panets blancs

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: PICASSA » dc. gen. 18, 2012 2:24 pm

Ostres, us segueixo i a veure si m'animo a intentar-ho!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 18, 2012 9:36 pm

picassa anima't ja veuràs com et surten bé!

Eva_ ha escrit:Havia tingut una panificadora, però no m'agradava el regust que deixava aquell pa, no sé si és perquè és de fermentació curta...
ara m'he animat a provar receptes, gràcies Ametista!!

:ok: :ok: :ok: >.-<: que bé, m'agrada molt que cada vegada més us animeu amb el pa, no és tan difícil com sembla i el resultat val molt la pena!
jo també tinc una panificadora però només faig servir el programa d'amassar, per iniciar-se en el món del pa està bé però quan vas aprenent i practicant no n'hi ha prou perquè els programes tenen fermentacions massa curtes, les receptes abusen del llevat...tot per tenir pans més ràpids però que perden molt en sabor :ufs:

Ítaca ha escrit:Ametista, un dubte!
M'he estat mirant les altres receptes teves de pa, i penso q faré la recepta bàsica (la de farina, aigua, sal i llevat)... els temps de fermentació d'aquesta són similars a la dels panets blancs??? 1 hora i mitja i després 1 altra hora? o són més llargs?

Aquesta no porta oli???

sí, els temps de fermentació són similars! no ho posa...? ups, ara m'ho miro i ho edito :ok:
i aquesta recepta no porta ni oli ni sucre, els panets blancs sí perquè són lleugerament enriquits (junt amb la llet) però la recepta bàsica és això, bàsica, pa tal qual, sense més ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dj. gen. 19, 2012 8:24 am

Tinc la massa fermentant... a veure com va!
Però els he fet amb farina integral que és la que tenia.. em pensava que era d'espelta però quan he obert la bossa he vist que era integral. Espero que surtin igual que bé.... quina nervis!!! jeje >.-<: >.-<:
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 19, 2012 11:07 am

Glorieta, jo els vaig fer amb farina integral (barrejada amb blanca) i també queden bé. Evidentment la textura no queda igual perquè el pa integral sempre queda com més "espès".

Ahir un amic meu que s'està arreglant la casa em va dir dit que es vol construir un forn de llenya al seu jardí. I que ens oferirà un cop al més o així encendre el forn i fornejar pans :p-) :p-) Quin repte!!! Això del forn de llenya deu ser un altre món però segur que el pa queda boníssim!!!

Picassa, anima't!!! Aquests panets blancs, per exemple, són una bona recepta per començar perquè és bastant senzilla i amassant de qualsevol manera i donant forma als panets de qualsevol manera (com jo ho faig xxcool ) et queden bé :ok: :ok:

A mi la panificadora tampoc m'agrada gaire. En tinc una, i a part d'estar mig trencada, no la faig servir gairebé mai... Només algun dia que tinc molt mono de pa i no tinc temps de fer-lo, però m'agrada moooolt més el pa fet al forn.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dj. gen. 19, 2012 11:15 am

Ja els tinc al forn... avui ja sé que berenaré!!
La massa no m'ha pujat massa, per no dir gens, però bé, segur que son bons, però més densos!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 19, 2012 12:52 pm

glorieta ha escrit:Ja els tinc al forn... avui ja sé que berenaré!!
La massa no m'ha pujat massa, per no dir gens, però bé, segur que son bons, però més densos!


No t'ha pujat? ni en la primera ni en la segona fermentació?
quin tipus de llevat has fet servir? on els has deixat reposar? feia molt fred o massa calor?
És estrany que no pugin, a mi em pugen moooolt (en la primera fermentació és espectacular com la bola de massa dobla el seu volum o més)

Segurament són comestibles però si no t'han pujat et quedaran espessets, eh? xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dj. gen. 19, 2012 1:28 pm

Jo penso q potser tampoc em van acabar de sortir bé pq potser no em va pujar gaire la massa...
El proper cop la deixaré al costat del radiador... xxo.0.o
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Eva_ » dj. gen. 19, 2012 2:25 pm

A mi també em puja molt a la primera fermentació i a la segona també força.
Jo els deixo a dins el forn. Abans de la primera l'engego una miqueta perquè no estigui fred del tot, sense que s'escalfi gaire. no sé si faig bé, però em pugen molt bé i així no hi ha corrents d'aire ni canvis de temperatura.
Ja ens explicaràs Glorieta! :ok:
Jo ahir en vaig fer amb la meitat de llet i la meitat d'aigua. Van quedar força bé, el meu home està ben content i això que ell és força crític a la cuina.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dj. gen. 19, 2012 9:57 pm

Doncs han quedat densos densos, però estan bonissim.

