CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
2
50%
m'ha agradat, està bé
2
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 9:38 am

i seguim celebrant el 10è aniversari del Club de lectura, aquesta vegada llegint un llibre amb un 10 al títol:

1 vot - Deu negrets Agatha Christie
Deu persones són convocades a un illot de la costa de Devon, a una mansió que té un tal Mr. Owen. Un cop tots reunits, són rebuts amb un gran sopar a partir del qual les coses només aniran a pitjor. Una veu els anuncia que han comès un crim. El que sembla una broma macabra es converteix en una espantosa realitat quan un d'ells és assasinat.

0 vots - El desè cercle Jodi Picault
Trixie tiene catorce años. Es una estudiante sobresaliente, guapa y popular, y está enamorada por primera vez. Su novio es nada menos que Jason, la estrella del instituto. Además, es la niña de los ojos de su padre, Daniel Stone, a quien siempre ha considerado un héroe. Y así es hasta que un acto de violencia pone su mundo patas arriba. Durante quince años, Daniel Stone ha sido un hombre tranquilo y cordial. Un marido que ha dejado a un lado su propia carrera como dibujante de cómics para apoyar la de su mujer. Sin embargo, años atrás era completamente diferente. Daniel canalizó su rabia en las páginas que dibujaba y enterró su pasado por completo... Hasta que descubre que Jason, el chico que había hecho resplandecer de alegría a su hija, ha acabado con la infancia de su pequeña para siempre. El décimo círculo es una novela que explora el delicado momento en que un niño se da cuenta de que sus padres no tienen todas las respuestas y que ser un buen padre significa dejar que tu hijo siga su camino.

2 vots - Rosaura a las diez Marco Denevi
Novela en la que el misterio se configura a partir de las diferentes percepciones que los personajes tienen de un mismo hecho criminal. Todo comenzó con un crimen. O mejor, todo comenzó unos seis meses antes, 'aquella mañana en que el cartero trajo un sobre rosa con un detestable perfume a violetas'.Los sobres van llegando puntualmente, cada miércoles, a la pensión La Madrileña. El olor a violetas invade las habitaciones de los inquilinos, que se convertirán en testigos del encuentro entre Rosaura y Camilo Canegato, el tímido restaurador de cuadros. Pero cuando Rosaura es encontrada muerta, cada uno de los personajes tendrá que dar su versión de la historia. El lector deberá ir reuniendo las piezas y llegará a la verdad con las últimas palabras del último testimonio.

1 vot - Diez mujeres Marcela Serrano
Nueve mujeres, muy distintas entre sí y que nunca se han visto antes, comparten sus historias. Natasha, su terapeuta, ha decidido reunirlas en la convicción de que las heridas empiezan a sanar cuando se rompen las cadenas del silencio. No importa el origen ni la extracción social, la edad o la profesión: todas acarrean sobre sus hombros el peso del miedo, la soledad, el deseo, las inseguridades. A veces ante un pasado que no pueden dejar atrás; otras, ante un presente que no se parece a lo que habrían deseado, o un futuro que las asusta. Madres, hijas, esposas, viudas, amantes: guiadas por Natasha, las protagonistas aceptan el desafío de comprender y reinventar sus vidas.

1 vot - La mujer del camarote 10 Ruth Ware
La invitación a un crucero de lujo, que zarpa de Londres rumbo a los fiordos noruegos, es como un sueño hecho realidad para Laura Blacklock, una joven periodista en horas bajas. La oportunidad es doble: no sólo podrá contemplar la maravillosa aurora boreal, sino que se codeará con gente influyente que podría ayudarla a reconducir su carrera profesional.Los primeros compases de la travesía discurren conforme a lo previsto: el ambiente del barco es suntuoso, el servicio, de primera categoría, y el pasaje derrocha elegancia, simpatía y dinero. Sin embargo, todo cambia cuando, una noche, un grito aterrador despierta a Laura, quien, estupefacta, observa cómo el cuerpo de una mujer cae al mar desde el compartimento contiguo. Al dar la voz de alarma, la tripulación le asegura que el camarote número 10 siempre ha estado vacío y que no falta ningún pasajero a bordo. Así, con creciente inquietud, Laura comprueba que... nadie le cree. Y lo peor no es que se sienta sola y aislada, sino que una serie de extraños acontecimientos la convencen de que ella puede ser la próxima víctima.

i llegirem:

Imatge

TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: COMENTAREM CONFORME L'ACABEM, ÉS CURTET!


