CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!
1
50%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 04, 2022 8:26 pm

Doncs engeguem un nou format al Club de Lectura del Socpetit!

Llegirem un llibre que encaixi amb cada estació... en aquest cas :***: :***: :***:

i l'anirem comentant quan puguem i ens vagi bé, durant els mesos de juliol, agost i setembre (sí, no és ben bé com l'estació però ja ens entenem :content: )

Hi haurà una temporització perquè sigui més fàcil comentar per parts (i coincidir totes comentant les mateixes parts) o també es podrà comentar tot sencer quan l'haguem acabat

i a les que ens llegiu i no esteu apuntades al Club de Lectura ja tardeu! Apunteu-vos i sereu benvingudes! >.-<:

:***: propostes: :***:

1 vot - Luz de verano, y después la noche, de Jón Kalman Stefánsson
Los veranos son breves en el pueblecito islandés que Jón Kalman Stefánsson retrata en este libro. Pero la tranquilidad de estar alejados del ruido de la ciudad, la calma de la naturaleza y las rutinas de sus cuatrocientos vecinos se ven afectadas por un giro del destino. De repente, el director de la principal empresa de la zona comienza a coleccionar libros raros y a dar conferencias, mientras que el almacén en el que trabaja su hijo parece estar habitado por los fantasmas de amantes asesinados hace más de un siglo. Por otro lado, Elísabet abre un restaurante ante la indignación de algunas mujeres, que consideran que ha sido favorecida por el alcalde. Matthías, un trotamundos que ha regresado a casa tras seis años de ausencia, lo observa todo con asombro. Una novela ganadora del Premio Nacional de Literatura de Islandia que recrea un universo singular a medio camino entre lo verídico y lo sobrenatural.

3 vots - El año sin verano, de Carlos del Amor
En verano las grandes urbes se vacían, pero unos pocos siguen permaneciendo en ellas, soportando el calor y el sopor del estío en la ciudad. Un periodista, que está en pleno agosto en Madrid, encuentra un manojo de llaves que cambiará su normalidad hasta ese momento Las llaves le abrirán, sin saberlo, la puerta a vidas ajenas a una historia de amor y también a una misteriosa muerte. Secretos escondidos detrás de las puertas de su propio vecindario.


2 vots - El último verano de Silvia Blanch, de Lorena Franco
La joven Silvia desapareció sin dejar rastro en el verano de 2017. Nadie sabe nada de ella y la última persona que la vio con vida está muerta. Hasta su pueblo se traslada Alex, una periodista dispuesta a desempolvar los misterios y secretos que envuelven el paradero de Silvia. Allí, pronto comenzará a notar que su presencia no es bien recibida y uno de los sospechosos despertará en ella intereses que no podrá controlar.

0 vots - El verano en que mi madre tuvo los ojos verdes, de Tatiana Tibuleac
Un bloqueo artístico lleva a Aleksy a recordar el último verano que pasó junto a su madre. Una relación difícil y la enfermedad que poco a poco consumía a su progenitora hicieron que esos tres meses que pasaron en un pequeño pueblo francés transformaran su vínculo, en el que las emociones reprimidas resurgieron después de mucho tiempo.

0 vots - Un verano con Homero, de Sylvain Tesson
Este libro es ensayo, novela y viaje al mismo tiempo. Una manera de volver a leer y conectar entre sí clásicos de la literatura universal como La Ilíada y La Odisea. Para conseguirlo, el autor se instaló un mes a orillas del mar Egeo, en Tinos, una de las islas Cícladas donde la luz, el sonido de las olas, la bruma y las ráfagas de viento le permitieron respirar del mismo modo en que lo hizo Homero siglos atrás. Así, revisita la Guerra de Troya y sigue los pasos de Ulises en su viaje de regreso a Ítaca descubriendo los vínculos esenciales que unen la actualidad con aquel mundo antiguo.

0 vots - La curva del olvido, de Pedro Zarraluki
En el mes de julio de 1968, Vicente Alós y Andrés Martel, dos amigos que superan de largo la cincuentena, llegan a Ibiza en barco desde Barcelona. Ambos están en un momento difícil de sus vidas: Vicente se ha separado de su mujer y Andrés acaba de quedarse viudo. Los acompañan sus hijas, Sara y Candela, que a pesar de haberse criado juntas son muy diferentes entre sí. Al llegar a la isla se instalan en un hostal solitario situado en una apartada cala, y así comienza un largo y en apariencia apacible verano. Pero una absurda tragedia, viejos rencores y desencuentros nunca resueltos viajan también con Vicente y Andrés. Mientras ellos reviven poco a poco ese pasado, las jóvenes deberán afrontar las inquietudes de un futuro que, bajo los ecos de un mundo convulso, se presenta ante ellas como un abismo insondable.