El llevat que he fet servir el vaig compara al forn, és del fresc, oi? i he posat les quantitats tal i com va apuntar la ametista, que encara no m'atreveixo a fer variacions, no ho tinc suficient per la mà. De fet amb 450gr de farina més tots els altres ingredinets me n'han sortit 8 de panets. M'hen he menjat un per berenar i he sopat, però m'ha costat pq encara estaba tipa. El llevat el tenia congelat però l'he deixat descongerlar (sense micro :love: ) i llavors he fet tot el procés. De fet ho he deixat fermentar a la cuina, al matí no hi ha la cale engegada però no hi feia fred, deuria estar a uns 18-20 graus. Un alte dia ho deixaré a dins del form com ha dit la Eva. No he amassat massa, és imprescindible? I com es fa exactament lo d'amarssar? Jo m'he dedicat a remenar la massa com si fos plastilina (és la mart més gustosa de tot el proces!!)

Ostres, quantes preguntes en un moment.... de totes maneres torno a dir que estan bonissims! De fet no els he congelat i avui ja n'he donat un a la meva sogre i demà al matí en donaré 3 a ma mare (per ella, ma germana i mon pare) que sempre fardo que faig pa i encara no els hi havia deixat tastar. Jeje, ja us explicaré que els hi ha semblat!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Nime » dj. gen. 26, 2012 2:22 pm

Jo he fet pa un parell de vegades ja, a veure si m'animo i provo aquesta recepta :ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 28, 2012 5:07 pm

Ponioleta que xulo això del forn de llenya! es veu que els pans queden espectaculars!!
i és veritat que aquests panets queden bé formant de qualsevol manera neujor:-) neujor:-) en l'última tanda em va ajudar el meu fill gran (que total, són per ell) i va fer pilotetes estil plastilina...i van quedar la mar de bé, tu! neu:-D

glorieta així no et van pujar gaire els panets integrals? quanta estona vas tenir la massa fermentant? perquè a 20 graus podria trigar una hora i mitja però si la temperatura tirava més a 18º, doncs...potser dues hores i mitja o més...has d'esperar fins que dobli el volum, com si triga tres o quatre hores, cap problema perquè com més trigui més bons estaran :ok:

i l'amassat sí que és important perquè el que aconsegueixes és que s'ordenin les cadenes de gluten que acabaran formant una xarxa on quedarà retingut el gas de la fermentació (i per això la massa guanya volum) a mà el normal seria amassar durant uns 10 minuts aproximadament, fins que s'aconsegueix una bola amb la superfície ben llisa, poso uns vídeos d'exemple:





ja veig que al post de fer pa a casa no ho vaig especificar, ara edito l'entrada :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 14, 2012 3:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » ds. gen. 28, 2012 11:11 pm

Ei, q al final no us vaig explicar com em van quedar els darrers! Nyaaaaaaaaaaaaaaam!!!
Boníssims!!!! Vaig fer el de pa bàsic, i ostres, q cruixents van quedar i sense cap tipus de gust estrany!!! :p-) :p-) :p-)

Però no ho vaig amassar manualment... vaig tirar de thermo i després vaig acabar-ho a mà (una mica enganxifosa aquesta...), i després vaig posar la massa dins el forn calentó (a 50º i apagat!) i en mitja hora havia pujat un munt!!!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
nurdeu
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3388
Membre des de: dj. març 20, 2008 2:42 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: nurdeu » dg. gen. 29, 2012 6:01 pm

Noies, ja he fet els panets del Mickey!!! Els primers m'han quedat amb les orelles un pèl petites, els últims han quedat més bé. Tinc el Nil ben content!!!
Fitxers adjunts
Panets a punt.jpg
Panets fets.jpg
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dl. gen. 30, 2012 9:15 am