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 02, 2021 4:06 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'21 - llibres amb un 10 al títol

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 01, 2021 11:08 am

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'21 - llibres amb un 10 al títol

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 17, 2021 11:04 am

Votat.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'21 - llibres amb un 10 al títol

EntradaAutor: Martina20 » dt. març 23, 2021 8:18 pm

Votat.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'21 - llibres amb un 10 al títol

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 14, 2021 6:59 am

Votat! :-)(-:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 14, 2021 10:11 am

quina votació més igualada! :content:

ja tenim la lectura del mes de juliol! :***:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. abr. 14, 2021 10:46 am

>.-<: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 07, 2021 1:23 pm

hola noies! com va l'estiu?

heu començat la lectura d'aquest mes? o quan teniu previst fer-ho?

ja he posat la temporització a la primera entrada i és directament... comentem quan l'acabem! :content:

la veritat és que és curtet i penso que per tal i com és... millor comentar-ho tot junt!

no faré spoilers però pel tros que porto només diré que de moment m'ha sorprès gratament! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. jul. 07, 2021 3:35 pm

Hola!
El meu ereader ha sobreviscut. De moment. Un cop ja va fer el tonto la pantalla però un parell de dies després tornava a funcionar. Aquest cop vaig estar esperant el miracle molts dies i quan em vaig resignar, estava contactant amb el servei tècnic per un pressupost, a veure si valia la pena o no arreglar-ho, va tornar a funcionar i de moment encara dura. Però per mandra no he tornat a buscar el llibre de maig, ja m'havia vençut el préstec.
Ara he intentat descarregar el de juliol a e-biblio i no hi puc accedir. Hi heu entrat recentment? Funciona bé? És que és com si no em trobés ni la web, molt estrany.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dj. jul. 08, 2021 8:09 pm

que bé que hagi sobreviscut! >.-<: >.-<: >.-<: i que duri!

doncs ara que ho has dit he entrat a l'eBiblio i hi surt un missatge dient que hi ha incidències de validació... a veure quan ho arreglen! si tens problemes per accedir-hi o per trobar el llibre m'ho dius i te'l passo per e-mail ;-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. jul. 08, 2021 10:58 pm

ametista ha escrit:que bé que hagi sobreviscut! >.-<: >.-<: >.-<: i que duri!

doncs ara que ho has dit he entrat a l'eBiblio i hi surt un missatge dient que hi ha incidències de validació... a veure quan ho arreglen! si tens problemes per accedir-hi o per trobar el llibre m'ho dius i te'l passo per e-mail ;-)


Doncs no et diré que no, un cop més! Perquè ja hi he pogut accedir i no el tenen...
Gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. jul. 09, 2021 7:29 am

Hola!
Amb això que han unit totes les biblios catalanes fa que la web d'Ebiblio funcioni a estones. Jo de totes maneres, l'he buscat i no m'hi surt a l'E-biblio. El vaig demanar ahir a la del meu poble, aquest mes estava a la lluna respecte al grup de lectura, se'm va il·luminar de cop el cap i no ho vaig fer fins ahir.
Ametista, me'l podries enviar a mi? Així el tindré de les dues maneres...
Gràcies!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 09, 2021 2:56 pm

ok, ara us l'envio! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. ago. 02, 2021 1:10 pm

Hola, com aneu? Heu llegit el llibre? Jo el vaig acabar fa uns dies i em va agradar més del que hagués pensat inicialment.

