CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

Llibres, tallers..
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5251
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 06, 2020 9:50 pm

d'acord, doncs he votat i tanco l'enquesta :ok:

ja us vaig dir que no em decidia entre els dos empatats i al final el criteri ha sigut una mica "a lo pràctic", he triat el més curt :content:

...que curt és un dir perquè té unes 650 pàgines però és que l'altre en té 933! i clar, ja sabeu... so many books, so little time :-o00m :love:

això i que algunes heu dit que el teniu pendent de fa temps així que som-hi! >.-<:
Imatge
GENER Els fills de la llibertat M. Levy
MARÇ Viatges extraordinaris J. Verne
MAIG Puerto escondido M. Oruña
JULIOL Maria Antonieta S. Zweig
SETEMBRE La noche en que Frankenstein.. S. Posteguillo
NOVEMBRE Patria F. Aramburu

T'apuntes al Club de Lectura?
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1904
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 07, 2020 9:47 am

:ok: >.-<:
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegirem Patria de Fernando Aramburu. T'apuntes?
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dj. oct. 22, 2020 1:16 pm

Bones!
He començat avui a llegir el llibre perquè l'he agafat de la biblio del poble i me l'han posat amb reserva després del meu préstec (està molt sol·licitat encara, degut a la sèrie). No m'agradaria entretenir-me i que m'arribés la data de retornar i no l'hagués acabat.
Com distribuïm els comentaris del llibre, ametista?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegirem Patria de Fernando Aramburu. T'apuntes?
ametista

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 22, 2020 1:46 pm

ostres doncs no me l'he mirat encara, però el tinc en digital i si tu el tens físic sempre és més fàcil mirar els capítols i les pàgines... vols fer-ho tu? :content: :content: :content: simplement que quedin X parts més o menys equivalents (normalment faig quatre parts però poden ser 3 també o el que ens sembli)
Imatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dj. oct. 22, 2020 3:41 pm

Tens raó, és un bon embolic el paginat al llibre digital! Serà un plaer. No és el primer llibre "nou" que llegeixo en paper després del confinament, però ja us dic que el primer que vaig tornar a tenir les mans em va fer caure unes llagrimetes. Encara que m'he acostumat a llegir en digital, que està bé i és pràctic perquè pots portar més d'un llibre i si té moltes pàgines no se't cansa la mà, no hi ha res com llegir un llibre en paper, per poder passar les pàgines i tal.

:-.:·:: A partir del 8/11/20 comentarem del capítol 1 "Tacones sobre el parqué" fins al 31 "Diálogo en la oscuridad"

:-.:·:: A partir del 15/11/20 comentarem del capítol 32 "Papeles y objectos" fins al 63 "Material político"

:-.:·:: A partir del 22/11/20 comentarem del capítol 64 " ¿Dónde está mi hijo?" fins al 95 "Vino de garrafón"

:-.:·:: A partir del 29/11/20 comentarem del capítol 96 "Nerea y la soledad" fins al 125 "Mañana de domingo"

Pel que veig tot i que el llibre té bastantes pàgines i capítols, són curts, i si segueix la tònica a les pàgines que he llegit avui m'ha semblat que era una lectura àgil, gens pesada.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 23, 2020 3:15 pm

que bé Anna Maria gràcies! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

ho copio a la primera entrada :ok:
Imatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 07, 2020 2:42 pm

Bones,
Abans de tot, voldria dir que s’està acomplint el que ja em pensava que em passaria amb aquest llibre. Tenia moltes ganes de llegir-lo, però el tema és complicat, dur, et fa plantejar moltes coses. Tinc una amiga, educadora social com jo, amb la que amb aquest tema ens hi vam estar a punt de discutir alguna vegada (ja no el toquem, bàsicament, no sé si ara les seves opinions seran les mateixes).
Aquest tipus de llibres són molt interessants, però sempre em fa... no sé si mandra és la paraula adequada, no és que em faci mandra llegir, sinó el fet de que em destarotin el cap. Ara fa uns mesos vaig haver de deixar un llibre sobre el Club Bielderberg (reunió de “capos” dels països per decidir que faran amb nosaltres, dit ras i curt), perquè tot i que estava molt ben escrit i m’estava agradant, m’estava remenant massa.
Amb aquest m’està passant una mica, però sigui per “l’obligació” benvinguda del club o pel que sigui, de moment estic avançant. Ens “coneixem” de fa un temps, i aquí deixo dit que si m’està removent vol dir que les meves opinions es veuen copejades, sacsejades, que intentaré ser franca amb els meus pensaments, perquè quin millor lloc que fer-ho que aquí?

Ara sí, començo a comentar!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART!!!

