CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, ha estat bé
3
75%
ni fu ni fa
1
25%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2023 6:56 pm

Anna Maria ha escrit:he vist això:
"Si El club de los viernes te emocionó, no puedes perderte Las sirenas del invierno."


aaaaaaaaixxxxxxxxxxxxxxxxx :menjadonuts: :menjadonuts: :r) :r) :r)

buenu nenes NI CAS!!!!! no deixem que ens condicioni això o ja no podrem amb el llibre abans de començar! :-D

(Araiaquí, has llegit "El club de los viernes"? és que aquí al Club de lectura el vam llegir fa uns anys i com et pots imaginar no ens en queda massa bon record... tot i que vam riure a costa del llibre també eh?)

Araiaquí ha escrit:Ja tinc el llibre! Té 26 capítols. Com ho fem?


Gràcies Araiaquí! i són més o menys igual de llargs? perquè llavors els podríem repartir:

gener - 8 capítols
febrer - 9 capítols
març - 9 capítols

Els mesos serien una guia orientativa per si algú se'l llegeix amb calma o a la vegada que altres llibres, però també es pot comentar cada part en el moment que es vulgui sempre i quan quedi ben clar quina part és i sempre amb el títol en vermell de "ATENCIÓ SPOILERS!" :ok:

Això en el supòsit que a algú li vagi bé anar-lo comentant per parts, eh? També hi ha l'opció de comentar tot el llibre sencer (en principi el mes de març però evidentment també és orientatiu, si ens l'acabem al gener i volem comentar quan ho tenim fresc doncs endavant!)

Com ho veieu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Araiaquí
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. gen. 04, 2023 2:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Araiaquí » ds. gen. 14, 2023 9:33 am

Bon dia, noies!

No he llegit "El club de los viernes". En tot cas, em sembla bé donar una altra oportunitat a aquesta autora. ;-)

Si ho fem com dius, Ametista, la divisió de pàgines seria la següent:

Gener: 1-90
Febrer: 91-200
Març: 201-284

Ho veieu bé?

Si no tens capítols al llibre, com t'ho faràs, Ametista? Ja tens el llibre, Anna Maria?

Araiaquí
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 15, 2023 12:28 pm

No, no, si no és la mateixa autora! No sé si ens arriscaríem a tant :-D

Araiaquí ha escrit: la divisió de pàgines seria la següent:

Gener: 1-90
Febrer: 91-200
Març: 201-284


A mi em sembla bé! Queda més o menys repartit, així que ja no li donaria més tombs :ok:
Ara ho poso a la primera entrada, gràcies Araiaquí!

EDITO: al final he fet un petit canvi, com que sembla que els capítols són d'unes 10-12 pàgines aprox. he mogut un capítol de febrer a març perquè així queda encara més equilibrat (maniàtica que és una :content: )

i sí que tinc capítols, eh? ho sento, no em vaig explicar bé, el que no tinc és un índex on veure tots els capítols i les pàgines que té cadascun!

doncs au, ja podem començar! jo ahir vaig llegir els dos primers capítols i de moment pinta bé, a veure! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. gen. 15, 2023 3:49 pm

Hola mosses!
Perfecte per la distribució, anem a vore que tal el llibre!!!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 22, 2023 8:34 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

Doncs és un llibre fàcil de llegir, amè... i on de moment en aquesta primera part ens han presentat la protagonista i la seves circumstàncies: noia de gran ciutat amb càrrec important que ha de viatjar per feina i coneix gent nova... així com a súper resum :content:

La veritat és que a no ser que tingui un final sorprenent ja es veu una mica per on aniran les coses, no? Em recorda les pel·lícules de tarda que miren els meus pares hehehe on urbanita estressat/da ha d'anar a zona rural/poble per algun motiu i la seva vida canvia totalment i s'hi queda a viure (i obviament troba l'amooooor)

Potser no tirarà cap aquí, veurem, però almenys de moment és agradable de llegir i la part on coneix a una de les "sirenes" potser és la més divertida (per la personalitat entranyable de la senyora)

ale, crec que me l'acabaré i comentaré aviat, que és curtet!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. gen. 23, 2023 11:59 am

Anna Maria ha escrit:Epppp! No ho tinc present de quan vaig llegir les sinopsis dels llibres, però ara que buscava l'ISBN del llibre per veure si el podia agafar de la biblioteca, he vist això:

"Si El club de los viernes te emocionó, no puedes perderte Las sirenas del invierno."

