TR2 setembre-ametlles

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » dc. set. 14, 2011 11:02 pm

pitisu ha escrit:m'agrada la filosofia de cuinar pq s'ho mengin els altres, ara, si ho aconsegueixes et mereixes un aplaus!!! >.-<: >.-<:

ja us explicaré si ho aconsegueixo :r) perquè per exemple quan faci la tarta de santiago de la tolinso està clar que la penso provar!! :content: però si la resta d'habitants de la casa no la fan desaparèixer suficientment ràpid...se n'anirà de pet al congelador!! al racó més inaccessible que trobi!!!!!!! ojos que no ven... (tot i que no sé si congela bé o no...ja ho descobriré ;-))) )

tolinso ha escrit:ei Ametista, i si fem 2 ingredients al mes?? :-D Per a mi aquest tipus de taller es molt mes facil que l'altre, perque segur que trobo els ingredients... i sino me'ls invento :-D

pitisu ha escrit:tolinso hi estic d'acord! un sol ingredient per mes em sembla justet...


us sembla poc un ingredient per mes? la idea era que així tota la gent que no participava per falta de temps ho tingués més fàcil...però bé, si veiem que les que finalment participem anem molt sobrades podem plantejar de fer dos ingredients però jo m'esperaria un parell de mesos per veure com anem i decidim, no? :ok:

tolinso ha escrit:
pitisu ha escrit:tolinso tot i que si ens hi posem a primers de mes també podem anar fent les receptes que pengen les altres companyes... Ara que si l'ingredient proposat no t'agrada, fotuda...!

si, si ja ho se que podem fer les altres receptes... pero no se.... a la llarga anire fent receptes amb atmetlla, pero fer-les totes de cop ara em fa mandra :-D


clar, aquesta també és la idea, jo per exemple he fet una recepta salada, tinc en ment una de dolça i a més vull fer la tarta de santiago de la tolinso, vaja, que en un mes pots fer vàries receptes o les pots fer més endavant perquè el tema no es tancarà mai...el que passa és que estem al primer mes i no hi ha més on triar però quan hi hagi dos o tres temes oberts o vuit o nou! podràs anar fent receptes del mes/ingredient que et sembli...no sé si m'explico :-:)

pitisu ha escrit:Ametista com tens pensada la proposta d'ingredients? la vas fent tu? anem suggerint? es distribueix?

tinc pensada una llista d'ingredients (vaig estar trencant-me el cap pensant ingredients que tan poguessin servir per dolç com per salat :r) ) però podeu aportar idees i tant! que potser se us acut alguna cosa que a mi no! :ok: :ok: :ok: però millor poseu les propostes al tema principal o envieu-me-les per privi, com vulgueu :ok:
(no he posat ja tota la llista d'ingredients de tots els mesos per mantenir una mica la intriga ;-))) que així també té la seva gràcia, no? ;-))) ;-))) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: tolinso » dc. set. 14, 2011 11:52 pm

siiii, jo no vull pas la llista :ok: aixi te mes emocio ;-)

em sembla be esperar un parell de mesos i a veure com va :ok: Ara m'anire a repassar el llom amb atmetlles, a veure si ho tinc tot :ok:
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: tolinso » dc. set. 14, 2011 11:55 pm

TINC UNA PREGUNTA!! creieu que puc fer el llom amb salsa d'atmetlles utilitzat ametlles picades?? Es que aqui no en trobo d'ametlles senceres pero pelades :-:)

i l'altra pregunta es... clar... aquestes ametlles de la recepta deuen ser torrades oi?? :-:)
Avatar de l’usuari
mama2010
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1270
Membre des de: dc. jul. 29, 2009 4:23 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: mama2010 » dj. set. 15, 2011 12:50 pm

Ratatouilles!!!! Ja he fet el llom!!! ESPECTACULAR!!!!

M'ha sobrat un munt de salsa i he fet tallarins i ho he barrejat tot, torno a dir ESPECTACULARS!!! Tot se'n va al congelador!!! a veure com quedarà!!!

Us deixo una foto del que menjarem avui :) Els tallarins que veieu NO porten la salsa, només estan bullits i passats per la paella amb mantega :ok:
Fitxers adjunts
2011-09-15 12.26.44.jpg
Positives: Madrona :-:.b, Nivaira :-:.b, NidiaGi :-:.b, Mama2010 :-:.b, Pimpam :-:.b, Gegar :-:.b, Bombolla :-:.b, Anoa :-:.b, Ninetapetita :-:.b, Martavila :-:.b i Brownie :-:.b

Segona Fornada Positiva: NidiaGi <:-< <:-<


La Gràfica del positiu

♥♥♥♥ 14/2/11:TE+ ♥♥♥♥
Coneixem el ple significat de la felicitat el dia 11/10/2011

