CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, ha estat bé
1
50%
ni fu ni fa
1
50%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dl. març 01, 2021 9:47 am

aquest mes escollirem lectura entre els Premis Literaris de fa 10 anys:

0 vots - Premi Ramon Llull 2011 Amor i guerra Núria Amat
Barcelona, 18 de juliol de 1936. El vent de la història canvia la vida de la jove anarquista Valentina Mur. Després que el seu pare resulti mort el dia del cop d'estat contra el govern de la República, ella es veu impulsada a participar en la revolució que esclata a la capital catalana.Valentina suscita l'atracció del carismàtic jove comunista Ramon Mercader, qui per ordre del dictador soviètic Stalin assassinarà quatre anys més tard el conegut polític Trotski. Ella, però, s'enamora del cosí d'en Ramon, Artur Ramoneda, el primogènit d'una família d'industrials a qui coneix el dia de la detenció del jove com a presumpte simpatitzant de la insurrecció militar.Aquesta parella és al centre d'una història apassionant, amb nombrosos personatges principals immersos en intrigues familiars narrades de manera absorbent al llarg de la novel·la, que revela aspectes inèdits de Mercader, un personatge històric misteriós. Atrapats en el sotrac de la guerra, els protagonistes d'aquesta història s'aferraran a l'amor com a via de redempció.

0 vots - Premi Sant Jordi 2011 Kabul i Berlín a l’últim segon Joan Mas i Vives
Tres amics mallorquins que van compartir infantesa al mateix barri han seguit trajectòries personals i professionals molt diferents: el periodisme, l'esport i la carrera militar. Molts anys més tard, reprenen la relació quan el periodista rep l'encàrrec d'escriure un llibre sobre el club de bàsquet del company esportista. Remenant la documentació de l'amic, apareix la seva correspondència amb el que havia fet carrera militar, un aventurer que ha intervingut en conflictes bèl·lics internacionals i, més tard, ha fet diners en negocis hotelers a Mallorca. S'entreteixeix, d'aquesta manera, l'evolució de les relacions humanes amb una viva radiografia de la conflictivitat al món durant el canvi de segle: el vell segle XX que mor amb la caiguda del Mur de Berlín i el segle XXI que neix amb la guerra d'Afganistan.

0 vots - Premi Pulitzer d'Obres de Ficció 2011 El temps és un cabró de Jennifer Egan
Benni Salazar, un antic rocker punk, s’ha convertit en un magnat de la indústria discogràfica, però la seva noblesa entra en contradicció amb el mercantilisme i el tracte comercial del seu art. Fins al punt que el despatxen de la seva pròpia discogràfica, L’Orella de la Truja, per servir als seus interventors corporatius un plat de tifa de vaca tot dient-los: «¿M’esteu demanant que a la gent els doni merda per menjar?».
El temps és un cabró és el relat d’una generació gloriosa de músics, però també d’homes valents que trien una manera de viure lliure encara que els camins siguin torts, difícils i, de vegades, equivocats i autodestructius. Perquè el temps els va fent savis per molt que a voltes ja sigui massa tard, per molt que vagin «amb aquell aire demacrat i sexi alhora que poden tenir els joves fins que ja només semblen demacrats».
Amb en Benni, hi trobem la seva ajudant Sasha, cleptòmana i antic amor no declarat, els antics col·legues de les bandes de rock, nòvies i exs, i els companys actuals. I comencen a treure el cap els fills, que s’han fet grans amb noves maneres de comunicar-se, tan confosos com ells, crítics amb ells, necessitats d’ells.


3 vots - Premi Booker 2011 El sentit d'un final de Julian Barnes
Tony Webster és ara un jubilat de vida tranquil·la, divorciat amistosament, amb una filla i aparentment en pau amb la seva vida. Però quan rebi una carta d'un bufet d'advocats, es veurà abocat a revisar el seu passat, especialment els seus anys adolescents.
Just abans d'anar a la universitat, el seu grup d'amics es va ampliar amb l'Adrian Finn, el més seriós i intel·ligent de tots quatre. Amb fam de sexe i de llibres, sense noies, van viure un any molt intens i van jurar ser amics per sempre. Ara, passats més de quaranta anys, Tony Webster s'adona que molts fets potser no van passar com els havia recordat. Perquè la memòria és imperfecta i pot fer aflorar sorpreses. I, fins i tot, obligar-te a reinterpretar tota una vida.


