, enamorar-se d’una soltera o vídua era ridícul, però enamorar-se d’una casada era quelcom bell i grandiós... però clar, després la correspondència d’aquest amor, per part de la dona, era criticada i mal vista. :-:)

* Levine no devia estar massa enamorat, si no pot deixar de caçar mentre Esteban li parla de Kitty. I també “experimentaba cierta satisfacción, porque Kitty, la que tanto le había hecho sufrir, estaba sufriendo”.

* Així doncs, Ana està embarassada de Wronsky. Mira, em fastigueja, ja sé que no era normal en el seu moment explicar les escenes de sexe :sex-|: , però és que he d’aguantar llargues explicacions sobre com caminen i el que fan i tal, i després no sé... fins ara només havia entès que un dia s’havien petonejat...

* Alexei, l’home d’Ana, pensa que tenir gelosia és rebaixar-se a ell i la seva dona. Per això no veu res al principi d’estrany en la conversa d’ella amb Wronsky. De fet, li costa molt de reconèixer-ho, i quan ho fa, perquè ella li diu clarament que el té com a amant, només veu com li afectarà a l’honor, no al seu cor. Ana al principi estava disgustada perquè ell no reaccionava violentament davant del que passava, que fes veure que no passava res. Al final es queda molt descansada quan ho confessa tot al seu home després que durant la carrera Wronsky s’ha fet mal i ella pateix molt pel que li pot estar passant. El que és injust que Alexei tingui també una actitud freda amb el fill, que no té la culpa de res.

* A les aigües, Kitty intenta imitar l’actitud de Varinka, perquè veu que és una manera de caure bé a tothom, i estar tranquil•la amb una mateixa. Però no pot aconseguir-ho, perquè resulta que a un home d’allí li fa tilín amb aquesta actitud amable, i ella se sent culpable pel que ha fet. Pensa que prefereix ser “dolenta” però almenys no fingir una cosa que no és.

* Per cert, cap notícia durant la segona part que Ana estigui en perill de morir, ni tampoc que Kitty i Levine estiguin casats o promesos. Realment està sent molt interessant com avancem les lectures i com tenim cada una de nosaltres la nostra versió. Quina serà la correcta? No sé si ho podríem preguntar a algun/a bibliotecari/a sobre aquest tema, o a algun editor, per saber quin és l’ordre correcte dels fets, simplement per curiositat. Perquè clar, qui s’atreveix a llegir l’original? ;-))) ;-)))

A continuar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. març 24, 2019 11:58 am

Bones,
respecte al tema de les traduccions del llibre que ens ocupa, he buscat una mica, i he trobat això:
http://unbrilloensordecedor.blogspot.co ... ccion.html

També he trobat aquesta opinió sobre l'obra, que jo us aviso que CONTÉ SPOILERS DEL FINAL DEL LLIBRE, diria jo, perquè a mi m'acaba de passar, jejejej, tot i així prometo intentar llegir el llibre perquè ara el trobo interessant fins i tot més per l'embolic que estem tenint jajajaja
https://blogs.publico.es/luis-matias-lo ... astellano/

Repeteixo, EL SEGON ENLLAÇ CREC QUE CONTÉ SPOILERS DEL FINAL DEL LLIBRE. Però us l'enllaço perquè estigui aquí, perquè crec que com a opinió i valoració final està molt bé.

Abraçades.
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Martina20 » dc. març 27, 2019 4:59 pm

Raqueleta perdona que ara feia dies que no entrava i he vist que havies fet dues preguntes
1. Si, a la segona part nostra que en veritat correspon a la tercera i quarta part del llibre, la Kitty i en Levin es casen. Es troben en una festa (per descomptat :content: ) i els dos no poden evitar parlar i en Levin li proposa matrimoni d’una manera molt ensucrada. Jajajaaja
2. L’Anna, si s’està a punt de morir al parir a la seva filla. Segurament de febres després del part que abans es sofria i gairebé totes les dones es morien. Ella, l’Anna, es dona ja per morta i fa que en Vronsky i el seu home es perdonin i que ella sigui perdonada també. D’aquesta manera ella pot morir tranquila. I de fet a mi rm sembla quel’Anna es volia morir pq quina solució té la seva situació als seus ulls? No pot estar amb el seu fill i continuar amb la vida quadrada però si abandona el seu marit, el preu és no veure el seu fill. Al final sobreviu.

Anna Maria ja tens raó que la novela podria ser més curta. M’ha encantat el comentari que has fet de que si per ser una obra mestra ha de ser lenta ... jajjaa
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 29, 2019 9:42 am

Bones!
Doncs resulta que em vaig ratllar amb el tema de millor traducció i vaig demanar a la biblio la del Víctor Gallego, i avui he canviat. En principi, hi ha més pàgines, però pel que he vist (he fet la comparació d'un trosset dels dos llibres), l'estructura és la mateixa però el que canvia és que tot i ser els dos de butxaca, el de Víctor Gallego té el format més gran de fulla i la separació entre línies és una mica més ampla, així doncs tot i que pesa una mica més, ho trobo més còmode pels meus ulls. De la forma de traduir, destacaria que el Víctor Gallego, a la que pot, introdueix paraules "més senzilles" d'entendre, tot i que l'altre tampoc era massa enrevessat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 29, 2019 11:42 am

Anna Maria ha escrit:* Per cert, cap notícia durant la segona part que Ana estigui en perill de morir, ni tampoc que Kitty i Levine estiguin casats o promesos. Realment està sent molt interessant com avancem les lectures i com tenim cada una de nosaltres la nostra versió. Quina serà la correcta? No sé si ho podríem preguntar a algun/a bibliotecari/a sobre aquest tema, o a algun editor, per saber quin és l’ordre correcte dels fets, simplement per curiositat. Perquè clar, qui s’atreveix a llegir l’original? ;-))) ;-)))


Realment és curiós que hi hagi tantes versions, a veure quina deu ser la bona! És que el que cadascuna ha llegit a cada part és diferent del que han llegit les altres!
Però diria que la Martina és l'única que ha llegit, a la segona part, que l'Anna estigui a punt de morir. Jo vaig per la meva quarta part (tot i que ja us vaig dir que no hi havia segona, així que potser és la tercera amb un error de numeració) i de moment res de res. Està a punt de parir i ha somiat que es morirà al part, però res més.
I la Kitty i el Levin ni s'han tornat a veure. Bé, es veuen que ella passa amb un cotxe per on està ell però es veuen només de passada i ni parlen.