Espero que pugi el nivell, jajajajaj Jo el club de los viernes em va agradar, però sabent el que opineu vosaltres espero que així sigui neujor:-) neujor:-) neujor:-)

Abraçades,
Anna Maria


Jajajaja, doncs com a mínim riurem i quedarà a la memòria col·lectiva, com ha passat amb "El club de los viernes".

Benvinguda, Araiaqui!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 04, 2023 10:48 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA SEGONA PART

En aquesta segona part la protagonista ja s'ha integrat força a la vida del poble, coneix a totes les sirenes i va a nedar amb elles i es relaciona cada vegada més amb l'Ian i la seva filla Lily... és veritat que la relació amb l'Ian m'ha semblat una mica pim pam ja que la cosa anava de vidu tancat en sí mateix que no està receptiu a noves relacions i els apropaments eren lents i en sec va i una nit patapam ja estan liats, però vaja... a vegades la vida mateixa pot ser així :r)

i evidentment el més entranyable del llibre són les sirenes i la relació entre elles, la seva alegria de viure, com acullen a la Joey al grup com una més... menys la Lilia, clar, ja que és l'àvia de la Lily i obviament està afectada per la mort de la seva filla i no veu bé que l'Ian tingui una nova relació... veurem com evoluciona això!

segueixo opinant que és un llibre agradable de llegir i que passa bé, una mica estil "feel good", a veure com acaba!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 04, 2023 10:54 am

en realitat ja em vaig acabar el llibre i com dic als comentaris es llegeix bé i ràpid, però m'havia despistat a l'hora de comentar-lo... ara escric el comentari de l'última part també!

Raqueleta ha escrit:Jajajaja, doncs com a mínim riurem i quedarà a la memòria col·lectiva, com ha passat amb "El club de los viernes".

crec que "El club de los viernes" continuarà mantenint el seu estatus en solitari :r)
perquè aquest llibre ha estat bé però no crec que marqui un abans i un després en el nostre club de lectura, hehe
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 04, 2023 11:10 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

doncs ja me'l vaig acabar i bé, una lectura entretinguda i agradable, sense masses pretensions, de les que no et fan pensar massa però sí passar una bona estona <:-)

el que està bé d'aquesta història és que no es centra al 100% en la relació romàntica entre la protagonista i el noi de torn, sinó que fa més èmfasi en la relació amb la seva amiga i com s'ha deteriorat amb el distanciament, els retrets, els apropaments... i tot i que a vegades pensava "osti tu quin parell de paves" també entenia que a vegades es poden donar aquestes situacions i malentesos, sobretot quan el que pensa/sent l'altra persona és important perquè te l'estimes...

tota la part de la Lily a l'hospital l'he trobat una mica forçada... no dic que no sigui important un cop al cap però vaja, que es monta un drama en un no res que potser una mica club de los viernes sí, aquesta part eh? :content:

i el que he trobat a faltar és conèixer una mica més a les sirenes, aprofundir una mica més en les seves vides, la seva història... només coneixem una mica més a les dues "sogres" (la de la Sarah i la futura de la Joey, hehe) però la resta parlaven i hi havia moments en què no tenia clar quina era cadascuna, potser només la Meg que era l'escriptora perquè ho anaven repetint... en fi, que m'hagués agradat una mica més de profunditat amb aquests personatges, que a sobre li donen títol al llibre, no?

per la resta, com ja he dit, una lectura agradable i semblava que previsible però no, al final ella torna a Nova York i el que fa és millorar coses de la seva pròpia vida que tenia abandonades (amistats) en comptes d'abandonar-ho tot per amor per tant molt bé >.-<:

i llavors al final final final, ell apareix a la seva porta? doncs potser sí que hi haurà relació romàntica però queda a l'aire com s'ho faran amb un oceà al mig, ja trobaran la manera veeees

poso enquesta a la primera entrada! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Araiaquí
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. gen. 04, 2023 2:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Araiaquí » ds. feb. 04, 2023 10:48 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

Caram, Ametista, sí que has anat ràpida!

