CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
2
100%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
0
No hi ha cap vot
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: ametista » dj. des. 23, 2021 12:33 pm

que per cert, el llibre que llegim aquest mes serà...

:globus: el nº75 DEL CLUB DE LECTURA!! :globus: >.-<:

...arribarem al nº100??? :()()::::

i celebrem aquest nº75 estrenant-nos amb un nou format, la novel·la gràfica :pandi:

concretament amb algunes obres destacades infantils o juvenils:

0 vots - Seconds - Bryan Lee O'Malley
A Katie las cosas le van bastante bien. Es una joven chef en un restaurante de éxito y planea abrir otro aún mejor. Pero un día todos sus proyectos se tuercen, su actividad amorosa se dirige al borde del abismo y una camarera sufre un accidente muy desafortunado. De repente, su vida ha pasado de estar bastante bien a no demasiado. Katie necesita una segunda oportunidad... y quizá no imagina los riesgos que conlleva obtenerla.


3 vots - Piruetas - Tillie Walden
Durante 10 años el patinaje artístico lo fue todo para Tillie Walden. Se despertaba antes del amanecer para los entrenamientos matinales, se dirigía directamente al entrenamiento en grupo nada más salir del colegio, y pasaba los fines de semana compitiendo en pistas de hielo por todo el país. El patinaje era una pieza clave de su identidad, un refugio seguro donde desconectar del estrés del colegio, el bullying y la familia. Con el paso del tiempo, comenzó el instituto, se interesó por el arte y se enamoró de la que sería su primera novia, y empezó a cuestionarse cómo encajaba el cerrado mundo del patinaje artístico con el resto de su vida. En esta emotiva y cautivadora memoria gráfica, la ganadora de dos premios Ignatz Tillie Walden capta a la perfección lo que es hacerse mayor, salir del armario y aceptar dejar atrás todo lo que uno solía ser

1 vot - El príncipe y la modista - Jen Wang
El príncipe Sebastian está buscando novia. O mejor dicho, sus padres se la están buscando, porque Sebastian está demasiado ocupado tratando de esconder su pequeño secreto. Al príncipe lo que más le gusta es vestirse de mujer y salir a disfrutar de la noche parisina, siempre ocultando su identidad. El arma secreta de Sebastian -y también su mejor amiga- es la brillante costurera Frances, quien debe ocultar públicamente su propio oficio para evitar sospechas (y seguir trabajando en exclusiva para el príncipe). Nadie debe saber quién es ella ni qué hace cuando entra en palacio, lo que convierte su vida en un misterio para todos. Día a día, su colaboración con el príncipe aumenta casi tanto como sus mutuos sentimientos. ¿Serán capaces de encontrar la manera de disimular su relación ante la familia real o se atreverán a exponer el doble secreto?

1 vot - Hearstopper - Alice Oseman
En Charlie i en Nick van al mateix institut, però no es coneixen... fins que un dia han de seure junts. A partir d’aquest moment es faran amics i, aviat, en Charlie es començarà a enamorar d’en Nick, tot i que sap que no té cap possibilitat... Però l’amor és imprevisible i potser en Nick està més interessat en en Charlie del que cap dels dos es podria imaginar

1 vot - Laura Dean me ha vuelto a dejar - Mariko Tamari
Laura Dean es la chica más popular del instituto: es encantadora, divertida y realmente preciosa, pero tiene papeletas para ser la peor novia del mundo. ¡Y si no que se lo digan a Freddy Riley! Su relación intermitente la está volviendo loca, y sus amigos son incapaces de comprender por qué siempre termina volviendo con ella. Lo que está claro es que algo tiene que cambiar cuanto antes porque su corazón se está rompiendo en mil pedazos a cámara lenta, y con él los últimos jirones de autoestima, y además podría estar a punto de perder a su mejor amiga.

1 vot - Las Varamillas - Camille Jourdy
Hace un día precioso para un pícnic, pero Jo no piensa lo mismo. Harta de sus nuevas hermanas y su nueva madre, decide perderse por el bosque misterioso y seguir a unas extrañas criaturas que vuelven a su casa. Se adentraron entonces a un mundo nuevo, lleno de personajes fantásticos y entrañables con los que vivirá una aventura que recordará siempre.

3 vots - La guerra de Catherine - Julia Billet
Los padres de Rachel la dejan en la Maison de Sèvres, una escuela cerca de París en la que se refugian niños judíos durante la Segunda Guerra Mundial. Allí descubrirá su pasión por la fotografía. Con la ocupación de París, la escuela tampoco es un lugar seguro, así que Rachel deberá cambiar de nombre y huir. Ayudada por una red de la resistencia, recorrerá Francia yendo de un sitio a otro, siempre con su cámara de fotos. Rachel creará su reportaje de la guerra retratando la resistencia, esos héroes anónimos que arriesgan sus vidas para salvar las de los demás y gracias a los cuales Rachel podrá ser, al fin, una mujer libre.