Es traspua molt odi des del primer moment, molt ressentiment, però, i qui no? Qui té raó? Jo, de bones a primeres, em poso amb la família del mort, perquè a sobre que te’l maten, has de fugir? Com (salvant les diferències) en cas de maltractament. És la víctima la que ha de fugir, canviar de vida.
* Es pot entendre l’actitud de la Nerea, que no va a l’enterrament de son pare perquè no se la reconegui com “la filla de”? A mi em costa una mica... Sent empàtica, diré que entenc aquesta actitud, per mecanisme de defensa, per seguir fent el que va voler el seu pare quan la va enviar a estudiar fora, treure-la del perill, del que diran. Ho entenc però no sé si ho accepto.
* Es pot entendre l’actitud de la Miren, que acaba fent costat al seu fill Xose Mari? Si el meu fill ho fes, acabaria guanyant pes l’estima abans que el sentit de la justícia?
* No he avançat en el tema, però ara per ara el Txato tan sols era un empresari... heu llegit el que els hi feien pagar? Buf, és que és massa eh? I cada any més. Em sembla que es deia “impost revolucionari”, si no recordo malament. 25 milions de pessetes, déu ni do!
* El cas d’Arantxa, duríssim. Guillermo realment és un porc, o ja es volien separar abans que li agafés l’ictus? La que sí que no té perdó és sa filla Ainhoa, que se’n va amb son pare i mentre sa mare és a l’hospital només pensa amb la targeta del mòbil.
* Arantxa i Xabier, parla d’un “i si...” I si s’haguessin embolicat? No ho sabem, que ha hagués passat. I ara que s’han vist, que serà de tot?
* Nerea vol reunir-se amb algú de l’altre “bàndol” per mantenir una conversa de perdó, o d’atansament. Jo no sé si podria.

Bé, a continuar llegint!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 10, 2020 10:34 am

molt bé Anna Maria, veig que vas llegint >.-<: >.-<: >.-<:

a mi em costa, també em fa com a mandra... però bé, aniré fent i ja comentaré quan avanci una mica!
Imatge

Raqueleta
Entrades: 8527
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 13, 2020 9:50 am

Veig que us fa mandra el llibre. Jo en tinc moltíssimes ganes, però encara estic en espera a l'e-biblio.
La sèrie la vaig veure ja (tot i que jo volia llegir el llibre ja abans que sortís la sèrie) i m'ha agradat molt. No nego que és dura però és la nostra història recent i em sembla genial que se'n parli. A més, està escrit des de les dues bandes, bé, la sèrie almenys, el llibre imagino que també, sense jutjar a ningú, només mostrant i deixant que tu treguis les teves conclusions.
ImatgeImatge Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 13, 2020 10:20 am

no si la veritat és que quan m'hi poso em sembla interessant eh? suposo que és més un tema d'estat d'ànim personal, que l'actualitat apreta i potser amb la lectura busco més evadir-me de tot... però vaig fent i l'aniré llegint i tant!

Raqueleta ha escrit:Jo en tinc moltíssimes ganes, però encara estic en espera a l'e-biblio.

Raqueleta si vols te'l passo en epub :content:
Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 13, 2020 1:05 pm

ametista ha escrit:Raqueleta si vols te'l passo en epub :content:

Doncs sí, un cop més! Si no t'importa, és clar. Gràcies!!
ImatgeImatge Imatge
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 28, 2020 9:52 pm

Bones!
Doncs finalment el deixo per un altre moment. No puc, ho sento, ho he intentat perquè està molt ben escrit i els personatges t'atrapen, però no estic jo per llegir-lo ara. Em va passar amb el Club Bielderberg, que el vaig començar a llegir al confinament més estricte. Jo crec que és la situació d'aquest any, que m'ha posat una mica tonta.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 29, 2020 2:05 pm

ostres Anna Maria, ja es ben bé que quan no és el moment per llegir algo no ho és i ja està... més val parar i potser més endavant podràs tornar-t'hi a posar! :ok:

jo vaig fent, cada dia llegeixo una estona i després canvio al llibre que estigui llegint i així vaig avançant... el problema és que és força llarg i ahir per exemple vaig llegir un capítol però no vaig pujar el % de llibre llegit :content:

no em desagrada però també és veritat que al principi li vaig haver d'agafar una mica el punt, amb aquests canvis que fa entre el narrador i primera persona en un mateix paràgraf per exemple :-:) o anar coneixent els personatges i què li ha passat a cadascun... bé, mica en mica i anar fent!

les altres com aneu? l'heu començat? què us sembla de moment?
Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. des. 04, 2020 8:02 am

A mi m'està agradant. I tot i haver vist ja la sèrie no em costa posar-m'hi (en el sentit de que no és novetat, que ja en general el que anirà passant).
M'agrada com està escrit. És cert que és estrany els canvis de persona (primera i tercera) però trobo que té la seva gràcia.
I els personatges i com va explicant poc a poc coses d'ells, anant endavant i endarrera en el temps, també m'agraden.
La sèrie l'heu de veure, les actrius que fan de Miren i de Bittori ho claven.
ImatgeImatge Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::