Estic d'acord amb els teus comentaris sobre la primera part: és un llibre agradable de llegir, però s'hi entreveu ràpidament una història d'amor entre la Sarah i l'Ian... Pot ser que m'equivoqui, però quan ens ensenyen d'entrada que no hi ha "feeling" entre els protagonistes... normalment després es gira la truita i apareix la màgia.

En tot cas, veurem si els protagonistes seran ells o les "sirenes"...

Penso que una part de la gràcia del llibre és que la Stanway House existeix de veritat. No sé si ho has comentat, Ametista (només he llegit els teus comentaris sobre la primera part).

A internet trobareu informació i fotos de la casa, tant de l'exterior com de l'interior. La família Tracy, que s'esmenta al llibre, també existeix i, efectivament, J.M. Barrie hi anava a passar l'estiu.

Aquesta barreja de realitat i ficció fa el llibre encara més interessant. Començo amb ganes la segona part!

Araiaquí
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 14, 2023 7:01 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART!

Doncs teniu raó totes dues, Ametista i Araiaquí, en dir que recorda a una peli de dissabte a la tarda, amb manteta i sofà inclosos, jejej
I sí, es veu l'argument i el final d'una forma clara. A mi en principi no em molesta actualment, estic en fase de llegir feel-good i romàntica i realment quasi que ho busco, jajaja (tinc començat el del silencio de la ciudad blanca i no se com posar-m'hi perquè he perdut la costum de la intriga...).
Quan l'argument està tan clar, llavors el que busco és que el recobriment estigui bé i m'agradi. En aquest cas, la protagonista m'agrada zero, no suporto aquests comentaris condescendents sobre la maternitat, sobre l'aspecte físic i tot el que va opinant, em cau més aviat borde, certament ;-)))
Menys mal que ja comencen a aparèixer personatges com l'Aggie i la seva biblioteca, i la Lilly i la seva adolescència de manual.
I tot això del Michael i la història de Peter Pan és certa??? Jo és que em faig un embolic amb tot i la història sempre és un garbuix per mi, no me n'entero deres. Buscaré info sobre la casa, si existeix de veritat!!!

A seguir llegint!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Araiaquí
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. gen. 04, 2023 2:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Araiaquí » dt. feb. 14, 2023 9:58 pm

Hola, Anna Maria,

Penso que la Joey i la Sarah són a les antípodes l'una de l'altra: la primera no té fills i la segona en té quatre.

La Joey és la mirada d'algú que observa des de fora i constata que el pes de la maternitat recau sobretot en la dona (el Henry està exactament igual després de tants anys). I veu les coses més fàcils del que són quan tens fills ("Aunque, en su opinión, a aquellos niños no les iría mal un poco más de firmeza" i "Incluso actualmente se ponía nerviosa cuando estaba con niños revoltosos que no paraban de hacer ruido").

En el meu cas, no m'identifico amb la Joey perquè ja soc a l'altra banda (he tingut fills i la perspectiva canvia). Però segurament quan no en tenia també veia les coses més fàcils del que són i tolerava menys el guirigall dels nens en general.

En fi, la vida...

Araiaquí
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. feb. 16, 2023 6:26 am

Araiaquí ha escrit:Hola, Anna Maria,

Penso que la Joey i la Sarah són a les antípodes l'una de l'altra: la primera no té fills i la segona en té quatre.

La Joey és la mirada d'algú que observa des de fora i constata que el pes de la maternitat recau sobretot en la dona (el Henry està exactament igual després de tants anys). I veu les coses més fàcils del que són quan tens fills ("Aunque, en su opinión, a aquellos niños no les iría mal un poco más de firmeza" i "Incluso actualmente se ponía nerviosa cuando estaba con niños revoltosos que no paraban de hacer ruido").

En el meu cas, no m'identifico amb la Joey perquè ja soc a l'altra banda (he tingut fills i la perspectiva canvia). Però segurament quan no en tenia també veia les coses més fàcils del que són i tolerava menys el guirigall dels nens en general.

En fi, la vida...

Araiaquí


Bones!
Suposo que sí, que quan no tenia l'Isaac veia les coses diferents. Diuen que molts cops el que no ens agrada dels altres és perquè és un defecte que també tenim nosaltres, ;-))) ;-))) Llavors encara m'agrada menys, si jo vaig ser així :-:) :-D
I és ben bé cert que la feina de les altres cases sempre la veiem més fàcil que la nostra, encara que sigui la mateixa, no creieu?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 21, 2023 6:21 am

Bones!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA SEGONA PART!