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT SENCER
La gràcia, d'entrada, és la divisió en tres parts amb tres narradors diferents. No és només que ens donin diferents punts de vista, és que també ens donen informació diferent uns i altres.
Jo esperava un llibre més d'estil policíac, que és com el cataloguen, i d'entrada et trobes amb una història bastant lenta, però que, tot i així, m'estava agradant. L'ambient a la pensió, la descripció dels personatges. I una història d'amor tota curiosa entre un pocapena i una noia preciosa que no sap res de la vida.
Primer ens parla la propietària de la pensió, que es considera gairebé família del Camilo Canegato i s'emociona amb la història d'amor amb la Rosaura. Ella creu en l'amor del Camilo i la Rosaura i vol que lluiti contra tots els impediments, que la rapti (jo pensava, "ai si fos una filla teva, a veure si et faria tanta gràcia l'amor així"). Les filles hi fiquen cullerada, però se'n riuen més que altra cosa.
Després ens parla un dels hostes, un pedant bastant insoportable, amb tot una teoria de les persones com el Camilo Canegato que viuen amargades i han de callar i que sí o sí peten per alguna banda. El pinta com un desvergonyit que enamora a una noia que viu pràcticament tancada, que no té accés a ningú més i per això s'enlluerna amb ell, fins que se la fica al llit i la deshonra, llavors se'n desesntèn i clar, on va ella deshonrada i abandonada per l'home que estima?
I després parla el propi Camilo, un discurs una mica inconnex, amb tot de rialletes que no venen a to, com no sigui un tic nerviós, que l'estan investigant per assassinat! I al final de tot, amb la famosa carta, ho acabes d'entendre tot. Ell s'inventa la Rosaura i la història d'amor. Tot és mentida i el fet que el pare s'oposi és per acabar d'alguna manera la història. I per això es queda paralitzat quan la Rosausa apareix. Resulta que pinta el quadre posant-li la cara d'una meuca amb la que anava feia un temps, que acaba de sortir de la presó, s'assebenta de tot el tinglado i decideix aprofitar-se'n.
Trobo que està molt ben lligat i que és una història original, per tot l'enrevessament i per com vas descobrint la veritat. Contesta d'haver llegit la novel·la, que si no fos pel club de lectura no l'hagués conegut.
Raqueleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. ago. 03, 2021 7:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 02, 2021 4:04 pm

aaaai Raqueletaaaa t'he començat a llegir i he pensat "clar que l'he llegit, si ja vaig fer el comentari..." i llavors veig que noooooooooooo :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r) :r)

bé, l'havia fet però el tenia als esborranys, quin despiste :-D

total, que el poso però que bàsicament estic d'acord amb TOT el que has dit :love:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

doncs m'ha sorprès gratament, primer per l'estil, el d'una història explicada des de diferents punts de vista (que vagi canviant el narrador entre diferents personatges potser no és cap recurs nou ara però quan el llibre es va publicar no sé si era massa comú?) i després pels fets en sí, et presenten la situació i els personatges d'una determinada manera i a cada declaració els conceptes creats canvien, les coses no són el que semblen... i és que, com de diferents poden ser els punts de vista d'uns mateixos fets, tenint en compte la part que cadascú hi afegeix! (en aquest cas per sentimentalisme, per prejudicis...)

La primera part és la visió de la sra Milagros, fins a cert punt maternal, en alguns moments divertida... També era curiós veure com a la pensió tots eren com una família, les dinàmiques que es creen entre ells... a vegades dubtava una mica de les filles, sobretot de la Matilde, perquè pensava si amb les reaccions que tenia no estaria una mica gelosa (i per tant tenia sentiments pel Camilo) però clar, no pensava que ell sentia el mateix per ella... quin parell de tontus! :content:

El David no-sé-què... quin paio masclista, pretensiós i absolutament insufrible amb tanta cita i referències literàries.... el millor és que amb el seu testimoni demostra totalment que per més culte i intel·ligent que siguis (o t'ho pensis) no per això tens la veritat absoluta de les coses, no saps més que els altres (que és com ell actua) I és que no pot estar més equivocat amb la seva teoria però clar, quan el llegeixes et fa dubtar perquè certament hi ha coses que no quadren... perquè no les saps encara o-o:)

la Sra Eufràsia tenia tots els números de ser la típica amargada que es fot en tot però... en realitat tenia el seu punt entranyable... quin riure amb les cartes i el seu no vull no vull però m'entero de tot jeje i de fet, al final gràcies a això entenc que s'acaba resolent el crim perquè sinó, no sé si la criada hauria dit mai res...

i inesperadament, l'última declaració és de la difunta i la seva carta és la que explica qui és realment, com s'ha aprofitat de la situació i com després de tot, la dolenta de la pel·lícula és ella... un gir inesperat, la veritat, i que fa que el llibre acabi de manera rodona >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 02, 2021 4:07 pm

ah ja he posat l'enquesta a la primera entrada per dir què ens ha semblat! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Martina20 » dg. ago. 15, 2021 6:54 pm

Fa dies que l’he llegit i em faltava posar les notes

Spoilers, legit fins al final.