Martina20 ha escrit:Raqueleta perdona que ara feia dies que no entrava i he vist que havies fet dues preguntes
1. Si, a la segona part nostra que en veritat correspon a la tercera i quarta part del llibre, la Kitty i en Levin es casen. Es troben en una festa (per descomptat :content: ) i els dos no poden evitar parlar i en Levin li proposa matrimoni d’una manera molt ensucrada. Jajajaaja
2. L’Anna, si s’està a punt de morir al parir a la seva filla. Segurament de febres després del part que abans es sofria i gairebé totes les dones es morien. Ella, l’Anna, es dona ja per morta i fa que en Vronsky i el seu home es perdonin i que ella sigui perdonada també. D’aquesta manera ella pot morir tranquila. I de fet a mi rm sembla quel’Anna es volia morir pq quina solució té la seva situació als seus ulls? No pot estar amb el seu fill i continuar amb la vida quadrada però si abandona el seu marit, el preu és no veure el seu fill. Al final sobreviu.


Ja et dic jo que la teva versió encara està més comprimida que la meva! Jo a la primera part vaig llegir coses que les altres no havien llegit a la seva primera part, però tu a la teva segona part has llegit coses que jo encara no he llegit a la meva quarta/tercera part. És flipant, jajajaja!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dv. març 29, 2019 6:19 pm

Raqueleta ha escrit:Ja et dic jo que la teva versió encara està més comprimida que la meva! Jo a la primera part vaig llegir coses que les altres no havien llegit a la seva primera part, però tu a la teva segona part has llegit coses que jo encara no he llegit a la meva quarta/tercera part. És flipant, jajajaja!

:-D :-D :-D quin liuuuuuu
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Martina20 » dg. març 31, 2019 1:21 pm

És molt fort això de les versions!!!!!!!

He tirat enrera per assegurar-me que a la segona part hi ha la gairebé mort de l’Anna que no m’hagués confós. I si si. Increïble.

He acabat la nostra tercera part però em fa pal donar la meva opinió perquè almenys a la meva versió passa ben poc, jajaja. Ara a veure si l’acabo aviat i donc una última opinió
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 01, 2019 5:58 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA SEGONA PART

doncs (aquesta) segona part comença quan pensen que la Kitti està malalta i l'envien "a les aigües" (a que li toqui l'aire, vaja, a veure si se li passa la tonteria) i un cop allí es fa amiga d'una noia (quantes històries per fer una amistat, tu) això serveix perquè vegi altres coses, es distregui una mica i sí, se li passi la tonteria :content:

Tot el capítol del Lievin a la granja i quan hi va l'Stiva i van a caçar se'm va fer una mica pesada... però vaja, que ve a dir que està trist per haver sigut rebutjat però s'interessa per com està la Kitti... allò de estar satisfet perquè ella patia... només demostra que està ressentit i dolgut, no? perquè en el fons ella encara li importa...
ah, també va a veure el seu germà i ostres, no és gaire agradable no?

sobre l'aristocràcia... ostres, ja entenc que no tenien res més a fer però cada nit estaven de festa, no??? que al teatre, que a un concert, el que fos... i després es reunien a casa d'un o l'altre i xerraven.... o més aviat criticaven a qui no estava davant, quanta hipocresia! a mi també em va sobtar que estigués ben vist enamorar-se d'algú casat i no d'algú solter o vidu ?-) i em comença a mosquejar que tothom comenti que hi ha algo entre l'Anna i el Vronski amb actitud despectiva cap a l'Anna i en canvi ningú faci el mateix tipus de comentari amb les infidelitats dels homes (com l'Stiva, que queda clar que l'aventura amb la institutriu dels nens no és la primera ni serà l'última però no passa res)

potser és que em surt la vena feminista però tampoc m'agrada quan a l'Anna l'anomenen "la Karenina" que ja entenc que deu ser algo típic rus però pensant amb allò dels cognoms de l'altre dia no deixa de voler dir "la dona del Karenin"...

ah, una altra cosa que em sobta són els horaris que fan... diuen que van a comer i són les cinc de la tarda... deu ser el sopar, no? i després parlen de la nit i se'n van a dormir a les 12?

sobre l'Anna i el Vronski, es van veient en societat fins que un dia ella diu "oh quina vergonya, oh!" i au, d'aquí ja has de deduir que s'han enrotllat a tope :sex-|: (o potser només penses que s'han petonejat, com l'Anna Maria, no? que deuria ser aquí quan ho vas pensar?) doncs au, ara està embarassada i a veure què faran, de moment el Vronski no s'ha pronunciat perquè era just abans de la carrera de cavalls.... buf, també se'm va fer llarg el capítol de la carrera, :-o00m no necessitava tants detalls per saber que el Vronski anava guanyant però just abans del final cau del cavall i l'Anna s'espanta i pateix... i el seu marit ho veu i entén tot... i quan en parlen com diu l'Anna Maria a ell només li importa com afectarà al seu honor...

estic comentant de memòria però crec que això és el que passa a la (meva) segona part... a veure que passarà a la (meva) tercera part! :content: :content: :content:

EDITO: per cert, la segona part comença quan pensen si la Kiti està malalta com he dit abans i acaba quan tornen cap a casa, havent-se-li passat ja la tonteria :content: i la tercera part comença amb la visita del germà Serguei Ivanovich a la granja del Lievin.... de moment Anna Maria tu i jo sí que anem a la par, no? :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Ellie77 » dj. abr. 04, 2019 12:38 pm

Hola a totes,

Quin embolic de parts...la veritat és que vaig bastant retrassada en la lectura i no sé si l'acabaré o no. De moment li continuo donant una oportunitat..

