pa alemany

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

pa alemany

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 26, 2013 11:26 pm

A Alemanya hi ha molta tradició panarra i sobretot de pans foscos, més aviat densos i a vegades també amb llavors, espècies...normalment són pans fets amb massa mare natural i gairebé sempre amb part o molta proporció de farina de sègol, típica de la zona.

us agraden els pans alemanys? n'heu fet? va, compartim receptes, trucs i idees!
a més, tenim la sort de tenir entre nosaltres a la muc, que ens podrà explicar moltes cosetes sobre aquests pans :love:
(muc guapi, sóc conscient que no et faig cap favor treient aquest tema ara que no menges segons quines farines...però és que en saps molt i això s'ha d'aprofitar! .....em perdones? : lasito : )

va, i com a exemple us en poso un, que entre que es fa amb molta proporció de massa mare natural i de farina integral de sègol i la foto... potser us semblarà que deu ser "durillo" (de gust i textura) però la veritat és que queda força esponjós i està boníssim! (els meus nens el devoraven, amb això ja està tot dit :r) )

mischbrot.jpg


MISCHBROT

massa mare àcida:
370 gr de farina integral de sègol
300 gr d'aigua
40 gr de massa mare natural integral de sègol

- unir ingredients i deixar fermentar entre 18 i 24 hores

650 gr de massa mare àcida
270 gr de farina integral de sègol
270 gr de farina de força
360-400 gr d'aigua
18 gr sal
opcional: 9 gr de llevat fresc

- unir ingredients amb el mínim d’aigua necessaria i amassar mínimament

- deixar fermentar tapat aproximadament 1’5 hores (si s’ha fet servir llevat 30 minuts)

- dividir la massa en dos, donar forma i deixar fermentar fins que dobli (entre 2 i 4 hores, si s’ha fet servir llevat 1 hora)

- coure al forn a 230ºC durant 10-15 minuts i 200ºC 35-40 minuts

- deixar refredar damunt d’una reixeta, embolicar amb paper vegetal i guardar mínim un dia abans d’obrir-lo
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: pa alemany

EntradaAutor: muc » ds. jul. 27, 2013 7:10 am

Ostres!! quina il·lusió! :love: Un fil de pa alemany!! >.-<:

El tema del pa, a Alemanya, és tot un món! Entre setmana, normalment foscos, ja sigui un pa fet en motlle, o un pa rodó. A mi al principi em feia molta gràcia veure que, a la fleca, no t'has de quedar un pa sencer, sinó que pots comprar mig pa de motlle, un quart de pa rodó o fins i tot mitja baguet! El cap de setmana, els alemanys es llancen a l'immens món dels panets, de tot tipus, mides i colors. Les masses dels panets també admeten moltes variacions (patata, ceba, enriquides amb llet, etc.) i pel que fa la forma no n'hi ha dos d'iguals. No podem oblidar les bretzels i els laugengebäck, panets amb un bany de bicarbonat de sodi (en alguns casos hidròxid de sodi) abans d'enfornar.

De moment, us deixo una recepta molt senzilla d'un pa alemany de llavors d'estar per casa i us busco una recepta de brètzel o panets, que són molt fàcils de fer i queden genials (per acompanyar, per exemple, una bona cervesa alemanya :love: ).

Veureu que la recepta que us poso porta més blat que espelta o sègol, però les proporcions són totalment variables. Es tracta de tenir els 500 grams de gra, sigui quina sigui la composició (es pot fer per exemple sense blat, només amb espelta i sègol).

http://cuinadefireta.wordpress.com/2012 ... b-llavors/

Ametista, de nou, quina il·lusió que hagis obert aquest fil! :b-))) :b-))) :b-)))
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa alemany

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 27, 2013 9:59 am

>.-<: >.-<: que bé muc que t'hagi agradat la idea!

ostres, no sabia això dels pans d'entre setmana i de cap de setmana! que bo!

estarem esperant aquesta recepta de panets alemanys :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: pa alemany

EntradaAutor: muc » dg. ago. 04, 2013 4:11 pm

Bona tarda!

Us porto la recepta dels panets alemanys amb crosta tipus bretzel (Laugenbrötchen):

De fet, és molt senzilla: Cal fer una massa de pa / panets, la que més us agradi, per exemple:

680g de farina de blat
20g de llevat (o menys i deixar més estona que llevi)
400 ml d'aigua
2 cull. de postres de sal
1/2 cull. de postres de sucre

A més, us caldrà:

3 cullerades soperes de bicarbonat de sodi
Sal gruixuda, llavors (sèsam, rosella, pipes, el que vulgueu)

Feu la massa dels panets, la deixeu llevar. Un cop hagi doblat el volum, feu les boletes dels panets i les deixeu reposar de nou, una mitja horeta. Enceneu el forn a uns 200º perquè es vagi escalfant i prepareu una safata amb paper de forn.
Ara toca convertir aquests panets normals en panets amb "lauge", tipus brètzel, vaja:

Heu de dissoldre el bicarbonat en 1 litre d'aigua i posar la barreja a bullir (en una olla força més gran) (vigileu que fa força escuma). Quan bulli, aneu posant els panets, per exemple de 3 en 3 a l'olla, i els deixeu un minutet a dins, girant-los de tant en tant perquè la barreja els toqui per totes bandes. En treure'ls, poseu-los a la safata. Un cop a la safata, els feu dos talls (una creu) amb un ganivet ben esmolat i hi poseu per sobre o bé sal gruixuda (aquí en venen d'especial per a fer bretzels) o bé llavors.