Que si m’ha agradat? No n’estic segura. Es que no es el tipus de lectura que m’agrada però a mes llargueta. Per exemple, el capítol de la Sra. milagros dura mig llibre! Clar que era per posar-nos en situació…

El meu primer pensament es que tan el capítol de la sra’ Milagros com del Sr. reguel(l’insofriboe i masclista!!) i també força la resta es que s’assemblen. Per descomptat que cada personatge tenia la seva identitat però la narració es com si fos la mateixa persona.

El que també sorprèn molt es que en Camilo sembla moooolt tímid (per dir alguna cosa) i que mai ajunta dos paraules seguides. M’ha fet gracia la descripció de la Raqueleta, un poca pena :-D. Doncs resulta que quan fa la declaració amb el comissari, Carai de cop i volta frases i frases seguides. I que sembla que

Extraña la volta que fa el llibre. A veure, ja es veia que la Rosaura filla d’un vidu ric no era una realitat. Veia mes que la rosaura era una prostituta i que havia “enganyat” en Camilo. Anava per aqui però la volta amb el Turco va anar tan ràpid en la carta que va ser un vist i no vist

Els personatges de la madrileña tots bastant graciosos. I la declaració de l’eufrasia divertida que deia justament quan sabia que en Camilo i la Rosaura anaven a l’habitació, doncs a ella li entrava una son tremenda per estirar-se al llit i escoltar-ho bé tot :-D.

Està molt ben escrit i si que entenc s’ha considerat com una lectura meravellosa. Crec que el pes cau en el capítol d’en Camilo. Respires l’angoixa seva, la bogeria, com se sent ningunejat i el patiment sobretot. Fa pena lo de “yo no tengo mas fuerzas que para soñar”
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'21 - Rosaura a las diez (Marco Denevi)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. ago. 15, 2021 11:36 pm

Bones!
Per fi l'he acabat! Buf, realment em costa concentrar-me últimament en llegir!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!

A veure, no sé, últimament em costa també valorar els llibres ja que no sé si m'agraden més o menys per la falta de concentració que tinc o pel llibre en sí. També haig de dir que normalment els llibres que expliquen la mateixa situació des del punt de vista de diferents persones se'm fan difícils d'empassar. Potser és perquè en general no m'agrada rellegir llibres, i encara que sigui des de diferents visions, estant parlant de la mateixa història (ara em ve al cap "Cendra per Martina" del Pedrolo, que no sé si el vaig acabar per la mateixa raó).
És cert, el llibre està molt ben escrit pel que fa als personatges. Jo que sóc més de fixar-me en la trama que en les característiques dels protagonistes i secundaris, en aquesta ocasió m'he fet una idea del caràcter i personalitat de la majoria d'ells. Me'ls imaginava: els posats, les maneres d'actuar, els trets que els definien...
La senyora Milagros me l'imaginava fent mitja amb les ulleres a mig nas mirant per dalt al comissari (no me l'imagino declarant a comisaria, per això). No estava d'acord amb algunes de les opinions que deia, però em resultava simpàtica igualment.
Com vosaltres, el que no m'ha caigut gens bé ha estat el David Reguel, i la Eufrasia sí que m'ha semblat una solterona amargada i xafardera, de les que jo encara havia vist... bé, vist no, sentit, quan passava pel carrer i sempre sempre es tancava la persiana en aquell moment ;-)))
Doncs això, els personatges són creïbles amb les explicacions que donen: la Milagros una marassa simpàtica però sobreprotectora, el David Reguel un pedant, el Camilo una mica tronat, i l'Elsa (la del llibre) una aprofitada a qui la jugada no li va sortir gaire bé.
Però el que fa que la meva votació o valoració sigui més baixa és la trama. Em diuen que és un clàssic de la novel·la de suspens. Doncs a veure, sí que es van desllorigant els motius i els fets, però massa lentament, no em creaven emoció. Tot i que sí, sorpresa cada cop que canviava el personatge i la visió i versió era diferent, afegint més veritat a l'anterior testimoni. El final potser ho arrodoneix, però a mi m'ha deixat més aviat freda, potser per aquesta lentitud en avançar la trama. Tot i així, repeteixo, considero que està ben escrit.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::