Pel que fa a les traduccions, jo m'estic llegint una traducció en castellà dels principis dels anys 80...és l'única versió que els hi quedava a la biblioteca. Quan vaig veure l'enquadernació, em va recordar al Quijote, jjejeje..
La veritat és que a vegades la lectura se'm fa una mica feixuga per l'estil del traductor.
M'han parlat molt bé de la traducció que en va fer l'Andreu Nin.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 06, 2019 11:37 pm

aquests dies he fet un sprint i estic moooolt contenta d'haver arribat a la meitat del llibre!!! :content:

per intentar aclarir o no embolicar més el tema de les parts faré els comentaris separats de la tercera i quarta parts en comptes de tot junt :content:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA TERCERA PART

aquesta part comença quan el germà del Lievin, Serguiei Ivanovich, va a passar uns quants dies a casa seva per descansar... el temps que passen junts serveix per veure com veuen i viuen diferent el que és el poble i la vida rural... algunes parts es fan pesades perquè s'allarguen parlant de certs temes... però sorprenentment no se'm va fer gens pesada tota la part de la sega, quan el Lievin va a segar els camps amb els pagesos com si fos un més entre ells....

per altra banda mentre l'Stiva fa la seva, la Dolli va a passar l'estiu al camp amb tots els nens (ostres sis! buf!) i com que està relativament a prop de la finca del Lievin, aquest va a visitar-la i ella amb tota la intenció li diu que la Kitti hi anirà a passar unes setmanes i ell ja s'atabala :content: però la qüestió és que el Lievin pensa que després d'haver sigut rebutjat ja no hi ha res a fer per més que la Dolli li insinui que ara la Kitti l'acceptaria... i acaba dedicant tot el seu temps, pensament i energia en una nova manera d'organitzar la feina als camps per augmentar el rendiment i la satisfacció dels pagesos...

ah, la frase "para ustedes los hombres, que son libres y pueden escoger, está claro a quién aman. Pero una muchacha, obligada a esperar, con su pudor femenino, virginal, que los ve a ustedes desde lejos y tiene que fiarse de lo que le digan, puee experimentar un sentimiento que no pueda explicarse" mostra una altra vegada aquelles diferències entre homes i dones: ells poden escollir, festejar i declarar-se a qui els agradi (actius) però les dones han d'esperar a que els pretendents apareguin, a que algú s'interessi per elles i es declarin (passives) que és veritat que al final poden dir sí o no però en certes circumstàncies potser la resposta es veu condicionada per més coses que no pas els seus sentiments (no quedar-se solteres, mantenir un status, etc)

pel que fa als Karenin, ell pensa què fer amb la situació que té i com que no es veu capaç de reptar al Vronski a un duel (que és el que se suposa que es fa per salvar l'honor) es planteja el divorci (en un principi m'ha sorprès que es valorés el divorci com si estiguéssim en l'actualitat... tot i que després ja es veu que no, que no és com a l'actualitat... estaria mal vist i ella estaria en una posició molt compromesa) finalment decideix que tot segueixi com està, fer com si res hagués passat... no perquè vulgui perdonar a l'Anna o vulgui evitar-li la desgràcia del divorci sinó perquè no vol que divorciada se'n vagi amb el Vronski i sigui feliç i vol mantenir les aparences davant la societat..... (quan en realitat tothom ho sap, no? :content:) La qüestió és que amb aquesta decisió tots creuen que és bo i magnànim perquè perdona i està per sobre moralment dels altres, sí, ja! i això fastidia especialment a l'Anna, que encara l'odia més...

em sembla curiós com aquesta mateixa situació que viu l'Anna no hagués arribat mai si visqués en l'època actual, perquè si realment feia tant de temps que no suportava al seu marit, ja s'hauria divorciat abans! però les dones es veien obligades a seguir al costat dels seus marits perquè no tenien altra manera de mantenir-se... i després tot el tema de l'honor, etc. així que ella hauria pogut seguir vivint aquesta vida per sempre si no s'hagués creuat el Vronski en el seu camí.... que és quan l'amor de veritat fa que perdi de vista tota la resta....

tot i que les converses entre l'Anna i el Vronski.... quants malentesos i coses dites a mitges, no? si parlessin més clar potser es posarien d'acord abans! :content:

aquesta part acaba quan el germà del Lievin, Nikolai, va a passar uns quants dies a casa seva.... se suposa que hi va perquè es troba millor i per agafar forces però en realitat està molt dèbil i tots dos saben que serà l'úlitma vegada que es veuen...

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA QUARTA PART

la quarta part comença amb el trio Karenin-Vronski fent veure que no passa res però estant tots passant-s'ho malament i esperant que alguna cosa provoqui un canvi en la situació... l'Anna pensa que serà quan neixi la criatura ja que ella morirà pel part (perquè ho somia) i així ho diu al Vronski un dia que el fa anar a casa seva... justament es creua amb l'Alexei a la porta i aquest s'enfada i decideix que què carai, que demanarà el divorci i li prendrà el fill a l'Anna i se'n va a Moscú. Un cop a Moscú es troba a l'Stiva, que és com un personatge que va enllaçant totes les històries, no? és germà, cunyat, amic... i així va parlant amb tothom i ficant cullerada :content: que per cert, semblava que amb la Dolli havien fet les paus i ell es portava molt bé... però no, perquè ara l'amant de torn és una ballarina del ballet.... altre cop la doble moral que fa que si l'infidel és un home no passi res però sí és una dona sigui el desprestigi total....
l'Stiva convida a l'Alexei a un dinar a casa seva i tant ell com la Dolli intenten convèncer-lo perquè no demani el divorci... en aquest dinar també es retroben la Kitti i el Lievin.... tot són miradetes i somriures.... fins que finalment parlen... que és bonic, o divertit, que ho facin a través de missatgets escrits a la taula amb guix però... no és una mica maaaassa que adivin el que diu l'altre només amb les inicials d'unes frases que són massa llargues per ser òbvies??? no és tan fàcil, noooo? :content: però bé, finalment saben que encara s'estimen i l'endemà és el moment de la petició ensucrada :content: quanta felicitat i alegria i de tot! :content:

tornant a l'Alexei, marxa del dinar i just rep el telegrama que l'Anna s'està morint (ara sí!) i torna a casa... on veient-la tan malament la perdona a ella, al Vronski i a tothom que se li hagués posat per davant i això que una estona abans ja li anava bé que l'Anna es morís! total, que això sembla que encara fa que sembli més bo i magnànim i bla, bla, bla i el Vronski se'n va súper humiliat i fins i tot intenta suïcidar-se i l'Anna quan es troba ja millor encara pot veure'l menys i preferiria haver-se mort... quin dramón! tots pensen que el millor que podrien fer seria divorciar-se però no poden pel que diran i per com afectarà a l'Anna... fins i tot apareix l'Stiva i intenta mediar entre els dos perquè es plantegi el divorci com a millor opció... quan el Vronski s'assabenta que l'Alexei accepta divorciar-se va a veure l'Anna per sorpresa i al cap de cop acaben marxant junts a l'estranger (suposo que amb la filla) sense arribar a esperar el divorci... això no m'ha quedat clar per què ho fan.... si es divorciava no era massa bona situació per ella perquè no es pot tornar a casar fins que mori el primer marit i per tant formaria una família il·legítima (o això m'ha semblat entendre) però si no es divorcia... és exactament el mateix, no? què hi guanyen fugant-se sense el divorci?