1 vot - Premis Planeta 2011 Guanyadors El Imperio eres tú Javier Moro
Convertido en emperador de Brasil a los veintitrés años, Pedro I marcó con su huella la historia de dos continentes. Desmedido y contradictorio, las mujeres fueron su salvación y su perdición: mientras su esposa, la virtuosa Leopoldina de Austria, lo llevó a la cumbre, su amante, la ardiente Domitila de Castro, lo arrastró a la decadencia. Cuando el inmenso Brasil se le hizo pequeño y el poder dejó de interesarle, puso su vida en juego por aquello que creía justo. Y alcanzó la gloria.

1 vot - Premis Planeta 2011 Finalistes Tiempo de arena Inma Chacón
En el lecho de muerte, María Francisca, miembro de una noble familia de Toledo, clama desesperadamente por sus hijos. La tensión es enorme: nadie de los presentes conocía que la joven hubiera tenido descendencia. Su madre niega sus palabras, pero sus tías no dejarán de preguntarse qué hay de verdad en ellas.
Comienza así una apasionante inmersión en la historia de las mujeres Camp de la Cruz, Mariana, Munda y Alejandra, herederas de un hacendado español, y de sus irreconciliables diferencias vitales en la búsqueda de la felicidad. La masonería femenina, la lucha por la igualdad y la tradición frente a la modernidad a finales del siglo xix y principios del xx son algunos de los temas que jalonan este relato apasionante que no dejará indiferente a ningún lector.


i ha sortit escollit:

Imatge

durant el mes d'octubre, qui vulgui pot mirar i comentar la pel·lícula del 2017 amb el mateix títol

Imatge


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: el comentarem conforme l'acabem, ja que només té 176 pàgines


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 21, 2021 2:28 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - Premis literaris de fa 10 anys

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 01, 2021 11:10 am

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'21 - Premis literaris de fa 10 anys

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 17, 2021 11:17 am

Votat.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'21 - Premis literaris de fa 10 anys

EntradaAutor: Martina20 » dt. març 23, 2021 8:15 pm

Votat. Crec que necessitarem algun desempat :-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - Premis literaris de fa 10 anys

EntradaAutor: ametista » dt. març 23, 2021 9:07 pm

au, ja he desempatat, que ara he vist que aquí encara no havia votat :content:

però encara falta la nienna :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'21 - Premis literaris de fa 10 anys

EntradaAutor: nienna » dc. abr. 14, 2021 7:02 am

Votat :camio:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 14, 2021 10:38 am

llibre decidit! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. abr. 14, 2021 10:47 am

>.-<: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 03, 2021 8:07 pm

noies que ja és setembre! :menjadonuts:

això vol dir que ja podem començar la lectura d'aquest mes, he editat la primera entrada per posar la temporització que aquesta vegada no té més, el llibre és curtet i per tant no he fet parts, o sigui llegir i comentar pim pam! :content:

som-hi! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 06, 2021 7:03 am

ametista ha escrit:noies que ja és setembre! :menjadonuts:

això vol dir que ja podem començar la lectura d'aquest mes, he editat la primera entrada per posar la temporització que aquesta vegada no té més, el llibre és curtet i per tant no he fet parts, o sigui llegir i comentar pim pam! :content:

som-hi! :()()::::



Hola!
Doncs ara he començat un llibre que és per un grup de lectura del dia 15 i suposo (dic suposo perquè aquest any no estic complint massa els meus objectius de lectura :-:) :r) ) que després començaré aquest.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dt. set. 21, 2021 2:26 pm

sé que encara falten 9 dies per acabar el mes però comento ja per buidar el pap :r)

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!

a veure.... m'esperava més, sincerament... que ha estat bé eh? però no sé... no ha sigut ben bé com pensava al llegir la sinopsis.. de fet, la primera part em recordava molt el llibre del mes de maig: explicant els anys de joventut, la universitat, les relacions que tenien... no per les coses que passaven clar, sinó la manera d'explicar-les, no sé... i en acabar el primer capítol (quina mandra em fan aquests capítols taaaaaaaaaaaaaaaaaaaan llargs, allò de "va, acabo el capítol i paro" no ho pots fer! i si a sobre és així... lent... no s'acaba maaaaaaai) el que deia, al acabar el primer capítol vaig pensar "doncs mira, jo ja l'acabaria aquí el llibre, au" més que res perquè pensar que el segon capítol (o segona part) podria ser igual i a sobre era encara més llarg em feia molt de pal :-:)

i vaig pensar en l'Anna Maria, que era possible que en aquest punt pensés el mateix i l'abandonés :content:

però bé, aquí va venir la sorpresa positiva i és que passen coses (l'herència, els documents...) i això li dóna una mica de vidilla a la història, certa petita intriga de saber què serà, saber què va passar amb l'Adrian... El retrobament amb la Verónica... carai, sí que ell és bastant passiu/poc espavilat però ella mira que és raraaaaaa eh? val que es pot entendre el seu comportament tenint en compte la carta que havia enviat el protagonista en el passat, ressentida tota una vida... però aquestes respostes de "tu no entiendes nada, nunca has entendido nada" ......però com ho ha d'entendre SI NO HO SAP?????? què havia de ser, endeví?