Doncs jo estic aguantant només pel grupet de senyores que es reuneixen, que són la canya. La resta... A veure, jo crec que escriure com totes les seves professions, te les seves dificultats i jo no seria capaç de fer-ho, però arriba un punt que com a lectora començo a veure llibres mal escrits. Últimament llegeixo molta novel·la costumbrista, feel-good, romàntica,... i aquest llibre m'està deixant freda. No és solament que la protagonista em segueix deixant indignada, perquè no comparteixo la seva manera de ser, sinó que el seu relat és fred, no és gens entranyable. En Roberto Brasero parla de forma més entusiasta del temps que no aquesta dona del que li està passant. I això que les descripcions dels llocs et fan posar en situació de seguida sense ser carregoses, però hi ha maneres d'expressar les coses que et fan grinyolar... Quan a la Lily li ve la regla.... "ya es una mujer..." tot i que ella mateixa diu que sent vergonya de dir-ho així... però a veure, no lliga amb el personatge independent que ens vol mostrar criticant a la Sarah perquè s'hagi deixat anar després de tenir els fills... que otro tanto! Sí, les amigeus estant per dir les veritats, però no la forma, és a dir, si ella la veia contenta amb el Harry perquè havia de fer-li sentir vergonya pel seu aspecte?

-----------

A continuar! I m'acabaré el llibre sabeu perquè? Aquest any vaig comprar una guardiola (d'aquelles de llauna que no es poden obrir si no és trencant-les) per fer una espècie de propòsit lector. Us l'explico per si el voleu fer!
Es tracta de posar a la guardiola uns diners per llibre llegit. 1 € per llibre llegit, 2€ si aquest llibre el tinc comprat (tant en digital com en físic) i 3€ si resulta que me l'acabo però no m'ha agradat gens.
Al final de l'any, els diners recollits seran exclusivament per comprar llibres!
I clar, la pela és la pela, ja veig els 3 eurets caient a la guardiola ;-))) ;-))) ;-)))

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. març 02, 2023 12:13 pm

Fa dies que vaig acabar el llibre però encara tenia pendent el comentari, però com que encara estem a l’hivern (i amb força fred, per cert) doncs per primer cop en molts mesos faig el comentari quan toca…

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

D’entrada, he de dir que m’ha agradat més del que esperava, primer per la referència a “El club de los viernes”, que buf..., només cal buscar el post i tot el que vam dir en el seu dia, i també perquè l’inici del llibre em va deixar més aviat freda. Em semblava tot ple de tòpics del que és una novel·la chick lit, que no em crida especialment l’atenció: noia jove guapa, amb èxit professional i amb una professió interessant, sense parella i sense èxit en les relacions sentimentals, després el “noia coneix noi”, l’atracció i el rebuig simultani, home marcat pel seu passat...
La història que més m’ha agradat -i que triga bastant a aparèixer- és la de les sirenes que donen títol al llibre. La relació d’amistat entre elles després de tants anys, com es coneixen, la confiança que es tenen, el fet d’estar lliure de perjudicis, del que diran i pensaran, el viure l’ara i l’aquí, el gaudir. M’agraden els estatuts del grup, especialment “Los miembros son libres de reírse tan alto como quieran, siempre que quieran, sin preocuparse por las regañinas de los adultos”.
I també m’han agradat les referències a J.M.Barrie i a “Peter Pan”, que no sé si l’heu llegit però a mi em va agradar molt, la història ja la coneixia, és clar, però em va agradar com estava escrit. I especialment m’agrada des de la pel·lícula “Descubriendo Nunca Jamás”.