i bé, així s'acaba la quarta part... la meva almenys :content:

Ellie77 ha escrit:M'han parlat molt bé de la traducció que en va fer l'Andreu Nin.

buf, doncs és la que jo he hagut de deixar perquè se'm feia pesada amb aquell vocabulari tan pompós...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 07, 2019 1:13 pm

ATENCIÓ SPOILERS!
ah i una cosa.... quan la Kitti i el Lievin es prometen ell li deixa llegir els seus diaris perquè no es considera pur com ella i pugui decidir si encara es vol casar amb ell... és una altra cosa d'aquelles que no diuen clarament però s'entén que és que ella arriba verge al matrimoni i ell no, oi? :content:
ah, almenys el seu primer petó sí que surt! no està censurat! :r)
i.... sobre el Vronski... no me l'imaginava pas amb bigoti ?-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 11, 2019 9:37 pm

Bones, ja he acabat amb la tercera part :p-) :p-)
Vaig a comentar:

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA TERCERA PART

+ En aquesta part, per mi, tot i que anem veient l’argument principal de la història, també podem reflexionar sobre temes que envolten a Levin que era el que suposo jo que passava a l’època a Russia ( i a tot arreu en moltes èpoques, encara en l’actualitat en alguns llocs) Parlo de la necessitat d’educar. És necessària l’educació? A partir d’ella som millors, o simplement ens acostumem a demanar més? Al principi, Levin diu que no es necessària l’educació dels camperols, però després de l’experiència viscuda quan es posa al costat d’ells en les feines diàries del camp, sembla que fa un canvi d’opinió. També en la manera d’organitzar la feina, com implicar als camperols, tipus cooperativa (socis, etc)... A mi també m’ha passat com a l’Ametista, els trossos d’aquesta part en què Levine està treballant, tot aquestes reflexions, se m’ha fet amè fins i tot.

+ Quan nomenen la Metempsicosis (que hi creu la Dolly), religió que reconeix la reencarnació de l’ànima després de la mort cap a un objecte inanimat. Sense comentaris

+ Surt aquí el tema de la lactància, també amb la Dolly, quan parla amb unes camperoles sobre el donar pit “La he destetado por Carnaval. Y qué edad tiene? Más de un año Por qué le has dado el pecho tanto tiempo? Sempre i ha hagut “corrents” de pensament amb això de la lactància materna, èpoques en que s’ha vist millor o pitjor donar-ne.

+ També amb la Dolly, quan es disgusta perquè els seus fills es barallen, “no se diferenciaban en nada de los demás”. Els nens es barallen, és la normalitat, el que nosaltres els hi hem d’ensenyar a que barallant-se no s’aconsegueix res (tot i que molts adults això encara no ho saben) :-:)

+ Anem al tema de l’Aleksei i l’Anna. El seu marit no suporta el plor, però al final guanya els seus pensaments, i el que la seva dona no té honor. També reconeix que vol veure-la malament, pel mal que li ha fet. Això sí, la feina li cura tot, s’oblida de tots els problemes, perquè la feina i l’èxit professional van davant de tot. I necessita que tot segueixi igual per guardar aparences i perquè un divorci o separació li aniria malament per la seva professió. Correcte Ametista, avui en dia potser no passaria, però jo potser diria que aquí la situació tampoc era tant diferent fa uns anys, posem pel cas la generació dels nostres avis (fins i tot pares) que la gent no se separava tant, o gens.

+ Hi ha un moment en què es parla de fer un “cosy chat”, ho expressa així la traducció, en anglès. Una xerrada d’amics, entre Anna i l’amfitriona d’una trobada, ara no vaig apuntar qui era. Jo vaig entendre que era una cosa tant nostrada com un “deixar verd a tot quisqui” :-D :-D

+ Vronsky (aquest traductor que llegeixo ara ha canviat la W per la V) fa comptes, en diu “fer la colada”: deute de joc de l’amic, cavall, vida que porta... res, que viu de rendes i per damunt de les seves possibilitats, però fa gràcia perquè de seguida que ho apunta ja es queda tranquil, com si no hi hagués problema, però el deute encara el té...

+ Cap al final d’aquesta tercera part, surt el tema de la mort. Nikolai s’està morint. Ell, tenint-ho a la vora, se n’adona que no hi pensava mai, en què tot té un final. Això ens passa a tots. En part està bé, és un bon mecanisme de defensa, no seria bo anar pensant en la mort constantment. Tot i que està clar, fer veure que no existeix també és incorrecte.

Apa, a continuar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 16, 2019 12:42 am

vaaaaaaa que ja ho tenim això :content: :content:

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA CINQUENA PART

aquesta part comença amb els preparatius de la boda Kiti-Lievin, ell entre els nervis i que no en té ni idea de res va com un ninot amunt i avall fent el que li diuen i el mateix dia del casament també està tan nerviós i emocionat que no pilla res... i abans té l'incident de la camisa! pinta que deu ser la part còmica de la novel·la, no? perquè ella també s'equivoca durant la cerimònia i no escolta res del que parlen però tothom pensa que que bonic és l'amor i au, de fet tot el moment boda és molt així, empalagós :content:

després ens parla de l'Anna i el Vronski, que han estat viatjant i es troben establerts a Itàlia... i jo em pregunto... de què viuen? sí que ell tenia una renta però no era gaire alta perquè n'havia cedit una part al germà i a més tenia deutes, no? i dubto que ella tingui ni un duro... no es parla en cap moment que tingui una renta pròpia o sí? ara no ho recordo... el cas és que viuen feliços... més o menys.... perquè la deshonra els persegueix i sempre que troben algú que sap o pot saber la seva situació es donen moments incòmodes... ah, no sé per què tenia la idea que el personatge de l'Anna Karenina seria el d'una dona noble, digna, una espècie d'heroina que actua en contra del que la societat dicta.... i això últim sí que és una mica així però això de noble i digna... veurem com segueix el llibre però en certs moments sembla més aviat egoísta i una mica neuròtica, no? amb aquests canvis d'humor i tant de melodrama.... ah, i m'ha sobtat quan diu que no li atormenta la separació del fill, que la nena era tan graciosa que "rara vez se acordaba de su hijo" :-:)
.....o és encara més egoïsta del que pensava.... o l'autor no en té ni idea del que és ser mare......
ah, i sort que es digna a anomenar que havien pres la nena a l'estranger amb ells perquè fins arribar a aquest paràgraf semblava que havien marxat sols! ?-)
el Vronski per la seva banda m'ha semblat més equilibrat... s'estima a l'Anna però és més conscient de la situació i quan passa el primer moment de lluna de mel (diguem-ne) passa a estar una mica avorrit de la vida que porten perquè està sempre ociós i necessita ocupar el seu cap i el seu cos en coses útils... per això es busca la distracció de la pintura... ho trobo lògic i no per això vol dir que estimi menys a l'Anna... però ostres, en qualsevol moment es posen en dubte els sentiments, no?