4 vots - Cuando brillan las estrellas - Victoria Jamieson i Omar Mohamed
La esperanza, la angustia y el humor amable conviven en esta novela gráfica sobre la infancia que Omar y su hermano Hassán vivieron en un campo de refugiados de la ONU en Kenia. La vida allí es dura, pues nunca hay suficiente comida y el acceso a la atención médica es limitado, además Hassán dejó de hablar cuando salieron de Somalia por la guerra. Es entonces cuando Omar tiene la oportunidad de ir a la escuela, algo que le da a su vida una visión esperanzadora del futuro.


Per tant, llegirem:

Imatge


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: COMENTARI DEL LLIBRE SENCER A PARTIR DEL DIA 15 DE SETEMBRE


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Raqueleta
nienna
Martina20
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 25, 2022 9:40 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 23, 2021 4:39 pm

Missatge per clicar a "avisa'm quan s'enviï una resposta"
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 07, 2022 5:31 pm

Ja podeu votar! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 08, 2022 7:44 am

Fet!

No hi havia uns dibuixos animats que es deien "Piruetas" quan érem petites? A Telecinco diria...
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: Raqueleta » dl. gen. 10, 2022 9:27 am

Votat.

El de "Piruetas" perquè la meva filla fa patinatge artístic (sobre rodes, però) i em crida l'atenció. Com a esport em sembla fantàstic i complert, estèticament és preciós però hi ha certes coses que no m'acaben d'agradar, com passa amb el ballet, la gimnàstica artística, tant buscar la perfecció en el pentinat, per exemple, em sembla donar importància a coses que no haurien de tenir-la. Em ve de gust aprendre més coses sobre aquest món, tot i que la meva filla no té un nivell d'implicació similiar al de l'autora.
Per cert, no recordo els dibuixos animats que dius, Anna Maria.

El de "La guerra de Catherine" no podia no votar-lo, si la protagonista es diu Rachel, li agrada la fotografia i surt París. M'he sentit molt identificada.

I el de "Cuando brillan las estrellas" també sembla molt interessant. Els altres els he trobat massa d'adolescents o tipus chick-lit, que no em crida gaire l'atenció.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 13, 2022 10:13 pm

aquí també són 3 vots! o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: Martina20 » dl. gen. 24, 2022 9:04 pm

Que xules aquestes propostes. Votat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 25, 2022 11:02 am

ueeeeee >.-<: >.-<: >.-<:

noies, vaig proposar de llegir les tres més votades però com que justament la que ha sortit escollida és potser la més extensa de totes diria que de moment llegim aquesta i si veiem que després tenim marge de temps i ganes de més doncs llavors podem llegir també les dues següents més votades... sobre la marxa veurem, d'acord?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: Anna Maria » dc. gen. 26, 2022 10:54 am

ametista ha escrit:ueeeeee >.-<: >.-<: >.-<:

noies, vaig proposar de llegir les tres més votades però com que justament la que ha sortit escollida és potser la més extensa de totes diria que de moment llegim aquesta i si veiem que després tenim marge de temps i ganes de més doncs llavors podem llegir també les dues següents més votades... sobre la marxa veurem, d'acord?


Per mi perfecte!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 02, 2022 8:25 am

Bones!
De moment ja tinc el llibre. El vaig agafar en físic perquè al ser novel·la gràfica no sé fins a quin punt es veuria bé en format blanc i negre i vinyetes. Quan me'l vaig comprar, vaig provar de descarregar al llibre electrònic algun llibre per l'Isaac i almenys el que tinc jo fa que les imatges surtin partides i no és visualment agradable. Per tant el vaig demanar a la biblioteca i ahir que era el primer dia que estava oberta després de vacances ja hi era.
A veure si me'l llegeixo!
Abraaçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: ametista » dg. set. 11, 2022 10:51 am

Com va Anna Maria, ja l'has començat? :()()::::

Sobre novel·les gràfiques en format electrònic evidentment sempre és millor l'experiència en físic però donat el cas que es vulgui llegir en digital jo no ho faig al kindle (pel que tu dius, blanc i negre, no quadren les vinyetes...) sinó a la tablet (en color i on es veuen les pàgines senceres i per tant no parteix vinyetes) Els formats adequats per visualitzar-los són principalment .cbr o .cbz i es poden obrir amb aplicacions o programes ja destinats a la lectura de còmics com ara Perfect Viewer per Android (o CDisplayEx si ho vols llegir al PC)