Ficant-me ja en matèria... la protagonista al principi em carregava força. Val que l’autora vol mostrar la falta de família i de relacions profundes que té, però és bastant desagradable amb la seva amiga que viu a Anglaterra. “¿Le enviaba ella a Sarah tarjetas hablándole de persones a las que ni esta ni Henry conocían?”. I això perquè l’altra li parla dels seus fills! Val, queda clar que la protagonista té zero sentiment maternal, però com no li ha de parlar la seva amiga dels seus fills? Encara que l’amiga no fos una abnegada mare de família, que no treballa fora de casa i que només s’ocupa dels fills (un altre tòpic), se suposa que igualment els seus fills serien una part importantíssima de la seva vida i en parlaria amb una amiga!
I tota la història de la seva amistat, tantes baralles tontes, tant donar voltes a deixar morir l’amistat... no sé, potser sóc jo però aquesta part se’m feia pesada i la veia massa forçada i exagerada. A vegades crec que no cal donar tantes voltes a tot i fer el que el que sents, el que et diu el cor...
I després, quan per fi es veuen després de tants anys, tot el que remarca les diferències -sobretot físiques- entre elles. La Sarah la descriu com una dona d’edat indefinida i pinta hortera, amb davantal, amb monyo (estava fent feines per casa, potser la resta de les dones per casa van amb sabates de taló, maquillades i amb un pentinat de festa!!!), envellida... mentre que la Joey es veu jove, està en forma, és atractiva.
I la tonteria de que els europeus són més d’enganyar a les seves dones que els americans? Hi ha un estudi sobre el tema o què?

Com ja he dit, tot millora quan apareixen les sirenes. El relat de com es coneixen la Joey i l’Aggie és graciós, creu que s’ofega i la salva quan resulta que l’altra és una experta nedadora. Però es deixa fer, tota una senyora, jajaja.
La relació entre elles és d’envejar-la i com acullen a la Joey i el canvi que van fent en ella és bonic. Sens dubte, és el millor del llibre. Com deia abans, la joia de viure, la joventut que desprenen tot i la seva edat, l’amor que es tenen, el suport que han estat unes per les altres tota la vida (més de 50 anys!). I ajuden a la Lilia a començar a passar pàgina després de la mort de la seva filla, no a oblidar-la, però sí a poder seguir vivint. La cita de Barrie en el banc em va agradar molt: “Dios nos concedió la memoria para que pudiéramos tenir roses en diciembre.”
Per cert, heu arribat a llegir els agraïments: les sirenes són (o eren) un gup real de dones que va conèixer l’autora i es va inspirar en elles.

La relació amb l’Ian es veu a venir des de l’inici. És pràcticament l’únic personatge masculí i, casualment, no té parella. Però és un vidu desolat que no aconsegueix oblidar la seva dona. I és esquerp (evidentment, perquè se sent atret per ella en contra del que ell voldria). I té una filla adolescent, que en circumstàncies normals em sembla que seria més aviat un problema afegit més, però que accepta a la Joey millor que son pare i vol, sense dubtar ni un segon, que estiguin junts. A més a més, ell viu a Anglaterra i ella a Estats Units. I l’esquema típic: noia coneix noi, hi ha atracció, hi ha problemes i l’amor triomfa. Però bé, llegir aquesta part no em feia ràbia com la relació entre la Joey i la Sarah.

Per cert, us heu banyat mai en aigua freda? A mi de petita m’importava menys però ara no en sóc capaç, cada cop menys, així que no sé si les sirenes em podrien arribar a convèncer...
Però deu ser veritat això de la sensació d’eufòria, de felicitat extrema? Llegint-t’ho fa entrar ganes de provar-ho, però em sembla que em quedaré amb el dubte...

En fi, m’ha agradat i més del que pensava (pel que ja deia, d’entrada en veure que era chick lit em va fer mandra), però és cert que no marcarà un abans i un després a la meva vida, com diu l’Ametista, tot i que mentre el llegia, en els moments en els que no l’estava llegint, hi pensava, que no sempre em passa amb els llibres que llegeixo. Em trobava dins de l’ambient del poble anglès, del llac, de les sirenes...
També, com diu l’Ametista, he trobat a faltar més de les sirenes. De fet, opino que el llibre podria haver estat només sobre les sirenes, prescindint totalment de la Joey, la Sarah, l’Ian i la Lily, o només com a satèl·lits al voltant de les sirenes. És a dir, que fos la història central del llibre (ja que és el que sembla amb el títol que té, almenys amb la traducció, ja que l’original es diu “J.M. Barrie Ladies”, que també podria englobar a la Joey) i no una història accessòria a la història de la Joey.