tornem amb la Kiti i el Lievin, que ja porten uns mesos casats i res és com pensaven, almenys el Lievin... hi ha un punt masclista en les seves reflexions perquè li sorprenia que la Kiti volgués fer coses i estar activa, què la volia com a esposa florero? o més aviat com a esposa que l'espera tots els vespres al llit "per ser estimada" i prou! però a ell li sorprèn "que pensi" ?-) que tampoc és que la Kiti faci la gran cosa, donar ordres a nivell domèstic i comprar coses... però vaja, suposo que en l'època una dona no podia aspirar a gaire més....... :ufs: també és veritat que ells dos no es coneixien molt a fons, és quan conviuen que es coneixen realment i primer hi ha certs conflictes... sembla que el Lievin vulgués seguir fent la seva vida com abans (ara viatjo, ara treballo, etc i quan arribi a casa que m'esperi la dona") i quan ha de marxar perque l'avisen que el germà s'està morint i la Kiti vol anar amb ell s'ho pren fatal! però penso que és més per falta de costum o d'idea de com es fan les coses... no li veig malícia al noi :content: al final és millor que ella hi vagi perquè ell no sap massa que fer i és ella la que s'arremanga i ho arregla tot, tan floreta que semblava la Kiti i al final crec que m'agrada més que l'Anna... és més coherent i decidida i sincera i amb els peus a terra.... etc :content:

ah i sembla que el Karenin ja té una comtesa que li va al darrere i li cuida el fill i la casa i au! però que fort que li diguin al nen que la seva mare s'ha mort! sort que el nen no s'ho acaba de creure.... i sort que l'Anna decideix anar a veure el seu fill, li dóna una alegria al nen... i ella se'n recorda de com se l'estima! ostres, però fins al punt que després la nena ja no li fa gràcia? ......i després va i se'n va al teatre sabent la situació en la que està, que tothom la mirarà i parlarà.... i si hi anés en plan sóc forta i no m'importa i que parlin el que vulguin etc molt bé però.... per què hi va? perquè dubta de què sent el Vronski per ella? per demostrar-li alguna cosa? si després s'enfonsa a plorar perquè ha sigut horrible i es calma quan ell li diu que sí que l'estima... doncs no podia preguntar-li directament i no anar a muntar una escena en públic? ostres, o potser és que jo no entenc massa la manera de fer de l'aristocràcia, no sé :r)

bé, i aquí s'acaba la cinquena part, que es reconcilien i se'n van al camp, au :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. abr. 19, 2019 10:33 am

Bones,
Jo també he arribat a la meitat! Estic ben orgullosa de mi mateixa, en una altra ocasió ja l'hagués deixat. I no pel número de pàgines, eh? Perquè per exemple la trilogia Millenium tota junta també en té unes quantes i se’m van passar més ràpides! I ja dic, no és que sigui dolenta, hi ha trossos molt bons, però l’acció és lenta i un pelet repetitiva. Som-hi, a comentar!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA QUARTA PART!!!

* El batibull de sentiments que van experimentant. Alexei i Anna esperen una reacció de l’altre que no ve, i tots dos estan emprenyats. Alexei perquè Anna no ha respectat la condició que ell va posar que no el veiés més, i Anna perquè voldria una reacció més visceral d’Alexei.

* Interessant reflexió quan Vronsky ha d’acompanyar aquell príncep per conèixer el millor de Rússia i no li agrada el que veu perquè a més s’hi veu reflectit en la manera de ser i fer: prepotent més que res. Ell també és així, s’ho reconeix, i no li agrada. Farà alguna cosa per canviar doncs?

* Anna es mostra gelosa de Vronsky, i ell no ho soporta. “piensa el ladrón que todos son de su condición”. Ella tot i que no estima al seu home li ha estat infidel, i per això desconfia de l’altre.

* És curiós: Dolly parla amb Alexei del tema de la infidelitat. Cert Ametista, ben injusta és la visió, si l’home és infidel o si ho és la dona

* Quan es retroben Kitty i Levin, a ell li encanta que ella es mostri avergonyida, a mi no m’agrada tant. I sí, és cert Ametista, aquelles frases amb inicials de cada paraula... de sobte estan totalment compenetrats, jajaja :sopant: La felicitat dels tortolitos Levin i Kitty, ai l’amor amor... un amor diferent, però és que ara tenim una visió de l’amor molt diferent. Un altre fet que demostra la desigualtat en les relacions: Levin li ensenya les cartes i les llibretes en la que demostra que és impur, és a dir, que no arriba verge al matrimoni. No, evidentment no ho diuen clar Ametista, no fos cas ;-))) Està avergonyit, i està clar ella el perdona. I si hagués estat a l’inrevés? Ell ja no l’hagués ni triada, clar.

* Altre cop parlen d’educació, en aquest cas si les dones en necessiten, clar està que no, oi? No fos cas que pensessin massa o no volguessin fer el que han de fer. Ara hem millorat, però ens queda molt i molt de camí encara. Sobretot perquè algunes dones som més masclistes que els propis homes. Com el comentari de Dolly: “Quina classe de noies són les que abandonen les feines que els hi toquen per estudiar?” dolentes, és clar :-:)

* Quan Anna està malament després de parir, Alexei la perdona. Se n’ha adonat que no podria viure sense ella o potser és que no podria acceptar el sentiment de culpa? Després del perdó, tornem al d’abans, Anna odia el seu marit, si abans perquè no actuava com havia de fer un home, ara perquè és massa bo, massa magnànim, no està mai contenta

* Com que Vronsky s’ha disparat, sembla que ja se li ha passat la humiliació... quines coses més estranyes.

* Ara s’escapen Anna i Vronsky, a un altre país, Itàlia em sembla oi? Ara no ho tinc apuntat i no ho recordo bé. Això sí, i els fills? Perquè la nena que ha nascut, pobra, què? :ufs: La meva quarta part també acaba aquí, quan fugen.