0 vots - Las bicicletas son para el verano, de Fernando Fernán-Gómez
En Las bicicletas son para el verano, Fernando Fernán-Gómez recrea la memoria de su adolescencia en el barrio de Chamberí de aquel Madrid republicano durante la guerra civil. Una mirada hacia atrás, sin ira, en donde asistimos al desarrollo de los diversos conflictos dramáticos que plantea la vida cotidiana de unos personajes sencillos, pertenecientes en su mayoría a dos familias de la pequeña burgesía madrileña, determinados por el telón de fondo de la Hisotira, del horror de aquella guerra

0 vots - Un verano en Lesmona, de Marga Berck
Con cartas de Thomas Mann, Marga Berck y Katia Mann Marga Beck es el pseudónimo de Magdalene Melchers, hija de un acaudalado comerciante de Bremen, y el libro contiene la correspondencia que mantuvo, desde los 17 años, entre 1893- y 1896, con su prima hermana y amiga Bertha. Estas cartas nos permiten entender la mentalidad y las preocupaciones de una época.

2 vots - La novela del verano, d'Emily Henry
Dos escritores, unas vacaciones y una apuesta. Todo puede suceder durante un verano.
January Andrews es escritora de novelas románticas y una soñadora empedernida.
August Everett escribe novelas serias y cree que el amor verdadero es sólo un cuento chino.
Pero January y Gus tienen mucho más en común de lo que creen: Los dos están arruinados. Los dos están bloqueados. Y los dos necesitan escribir un bestseller antes de que termine el verano.

0 vots - Playa de lluvia triste, d'Ana Draghia
Abril, 1998. Port Townsend, condado de Jefferson. Una joven sale de su casa y no regresa nunca. Veinte años después, en el pasillo de un Super mercado de la misma ciudad, Ophelia se pregunta dónde se encuentra su padre. Ha llegado desde Londres para buscar lo y reclamarle la novela que le roba y firma con su nombre, pero parece que el escritor más destacado del momento, Emanuel Fitzpatrick, ha desaparecido de la faz de la tierra. Solo quedan de él un rastro de postales que le hace llegar a su hija, aunque no está segura de que sean suyas. Una serie de secretos oscuros empiezan a destaparse cuando encuentra una caja de fotos de Primrose Rogers, la joven que desaparecido en la primavera de 1998, en el despacho de su padre.

i llegirem:

Imatge

TEMPORITZACIÓ
:-.:·:: EN CONSTRUCCIÓ

i les participants al Club de lectura d'aquest estiu serem:

Anna Maria
Raqueleta
ametista

Qui més s'apunta? :()():::: :()():::: :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 04, 2024 6:46 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 16, 2023 11:58 am

Que ja tocaria escollir llibre per l'estiu, no?

Us passo uns quants, n'hi ha molts més, afegiu-ne els que considereu.

La curva del olvido, de Pedro Zarraluki https://quelibroleo.com/la-curva-del-olvido-1

Luz de verano y después la noche, de Jón Kalman Stefánsson https://www.librosyliteratura.es/luz-de-verano-y-despues-la-noche.html

El año sin verano, Carlos del Amor https://quelibroleo.com/el-ano-sin-verano

El último verano de Silvia Blanch, de Lorena Franco https://quelibroleo.com/el-ultimo-verano-de-silvia-blanch

Las bicicletas son para el verano, de Fernando Fernán-Gómez https://quelibroleo.com/las-bicicletas-son-para-el-verano

Un verano en Lesmona, de Marga Berck https://quelibroleo.com/un-verano-en-lesmona

Buenos días, tristeza, de Françoise Sagan https://quelibroleo.com/buenos-dias-tristeza

EDITO per dir que ara he vist que l'Ametista ja havia posat algunes propostes i que algunes coincideixen amb les meves...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: ametista » dv. juny 16, 2023 8:58 pm

Que bé Raqueleta, més propostes! >.-<:

Raqueleta ha escrit:EDITO per dir que ara he vist que l'Ametista ja havia posat algunes propostes i que algunes coincideixen amb les meves...

cap problema, afegeixo les que no coincideixen al primer post i poso ja l'enquesta, val?

ah, menys l'últim, que ja el vam llegir aquí al club ! Bon dia, tristesa :love:

si algú vol afegir algun llibre més que ho digui! jo n'he afegit un parell més :content: i com que ja són 10 llibres... fem allò de votar-ne tres?

vinga, a veure que llegirem aquest estiu! :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Raqueleta » dg. juny 18, 2023 10:34 pm

ametista ha escrit:ah, menys l'últim, que ja el vam llegir aquí al club ! Bon dia, tristesa :love: ::


No n'estava segura! Em mig sonava però és que jo l'hw llegit mil cops ja i no ho redordava bé...