i al final et quedes amb dubtes també, no? per què es va suïcidar l'Adrian? perquè havia deixat embarassada a la sogra? m'ha faltat una mica d'explicació de què va passar... com va reaccionar la Veronica, li va fer la vida impossible? encara estaven junts quan es va liar amb la mare d'ella? o ja no? va ser feliç els últims mesos? per què, perquè seria pare? doncs llavors per què es suïcida? no sé, moltes coses que no entenc...

i bé, està clar, que com a conclusió el passat no és sempre exactament com el recordem però no sé si en global se li ha tret prou partit a la història o a la idea com a tal... m'ha semblat una mica ni fu ni fa però valoraré la mica d'intriga de la segona part i que el llibre s'ha deixat llegir sense efectivament abandonar-lo i li posaré un "val, està bé" :content:

a veure a vosaltres què us sembla!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dt. set. 21, 2021 2:31 pm

m'ho he repensat i he votat ni fu ni fa... és que estaria entremig (seria un 2'5) i votant "m'ha agradat, està bé" no m'hi sentia identificada :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 28, 2021 12:26 pm

Jo no l'estic llegint perquè finalment va morir el meu e-reader i estic veient si el reparo o si me'n compro un de nou...
Mentrestant llegeixo en paper i un llibre en l'e-reader del meu marit.
Aquest el guardava per més endavant, però he vist la valoració de l'Ametista (no he llegit el comentari amb spoilers per si de cas) i no sé si oblidar-me'n directament...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 29, 2021 7:24 am

Bones!
Doncs jo l'he deixat, vaig llegir unes quantes pàgines i no m'enganxava gens. Jo crec que, pel que vaig llegir, la trama podia tenir bona pinta però potser la forma de narrar, o la manera d'explicar del protagonista en primera persona no m'atreien.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 07, 2021 2:23 pm

Raqueleta ha escrit: Aquest el guardava per més endavant, però he vist la valoració de l'Ametista (no he llegit el comentari amb spoilers per si de cas) i no sé si oblidar-me'n directament...

ui no, no quina responsabilitat! que coincidim en gustos en algunes lectures però en d'altres gens, hehe i potser aquesta t'agradaria! de fet al meu comentari deia que em recordava el llibre de maig i a tu t'estava agradant, oi? doncs això, potser aquest també... així que jo et diria que més endavant ho intentis, que a més és curtet! (unes 170 pàgines)

Anna Maria ha escrit: Doncs jo l'he deixat

hehehe no esperava menys de tu :r)

ara l'ha començat la Martina20, a veure què li sembla a ella! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. oct. 08, 2021 3:43 am

Jo tinc esperançes amb el de la Matilde Asensi del novembre, perquè sinó quin any més puf que he tingut aquí a l'SP, fatal fatal, madredeladioshermoso! :-D :-D
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 09, 2021 3:13 pm

:-D :-D :-D :-D ai Ametista, que em pixoooo, que no havia llegit el teu resum encara, que ja ho veies a venir que el deixaria ;-))) ;-)))
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 11, 2021 1:28 pm

:-D :-D :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. oct. 21, 2021 7:57 am

ametista ha escrit:
Raqueleta ha escrit: Aquest el guardava per més endavant, però he vist la valoració de l'Ametista (no he llegit el comentari amb spoilers per si de cas) i no sé si oblidar-me'n directament...

ui no, no quina responsabilitat! que coincidim en gustos en algunes lectures però en d'altres gens, hehe i potser aquesta t'agradaria! de fet al meu comentari deia que em recordava el llibre de maig i a tu t'estava agradant, oi? doncs això, potser aquest també... així que jo et diria que més endavant ho intentis, que a més és curtet! (unes 170 pàgines)


Bé, sí, qui si sap, per més endavant...
Ara em posaré aviat ja amb el de novembre, a veure si aquest cop sí puc complir...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'21 - El sentit d'un final (Julian Barnes)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. oct. 21, 2021 2:04 pm

Venga, va, som-hi, que ens toca la Matilde Asensi. Jo vaig llegir-ne la trilogia del Martín Ojo de Plata i em va encantar, esperem que aquesta també!

:-o00m :-o00m
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::