Taller de receptes

Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: Helia » dj. juny 02, 2011 9:54 am

Pitisuuuuuu, que no havia fet cap comentari de les teves receptes!! M'agraden molt, tot i que ja les tinc incorporades al meu "receptari natural"! :ok:

Ahir volia fer les llenties, i no en tenia de cuites, o sigui que vaig agafar l'olla a pressió per coure-les... el resultat va ser una pasta de llenties gens apta per amanir... :-:) La setmana que ve ho torno a provar! :r)

Per cert, a mi l'smoothie m'agrada molt, ben fresquet! algun cop hi he posat una fulleta de menta fresca un cop ja està fet, i li dona un toc guai! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: muc » dg. juny 05, 2011 7:32 pm

Pitisuuuuu! avui per postres de sopar he fet batut de maduixa (poc perquè del cap de setmana ja no ens en quedaven gaires, que ara que és època van que volen!). M'ha recordat al molts sopars de diumenge d'estiu quan vivia a Catalunya que em feia super batuts (super pel tamany >.-<: >.-<: ) de maduixa, de préssec, de mango..

Un dia d'aquests cauen les llenties segur! Encara no sé si les couré jo o les compraré fetes (volia comprar-les fetes a una botiga de prop de casa que tenen una marca que m'agrada molt però ja és el tercer dia que hi vaig i no en queden...)

Apa, gràcies per la idea del batut! La foto ja l'he passada a l'ametista!!

Que acabeu de passar un bon diumenge!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: Momo » dt. juny 07, 2011 10:28 pm

Demà faré l'empanada de carn, per fi! :ok:
Vaig a mirar si tinc ingredients per fer alguna cosa més...
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: soleilua » dc. juny 08, 2011 11:30 am

ametista ha escrit:soleilua acabo de penjar la foto del teu pa i no sé...té tota la pinta (a banda de cru) de poc fermentat...


sisi, no sé què va passar! poca llevadura? és que va estar reposant 24 hores, eh!!! entre una cosa i l'altra...

ja tinc preparades les receptes per dilluns! ais, quines ganes de penjar-les!!! avui o demà faré la recepta dolça per fer-li fotos! jejejjej (potser les penjo dimarts, que dilluns és festa...)
Avatar de l’usuari
xasevi09
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: xasevi09 » dc. juny 08, 2011 9:42 pm

Noies,

Avui he fet l'empanada trenada de carn i estava de muerte!!!! Nyam, nyam... així no ens aprimarem!!!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2011 10:22 pm

AMANIDA DE LLENTIES

DSC_0003.JPG
ametista

llenties_muc.jpg
llenties_muc.jpg (58.81 KiB) Visualitzat 15445 cops
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 24, 2011 1:01 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2011 10:24 pm

SMOOTHIE DE MADUIXA

muc.JPG
muc.JPG (24.85 KiB) Visualitzat 15473 cops

Momo.jpg
Momo.jpg (20.77 KiB) Visualitzat 15433 cops
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 06, 2011 7:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2011 10:28 pm

noies ja he posat les fotos que m'heu enviat, n'espero més, eh??? :ok:

soleilua cap problema, doncs les poses dimarts!! què serà, serà...? :()():::: :()():::: que seran les últimes del taller!!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: Momo » dc. juny 08, 2011 10:29 pm

Xasevi, jo també!
Sí que era bona! N'he menjat per dinar i per sopar. Casi mossego al meu home quan m'ha dit que ell també en volia al vespre. :content: :-D És broma...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: muc » dj. juny 09, 2011 11:55 am

Noies! tinc l'empanada trenada al forn! me n'heu fet venir ganes i com que havia d'anar a comprar, doncs mira he aprofitat per comprar el que em faltava per fer-la! Al vespre us dic com ha quedat i faig foto! (a veure si no me'n descuido com amb la brandada que vaig fer fa dues setmanes...)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2011 3:34 pm

uffffffffff m'esteu fent agafar ganes de repetir l'empanada, mmm! :content:

avui per dinar hem fet l'amanida de llenties, boníssima pitisu!! en realitat l''ha feta l'ametistu, que li encanten les llenties però sempre les havia menjat amb cullera (estil "potaje" que dic jo) i per fi l'he convençut de provar-les en amanida i li ha encantat!!! >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: muc » dv. juny 10, 2011 2:00 pm

