CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, está bé
1
50%
ni fu ni fa
1
50%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 9:24 am

Comencem amb el primer repte d'aquest 10è aniversari: llegir un llibre publicat l'any 2011 :globus:

i d'entre els següents 10 llibres de fa 10 anys :

3 vots - Divergent Veronica Roth
La ciutat de Chicago està dividida en cinc faccions i cadascuna d'elles es dedica a cultivar una virtut particular: Honestedat, Abnegació, Intrepidesa, Amistat i Erudició. Als setze anys, els joves han d'escollir de quina facció volen formar part definitivament. La Beatrice dubta entre quedar-se amb la seva família o ser qui realment és. No pot tenir les dues coses. I prendrà una decisió que sorprendrà a tothom, sobretot a ella.

0 vots - 1Q84 Haruki Murakami
L'Aomame és una misteriosa jove d'uns trenta anys que assassina maltractadors i que, quan comença la novel·la, està atrapada en un embús, dins d'un taxi, camí de cometre un dels seus homicidis. En una altra escena, en Tengo, un jove escriptor que no ha publicat mai i es guanya la vida fent de professor de matemàtiques, es troba atrapat quan un prestigiós editor li demana que reescrigui l'obra d'una jove promesa. A partir d'aquí, les vides de l'Aomame i en Tengo s'aniran encreuant sense arribar a tocar-se mai, en una novel·la al més pur estil Murakami.

4 vots - La trama matrimonial Jeffrey Eugenides
Universitat de Brown, 1982. Madeleine Hanna, alumna aplicadíssima d'anglès i romàntica incurable, està escrivint la seva tesi sobre Jane Austen i George Eliot, autors de grans trames sobre el matrimoni. Mentre la Madeleine estudia les motivacions antigues del cor humà, la vida real, en forma de dos homes molt diferents, intervé. Leonard Bankhead, científi brillant i solitari carismàtic, atrau la Madeleine amb una intensitat que li sembla impossible de resistir. Entretant, el seu vell amic Mitchell Grammaticus, un estudiant de teologia que busca alguna mena de veritat a la vida, està convençut almenys d'una cosa: que ell i la Madeleine estan destinats a estar junts.Però quan tots dos acaben la universitat, hauran de triar com volen que acabi el seu propi pla de casament.

1 vot - Primavera, estiu, etcètera Marta Rojals
Com cada any per Tots Sants, l’Èlia de cal Pedró torna al poble per fer la visita de rigor al cementiri i passar uns dies amb son pare i sa tieta. Amb 34 anys fets, la parella l’acaba de deixar i la crisi fa estralls en el despatx d’arquitectura on treballa a Barcelona. Ara es disposa a aprofitar el pont per posar ordre,si més no, als pensaments. Després de l’exili universitari i laboral l’Èlia s’adona que amb l’edat s’hi sent cada cop més còmoda, entre qui va ser la seva gent. I quan una està tan ben disposada i atenta, pot ser que comenci a veure i a entendre coses que fins ara li havien passat desapercebudes.

0 vots - Maic Tina Vallès Literatura infantil i juvenil
Una mare que busca el pare perfecte, una àvia que és lluny i només truca per l’aniversari, un germà immòbil que sembla que no hi sigui, un no-pare que ni tan sols coneix: tot són absències en la vida d’en Maic, i se li barregen les unes amb les altres fins a provocar-li remolins al melic. I quan en Maic té remolins al melic, surt al replà i… Sort en té dels veïns: la senyora Coixins, el senyor Soldat, el senyor i la senyora Històries, tots ells, cadascun a la seva manera, li salven les tardes de soledat, mentre espera que la mare torni, que l’àvia truqui, que el germà hi sigui una mica, que el no-pare aparegui de cop i volta. La mare busca el pare perfecte, i en Maic espera que el trobi aviat perquè ser l’home de la casa és un pes que potser no podrà suportar gaire temps més.

