CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

- m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
- m'ha agradat molt
3
100%
- m'ha agradat, està bé
0
No hi ha cap vot
- ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
- no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Martina20 » dg. juny 02, 2019 9:55 pm

Raqueleta, he anat a buscar això de l’alta i apersonada al llibre perquè em sonava haver-ho llegit però quan la Isola es describia a si mateixa.
És el la primera carta que li escriu la Isola a la Juliet i és bastant graciosa. Li comença la carta explicant la seva passió per les germanes brönte i al mig de la carta es descriu a ella mateixa. “no tinc una aparença agradable. Tinc un nas gros.... un ull que se’n va cap amunt i els cabells em van cap a on volen. Soc alta i apersonada.” I apersonada entenc que és grossa i forta.

La veritat que me la imagino a la Isola :-D
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. juny 03, 2019 6:13 am

ATENCIÓ SPOILERS, COMENTARIS SOBRE LLIBRE EN GENERAL

No sé si són spoilers jeje, però per si a cas !

Martina20 ha escrit: Crec que han fet una peli i m’agradaria veure-la i el que ara em venen ganes és d’anar a Guernsey. I vosaltres?


Ostres, no sabia que havien fet una películ·la, seria interessant veure-la. I pel que fa a Guernsey, sí, i amb els personatges que hi surten a la història, també m'agradaria. Això m'ha passat amb alguns llibres, que voldria anar al lloc. De temàtica sobre coses que van passar en les guerres, a mi m'agradaria anar a la casa de "la maternitat d'Elna", que si no heu llegit us ho recomano perquè està basat en fets reals, era una dona que es dedicava a treure noies embarassades del camp de concentració i les portava en aquesta casa perquè poguessin estar una mica millor.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Martina20 » dl. juny 03, 2019 9:02 pm

He fet recerca a veure si realment hi és la pelicula o m’ho estava inventant. Doncs si si, si que hi és. A veure si me’n surto a adjuntar imatge :-o00m


Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 07, 2019 1:01 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA SEGONA PART

Hauré de veure la pel·lícula a veure què tal és la Juliet, perquè al llibre m'ha encantat. Els jocs que fa amb la Kit (la núvia morta, rodolar pel terra), la total innocència en el tema sentimental, els dramatismes graciosos (res a veure amb la Karenina!). Quan està marxant cap a Guernsey i veu el Mark al port, que l'acaba de deixar havent-li dit que no s'hi vol casar, escriu "...vaig començar a pensar que potser tenia raó. Potser sóc del tot idiota. Conec tres dones que estan boges per ell. El caçaran en un tres i no res i jo em passaré els meus anys de decadència en una residència llardosa, amb les dents caient-me d'una en una".

De seguida es veu que a Guernsey està com a casa seva i que no acabarà marxant. El lloc, la gent, la Kit i poc a poc el Dawsey, que com passa en qualsevol pel·lícula romàntica aquí tothom (els lectors, vull dir, i el Sidney i la Sophie també) veu que hi ha marro i ells dos ni se n'adonen.

Per cert, parlant de marro, Ametista, tenies raó en que el Sidney era gai però no queda confirmat que el Piers sigui la seva parella, tot i que en té pinta, no?

Quina pena la mort de l'Elizabeth, era com el fil que els lligava a tots els de Guernsey, tot i no ser de l'illa, i en certa manera la Juliet ve a ocupar el seu lloc, per les relacions especials que va tenint amb cadascun, pel seu caràcter, que sembla el de l'Elizabeth, per adoptar la Kit...
A part, la mort de l'Elizabeth és l'excusa de parlar d'un altre punt de vista de la guera, no només l'ocupació de la illa sinó també els camps de concentració. Em reitero en el que vaig dir, per molt que no aprofundeixi en les misèries, no fa que sigui un tema irrellevant, o superficial, és horrorós igualment encara que no se'n donin mil detalls... I sí, com diu la Juliet, de tots els horrors que va haver, haver de fer marxar els fills i tenir-los lluny 5 anys, sense ni saber com estan, és el pitjor de tot.

Per cert, que la Juliet decideix adoptar a la Kit però la Kit també decideix adoptar a la Juliet. És bonic el moment que li deixa veure la seva caixa de tresors i després s'adorm. La Juliet, en canvi, no pot tornar a dormir, per l'emoció.