Anna Maria, quin riure amb el teu repte lector i la guardiola!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: ametista » dc. març 08, 2023 9:50 am

Raqueleta ha escrit:Fa dies que vaig acabar el llibre però encara tenia pendent el comentari, però com que encara estem a l’hivern (i amb força fred, per cert) doncs per primer cop en molts mesos faig el comentari quan toca…

>.-<: :-D :-D

Anna Maria ha escrit:La protagonista m'agrada zero, no suporto aquests comentaris condescendents sobre la maternitat, sobre l'aspecte físic i tot el que va opinant, em cau més aviat borde, certament ;-)))

Araiaquí ha escrit:La Joey és la mirada d'algú que observa des de fora i constata que el pes de la maternitat recau sobretot en la dona (el Henry està exactament igual després de tants anys). I veu les coses més fàcils del que són quan tens fills

Raqueleta ha escrit:la protagonista al principi em carregava força. Val que l’autora vol mostrar la falta de família i de relacions profundes que té, però és bastant desagradable amb la seva amiga

teniu raó que la Joey era així, la típica sense-fills que va opinant i dient "jo això mai" simplement perquè NO EN TÉ NI IDEA del que és ni el que suposa... a mi tampoc em va caure massa bé al principi però vaig pensar que ja estava bé que a vegades la protagonista no fos perfecta... a banda que ho vaig veure també com un component més del "antes y después" de la protagonista arran del "viaje transformador de vidas" (cliché de llibre-pelis de dissabte tarda hehe)


Raqueleta ha escrit:La història que més m’ha agradat -i que triga bastant a aparèixer- és la de les sirenes que donen títol al llibre. La relació d’amistat entre elles després de tants anys, com es coneixen, la confiança que es tenen, el fet d’estar lliure de perjudicis, del que diran i pensaran, el viure l’ara i l’aquí, el gaudir.

Anna Maria ha escrit:Doncs jo estic aguantant només pel grupet de senyores que es reuneixen, que són la canya.

siiii, és el millor del llibre!

Raqueleta ha escrit:També, com diu l’Ametista, he trobat a faltar més de les sirenes. De fet, opino que el llibre podria haver estat només sobre les sirenes, prescindint totalment de la Joey, la Sarah, l’Ian i la Lily, o només com a satèl·lits al voltant de les sirenes. És a dir, que fos la història central del llibre (ja que és el que sembla amb el títol que té, almenys amb la traducció, ja que l’original es diu “J.M. Barrie Ladies”, que també podria englobar a la Joey) i no una història accessòria a la història de la Joey.

totalment d'acord! títol i sinopsis del llibre totalment enganyoses! :-(( volíem més sirenes! :love:

Anna Maria ha escrit:Aquest any vaig comprar una guardiola (d'aquelles de llauna que no es poden obrir si no és trencant-les) per fer una espècie de propòsit lector. Us l'explico per si el voleu fer!
Es tracta de posar a la guardiola uns diners per llibre llegit. 1 € per llibre llegit, 2€ si aquest llibre el tinc comprat (tant en digital com en físic) i 3€ si resulta que me l'acabo però no m'ha agradat gens.
Al final de l'any, els diners recollits seran exclusivament per comprar llibres!

que bona Anna Mariaaaaa :r) és un win win total! hahaha (ni que et toqui acabar algun llibre que no t'agradi, almenys aquest és relativament curt hehe)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 15, 2023 1:12 pm

ATENCIÓ ESPOILERS, LLEGIDA FINS AL FINAL!

Bones... Celebrem-ho, he acabat el llibre :b-))) :b-))) :b-)))
No, no, definitivament no.
Mira que em sap greu perquè tinc molt respecte a la feina d'escriure llibres, jo no en seria capaç, de cap manera. Però últimament estic llegint bastant novel·la feel-good, d'aquesta senzilla i per quedar-te amb el cor calentet, i hi ha uns mínims. Primera, ens hem de sentir identificats amb almenys algun dels personatges, per reconfortar-nos i sentir-nos reflectits. Aquí no se'n salva cap.
Segona, com dieu, posa molt èmfasi en coses que no n'haurien de tenir, i treu argument a el que n'hauria de tenir. Si el títol es diu "Las sirenas del invierno" hauria de parlar més d'elles, que de fet són els únics trossos que m'han agradat. En parla cap al final i apa, per justificar suposo.
La història d'amor és una patata, i els problemes de les dues amigues si que són reals però de la manera com ho narra em deixa més aviat freda.
Tercera, la idea era molt xula. Aprofitant un fet real com era la història de la casa, del conte de Peter Pan... i tampoc s'ha aprofitat massa.
Un poti-poti sense massa sentit, fàcil de llegir pel vocabulari i estructura però que se m'ha fet etern per l'argument o com l'ha ordenat o ni idea.