2 vots - L'home de la maleta - Ramon Solsona
Un antic músic d'orquestres de ball decideix, un bon dia, fer la maleta i viure un mes a casa de cada una de les seves tres filles. L'home sempre ha anat a la seva i, ara, les filles el sorprenen amb una vida i un models de família que no entén. El món va molt de pressa. Descol·locat però gat vell, mira al seu voltant amb una mirada càustica i explica el que veu en un relat divertit i sense complexos, tal com raja. L'home de la maleta n'ha vist de tots colors i se sent un supervivent, un individualista obsessionat per la família, un espavilat que necessita afecte. Quan menys s'ho espera, les investigacions obertes sobre el seu passat fan un tomb sorprenent que el trasbalsen.

0 vots - Jo confesso - Jaume Cabré
Si la botiga d'antiguitats de la família és tot un univers per al petit Adrià, el despatx del seu pare és el centre d'aquest univers, i el tresor més preuat de tots és un magnífic violí del segle XVIII al voltant del qual giren moltes històries d'aquesta novel·la de novel·les.
Jo confesso és una llarga carta d'amor d'algú que ha hagut de jugar sol durant molts anys, entre llibres vells i secrets inconfessats; d'algú que ha estimat de manera incondicional; d'algú que se sent culpable d'una mort violenta, i d'algú que no entén el mal que recorre la història d'Occident.


1 vot - El temps que voldria, Fabio Volo
Una novel·la que parla d'un pare i un fill, d'una dona que no es pot oblidar, d'emocions i sentiments que no gaire sovint es diuen en veu alta, que desprèn tendresa, simpatia, autenticitat a cada pàgina... i amb un protagonista que tots reconeixem i amb qui ens podem identificar.
Una història sobre els moments que defineixen la nostra vida, sobre les petites lliçons que no se'ns haurien d'escapar.


2 vots - Los enamoramientos - Javier Marías
Un libro sobre el estado de enamoramiento, que parece justificar todas las cosas.
«La última vez que vi a Miguel Desvern o Deverne fue también la última que lo vio su mujer, Luisa, lo cual no dejó de ser extraño y quizá injusto, ya que ella era eso, su mujer, y yo era en cambio una desconocida...»
María Dolz, la narradora y protagonista, sólo supo su nombre «cuando apareció su foto en el periódico, apuñalado y medio descamisado y a punto de convertirse en un muerto: lo último de lo que se debió de dar cuenta fue de que lo acuchillaban por confusión y sin causa».


0 vots - Paseos con mi madre - Javier Pérez Andújar
Este libro es un emocionante homenaje a los bloques de edificios que rodean Barcelona, y a los que la ciudad ha dado la espalda. A través de un paisaje autobiográfico, pero intercambiable con el de todas las ciudades del mundo, el autor descubre escenas de sí mismo, e historias épicas y conmovedoras. Para ello recorre sus calles, la orilla del río Besòs y la playa al pie de la central térmica paseando con su madre. Le salen al encuentro los fantasmas de los antiguos amigos y vecinos, las colas del paro, el impacto de las primeras superficies comerciales, los conciertos en los campos de fútbol, las luchas vecinales y las huelgas obreras. Las conquistas y las derrotas de una generación que llegó a Barcelona venida de mil sitios. Memoria personal y crónica de urgencia con su hermosísima aleación de humor y poesía, este libro es también un ajuste de cuentas y una indagación en busca de una identidad que, al final, el autor va a descubrir en la voz de su madre.

hem triat:

Imatge


Fa 10 anys vam llegir un llibre publicat el mateix 2011:
Caligrafía de los sueños, de Juan Marsé si algú el vol llegir o rellegir i comentar, endavant! :ok:


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: a partir del 10-05-2021 comentarem la PRIMERA PART (capítol 1, 168 pàgines)

:-.:·:: a partir del 20-05-21 comentarem la SEGONA PART (capítol 2, 128 pàgines)

:-.:·:: a partir del 30-05-21 comentarem la TERCERA PART (resta de capítols, 226 pàgines)