Em va fer molta gràcia el llibre de cuina per principiants. Per cuinar ous primer cal trencar-los!
I també aquella tan cagadubtes, que va ser deumesona, no es decidia ni a néixer!

Per cert, no sé quina part del llibre haurà escrit cada autora, fins on arriba una i on segueix l'altra, ni es nota. Trobo que la neboda (Annie Barrows) fa bona feina perquè respecta molt bé l'estil de la seva tieta (Mary Ann Shafer) i no trenca la coherència del llibre.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows) dia 3

EntradaAutor: ametista » ds. juny 08, 2019 7:48 pm

ai que m'he despistat i encara no havia comentat la segona part :content:

i hi ha peli???? vull veure-laaaaa :love:
(poso el cartell a la primera entrada :ok: )

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

Quan la Juliet arriba a Guernsey i es troba amb els seus noms amics és com si ja els conegués de sempre, se sent molt ben acollida i li han arreglat la casa de l'Elizabeth per poder-s'hi estar... Els habitants de l'illa són tots uns personatges, entranyables i encantadors i la Juliet de seguida s'hi sent com a casa... també es guanya a la Kit i passa moltes estones amb ella.. de fet congenien molt bé :love:

en aquest moment reben carta de la Remy informant-los que l'Elizabeth és morta... que trist, tot i que en certa manera ja t'ho esperes, tant de temps desapareguda... l'Amelia i el Dawsey la van a visitar i la conviden a Guernsey tot i que la Elizabeth ja no hi sigui... i ella finalment hi va i durant un temps és una més de la colla

a partir de la visita del Sidney comença a haver sospites de cert interès amorós entre la Juliet i el Dawsey... doncs jo no ho he vist venir! :-D tot i que sí que tenia clar que amb el Mark no acabaria però fins que no es confirma que el Sidney és homosexual confesso que jo encara pensava que hi havia algo entre ells.... i hi és, clar, però és una molt bona amistat i un sentiment de gairebé germans! però amb el Dawsey.... quan la cosa es va destapant hi ha miradetes... una mica de puntets de gelosia amb la Remy o el Mark... moments en que sembla que sí però no... fins que finalment és la Isola qui, pensant-se també que el Dawsey està enamorat de la Remy, li explica a la Juliet que no pot ser perquè només guarda coses de la Juliet (fotos, cartes, un mocador...) :-D

que per cert, la Isola és ben divertida, no? amb tot allò de la frenologia, que li "avalua" el cap a tothom... :r) i aquesta innocència amb la que parla d'algunes coses (com això de les cartes del Dawsey o l'homosexualitat del Sidney) però a la vegada és molt bona també, amb tot el tema de les cartes de l'Oscar Wilde, les notes que pren fent de detectiu i la captura final de la secretària del Sidney :r)

i Raqueleta, jo també ho vaig estar pensant això d'on deuria ser el canvi d'escriptora però ni idea, no es nota! ho van fer molt bé >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. juny 09, 2019 6:42 am

ATENCIÓ SPOILERS, SOBRE LA PEL·LÍCULA

Bones,
he xafardejat i he vist el tráiler de la pel·lícula, fa molt bona pinta:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. juny 11, 2019 10:21 am

Sí fa bona pinta, sí! Jo també la vull veure!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: ametista » dt. juny 11, 2019 10:27 am

>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: ametista » dt. juny 18, 2019 11:46 am

noies disculpeu que m'havia despistat :-o00m ja he posat l'enquesta per poder votar que ens ha semblat! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. juny 18, 2019 3:05 pm

Tranquil·la, els finals de curs i inici d'estiu són caòtics: Llistes per on apuntes a qui durant l'estiu, sobres per si has de pagar en metàl·lic, mil missatges al whatsapp esperant perquè no ens deixem d'apuntar a les aplicacions... El cap ja no dóna per més!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 10, 2019 3:34 pm

ei doncs ja he vist la peli i molt bé! >.-<: >.-<: >.-<:

a veure, no passa tooot el que passa al llibre, directament alguns personatges no surten... però tot i així em va agradar!

vosaltres la mirareu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'19 - La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey (Mary Ann Shafer i Annie Barrows)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 10, 2019 8:04 pm

Sí, la demanaré a l'Argus.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::