Ostres, doncs el meu problema va ser una barreja de les dues coses. Quan els torni a fer ho tindré en compte. Ben arremangada i a amassar una estona i els posaré al forn a fermentar amb molt poca temperatura i apagat. A veure si queden menys espessos que bons ho estaven un "rato"!!
Gracies Ametista, ets una crack del pa!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dl. març 05, 2012 10:09 am

Ahir vaig tornar a fer els parets i mmmmm boníssims. I ahir si que va pujar la massa, la vaig posar a fermentar al forn ( no recordo qui ho va dir) i perfecte! Ah, i també vaig amassar uns 10min com els vídeos de l'ametista. Gràcies pels consells!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Lau » dj. oct. 04, 2012 2:23 pm

Hola noies, m'he animat a fer aquests panets! El meu fill se'n menja un cada dia a l'escola i no trobo cap forn que els faci a la mida que vull, així que.... m'he decidit!

acabo d'amassar la massa per fer aquests panets!! Creueu els dits eh? perquè soc negada amb la cuina.

És normal que el llevat fresc faci olor forta? quant temps es guarda a la nevera?

Tinc un dubte... si la primera fermentació està més estona de la que aconselleu a la recepta passa alguna cosa? és a dir, si en comptes d'hora i mitja hi està tres què passa?

Lau.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dj. oct. 04, 2012 4:03 pm

Lau ha escrit:Hola noies, m'he animat a fer aquests panets! El meu fill se'n menja un cada dia a l'escola i no trobo cap forn que els faci a la mida que vull, així que.... m'he decidit!

acabo d'amassar la massa per fer aquests panets!! Creueu els dits eh? perquè soc negada amb la cuina.

És normal que el llevat fresc faci olor forta? quant temps es guarda a la nevera?

Tinc un dubte... si la primera fermentació està més estona de la que aconselleu a la recepta passa alguna cosa? és a dir, si en comptes d'hora i mitja hi està tres què passa?

Lau.


Hola
el llevat fa una olor forta, és normal. Als paquets posa la data de caducitat :ok:

Sobre la fermentació, l'Ametista t'ho explicarà millor, però si el pa es "sobrefermenta" no queda bé.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Lau » dj. oct. 04, 2012 7:01 pm

Hola,
són al forn... tic tac tic tac...

us explico, avui quan m'he animat, resulta que no he recordat que el nen va a la piscina al sortir de cole, per tan, els he fet pensant en fer les formes i la segona fermentació al sortir de l'escola, però clar... al haver d'anar a natació hi han estat més del que toca... ho he recordat just depsrés d'haver fet la barreja... així qeu he tirat pel dret i he continuat... així que la primera fermentació ha set de 3 hores i la segona d'una hora. Els dos cops ha pujat, però el primer més.

A veure què surt ....

El llevat l'he comprat a l'esclat aquest matí i no he mirat data... ara veig que a data de caducitat posa 02/11 ... no pot pas ser que el tinguin caducat de fa un any i mig no?? no ho entenc... ara estic preocupada per si està caducat i sortiran dolents... no havia vist mai llevat fresc per tan no sé com ha de ser... tenia un color beige i estava ben compactat... al tallar amb un ganivet, s'ha tallat bé però s'ha esmicolat una micona per on passava el ganivet... com ho veieu? aisssss
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: panets blancs

EntradaAutor: Lau » dj. oct. 04, 2012 10:32 pm

Ep noies! han quedat bé i molt bons. El meu fill l'ha volgut tastar només de sortir del forn i ben calentet anava dient... mmmmmm qeu bo!!

Abans de posar-los al forn eren allargats però al coure's han quedat rodons, per què pot ser?

us posaria foto però no sé fer-ho...
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: panets blancs

EntradaAutor: glorieta » dv. oct. 05, 2012 10:04 am

Estan fent la primera fermentació!!! En un parell d'hores torno a informar.

Una pregunta, la massa no m'ha quedat suelta, vull dir que se m'enganxava molt a les mans, i se m'ha fet raro. La manera de corregir-ho i que no s'enganxi es afegint una mica més de farina? Es que no m'he atrevit a fer res per si de cas, però així ja ho sabré per un altre dia.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::