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 02, 2021 4:10 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 01, 2021 11:06 am

Votat! No els he votat perquè ja els he llegit, però "Primavera, estiu, etcètera" i "L'home de la maleta" en el seu moment em van agradar molt!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 17, 2021 10:37 am

Votat. No sabia massa què votar perquè, d'entrada, tots em semblen bé. El de Ramon Solsona l'he votat directament, perquè m'encanta la seva novel·la "Les hores detingudes", que he rellegit molts cops.
Dels de la llista, he descartat d'inici "Maic" perquè ja l'he llegit i perquè és més infantil/juvenil. Per cent, "cotilleo", la Tina Vallès va estar molt de temps al Socpetit. És mare de dues bessones nascudes a l'octubre de 2009, vam coincidir en el post ja que la meva filla també és d'octubre de 2009, i durant uns quants anys vam seguir en contacte.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: Martina20 » dt. març 23, 2021 8:23 pm

He intentat a votar i crec que no ha funcionat.
No estic segura. He votat divergent, la trama matrimonial i primavera estiu.
L’home de la maleta el vaig llegir fa un parell d’anys diria i em va encantat. Tenia trossos molt divertits
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: ametista » dt. març 23, 2021 9:05 pm

Penso que sí que ho has fet bé i es veuen els teus vots! :ok:

quina emoció :()():::: :()():::: a veure què vota la nienna i ja ho tindrem!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 12, 2021 1:56 pm

noies, tenim un empat i la nienna no ha passat encara per aquí... (ja li he enviat dos o tres missatges i no voldria ser pesada... només espero que estigui bé!)

esperem tres o quatre dies i si no decidim entre nosaltres? més que res per tenir temps de buscar el llibre que surti...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: Anna Maria » dl. abr. 12, 2021 4:14 pm

ametista ha escrit:noies, tenim un empat i la nienna no ha passat encara per aquí... (ja li he enviat dos o tres missatges i no voldria ser pesada... només espero que estigui bé!)

esperem tres o quatre dies i si no decidim entre nosaltres? més que res per tenir temps de buscar el llibre que surti...


Per mi d'acord!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL maig'21 - 10 llibres publicats fa 10 anys

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 14, 2021 6:58 am

Perdoneeeu,sempre vaig tard :-:) Crec que he desempatat? He votat La trama matrimonial que fa temps que el tenia pendent, tot i que m'agraden molt totes les propostes!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 14, 2021 8:56 am

ja tenim llibre pel mes de maig doncs! :ok: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. abr. 14, 2021 10:45 am

>.-<: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2021 12:46 pm

ja estem al mes de maig! :()():::: heu començat la lectura? :()()::::

jo ho sento però em vaig liar a llegir un llibre que ha resultat ser més llarg del que em pensava i encara em queda una mica però tan aviat com l'acabi em poso amb aquest!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dj. maig 06, 2021 1:05 pm

ah i acabo de posar la temporització a la primera entrada!

tot i que... últimament no en fem ni cas, no? :-D :-D :-D

no passa res, és orientatiu per si podem coincidir comentant i si no cap problema, comentem al final! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 06, 2021 1:26 pm

ametista ha escrit:ah i acabo de posar la temporització a la primera entrada!

tot i que... últimament no en fem ni cas, no? :-D :-D :-D

no passa res, és orientatiu per si podem coincidir comentant i si no cap problema, comentem al final! :ok:


:-:) :-:) :-D :-D :-D

Bones!
L'haig d'anar a buscar a la biblio, que me'l guarden.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dj. juny 10, 2021 10:33 am

noieeeeeeeeeeeees! si ja estem al mes de juny :menjadonuts:

com va? heu començat el llibre? us està agradant?

jo no sé què dir-vos.... no m'acaba d'enganxar en el sentit que no em crida posar-m'hi però un cop m'hi poso vaig llegint i està bé... a veure si conforme avanci em va enganxant més que tot just vaig pel segon capítol! (i és que el primer era interminablement llarg)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 11, 2021 8:41 am