Conclusió? 3€ a la guardiola ;-)))

Abraçades,
Anna Maria

PD: Ara votaré
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Araiaquí
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. gen. 04, 2023 2:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Araiaquí » dv. març 31, 2023 10:50 pm

Hola!

Doncs escric la meva valoració final a punt a punt d'acabar el mes de març!

Coincideixo amb el que heu anat comentant. La idea del llibre era bona (una història d'amor i amistat amb el rerefons d'una casa històrica que té un vincle amb J.M.Barrie, comptant amb la gràcia d'un grup de dones grans, que són tota una inspiració tot i que no han tingut una vida gens fàcil). Però els bons ingredients no ho són tot; falta cuinar-los bé.

Jo també hauria posat el focus del llibre en les sirenes, no pas en la Joey i les seves relacions. Al capdavall, és el que esperàvem pel títol del llibre...

De fet, el títol original era Skinny-dipping in winter (Banyar-se nua a l'hivern), que no era tan enganyós. Suposo que el canvi de títol devia fer-se amb un criteri comercial. El títol final en anglès va ser The J.M. Barrie Ladies Swimming Society, que recorda una mica el famós The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society, que havia estat un èxit uns anys abans.

Calia trobar un títol amb "ganxo" per a un llibre que finalment no en tenia gaire... De fet, a les pàgines dels agraïments, l'autora mateixa parla de la gent que "me animó y me instó a no dejarlo a pesar de los malos ratos que pasé, cuando ya pensaba que lo que tenía que hacer era quemar las páginas escritas y olvidarme del dichoso libro".

A veure, a mi no m'ha desagradat, però també n'esperava una altra cosa. El capítol de l'accident de la Lily és molt previsible: tot i el nerviosisme inicial, ja ens podem ensumar que s'acabarà amb un ensurt i que servirà perquè la Lilia aparqui una mica la seva rancúnia cap a la Joey. Que això les acostarà.

També us he de dir que m'ha agradat l'actitud de la Joey quan torna a Nova York: podria haver-se fustigat amb com s'ha espatllat la relació amb l'Ian (en la línia de les "menjades de tarro" de la seva relació amb la Sarah), però en lloc d'això es posa les piles: s'agafa una setmana lliure, reactiva les amistats i redecora casa seva per fer-la més càlida: balancí, fotos, xemeneia... Em crida l'atenció la frase "Y una chimenea representaba el hogar" (com si abans no ho fos). En definitiva: ni dona voltes a les relacions que no han funcionat a Anglaterra ni torna de seguida a la feina que l'absorbia tant. Es dedica un temps per establir nous vincles i crear un ambient que la faci sentir-se bé.

També em va agradar la descripició de la immersió en l'aigua freda del llac. Em van venir ganes de provar-ho, la veritat!

Recordeu que l'editora diu a les pàgines inicials que "Me encantaría conocer tu opinión" (i indica el seu e-mail). Si us animeu, ja ho sabeu! (Anna Maria, no cal que li expliquis que has deixat caure 3 euros a la teva guardiola... ;-))

Fins aviat!

Araiaquí
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. abr. 01, 2023 10:04 am

Araiaquí ha escrit:Hola!

Recordeu que l'editora diu a les pàgines inicials que "Me encantaría conocer tu opinión" (i indica el seu e-mail). Si us animeu, ja ho sabeu! (Anna Maria, no cal que li expliquis que has deixat caure 3 euros a la teva guardiola... ;-))

Fins aviat!

Araiaquí



:-D :-D


T'animes a participar a la següent lectura???
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Araiaquí
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. gen. 04, 2023 2:58 pm

Re: CL hivern'23 - Las sirenas del invierno (Barbara J. Zitwer)

EntradaAutor: Araiaquí » ds. abr. 01, 2023 11:33 am

Ja he votat! Gràcies!

Araiaquí

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::