Apa, a continuar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 20, 2019 12:04 pm

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA SISENA PART

aquesta part comença amb la família de l'Stiva passant l'estiu a casa dels Lievin ...bé, tots menys l'Stiva, que així fa la seva lliurement i només apareix de tant en tant un parell de dies per tornar a marxar.... també hi són el germà del Lievin, Serguiei Ivanovich i l'amiga de la Kiti, la Várenka.... i sembla que entre aquests dos hi ha alguna cosa... però quan ell està a punt de declarar-se a l'últim moment la cosa no va bé i ja es perd l'ocasió (per què? PER QUÈ??? no li pot dir en un altre moment??? era "ahora o nunca"???? osti tu quin agent més quadrada!!!!!)

una mica pesats tots amb que la Kiti estigui embarassada... que no pot cridar, que millor que no camini tant, que tal i que qual, bffff i el que més ràbia m'ha fet és les trobades "femenines" a la terrassa on parlaven de les seves coses (fins aquí encara, suposo que massa més no podien fer) però el que em fa ràbia és de les coses que parlen! quan diu "Kiti experimentaba placer de poder hablar con su madre de igual a igual acerca de estas cosas, las más importantes de la vida de una mujer" ........las más importantes????????????????? :dimoni: (parlaven de com se'ls havien declarat els marits)

en una visita de l'Stiva l'acompanya el cosí de la Kitti, Vasenka... que coqueteja amb ella i incòmoda als dos (Kiti i Lievin) La reacció del Lievin és molt exagerada però penso que és més per la vessant insegura d'ell (que no sap com funcionen moltes coses referents a relacions) i sobretot de falta de coneixença entre ells (clar, es casen pim pam i realment es coneixen després, quan ja conviuen! i moltes coses les van veient sobre la marxa..) que no pas per gelosia del tipus possessió i desconfiança... a mi em sembla que el Lievin té un bon cor i valora més a la Kiti que no pas els altres (Stiva, Alexei Karenin, etc) que miren més per ells, per les seves llibertats o el seu honor, etc... i les dones són com un afegit, necessari per ser respectables i tal però no comparteixen realment projectes junts....

això també es veu reflectit quan van de caça el Lievi, l'Stiva i el Vasenka... li tiren en cara al Lievin que si marxa dos dies és un problema per la parella quan en realitat ell hauria de ser independent, tenir els seus interessos propis i ser varonil... ser varonil? per ells ser un home és això... no lligar-se massa a la dona i fer la seva (incloent afers amb altres) :ufs: (per cert, no sé quants capítols sobre els dies de caça també es fan pesats) ah, i quan tornen el Vasenka torna a tontejar amb la Kiti i el Lievin el fa fora! home.... és que tontejar amb la teva cosina, a casa seva, acabada de casar, embarassada i davant del marit! :content:

després la Dolli va a visitar a l'Anna... és curiós com durant el viatge pensa en el que ha fet l'Anna i en la seva pròpia vida, com se sent d'infeliç perquè només pot ocupar-se dels nens i l'Stiva fa la seva... en certa manera es penedeix de no haver-lo deixat quan s'ho va plantejar i haver començat també una nova vida, pensa en pretendents que hauria pogut tenir... que voldria que l'estimessin de veritat i ella mateixa estimar de veritat...i no com la relació que té amb el seu marit... és trista aquesta resignació... però potser és encara més trista la resignació de quan marxa de casa l'Anna.. quan veu les incerteses de la seva vida i ella es conforma i fins i tot s'alegra de la seva seguretat quotidiana (deixant de banda ja l'amor... com si no fos important... )

pel que fa a l'Anna.... m'alegra que s'hagin assentat a la casa familiar dels Vronski i hagin trobat, sobretot ell, una ocupació que els satisfà....semblen feliços i amb una vida més o menys estable... a ell el preocupa aclarir el tema del divorci perquè si no la seva filla (o si tenen més fills) no porta el seu cognom i per tant no és de la seva família (no podria heretar les propietats a la llarga) en canvi l'Anna...... segueix amb les seves inseguretats... no vol demanar el divorci per no haver d'escriure al Karenin... i perquè pensa que el divorci farà que perdi el fill (si ara ja no el té amb ella! què canviarà?) almenys ara pateix pel fill gran, ja era hora... però no s'estima a la nena (ah, no? ara a la nena no? per què? ...clar que tampoc em sorprèn massa si no hi passa gairebé gens de temps i no hi pot crear massa vincle, no?) i a la mínima ja té por que el Vronski ja no l'estimi.... bffffffff... això se m'està fent pesadet...... i no m'estranya que a ell també! cada dos per tres igual... com quan està fora per les eleccions i el fa tornar amb l'excusa que la nena està malalta (que aquí entenc la frustració que sent ella perquè ell pugui fer el que vulgui i on vulgui i ella no... tant pel masclisme de la societat com per la discriminació pel que ha fet ella a diferència de si ho fa un home... és absolutament injust) diu que el seu dilema és que només estima a dues persones (el fill i el Vrosnki) i com que no els pot unir, s'espera a que tot tingui un desenllaç (miraculós es veu)

tema eleccions també se m'ha fet pesadet... no perquè no sigui interessant sinó perquè es molt extens.... deu ser per això que se la considera una obra mestra? has de tractar molts temes, parlar amb detall de tots ells i sobretot que tot sigui ben lent i ben llarg... i au!

bé, i aquí s'acaba la sisena part... a per la setena! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 22, 2019 6:21 pm

nenes estic on fire :-D aquests dies de vacances he aprofitat per avançar amb el llibre >.-<:
a veure si ens els propers dies l'acabo!