Finalment, quan els tingueu tots fets, poseu-los al forn uns 17-20 minuts.

----

No tinc cap foto de quan en feia, i sense gluten encara no m'he atrevit a fer-los, però busqueu a Sant Google "Laugenbrötchen" o "Laugengebäck" :love:
També podeu animar-vos i fer bretzels o trenes, o qualsevol forma que vulgueu.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa alemany

EntradaAutor: ametista » dv. ago. 16, 2013 4:16 pm

ooooh ja m'imagino aquests panets amb una cerveseta >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: pa alemany

EntradaAutor: vicky1983 » dv. oct. 18, 2013 12:00 pm

Noies, una pregunta tècnica... on puc trobar farina integral de sègol?? i aixó: 40 gr de massa mare natural integral de sègol?? (les 2 coses de la primera recepta)

personalment m'encanten els pans alemanys!! sempre que veig a les tendes (sobretot al Lidl) en compro!! fins i tot allà venen uns paquets només per afegir-hi l'aigua, deixar fermentar i al forn!!! estan molt bons!

ara he vist aquest fil però em faltaria saber on comprar aquestes farines....

gràcies noies!!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa alemany

EntradaAutor: Ponioleta » dv. oct. 18, 2013 12:08 pm

vicky jo la fariana de sègol la compro al Veritas (ecológica)
No sé on vius, si no tens Veritas, alguna botiga d'aquestes a granel que tenen diferents tipus de farina? o alguna tenda eco que tinguin una mica de varietat?

I el tema de la massa mare...comparteixo el mateix dubte. Ametista, ja sé que no és el mateix però ho podem suprimir i posar-hi llevat? és que em fa mandra fer massa mare, no m'hi animo mai o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: pa alemany

EntradaAutor: vicky1983 » dv. oct. 18, 2013 12:12 pm

Ponioleta ha escrit:vicky jo la fariana de sègol la compro al Veritas (ecológica)
No sé on vius, si no tens Veritas, alguna botiga d'aquestes a granel que tenen diferents tipus de farina? o alguna tenda eco que tinguin una mica de varietat?

I el tema de la massa mare...comparteixo el mateix dubte. Ametista, ja sé que no és el mateix però ho podem suprimir i posar-hi llevat? és que em fa mandra fer massa mare, no m'hi animo mai o-o:)


Ponioleta no tinc Veritas ni res similar! Vinc a un poble i no hi ha res d'aixó... com a molt una herboristeria però només és aixó...
ja m'aniré fixant a veure si trobo una tenda d'aquest tipus encara que porto temps amb la curiositat de fer-ne aquest pa i sempre em para el mateix problema!! quina rabia!!!!!!!!!!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa alemany

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 18, 2013 1:24 pm

hola noies!
la farina integral de sègol la podeu trobar en herboristeries, botigues de dietètica...també n'he vist al carrefour però molt cara, de fet ara que hi penso ho explicava aquí: on comprar ingredients i materials per fer pa? si voleu en continuem parlant al post d'on comprar..., així afegim el Veritas a la llista :ok:

vicky la massa mare no la compres, te la fabriques! :content:
explicació aquí: fer pa a casa amb massa mare natural

Ponioleta així que vols fer trampes, eh? ...cap problema, jo alguna vegada també ho he fet! :r) (quan no tinc massa mare activa, com últimament...)

si voleu substituir la massa mare ho podeu fer de dues maneres:
- substituint directament per llevat
- fent un poolish i fer-lo servir com si fos massa mare

en la recepta del Mischbrot podeu substituir la massa mare de la primera massa per una mica de llevat (així la convertiu en una espècie de poolish) lo seu seria posar-hi moooolt poquet llevat perquè si us hi fixeu triga moltes hores a fermentar, les fermentacions llargues són les que donen un sabor característic al pa i si hi poseu massa llevat el resultat final no s'assemblarà gaire a un pa alemany :content:

ja m'explicareu si ho proveu, eh? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa alemany

EntradaAutor: Ponioleta » dl. oct. 21, 2013 1:45 pm

Gràcies Ametista!! Ho provaré amb llevat.
Últimament no faig gaire pa i si a sobre he de fer massa mare...me'n vaig al forn directament a comprar-ne de fet o-o:) o-o:)

I ara passo pel fil dels ingredients :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa alemany

EntradaAutor: ametista » ds. maig 31, 2014 5:46 pm

això no és ben bé un pa alemany, més aviat un succedani neu:-D però com que està fet amb farines del Lidl.... o-o:) o-o:) o-o:)

pa lidl.jpg


aquests preparats que vénen al Lidl la veritat és que no m'entusiasmen...o en tinc un record negatiu de quan els havia fet amb la panificadora i quedaven tots tupits i humits...així que en el seu moment vaig decidir tunejar-los i ja no he canviat!

preferment:
250 g de preparat del Lidl per fer pa alemany, en aquest cas "Rustikales Vollkornbrot"
180 g d'aigua

unir i amassar una mica, deixar a la nevera fins l'endemà
(com que el preparat ja porta sal i llevat aquest pas previ es converteix en un preferment anomenat Pasta fermentada)

massa:
la pasta fermentada
500 g de farina
270 g d'aigua
15 g de sal
15 g de llevat fresc

- unir i amassar
- deixar fermentar tapat fins que gairebé dobli el seu volum
- donar forma i fermentar altre cop fins que gairebé torni a doblar
- enfornar a 220º durant 50 minuts aproximadament

:ok: :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::