Imatge
Crònica de l'arribada del Ratolinet Erik AQUÍ
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » dv. set. 16, 2011 12:58 pm

doncs aquí estic amb la recepta dolça que tenia en ment des d'un principi...com no podia ser d'una altra manera.........MAGDALENES!! ;-))) ;-))) ;-)))

us poso la recepta original i la versió que he fet jo, una mica més de règim o-o:)

MAGDALENES D'AMETLLA

150 gr. d'ametlla en pols
150 gr. de sucre
150 gr. de mantega
25 gr. de farina
4 clares d'ou

- unir l'ametlla, la farina i el sucre, afegir les clares d'ou i remenar bé
- escalfar la mantega a foc mig i deixar-la coure fins que agafi color d'avellana
- afegir la mantega a la barreja anterior i guardar una hora a la nevera
- omplir els motlles i coure les magdalenes al forn a 180º entre 8 i 10 minuts


MAGDALENES D'AMETLLA VERSIÓ LIGHT

150 gr. d'ametlla en pols
15 gr. d'edulcorant en pols
150 ml d'oli de girasol
25 gr. de farina integral
4 clares d'ou
3 gr. de llevat Royal

- unir l'ametlla, la farina i l'edulcorant, afegir les clares d'ou i remenar bé
- afegir l'oli a la barreja anterior i guardar una hora a la nevera
- omplir els motlles i coure les magdalenes al forn a 180º entre 8 i 10 minuts

(la recepta original no porta llevat i les clares no són pas a punt de neu o sigui que quan vaig veure la pastarada que quedava....no em vaig atrevir a fer-les tal qual i hi vaig afegir una miiiica de llevat :-:) )

aquí la foto!!! en vaig provar una (la resta estan al congelador o-o:) ) i estava molt bona >.-<: a veure si algú s'anima a fer la recepta original, que deu ser la bombaaaaa!! :ok:

ametlla.jpg
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 16, 2011 2:16 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Helia » dv. set. 16, 2011 2:15 pm

Neneeeeeeees!! que no havia llegit el post! quin desastre, començo bé, jo també!!
Tinc pendent de fer la meva, a veure si aquest cap de setmana tinc una estoneta! és una recepta de la meva mare i l'haig de fer amb ella, que té el seu rotllo... jeje... :-:)

Per cert, m'encanten totes les receptes que heu posat... ara bé... Pitisuuuuuu, m'has deixat patidifusaaaaaaa!! quins carquinyoliiiiiis!!! >.-<:

Ametista, reina de les magdalenes, com sempre, boniques boniques!! >.-<:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » dv. set. 16, 2011 2:44 pm

noies, dubto amb la recepta del llom amb salsa d'ametlles, com la poso a l'índex? ja sé que jo vaig posar l'enllaç a la recepta de l'artemis però potser estaria bé que la recepta també estigués en aquest mateix fil, alguna de les que l'heu fet/fareu (mama2010, tolinso, pitisu...) podríeu copiar-la? (quan us vagi bé) :()()::::

ah! i una coseta, digueu-me tiquismiquis :-:) .... si poseu una recepta sense foto perquè encara no la teniu, quan vulgueu posar la foto editeu l'entrada on hi ha la recepta! :ok: :ok: :ok: (suposo que ja ho faríeu però per si a cas )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
artemis
:: dinosaure
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: artemis » dv. set. 16, 2011 8:58 pm

DSCN5430.JPG
DSCN5430.JPG (35.71 KiB) Visualitzat 15194 cops
Aquí va la recepta del llom amb salsa d'ametlles!!!

Llom amb salsa d'ametlles

INGREDIENTS


* 12 filets de llom de porc
* 150 gr. d'ametlles sense pell
* 2 cebes
* 1 culleradeta de farina
* 1/2 got de vi blanc
* 1/4 litre de nata líquida
* oli
* sal i pebre negra

A una paella amb una mica d'oli, fer els filets amb una mica de sal i pebre, però només el coem una mica, que no s'acabin de fer. Els reservem. En el mateix oli, sofregim les cebes picades i quan estiguin ja tendretes, afegim les ametlles, el vi i ho deixem reduïr una mica. Quan estigui ja reduït, ho passem al got de la picadora, junt amb la nata líquida, una mica de sal i una mica de pebre.
Ho triturem tot i ho tornem a posar a la paella, quan la salsa hagi agafat cos, afegim els filets i deixem que acabin de fer-se amb la salsa. Si veiem que la salsa ens està quedant massa espessa, podem afegir-hi una mica de llet i així quedarà més suau.

Podem servir-ho acompanyat d'unes patates baby o d'uns esparreguets verds. Jo sempre deixo unes quantes ametlles sense picar i les poso a sobre dels filets senceres.