Ahir l'empanada trenada va quedar molt bona!! i avui per dinar... l'amanida de llenties! També ha quedat molt bé! i el truc de la ceba no el coneixia i em sembla que el repetiré per les amanides tot sovint! Gràcies pitisu! Per cert, ahir al vespre, com que no quedaven maduixes, el batut va ser de mango! mmm! molt recomanable, també!!

Ametista, després et passo les fotos de tot!

Bon cap de setmana!!! :***: :***: :***:
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: soleilua » dc. juny 15, 2011 9:34 pm

nenes, que vaig tard!!! Entre el dilluns festa i ahir tenia metge... però aquí teniu les receptes de la quinzena...


LASSANYA

Ingredients:

Una ceba mitjana
Mig carbassó
Una pastanaga
3 o 4 mongetes tendres
1 pebrot verd petit
1 pastanaga
500 gr de carn picada (jo faig barrejada de vedella i de porc, però això al gust...)
400 gr tomàquet triturat (una llauna)
Plaques de lassanya (jo compro lassanya fácil El Pavo, que no cal bullir ni escalfar ni res)
sal, pebre, oli
1 got d'aigua
formatge ratllat

Per la Beixamel:
1 cullerada de mantega
1 cullerada de farina
1/2 litre de llet
sal
nou moscada

Elaboració:

En una cassola gran sofregir les verdures, de més a menys duresa (les verdures les podeu canviar, en funció de les que més us agradin), per últim hi afegim el tomàquet, corregim de sal i deixem que es vagi coent a foc mig-baix.

Salpebrar la carn, i fer-la a part en una paella. No la fem del tot, la deixem quan està encara una mica rosada, per afegir-la a últim moment a les verdures.

Quan a la olla de les verdures ens quedi poc suc, afegir un got d'aigua i deixar que vagi evaporant, quan s'evapori del tot, afegir la carn.

En una cassola a part farem la beixamel. Posaremn una cullerada de mantega, deixarem que es desfaci i afegirem la cullerada de farina, una vegada ben barrejat, anirem afegint llet sense deixar de remenar (si tenim unes barilles és perfecte), quan agafi l'espesor característica de la beixamel rectificarem de sal i posarem una mica de nou moscada.

Quan el sofregit amb la carn estigui al punt, afegirem un parell o tres de cullerots de beixamel (al gust), i remanerem bé.

En una safata per a forn posarem una base de beixamel i anirem montant la lassanya. Base de beixamel, plaques de lassanya (tal qual, si són aquestes fácil), una altra capa de beixamel (jo m'ajudo d'un pinzell), capa de sofregit, capa de plaques de lassanya, altra vegada beixamel, sofregit, plaques... i aixñi fins agafar l'alçada desitjada (la última que vaig fer tenia 6 pisos). Una veagada posem lesúltimes plaques, cobrirem bé de beixamel, els costats i tot i ho posarem al forn preescalfat a 220º 10 minuts.

Afegirem una capa de formatge ratllat i gratinarem 5 minuts més (o fins que el formatge quedi torradet).

Espero que us agradii!!

** veig que no he posat que primer de tot les verdures s'han de picar petitones... però suposo que ja ho haureu imaginat! jejeje
Fitxers adjunts
P1050954.JPG
P1050957.JPG
soleilua l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 16, 2011 12:57 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: soleilua » dc. juny 15, 2011 9:44 pm

TIRAMISSÚ

Ingredients

250 g de melindros durs
500 ml d'aigua envasada
160 g de sucre en pols
200 ml de cafè
Marsala
1 kg de mascarpone
8 clares d'ou
8 rovells d'ou
cacau en pols

Elaboració

Muntem les clares d'ou amb un batedor en un bol gros.