Hola! Jo el vaig començar a llegir i m'estava agradant bastant, però se m'ha mort l'ereader. Bé, o està en coma, no ho sé. He de contactar amb el servei tècnic a veure si es pot fer alguna cosa.
El llibre el tenia per ebibilio i ja m'haurà vençut. A veure si quan torni a tenir ereader el reprenc o em reenganxo amb el que llegim llavors...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 11, 2021 2:28 pm

ostres Raqueleta, espero que es pugui arreglar! :-o00m

potser ja ho sabies però per si a cas: si el tenies per l'eBiblio podries continuar llegint el llibre des de la web o des de l'app (al mòbil o tablet, ja sé que llegir al PC o al mòbil potser no és molt còmode però des d'una tablet encara... jo de fet sempre tiro de tablet per l'eBiblio perquè el kindle no és compatible, li poso fons de pantalla color sèpia i rebaixo la il·luminació de la pantalla i fa el fet)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: Martina20 » dv. juny 18, 2021 8:19 pm

Spoilers, llegit tot

Doncs volia que m’agradés però se m’ha fet molt carragós i molt llarg.

Tenim 3 personatges:

Madeleina: acabada de graduar que li agrada la
Jane Austen pero tampoc hi han moltes referències a aquest tema. Sembla una mica pla i em molestava una mica com innocent era i centrada en ella

Mitchel: aquest personatge es el que potser mes m’ha agradat, amb totes les seves manies i amb el seu reconeixement de que es totalment imperfecte

Leonard: està bé la descripció de com pateix la malaltia però es pesat

La part que parla de la Índia dels 90 ha sigut entretingut però apart d’això sense pena ni glòria que fins i tot em fa mandra comentar.

Seré la única de vosaltres que l’haure acabat?

Un petonàs
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: Martina20 » dv. juny 18, 2021 8:22 pm

Ah! I em deixava un detall que em va fer gracia i em vaig apuntar per comentar:

En Mitchel quan parla del llibre de l’Anna Karenina em va fer sentir com nostàlgia. Deia que en Tolstoi va repudiar la seva pròpia heroïna i que era molt excessiu (total!). Bé, que vaig recordar el llibre i com de llaaaarg va resultar per totes :-D :-D
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dg. juny 27, 2021 4:50 pm

Raqueleta com està l'e-reader? s'ha recuperat?

Martina20 no estàs solaaaa :content: ahir me'l vaig acabar i al final m'ha agradat més del que em semblava al principi... tot i que sí que hi ha moments que es fan pesats, per això en global li he posat 3 estrelles, un "està bé"

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

El primer capítol crec que és MASSA llarg... sí que ens posa en situació i coneixem bé a la Madeleine però, tot i que alguns conceptes poden ser interessants, no sé fins a quin punt era important entrar tant en detall en la descripció de les classes de semiòtica, per exemple... hi havia moments que dubtava si l'autor ens volia explicar una història o estava escrivint un assaig sobre el Derrida :-o00m

Té l'afegit que la Madeleine fa la tesis sobre les trames nupcials en les obres de l'epoca victoriana però és un tema que es perd durant la novel·la, almenys de manera directa no hi aprofundeix (indirectament... se suposa que el fet de triar entre dos "pretendents" i casar-se amb l'equivocat és algun tipus de paral·lelisme amb la típica búsqueda del marit bon partit de les obres victorianes?)