Bon appetit!!
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Momo » dv. set. 16, 2011 9:32 pm

Noies, m'he perdut... No sabia que haviem començat!!!!
Ara vaig a mirar com funciona, que no m'entero de res. :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » ds. set. 17, 2011 11:34 am

que bé artemis gràcies!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: qui millor per posar la recepta que la chef original de la misma? ;-) ara poso l'enllaç! :ok:
Momo ja m'estranyava que no diguessis res! :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Helia » dg. set. 18, 2011 12:49 pm

Ei noies! aquí va la meva recepta!
Té la seva història, i s'ha d'anar amb cura perquè si no no surt bé! A veure si us hi animeu i ho proveu, que el resultat és espectacular, i allà on van, triomfen! :content:

Com que és molt més fàcil veure-ho que explicar-ho, en lloc de recepta, us poso un tutorial amb fotos!

AMETLLES GARRAPINYADES


- 500 gr d'ametlles crues
- 500 gr de sucre
- 1 dit d'1 got d'aigua
- cullera o pala de fusta

Ho posem tot junt en una cassola, al foc, i anem remenant amb la cullera de fusta. El procés que segueix és aquest (d'esquerra a dreta):
AG1.jpg


És a dir, primer es barreja el sucre amb l'aigua fins que amb la calor queda molt líquid (foto 4), i llavors es comença a evaporar l'aigua i el sucre queda grumollós.

Sentireu que alguna ametlla "peta". Aquest és el moment que s'aparta la cassola del foc i es posa sobre un drap moll que heu de tenir a sobre el marbre. Això es fa perquè el cul de la cassola es refredi ràpidament.
Veureu que el sucre es torna blanc com abans, i es comença a enganxar a les ametlles. Així:

AG2.jpg


Ara, es torna a posar al foc, i veureu com el sucre es torna a desfer una mica, i sense parar de barrejar, veureu com el sucre s'enganxa a les ametlles.
ag3.jpg


A la foto del mig veureu com hi ha força sucre enganxat a les ametlles, però no està molt caramelitzat. No deixeu que caramelitzi més, perquè si no quedaran totes les ametlles enganxades i no les podreu trencar. Ho traieu del foc i ho torneu a posar a sobre el drap. No pareu de remenar, amb força, i veureu com el sucre es va tornant més clar-rosat, i enganxat a les ametlles. I ja està!
Aquí teniu la foto final!
ametlles final.jpg
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Momo » dg. set. 18, 2011 1:25 pm

Helia, mmmmmmmh!!!!
No n'he fet mai, però era la recepta que havia pensat fer. :ok: :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » dg. set. 18, 2011 2:23 pm

Helia ESPECTACULAR!!!!!!! >.-<: m'encanta >.-<: que bones aquestes ametlles garrapinyades!!!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Laina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 844
Membre des de: dt. feb. 06, 2007 8:03 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Laina » dl. set. 19, 2011 4:19 pm

Hola guapes!
Ja tenia ganes que comences aquesta segona edició, a veure si puc participar més que l'anterior!! De moment començo amb la meva priemra aportació tot i que sense sofo :ufs: ( de moment) No trobem en lloc el carrregador de la bateria de la camara,de seguida que pugui us la penjo!!! Doncs jo quan vaig veure ametlles, vaig pensar de seguida amb PANELLETS. I de fet, com que d'aquí un mès i poc ja serem tots sants... doncs crec que anirà bé no?? Vinga, aquí la teniu:

PANELLETS


INGREDIENTS:

1/2 Kg de farina d'ametlles
400gr de sucre
2 patates mida ou
1 boniato
ralladura de llimona

PREPARACIÓ:

Agafem les patates i el boniato, iels bullim amb la pela. Quan ja estan cuits ho pelem i ho ben aixefem, com si fessim un purè. Ho deixem refredar i despres afeigim el sucre, la farina d'ametlles i la ralladura de llimona (aquesta, un xic al gust de cadascú). Ho barregem tot bé amb una forquilla, que ens quedi un massa.
Ara ja tenim la massa base per fer qualsevol panellet. A mi els que més m'agraden són els de pinyons o d'ametlles.

PINYONS o AMETLLEs RATLLADES, agafem la massa i anem fent boletes, les passem per clara d'ou batut i després per els pinyons o ametlles. (el que va molt bé es posar una tassa amb els pinyons hi posses dins la boleta de massa, fent-la rodar, pq es vagin enganxant els pinyons). Després els posem a la plata del forn i els pintem amb rovell d'ou)

COCO, LLIMONA, CAFÈ... agafem una part de la masa ii podem posar-hi, ralladura de coco o rallladura de llimona o nescfé per tenir diferents gustos.. les formes també les podeu anar canviant.. això ja es qüestió de gustos i imaginació... La meva àvia també en feia una d'allargadets i al cim hi posava un trosset de codonyat.....