ATENCIÓ SPOILERS! SETENA PART LLEGIDA!

aquesta part comença amb els Lievin a Moscú, esperant el part de la Kiti... em fa gràcia perquè la data de part és mooooolt aproximada.... cadascú fa els comptes com li sembla.... i es tiren quant, tres mesos allà? i el Lievin nerviós perquè està ociós en comptes de treballar al camp com sempre ha fet, gasten molts diners... ah, sobre la vida ociosa almenys és sincer i diu que li fa pal anar a visitar uns comtes a qui no coneix gaire només per complir i la Kiti li diu que què li costa, que vagi, parli cinc minuts del temps i marxi... tot per complir! el que m'agrada d'aquesta parella és que em semblen molt més directes i senzills que tota la resta de famílies que surten a l'obra, van de cara, comparteixen dubtes, pors i pensaments... no com altres que no es diuen les coses o se les diuen a mitges i només hi ha malentesos :ufs:

en una d'aquestes visites de societat coneix a l'Anna i aquesta sabent qui és el tracta amb actitud seductora... ell queda encantat i ella es mostra tan fantàstica i tot això.... però ho està fingint tot! ell li explica tot a la Kiti i és el seu moment de posar-se gelosa, però com sempre ho parlen i ho arreglen.... l'Anna en canvi... és plenament conscient que ho ha fet per enamorar-lo, per sentir-se millor... ja que pensa que el Vronski ha deixat d'estimar-la... em costa empatitzar amb l'Anna, ho sento... i sé que està així de mig trastocada per la situació que viu, que és totalment injusta... el seu propi germà té aventures mil i no passa res però ella en té una i la societat la repudia per ser una dona infidel.... i fins i tot el Vronski pot entrar i sortir i fer una vida més o menys normal mentre ella s'ha de quedar tancada a casa i no relacionar-se gairebé amb ningú... per tant ho entenc, és lògic que estigui angoixada i frustrada i de tot... però en comptes d'enfadar-se amb la societat o amb el marit que no li dóna ni el divorci ni el fill (va dient i fent com que no passa res) doncs ho acaba volcant tot en contra del Vronski i posant en dubte el seu amor cap a ella i la seva fidelitat cada dos per tres.... i això a ell li acaba pesant... acaba sentint-se contrariat... i ella ho interpreta com a desamor... és un peix que es mossega la cua i per més que parlin no es posen d'acord, no s'entenen.... hi ha converses que semblen batalles d'honor.. si em diu això jo li dic allò.... o com quan l'Anna fa que li diguin que té mal de cap i que no la molesti però pensa que si hi va igualment encara l'estima i si no és que tot s'ha acabat... és una conducta tan absurda que és fins i tot infantil... molt trist tot plegat, si tant s'estimaven..... i ja quan li envia la nota, calculant el temps perquè ell torni... i si no pot? i si no l'ha rebut encara? i ella preguntant-se com pot viure ell sense haver-se reconciliat amb ella... al final se'n va a casa de la Dolli, es troba amb la Kiti, tot plegat fa que senti pitjor i decideix marxar.. amb tren.... ah, també pensa en el fill "pensava que lo quería, sin embargo he vivido sin él, lo he sustituido por otro amor y no me he quejado mientras he encontrado satisfacción" ...almenys reconeix el seu egoisme i falta d'amor maternal...... i un cop a l'estació... s'hi llança.. ja havia tingut pensaments abans d'acabar amb tot... que la mort era l'única solució.. i finalment ho fa....

ah, el part de la Kiti tela també! semblava que s'havien de morir tots! no m'estranya que el Lievin acabi mig traumatitzat :content: però finalment va tot bé i clar, la Kiti és la felicitat personificada, com si esigués al cel o ves a saber.... (no dic que no sigui un moment de felicitat però és que l'autor la pinta com en èxtasi, suposo que per allò que casar-se i ser mare era el màxim al que aspiraven les dones....)

bé, a veure ara l'última part...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. abr. 23, 2019 11:00 pm

Bones de nou,
De totes les parts que he llegit fins ara, potser és la part en la que passen més coses, o potser més ben dit la que se m’ha fet més àgil de llegir, perquè hi havia trossos que estaven molt bé, realment.

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA CINQUENA PART

+ Segueixen els preparatius de la boda. Molt divertit el que el “señor tenga piedad de nosotros” soni a “señorpiesotros”, perquè me’n recordo que quan era petita un cop vaig estar a punt d’explotar de riure quan em van fer veure que el “senyor tingueu pietat” i el “crist tingueu pietat” quan es deia tan seguit semblava que desapareixia una “i” i quedava com si s’hagués petat, :-D :-D

+ El fet de pensar que som les dones les que quan ens aparellem o casem som les que prohibim tenir aficions als homes, tipus caça i tal, però potser és que a vegades són aficions que grinyolen per poder fer vida familiar, i que som les dones les primeres que normalment hi renunciem, a no ser que sigui una afició com el llegir, perfecta per les hores de dormir dels altres (les nostres no tant, ;-))) )

+ Un exemple de com d’innecessària pot ser una descripció es quan parla de com està adornada l’església per la boda.

+ Molt divertit també l’embolic amb els cotxes i la roba de Levin i tal :-D

+ Vronsky i Anna segueixen voltant, encara a Itàlia. Fa gràcia que Vronsky diu que els homes que els troben els tracten amb la “debida comprensión” però que realment el que passa és que no saben ben bé com ho han de fer, i simplement són ben educats, a diferència del que passa a Rússia. Ametista, preguntes de què viuen? Doncs jo sempre m’ho pregunto d’aquest tipus de persones d’alta societat.

+ Pel que fa a Anna, la reputació, el seu marit. Però, i els nens? I resulta que la nena sí que se l’havien emportat? Tanta descripció i resulta que detalls que em semblen importants per mi se’ls deixa d’explicar l’autor (vaig apuntant en un paper a part perquè ja en portem uns quants, al final del llibre els posaré tots). Diu: “en un principio, ni siquiera le atormetó la separación de su hijo, al que tanto quería. Esa niñita encantadora, hija de Vronsky, er ala única que le había quedado, y Anna se encariñó tanto de ella que apenas se acordaba de Seriozha” :ufs: . O potser era un mecanisme de defensa per poder aguantar el seu enyorament?

+ A ella li encanta aquesta actitud submisa d’ell, tot i que a cops li molesta tanta atenció. Vronsky està content però ha renunciat a tot per ella. Els papers canviats? Si és ella la que renuncia no passa res, al revés ja costa més. Passarà factura això, a la llarga? De moment, s’aficiona d’una manera potser fins i tot obsessiva per l’art, la pintura. Aquesta submissió i renunciament d’ell fa que Anna no es cregui mereixedora del seu amor, i continua sentint gelos, ara de la mainadera de la filla, a qui diuen Annie.

+ Pel que fa a quan parlen de la pintura, d’aquest pintor que no té el suport del govern perquè ha pintat un Crist jueu (és com pretendre que els àngels siguin negres, com cantava en Machín). També pel que fa a la crítica de si un artista (o extrapolant-ho a qualsevol altra matèria) ha de saber dels clàssics per poder desenvolupar bé el seu art.