Ara votaré.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Anna Maria » ds. juny 24, 2023 11:18 pm

Ostresssss! Ara hi vaig, he acabat el de la primavera i l'anava a comentar, i m'ha vingut com un llamp que s'havia de votar pel següent, disculpeu el retard!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Anna Maria » ds. juny 24, 2023 11:21 pm

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: ametista » dg. juny 25, 2023 4:39 pm

noies! teníem un triple empat... i no sé si gaire gent més passarà a votar per aquí així que PERDÓ però he tirat pel dret :content:

resulta que les dues heu votat un llibre que jo casi vaig votar també (dubtava entre aquest i un altre) així que he canviat el meu vot i per tant ja tenim guanyador pim pam o-o:)

ara canvio la primera entrada i au, llibre d'estiu en marxa! :***: :***: :***:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Anna Maria » dl. juny 26, 2023 9:24 am

ametista ha escrit:noies! teníem un triple empat... i no sé si gaire gent més passarà a votar per aquí així que PERDÓ però he tirat pel dret :content:

resulta que les dues heu votat un llibre que jo casi vaig votar també (dubtava entre aquest i un altre) així que he canviat el meu vot i per tant ja tenim guanyador pim pam o-o:)

ara canvio la primera entrada i au, llibre d'estiu en marxa! :***: :***: :***:


Em sembla perfecte, Ametista, així podrem tirar endavant :p-) :p-)
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL estiu'23 - Club de Lectura estacional

EntradaAutor: Raqueleta » dj. juny 29, 2023 11:29 am

ametista ha escrit:noies! teníem un triple empat... i no sé si gaire gent més passarà a votar per aquí així que PERDÓ però he tirat pel dret :content:

resulta que les dues heu votat un llibre que jo casi vaig votar també (dubtava entre aquest i un altre) així que he canviat el meu vot i per tant ja tenim guanyador pim pam o-o:)

ara canvio la primera entrada i au, llibre d'estiu en marxa! :***: :***: :***:

Perfecte!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 31, 2023 11:27 am

Bones! He començat a llegir el llibre! Si no ho he entès malament, l'autor surt a RTVE... a les notícies? Perdoneu, he sentit sonar campanes però no sé on, jejeje

ATENCIÓ SPOILERS! Llegit fins a la pàgina 87!

Perdoneu, altre cop, no hi ha índex al llibre i no em veig amb la capacitat de fer les separacions...
De moment, és interessant. El periodista, que ha trobat les claus que suposo li van caure a la portera de l'edifici, aprofita per visitar els altres pisos i les altres vides del seu edifici. Va enllaçant personatge amb personatge, i això per mi el fa un llibre diferent.
La pregunta clau és... Ho sabrà lligar tot bé al final?
Seguim llegint per veure-ho!

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 04, 2023 6:35 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL!

Doncs certament és un llibre que he trobat molt entretingut. No és el primer cop que llegeixo una novel·la on es van succeïnt les històries dels personatges, però la forma d'enllaçar-ho l'he trobat diferent. També m'ha agradat anar sabent més que el que el protagonista sabia, i el moment en què ell anava lligant caps. Sí, clar, hi ha algun tòpic, però a mi no m'ha molestat. També entenc que com més llegim, menys possibilitats hi ha que ens sorprengui un argument.
Crec que és un llibre sense pretensions, però que està molt ben estructurat.

A pel següent?

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: ametista » dc. set. 13, 2023 10:26 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL!

Ja em vaig acabar el llibre i molt bé, com dius Anna Maria és entretingut i m'ha semblat amè i fàcil de llegir.

M'ha semblat curiós que tant el llibre de primavera com el d'estiu estiguin situats tots dos en edificis de Madrid i entrellaçant (de manera diferent això sí) les històries dels veïns que hi viuen, ja és casualitat no?

En el cas d'aquest llibre l'autor va jugant amb la confusió entre ficció i realitat, de manera que a vegades pensaves que llegies la història que havia passat però després resultava ser la versió que el protagonista havia escrit de la mateixa, una espècie de gir argumental diferent : lasito :

Ara, el fet de decidir anar a xafardejar a les cases dels altres encara no l'acabo d'entendre :-D vosaltres ho faríeu? a mi crec que no se m'acudiria mai, potser és la vena periodística del protagonista, que el feia anar a investigar per l'edifici :r)

Au, un llibre més, ara a pel de tardor, que serà el nº80 del Club! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. set. 14, 2023 3:01 pm

Hola, jo trobo que si a mi se m'acudís, a part de que a vegades no em surt ni obrir la porta de casa meva amb les meves claus, que a mi m'enganxarien jajajajaj
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: ametista » ds. set. 23, 2023 4:19 pm

Anna Maria ha escrit:Hola, jo trobo que si a mi se m'acudís, a part de que a vegades no em surt ni obrir la porta de casa meva amb les meves claus, que a mi m'enganxarien jajajajaj

:-D :-D :-D :-D :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 04, 2024 6:48 pm

m'havia despistat i no havia posat l'enquesta!

si voleu ja podeu votar què us va semblar el llibre! (si us en recordeu :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL estiu'23 - El año sin verano (Carlos del Amor)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 05, 2024 4:30 pm

ametista ha escrit:m'havia despistat i no havia posat l'enquesta!

si voleu ja podeu votar què us va semblar el llibre! (si us en recordeu :content: )


En aquestes ocasions, miro Goodreads que és la meva memòria lectora, jajajajaj
Enquesta votada!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::