Dels llibres de l'enquesta d'aquest mes en tinc algun en format digital, per si voleu que us els passi!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 12, 2022 8:52 am

ametista ha escrit:Com va Anna Maria, ja l'has començat? :()()::::

Sobre novel·les gràfiques en format electrònic evidentment sempre és millor l'experiència en físic però donat el cas que es vulgui llegir en digital jo no ho faig al kindle (pel que tu dius, blanc i negre, no quadren les vinyetes...) sinó a la tablet (en color i on es veuen les pàgines senceres i per tant no parteix vinyetes) Els formats adequats per visualitzar-los són principalment .cbr o .cbz i es poden obrir amb aplicacions o programes ja destinats a la lectura de còmics com ara Perfect Viewer per Android (o CDisplayEx si ho vols llegir al PC)

Dels llibres de l'enquesta d'aquest mes en tinc algun en format digital, per si voleu que us els passi!


Gràcies Ametista, no tinc tablet i directament a l'ordinador no em fa massa gràcia llegir.
Sí, l'he començat, he llegit poquetes pàgines però pinta molt emotiu!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. set. 22, 2022 6:34 am

Bones!

Estic llegint el llibre, estic per la pàgina... diria que 120 més o menys. Faig comentaris d'aquest tros!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS MÉS O MENYS PÀGINA 120

Tot i tenir categoria de novel·la juvenil (sí, oi? disculpeu perquè últimament vaig molt despistada...) crec que el públic adult la pot gaudir. El llenguatge és senzill però no pel públic a qui va destinat genèricament, sinó perquè representa que ho explica un nen d'uns 10 o 11 anys. En aquest cas, crec que el to, les paraules utilitzades i la forma d'expressar-se estan molt ben justificades, em crec que sigui un nen d'aquesta edat que ho estigui explicant. No m'he informat, no sé si l'autora ho explica perquè ho ha viscut en aquesta edat, si ha agafat testimonis d'aquesta edat... Però a mi em quadra molt.
De moment m'està semblant un llibre molt tendre, despren molta tendresa. I tot el llenguatge directe i senzill, m'està transmetent la duresa del camp de refugiats, els sentiments que van tenint aquests nois, la tristesa barrejada amb l'esperança d'un futur molt millor...
Els dibuixos i els colors m'encanten, les expressions de les cares estan molt ben sincronitzades amb el que s'està dient o explicant en el moment, són molt expressives!
Si no fos perquè estic llegint altres llibres crec que l'hauria acabat, però també m'agrada anar-lo gaudint a píndoles!


Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 23, 2022 2:33 pm

hola noies, com va?

Anna Maria ha escrit:Tot i tenir categoria de novel·la juvenil (sí, oi? disculpeu perquè últimament vaig molt despistada...) crec que el públic adult la pot gaudir

sí que ho és, sí! i de fet, jo diria que la majoria de novel·les juvenils les poden gaudir els adults :content:

Anna Maria ha escrit:No m'he informat, no sé si l'autora ho explica perquè ho ha viscut en aquesta edat, si ha agafat testimonis d'aquesta edat... Però a mi em quadra molt.

és una història real, Anna Maria! pensava que a la sinopsis de la primera entrada quedava prou clar, però potser no... L'autora va escriure el llibre conjuntament amb el protagonista, l'Omar, per això surt el seu nom com a autor també :love:

alguna més llegint el llibre d'aquest mes? aneu tard?

jo el vaig llegir l'any passat i no l'estic rellegint ara però el comentaré la setmana que ve, a l'espera de si aneu passant per aquí!

ah, i recordeu que hem de triar llibre pel mes de novembre! <:-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. set. 25, 2022 6:22 am

ametista ha escrit:hola noies, com va?

Anna Maria ha escrit:Tot i tenir categoria de novel·la juvenil (sí, oi? disculpeu perquè últimament vaig molt despistada...) crec que el públic adult la pot gaudir

sí que ho és, sí! i de fet, jo diria que la majoria de novel·les juvenils les poden gaudir els adults :content:

Anna Maria ha escrit:No m'he informat, no sé si l'autora ho explica perquè ho ha viscut en aquesta edat, si ha agafat testimonis d'aquesta edat... Però a mi em quadra molt.

