Fer pa a casa - ingredients i procediment

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: fox » dj. jul. 04, 2013 8:15 am

Hola,

Aqui una intentant fer pa... Vaig seguir la recepta de pa basic, vaig fer tres barretes i el meu fill un cocodril ;-))) . Abans de posar-lo al forn vaig pulveritzar amb aigua la massa. El resultat ha sigut una crosta no cruixent sino dura, molt dura... potser al fer tres barres tenia que haver reduit tambè el temps de cocció? Es millor fer nomès una bona barra? Algun consell per millorar?

Gracies!
Fitxers adjunts
GetAttachment.jpg
GetAttachment.jpg (8.28 KiB) Visualitzat 12836 cops
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 06, 2013 11:43 pm

petitanuria ha escrit:jo aquest estiu volia provar de fer-me una altra massa mare. La que tinc és feta només amb farina integral i aigua. Funciona bé, sobretot a mesura que la vaig fent servir més...però volia provar de fer-ne una amb iogurt, i poma o panses per donar-li més empenta...tenir més informació sempre va bé!


genial! així ens podràs anar explicant com et va ;-))) jo posaré d'exemple una massa mare "estàndard" (de farina i aigua) tu podràs posar aquesta? vaaaaa, sí? podries anar fent fotos quan la facis, una mica com un pas a pas del procés, en plan Dia 1, Dia 2....t'animes? :()()::::

mordor ha escrit:Hola! He fet pa un parell de vegades amb la recepta de la thermomix per la massa i cuit al forn dins una olla de pyrex, però no m'acaba de convèncer el resultat. La crosta queda molt bé, torradeta i cruixent però la molla és molt densa i s'esmicola molt fàcilment. Algun consell per millorar? Pot ser falta de llevat? De temps de fermentació? Gràcies


mordor jo també penso que li deu faltar temps de fermentació! i potser una miqueta d'aigua...quina recepta fas servir? i quins temps de fermentació? a veure si amb el sistema de la petitanuria et va millor, ja ens explicaràs! :ok:

nacristai ha escrit:Jo tambe faig pa sovint! Aquest que es fa en pyrex m'ha tret de mes d'un apuro... Nosaltres el fem també d'anís, sucre i oli a la 1a fermentada, queda boníssim i per berenar ens en llepem els dits!

ooooh vols dir coca de forner??? m'encantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! no en faig gairebé mai perquè m'entusiasma i me la menjaria tota jo :-D

fox ha escrit:Vaig seguir la recepta de pa basic, vaig fer tres barretes i el meu fill un cocodril ;-))) . Abans de posar-lo al forn vaig pulveritzar amb aigua la massa. El resultat ha sigut una crosta no cruixent sino dura, molt dura... potser al fer tres barres tenia que haver reduit tambè el temps de cocció? Es millor fer nomès una bona barra? Algun consell per millorar?


sí, crec que deuen haver estat massa estona al forn...com menys volum menys estona s'han de coure, perquè es tracta que l'escalfor arribi fins al centre del pa. Prova-ho amb menys temps i si vols el primer cop ves provant a partir dels 30-35 minuts d'agafar-ne una i mirar com està per sota, quan picant a sota soni a "hueco" és que ja estan cuites i ja sabràs el temps que necessites amb el teu forn per coure-les (perquè clar, cada forn és un món..)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
petitanuria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 70
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: petitanuria » dt. jul. 09, 2013 10:46 am

Ametista! :content:
Va...m' animo! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Intentaré fer un pas a pas amb una bona crònica i foticos... :-.:·:: A veure q surt...el 22 començo vacances i em poso mans a la massa...jijiji....fet! :***: :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
petitanuria l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 09, 2013 2:13 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem, perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30


Imatge
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: fox » dt. jul. 09, 2013 11:12 am

Gracies Amestista, ets una crack :ok:

Crec que la marca de la farina que vaig fer servir tambe va influir a que quedes dur i sec perque fa dos dies vaig probar a fer els panets blancs i sort que algu deia que la massa era enganxifosa perque vaig tindre que afegir més llet perque em quedes en aquesta textura, i em van sortir bè :b-))) :b-))) Menys mal perque sino dos fracasos seguits...

Gracies de nou pel temps i ganes que li poses als posts de cuina!
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 12, 2013 5:38 pm

fox! m'encanta poder compartir amb vosaltres receptes i truquis!
la veritat és que ara hi ha molta informació per tot arreu sobre el pa casolà però quan jo vaig començar hi havia ben poca cosa i m'hauria agradat trobar un lloc on compartir, preguntar i aprendre! i és que moltes coses les vaig aprendre o descobrir a base d'errors i desastres :r) que així és com més s'aprén, eh? però si us en puc estalviar algun a vosaltres també estarà bé :ok:
i com que a mi encara em falta molt per aprendre penso que fer-ho aquí amb la vostra companyia sempre és millor, no? :love:

petitanuria ha escrit:Ametista! :content:
Va...m' animo! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Intentaré fer un pas a pas amb una bona crònica i foticos... :-.:·:: A veure q surt...el 22 començo vacances i em poso mans a la massa...jijiji....fet! :***: :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)


>.-<: >.-<: >.-<: venga, doncs a veure si a partir del 22 ho anem posant tot en marxa!
jo ja tinc cosetes mig preparades, a veure si ho vaig acabant per penjar-ho! :ok:
(tinc els posts a esborranys i vaig fent a estonetes que si no impossible ;-))) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
petitanuria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 70
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: petitanuria » dt. jul. 16, 2013 12:17 pm

Hola!

ja m'he posat a fer la massa mare nova! amb poma i panses! espero que em surti amb força potencia i aroma...ja us explicaré... :-.:·:: de moment ho estic documentant tot per fer un pas a pas ... :ok:

quins nervis...a veure què em surt...a priori amb aquestes temperatures hauria d'anar la cosa amb ritme... >.-<:
PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem, perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30


Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 16, 2013 12:21 pm

>.-<: >.-<: >.-<:
quan ho tinguis tot m'avises que ja estic ultimant el post de massa mare :-.:·:: i ho posem tot junt :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: Cabana » dc. jul. 17, 2013 9:25 pm

M'interessa molt el tema de la massa mare i no en tinc ni idea, ens anirà molt bé! Que bé, merci per l'esforç!! :ok: :cnena:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 19, 2013 6:54 pm

Cabana :ok: :ok:

noies he afegit un vídeo a l'apartat de procediment-amassat, és del Xavier Barriga fent un pa alternant períodes curts d'amassat amb reposos, és una tècnica que suposa molt poca feina i dóna grans resultats! >.-<:

(és que estic fent el post segona part d'aquest -que és per avançar un pas més en la tècnica panarra ;-))) - i tenia pendent posar els amassats amb repòs però acabo de decidir que queda millor aquí, així queda tot junt)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Fer pa a casa - ingredients i procediment

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 19, 2013 11:43 pm

ueeee noies avui he tingut un vespre productiu i he pogut acabar i penjar els posts que tenia pendents :pandi:
(em fa una mica de vergonya dir que alguns estaven a la meva safata d'esborranys des de fa dos anys :-D )

petitanuria ja he obert el post de massa mare, així que la setmana que ve a l'ataqueeeerrrrrr!!!! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::