Barregem l'aigua amb el sucre en pols en un altre recipient per fer-ne una mena de xarop.

Afegim la barreja al bol on tenim muntades les clares d'ou i ho barregem tot bé.

Posem els rovells d'ou en un altre bol i els barregem amb el mascarpone. Perquè quedi més fi, podem fer servir la batedora elèctrica i obtindrem una crema de mascarpone. La reservem.

Afegim les clares muntades amb el xarop al bol on tenim la crema de mascarpone i rovells d'ou. Ho barregem tot amb un batedor manual.

Per muntar el tiramisú, agafem un motlle o un recipient de vidre alt.

Posem una primera cap de melindros al fons del recipient i, amb una cullera, els remullem amb el cafè que hem barrejat amb una mica de marsala anteriorment.

Aboquem la meitat de la crema de mascarpone a sobre dels melindros per fer la segona capa del tiramisú.

Mullem més melindros amb cafè i fem la tercera capa.

Aboquem l'altra meitat de la crema de mascarpone a sobre dels melindros, fins que quedin tapats del tot.

Tapem el recipient amb paper film i el fiquem a la nevera fins que quedi compacte.

Tirem una mica de cacau en pols pel damunt del tiramisú.



* Marsala és un licor italià que s'hi pot posar o no. Es pot canviar per Amaretto, Ron o licor de taronja... això al gust.

** He fet trampa i la foto és del tiramissú que servim al restaurant on treballo... no m'ha donat temps de fer-lo.. :ufs: :ufs: :ufs:
Fitxers adjunts
tiramissu.jpg
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: muc » dj. juny 16, 2011 8:03 am

Soleilua! mmm! quina pinta!! >.-<: >.-<:

Seré fora un parell de dies però quan torni cauran segur les dues receptes!! Gràcies!! :-()-)
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: Merche83 » dj. juny 16, 2011 9:06 am

Soleilua, m'encanten les dues receptes!!! la lasaña sempre me la fa el meu marit pero ho probaré de fer jo aquesta vegada, el q no li se m'havia ocurregut fer-la amb mongetes i carbasso, nosaltres fiquem ceba, champiñons, pastanaga, tomaquet i la carn
i del tiramisú q t'haig de dir a tu... q m'encanta!!!! ho probaré de fer amb aquesta recepta a veure q tal...
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dj. juny 16, 2011 9:53 am

mmm, que bones aquestes receptes! jo tampoc hi he posat mai mongeta tendra a la lassanya, ho provarem! :ok:

noies que aquest taller és l'últim!!!!! :()():::: :()():::: :()()::::
l'he allargat fins el 30 de juny, així fem vacancetes juliol i agost (de noves receptes, de les pendents seguimos en ello) i al setembre.........sorpresaaaaaa!!! ;-))) ;-))) ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: soleilua » dt. juny 21, 2011 10:38 am

nenes, ahir vaig fer l'empanada trenada de carn i boníssimaa!!! AL soleiluo li va encantar! Jo quan faig empanada, faig la massa i tot, i clar, tardo 4 hores com a mínim... No havia fet servir mai la massa ja feta.. i està molt bona!!! :ok:
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: Helia » dt. juny 21, 2011 11:18 am

Soleilua, jo també faig la massa, normalment, però quan vull anar ràpid, tiro de preparades, i per mi, de gust, són igual de bones! :ok:
Tinc moltes ganes de fer el tiramisú, a veure si aquesta setmana m'hi poso!! :p-)

Pitisuuuuu! l'altre dia vaig fer l'amanida de llenties (no hi vaig fer fotos, perquè la vaig fer a casa els sogres... :-:) ), hi vaig posar llenties (de pot :r) ), ceba macerada, pernil salat, tomàquet i enciam tallats petits, i vinagreta de menta!! i va triumfar! :pandi:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de receptes

EntradaAutor: ametista » dv. juny 24, 2011 1:06 pm

LASSANYA
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::