és una història real, Anna Maria! pensava que a la sinopsis de la primera entrada quedava prou clar, però potser no... L'autora va escriure el llibre conjuntament amb el protagonista, l'Omar, per això surt el seu nom com a autor també :love:

alguna més llegint el llibre d'aquest mes? aneu tard?

jo el vaig llegir l'any passat i no l'estic rellegint ara però el comentaré la setmana que ve, a l'espera de si aneu passant per aquí!

ah, i recordeu que hem de triar llibre pel mes de novembre! <:-)



Glups! Trobo que agradant-me llegir, no llegeixo gairebé últimament :-:) Tens raó, tota la raó, a la sinopsis queda clar, però mira, jo aquesta setmana vaig comprar calces per l'Isaac pensant-me que eren calçotets (en favor meu diré que eren del Harry Potter i les de davant eren blau marí i vermell fort :-D :-D ) o sigui que a partir d'aquí...
Ja l'he acabat, a veure si trobo un momentet per acabar de comentar-lo!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 28, 2022 6:02 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!

Una novel·la gràfica per tots els públics, sí, em reafirmo. Més clara no pot quedar la situació de les persones en els camps de refugiats: abandonats la majoria a la seva sort, alguns d'ells amb oportunitats de sortir-se'n. Dins d'allí, una representació de la societat, ja que dins de la falta de recursos, n'hi havia que estan millor que altres al tenir cabres o l'espai de parcel·la més gran. També desigualtats entre sexes pel que fa a l'educació, i actes rebels per a canviar aquest fet, com per exemple la Mayam que diu que lluitarà amb "uñas y dientes" perquè la seva filla pugui estudiar.
Pel que fa al Hassan, m'ha quedat la curiositat de quina malaltia tenia. En principi vaig pensar en atacs epilèptics, però la falta de la parla d'on deu venir?
El títol del llibre, meravellosament buscat, "cuando brillen las estrellas" és el que els lliga amb el passat, és el que els calma en les situacions presents, i també és el que ens ha de fer veure que tots sóm importants, que tots tenim dret a existir amb els mateixos drets. Hi ha un poema de la Joana Raspall que segueix aquesta línia de paraules senzilles amb un rerafons de gran significat:
PODRIES
Si haguessis nascut
en una altra terra,
podries ser blanc,
podries ser negre…
Un altre país
fóra casa teva,
i diries “sí”
en una altra llengua.
T’hauries criat
d’una altra manera.
Més bona, potser.
Potser més dolenta.
Tindries més sort
o potser més pega…
Tindries amics
i jocs d’altra mena;
duries vestits
de sac o de seda,
sabates de pell
o tosca espardenya,
o aniries nu
perdut per la selva.
Podries llegir
contes i poemes,
o no tenir llibres
ni saber de lletra.
Podries menjar
coses llamineres
o només crostons
secs de pa negre.
Podries… podries…

Per tot això pensa
que importa tenir
les mans ben obertes
i ajudar qui ve
fugint de la guerra
fugint del dolor
i de la pobresa.
Si tu fossis nat
a la seva terra
la tristesa d’ell
podria ser teva.



Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'22 - enquesta de lectures del s.XXI: novel·la gràfica infantil i juvenil

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 02, 2022 9:42 pm

bé, doncs ja s'ha acabat el mes i si m'ho permeteu faré un comentari una mica diferent aquest cop... com que ja m'havia llegit totes les propostes que hi havia a l'enquesta us faig una mica de comentari de cadascun (sense spoilers, si puc) per veure si així us faig agafar ganes de llegir-vos-les totes :content:


Imatge
Aquest em va sorprendre gratament perquè pel tipus d'il·lustració i temàtica semblava que podria ser més infantil... però no ho és tant, de fet fins i tot hi ha alguna escena que implica relacions sexuals/infidelitats... (res explícit) Intentant no fer spoilers diré que la història va sobretot de les decisions que prenem a la vida i les seves conseqüències... i em va agradar força >.-<: (4 estrelles)

Imatge
Amb les seves il·lustracions i el joc de colors, l'autora plasma perfectament la monotonia, la rutina, el tedi... dels entrenaments diaris, taaantes i taaantes hores dedicades a l'esport que t'agrada fins al punt que potser ja no t'agrada tant? La protagonista es va trobant en diferents situacions, algunes complicades, i ha de prendre decisions importants... en fi, anem veient com la nena del principi es va fent gran... (4 estrelles també)

Imatge
buuuuuf com parlar d'aquest llibre sense spoilers??? és bonic, és encantador... i hi ha un moment al final que :love: :love: :love: (i no em refereixo a res romàntic) li vaig posar 5 estrelles i me l'he llegit més d'un cop :love: però vaja, així resumint, podria dir que és una història bonica sobre acceptar els altres... ah, i és ideal per llegir-lo amb els fills/es!