COCCIÓ

Quan ja tingueu tots els panellets fets, els poseu enuna plata per al forn, una mica untada amb margarina. Tingue el forn escalfat auns 225-250 graus uns 10 minuts d'alt i a baix, si us semblen molt blanquets deixeu un xic més però només a d'alt , pq es dorin.
Fitxers adjunts
DSC09390.JPG
Laina l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 09, 2011 7:57 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Merche83 » dl. set. 19, 2011 4:42 pm

wwoouuuu quina pinta aquestes receptes!! no he tingut temps de llegir-ho pero he mirat els titols de les receptes i les fotos i ja tinc ganes de ficar-me manos a la obra! haig de pensar i ficar-hi la meva :p-) :p-)
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Mirda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1254
Membre des de: dj. jul. 03, 2008 7:19 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Mirda » dl. set. 19, 2011 6:59 pm

Uns ocellets m'han comentat que hi havia el taller de cuina i com que m'ha agradat la idea ho he buscat i m'encanta la idea >.-<: He vist les recepetes que ja heu fet i quina gana m'heu fet venir i ganes de fer-les !! Així que m'apunto i vaig pensant què faré :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: tolinso » dj. set. 22, 2011 5:23 pm

guapes!! ja he fet la Tarta Santiago dos cops, i dema tenim un sopar i una amiga m'ha demanat que la tornes a fer :-D :-D
Mira que es facil i quedes estupendament :-D

Les garrapinyades tenen molt bona pinta.... pero a mi no m'agraden :-:)

a veure si puc fer el llom aquest cap de setmana :ok:
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Danu » dj. set. 22, 2011 10:12 pm

Demà fico una recepta salada!! :ok: L'anava a fer avui, però al final m'he decantat per una cosa més senzilla per sopar i una tarta de formatge. És que arribo molt tard de la feina, i o és una cosa o és una altra... i em venia taaant de gust tarta de formatge... :r)
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Lalona » dv. set. 23, 2011 1:09 am

En sèrio que voltar per aquest post fent règim no em convé gens. Helia quina bona pinta! Danu llegeixo les paraules tarta i formatge seguides i nyaaaaaaaaam, quina gana!

En fi, que avui precisament que deia que em desapuntaria del taller una alumna m'ha portat una coca d'ametlles súper fàcil de fer i molt resultona. No l'he fet jo però en fi, us poso una foto d'un trosset i la recepta.

COCA D'AMETLLES

Ingredients: pasta de full, sucre i ametlla picada (dauets petits)

Preparació: Es fan tires allargades de pasta de full (hojaldre). Es tira sucre per sobre. S'aplana una mica amb un corró. Es tira l'ametlla. S'aplana una mica més amb el corró. I al forn! que fàcil oi?

Ui, la foto la poso demà que la tinc al mòbil i no sé on para!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
maneta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 588
Membre des de: dj. gen. 06, 2011 10:17 am

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: maneta » dv. set. 23, 2011 8:23 am

Bon dia!
Les vostres receptes, fan una bona pinta... ufff... això no hauria d'estar permès.
He tardat però aquí va la meva aportació...

No us he preguntat mai què carai en faig de les clares d'ou després de fer Crema Catalana o Crema Anglesa? A casa no ens agrada la merenga i sempre intentava fer-ne versions sense èxit. Gràcies a aquesta recepta penso el contrari... què en feig ara dels rovells? Ja veureu que és molt i molt fàcil.

Teules d'ametlla

IMG_0363_1.jpg
IMG_0365_1.jpg


Ingredients per unes 10 Teules

1 Clara d'ou
30g de sucre
45g de farina
1 polsim de vainilla en pols
100g d'ametlla torrada

Preparació

1. Pre-escalfar el forn a 190º.
2. Picar les ametlles i retirar-les.
3. Posar la clara d'ou, el sucre, la farina i la vainilla a la picadora. Barrejar-ho tot.
4. Afegir les ametlles triturades. Remenar.
5. Posar un paper pel forn a la safata i repertir la massa en 10 porcions. Aixagar-les perquè quedin fines.
6. Posar-les al forn uns 10min, dins que queden daurades. Depenent del gruix tardaran més o menys.

Trucs
Per anar més ràpid: L'última vegada que les vaig fer no tenia molt de temps ho vaig posar tot dins la picadora, sense picar prèviament les amtelles i encara va quedar més bó, ja que van quedar triturades d'una forma desigual.
Per aixafar-les, es talla un paper del forn en forma quadrada i s'els hi dóna forma.

Versions
Hi podeu posar qualsevol tipus de fruits secs... avellanes, festucs, nous, panses.

Espero que us agradi. :-:)
Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::