+ M’agrada la descripció de Mijailov el pintor, excèntric i estrafolari, de comportaments estranys, que de sobte li vénen les idees i les plasma. Mijailov fa el retrat d’Anna, i tots plegats, la parella i ell, estan contents de perdre’s de vista :-D

+ Tornem a Levin. La convivència no és fàcil. Kitty troba una nova llibertat en organitzar la seva llar, ja que a casa dels seus pares no ho havia pogut fer. Si ens posem en la seva pell potser podem empatitzar-hi, ha estat educada per aquest paper tota la seva vida. Bé, de fet, jo dona d’avui, quan havia de preparar la casa on visc també vaig ser una mica Kitty, en el sentit que em vaig sentir molt a gust triant la vaixella, els llençols, i tal. Tot i que en aquest cas la major part de decisions van ser compartides amb la meva parella, jo també vaig preparar el meu niu. Era començar una nova vida, i amb això empatitzo amb ella.

+ Levin no vol que Kitty l’acompanyi en la fase terminal de Nicholas, perquè pensa que ella no vol quedar-se sola. Ella vol seguir complint el seu paper d’esposa, per tant entén que l’ha d’acompanyar i ell accepta a contracor. I menys mal, perquè ella es posa els pantalons i fan que els últims dies del seu germà siguin millors. Nicholas accepta que li facin l’extremunció només per agrair-li a Kitty, són moments emotius.

+ Ara parla de com s’ha sentit l’Alexei des de que Anna va marxar. Primer fa veure que no passa res, un “si no hi pensem és que el problema no hi és”, com quan es va assabentar de les banyes. Lidia es converteix en els seu “paño de lágrimas”, però el que pitjor porta... es que no sap fer res a casa! Lidia l’ajuda... quina ajuda, li diuen a Seriozha que sa mare s’ha mort i a sobre es torna creient per fer-se passar les penes. Apa, i a sobre ja la tenim “penjadeta” d’ell.

+ “Perdone que le recuerde de mi existencia” diu la carta que envia Anna a Lidia perquè vol veure el seu fill. Quin doble tall, moralitat, manera de veure les coses. Per una banda li dol passar la situació, però per l’altra sap que ella si fos una altra dona faria exactament el mateix perquè és la manera de pensar de tothom. Fins i tot no li diu a Vronsky res de que vol veure el seu fill, perquè sap que ell reaccionaria fredament i ella l’odiaria. Quin amor és aquest?

+ Seriozha té dos tipus d’educadors. Per una banda, estant el seu preceptor, el mestre i el seu pare, que li volen ensenyar els clàssics a base d’empollar-se’ls. Per altra banda, hi ha els que treballen pel seu pare, els “criats”, que li ensenyen les coses xules. Seriozha prefereix els segons, clar. Doncs ell no va acceptar mai que sa mare estigués morta, i també va sentir una conversa de la seva mainadera que li va acabar de confirmar. Ell l’espera veure en totes les cares de dona que veu pel carrer. Molt emocionant quan es retroben a la seva habitació.

+ Finalment, aquesta part finalitza amb l’escena del teatre, quan una veïna de “palco” li fa un comentari lleig sobre la seva reputació, comparant-la amb una artista de varietats, la Patti. Ella ja s’ho podia pensar, o no? Per
què ho fa, i perquè li dona la culpa a Vronsky? com dius Ametista, per demostrar que ella no es tant forta, però si estan així la culpa hauria de ser compartida, oi?

Som-hi, a continuar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Ellie77 » dc. abr. 24, 2019 10:50 am

Hola a totes,

Al final abandono aquesta lectura, aquestes vacances he intentat avançar-la i m'havia "d'obligar" a agafar el llibre. No crec que hagi de ser així... potser en un altre moment em tornaré a retrobar amb Ana Karenina.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 24, 2019 12:55 pm

Anna Maria tu també estàs on fire! >.-<: >.-<: >.-<:

i la resta com ho porteu?

per cert, m'he adonat que he afegit un nou verb al meu vocabulari... quan a vegades penso alguna cosa que no sé i em monto una pel·lícula al respecte em dic a mi mateixa "au va, no Annakareninegis!" :content:

Ellie77 ha escrit:Al final abandono aquesta lectura, aquestes vacances he intentat avançar-la i m'havia "d'obligar" a agafar el llibre. No crec que hagi de ser així... potser en un altre moment em tornaré a retrobar amb Ana Karenina.

tranquil·la Ellie, com tu dius en un altre moment potser te l'agafaràs d'una altra manera però si t'havies d'obligar per llegir millor deixar-ho i dedicar el teu temps de lectura a algun altre llibre que et motivi més, al cap i a la fi la lectura és per gaudir-la :ok:

ATENCIÓ SPOILERS!!

Anna Maria és veritat que hi ha algunes parts divertides o almenys amb aquest ànim, de divertir... al llarg del llibre aquestes parts costumen a anar lligades a la parella Lievin-Kiti i família, no? en comparació a les vides d'altres personatges, més dramàtiques...

i el tema de l'Anna amb els fills... no sé si és un mecanisme de defensa, potser sí... però a mi em sembla que cap mare deixa d'estimar mai als seus fills ni va canviant en el temps ara m'estimo més un, ara m'estimo més l'altre.... no ho puc entendre, la veritat... per mi és simplement un element més de la seva inestabilitat emocional... i una part important d'egoisme :ufs:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 25, 2019 10:17 am

Ellie77 ha escrit:Hola a totes,

Al final abandono aquesta lectura, aquestes vacances he intentat avançar-la i m'havia "d'obligar" a agafar el llibre. No crec que hagi de ser així... potser en un altre moment em tornaré a retrobar amb Ana Karenina.


Bones Ellie,
doncs em sembla molt bé, jo la major part de vegades ho faig, i abans i tot que ho has fet tu. Jo estic aguantant perquè mira, aquesta vegada he decidit que faré un judici sobre que és una mala tria de "obra cabdal" o "clàssic de la literatura", i em sembla que no serà positiva. Jo no sóc una erudita dels llibres, però a vegades es critica obres que no són literatura clàssica o segons diuen "bona" amb molt mala llet, i crec que és de justícia que també li toqui el rebre a un "intocable". Perquè com he dit molts cops, no hi ha llibres bons i llibres dolents, sinó llibres que ens agraden i llibres que no ens agraden. I jo vull acabar de llegir-lo per fer-me'n un judici de tot el llibre sencer. Ah!, i perquè em consti com a llegit al Goodreads :content: :content:
Però ja et dic ara que no sé si em tornarà a agafar, aquest rampell, tinc unes ganes d'acabar-lo...
Abraçades,
Anna Maria
Anna Maria l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 25, 2019 10:20 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::