Imatge
suposo que a hores d'ara a les que no coneixíeu aquest llibre ja us sona des de que van fer l'adaptació en sèrie a Netflix :love:
en realitat, l'autora havia escrit una novel·la on la protagonista era la germana del Charlie i ell i el Nick eren personatges secundaris de la trama... després va decidir explicar la història de com ells dos es coneixien en format gràfic i ha acabat tenint més èxit que la novel·la original. La història del Nick i el Charlie ocupa un total de 5 volums i en tots ells es parla de temes com la homosexualitat, bisexualitat, transsexualitat, bullying, trastorns alimentaris, salut mental... i també de l'amistat i la família i el seu paper en totes aquestes situacions. Són novel·les gràfiques amb un dibuix molt senzill però a la vegada molt clar i expressiu, molt tendre, bonic... i que han tingut molt d'èxit entre adolescents i no tan adolescents (jo em declaro big fan!)
A la vegada, als no tan lectors també els ha arribat el missatge a través de la sèrie, jo ho he viscut a casa amb els meus fills adolescents, un s'ha llegit tots els llibres i l'altre no (està passant una època de "jo només llegeixo manga") però quan vam mirar el primer capítol de la sèrie va aparèixer en plan "a veeure...?" i s'hi va enganxar com el que més!
ara esperant les següents temporades (la primera estava basada en els dos primers llibres i de moment han renovat per fer dues temporades més) i esperant també AMB GANES el 5è i últim volum!!! (no surt fins l'estiu del 2023)
us recomano 100% tant els llibres com la sèrie i també pels vostres fills/es, ara o més endavant segons l'edat que tinguin!
ah i és un 5 estrelles per mi, of course!
per cert, he vist Raqueleta que t'acabes de llegir "Radio Silence" de la mateixa autora, sense ser una saga o tenir continuïtat els seus llibres passen tots en el mateix univers... així que ja saps, si t'ha agradat, prova aquest!

Imatge
El que podria semblar un llibre sobre relacions adolescents sense més toca un tema important, el de les relacions tòxiques i com identificar-les i/o sortir-ne... Una altra lectura a tenir en compte com a mares per poder oferir als nostres fills/es quan sigui el moment! (4 estrelles també)

Imatge
Aquest potser és el més infantil de tots per temàtica, i tipus de dibuix però això no vol dir que els adults no en podem gaudir! És bonic i amb certs punts humorístics que li donen certa gràcia, us el podeu llegir amb els vostres petits i trobar-hi mil detalls! És un 5 estrelles per mi! :love:

Imatge
No està basat en una història d'una persona real però sí en fets reals ja que uneix les vivències de diferents persones que l'autora va recopilar i unir en una sola història, només puc dir que em va emocionar (pocs llibres m'han fet plorar i aquest ho va fer) i per mi és un altre 5 estrelles sense dubtar-ho!

Imatge
Una història molt dura... pensar que tot són situacions reals que han viscut aquests dos germans i moltes d'altres famílies que han estat i estan en camps de refugiats... un altre dels pocs llibres que m'han emocionat (de fer-me plorar) La part bona també és poder veure com els ha anat a la vida i com van aconseguir contactar amb la família >.-<:

:()():::: què? us he fet agafar ganes de llegir-ne algun o noooooo? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. oct. 03, 2022 6:26 am

Bones!
Noooo, que vaaaaa, quines coses dius? :-:)

:-D :-D :-D :-D :-D

Doncs sí, moltes ganes de seguir llegint novel·la gràfica! També és una manera de variar en la lectura, canviar la prosa més seguida d'una novel·la "no gràfica" (per no dir normal ja que no seria el terme correcte). Reflexionant, la novel·la gràfica és un entremig d'aquesta última i una sèrie o pel·lícula, no? Tens la imatge ja creada que no t'has d'imaginar, a la vegada que una lectura més lleugera. Però ep, lleuger no vol dir simple ni fàcil!
Més pendents, sí... jajajajajaj

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'22 - Cuando brillan las estrellas (Victoria Jamieson i Omar Mohamed)

EntradaAutor: Raqueleta » ds. oct. 22, 2022 3:16 pm

La veritat és que tots pinten molt bé però el format ara mateix és una pega perquè a l'ebook no i amb la tablet sé que no llegiré i a la biblioteca no hi vaig gaire ara mateix, però algun dia qui sap...
El de "Radio Silence" el vaig llegir perquè la meva filla el va devorar (dos cops seguits! Acabar i tornar a començar). "Heartstoppers" està pendent, ella sí ha llegit alguna cosa o ha vist algun capítol...

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::