També té reflexions interessants, lligades a la lectura, per exemple: "Quería que un libro la llevara a lugares donde ella no podría llegar por sí misma. Pensaba que un escritor tenía que trabajar más para escribir un libro que ella para leerlo" o "La experiencia de ver mejorar a Leonard era similar a la de leer ciertos libros difíciles. Era como abrirse camino en el último James, o en las páginas sobre la reforma agraria de Anna Karenina, y de pronto verse de nuevo en un texto grato, que mejoraba más y más hasta que uno quedaba tan embelesado que se sentía casi agradecido por los pasajes áridos anteriores, ya que tal progresión no había hecho sino incrementar el gozo final" una altra menció a l'Anna Karenina tot i que no crec que nosaltres la gaudíssim de la mateixa manera :content:

Per altra banda, tota la part amb el Leonard... ella se l'estima i d'alguna manera vol cuidar-lo, vol salvar-lo... però no pot, no està a les seves mans... i que difícil viure i conviure amb una persona amb un trastorn mental d'aquestes característiques (que hi haurà diferents nivells i moltes persones que amb la medicació adequada seran perfectament funcionals però clar, no és el cas del Leonard) Al final està atrapada en l'amor cap a ell i on queda l'amor cap a ella mateixa? on està el límit? fins on pots aguantar? fins on HAS d'aguantar per no sentir-te egoista si deixes una relació així?

perquè ja no és només el trastorn, la pròpia personalitat del Leonard i el seu nivell intel·lectual és també exigent, no directament cap a ella sinó que és ella la que se sent que ha d'estar a la seva alçada i això li suposa un esforç constant (sobretot al principi, no quan està depressiu) que evidentment està bé esforçar-se, però hauria de ser en positiu, o sigui, que l'altre et suposi un estímul per saber, conèixer, descobrir... i ja està, a la vegada has de poder ser tu mateix amb la teva parella, sentir-t'hi a gust, relaxat... com quan diu "Comparado con Leonard, Mitchell le exigía tan poco esfuerzo…" ...i és que amb el Leonard, a més, havia d'estar constantment alerta, fins i tot dormint... i quan diu "se preocupaba menos si podía vigilar-lo personalmente" m'ha semblat molt dur, perquè una relació no hauria d'implicar haver de fer-se càrrec de l'altre, i menys sent ella tan jove, quin tipus de vida plena hauria tingut si hagués seguit així? hauria acabat sent una infeliç, ressentida amb ell...

per sort, el Leonard, té un moment de lucidesa final quan veu que no pot arrossegar-la en la muntanya russa que pot ser la vida amb ell, li diu allò de "me divorcio de ti, me divorcio de ti, me divorcio de ti" i desapareix... amb el que és l'acte d'amor més gran cap a ella en tota la història... alliberar-la, deixar-la fer la seva vida, el seu camí, que pugui fer el que realment vol i desitja... (estudiar, treballar, viure a NY, relacionar-se amb més gent...)

La veritat és que llegir un capítol només sobre el Leonard a priori no m'emocionava però després va resultar ser interessant, veure la malaltia des de dins, comprendre com se sentia...

i el MItchell és veritat que potser és el més centrat, el més conscient de les coses... tot i que el viatge que fa tela no? vull dir, que està molt bé però jo no sé si podria marxar tant de temps, sola, tombant, improvisant... fins i tot dormint amb desconeguts.... ara que, el voluntariat amb la Maria Teresa de Calcuta no és el que es pensava pobre, jeje però tot i així encara aguanta tres setmanes!

les trobades amb la Madeleine poden semblar cosa del destí, tenen un vincle... però al final ell veu clar que no pot estar amb ella (o almenys no en aquell moment... tampoc!) i l'allibera de sentir-se compromesa d'alguna manera amb ell pel fet d'haver passat la nit junts... També és un gran acte d'amor, i el somriure final de la Madeleine ho val tot (perquè de fet... no sé si somriu gaire en tot el llibre) és l'esperança per un futur nou, una vida que comença sent ella la protagonista

(i qui sap, aquest "ara no" no implica que mai... entenc que poden continuar sent amics i si el vincle hi continua sent... el temps dirà si segueixen sent només amics o algun dia sí que és el moment)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'21 - La trama matrimonial (Jeffrey Eugenides)

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 02, 2021 4:11 pm

també he posat l'enquesta aquí, que veig que se m'havia passat!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::