TR2 gener-bolets

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 12:16 pm

xx:-D xx:-D xx:-D
tu ja has complert!! :ok: però clar, això no treu que segueixi esperant les receptes que has anomenat, que només de pensar-hi...mmmm! Imatge
però quan et vagi bé!

però així també apreto una mica a la resta, que tenim això una mica paradet....i jo la primera! ho sé!
és que estava ocupada....recuperant el pes perdut, perquè aquestes festes..bffff i clar, no era plan anar fent "extres"! però ara que ja torno a estar "en el bon camí"....ja començo a pensar amb quina recepta em saltaré el règim neujor:-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Helia » dv. gen. 13, 2012 12:17 pm

Ostres, les croquetes de fredolics, no hi havia pensat més! a veure si aquest vespre hi penso i la poso, que ara haig de marxar!! :ok:

Ponioleta, quina pintassa les teves receptes!!! m'encanten!!! >.-<:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » dv. gen. 20, 2012 10:46 am

Uff, sí, croquetes de fredolics... què bones han de ser :p-)
He estat aquests dies amb l'estómac fet una cataplasma, de fet encara hi continuo amb molta acidesa... però vull penjar alguna recepta! D'una penjaré una foto que vaig fer fa temps, la veritat és que és una mica "trampa", perquè l'ingredient principal no són els bolets, però en porta... De l'altra a veure si avui em trobo millor i en puc fer.

CREMA DE XAMPINYONS

La veritat és que la faig molt senzilla, sense formatgets ni mantega. Sí que li fico una mica de nata líquida. M'agrada molt el sabor dels xampinyons, per això la crema queda forteta...

Ingredients per a 2 persones (plats potents...):

- Una ceba
- Una dent d'all
- 400 gr. de xampinyons (en teoria hauria de ser uns 250-300, però és que m'encanten!)
- Mig llitre de caldo de verdures o de pollastre (jo utilitzo Aneto)
- Nata líquida al gust.
- Sal, pebre i oli.

Preparació:

Es fregeix la ceba picadeta amb la dent d'all, evitant que es daurin massa. Es netegen els xampis i es tallen en làmines; es barregen amb la ceba i l'all i es sofregeix tot fins que els xampinyons estiguin tendres. Es vert el caldo, es fica una pica de pebre i sal i es deixa que faci xup-xup un quart d'hora-vint minuts.
Es fica tot en un recipient adequat per batidora, i es va triturant mentres s'afegeix la nata. La quantitat de nata dependrà de la consistència que volem que tingui la crema.
Al final, jo li fico una mica de sèsam parcialment triturat, o crustons de pà. :ok:
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » dv. gen. 20, 2012 11:38 am

LASSANYA DE CARBASSA, GAMBES I BOLETS

Ingredients per a 2 persones (sobrarà algo, mai m'aclaro amb les mesures... : lasito : ):

- Mitja carbassa
- Una ceba
- 250 gr de xampinyons
- 200 gr de gambetes pelades
- Sis làmines de lassanya
- Bechamel del Mercadona (o llet i farina per fer una bechamel casera; la del Mercadona surt molt i molt bé)
- Formatge ratllat

Preparació:

Primer de tot, rostir la carbassa. Netejar-la bé, treient-li les pipes, ficar oli per sobre i al forn, al mig, uns 30-35 min, a 220º. Una vegada feta, extreure la polpa i ficarla en un plat. Deixar-ho apart. Sofregir la ceba fins que estigui transparent, afegir les gambetes, quan estiguin mig fetes els xampinyons y, al final, la carbassa reservada. Apagar el foc.
Preparar les làmines de lassanya tal com posi a la caixa. Preparar un llit de bechamel en una safata de forn. Anar ficant les plaques a sobre, "arrebossades" en bechamel, col.locant el farcit en dos pisos: placa, farcit, placa, farcit, placa. A sobre, ficar més bechamel i formatge ratllat.
Ficar al forn a 180º un quart d'hora (els darrers 5 min. gratinant). Aquesta és una foto de la lassanya que vaig fer a l'octubre:

Imatge

Si la voleu veure gran, és al meu blog, o al meu Flickr :-D Tinc fotos de menjar a tot arreu...
Blog: http://cabezamalamueblada.blogspot.com/2011_10_01_archive.html
Flickr: http://www.flickr.com/photos/61192091@N05/6302864393/in/set-72157628029749456
Danu l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 20, 2012 11:49 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 20, 2012 11:40 am

Danu, la crema de xampinyons és dels meus plats preferits!!! :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » dv. gen. 20, 2012 11:45 am

Ai, coi, que no podia penjar bé la foto!! :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 23, 2012 2:15 pm

jo donant-li tombs a la recepta que faria pel taller i arriba l'ametistu de comprar amb una bossa pleníssima de xampinyons i em diu "VULL PIZZA!" neujor:-) neujor:-) (pobre, és que ell fa el règim amb mi...per voluntat pròpia, eh? però també té els seus "antojos")

PIZZA DE BOLETS

DSC_0054.JPG


no especifico la recepta perquè és la bàsica: base de pizza, salsa de tomàquet, formatge i bolets! la que més ens agrada és la de ceps (amb una mica de cansalada curada) però aquest cop vam fer una versió més suau (xampis i algun trosset de cansalada normal) boníssima també! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dl. gen. 23, 2012 2:20 pm

Nenes, acabo de menjar-me unes croquetes de cigrons i xampinyons espectaculars!!! Les ha fet el meu pare i ja m'ha passat la recepta. Aquesta setmana les faig que tinc ganes de provar si a mi em queden igual de bones. I us passo la recepta :ok:

Per cert, ja s'acosta febrer...quin ingredient tocarà??? xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ninoneta » dc. gen. 25, 2012 2:38 pm

Avui he fet fesols amb rovellons, evidentment rovellons que tenia congelats de la tardor. La recepta és ben simple, com totes les meves :love: , però és per col.laborar una mica al taller...

FESOLS AMB ROVELLONS

- 200 g de fesols cuits (jo he fet servir dels petits)
- rovellons
- all i julivert

Es sofregeixen els rovellons tallats a trossos amb un bon raig d'oli i un all tallat a trossets. Quan estan gairebé cuits (5-10 minuts) s'hi afegeixen els fesols, es deixa sofregir tot junt uns cinc minuts més... i ja està!
Fitxers adjunts
IMG_5848.JPG
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 25, 2012 10:02 pm

ninoneta a vegades les receptes més senzilles són les més bones :love:
m'encanta la pinta que té el teu plat, mmm!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 28, 2012 1:56 pm

Ponioleta ha escrit:Per cert, ja s'acosta febrer...quin ingredient tocarà??? xx:-D xx:-D


és veritat, ja queda poquet...... ;-)))

vinga, animeu-vos que jo encara espero un muuuuunt de croquetes!! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 12, 2012 10:17 am

Amb 2 mesos de retard arriben....

LES CROQUETES DE XAMPINYONS I CIGORNS :r) ... i amb fotos!!!

Ingredients
-una safata de xampinyons
-cigrons bullits. Quantitat més o menys, un pot (jo els havia bullit a casa i els tenia congelats, no els vaig pesar però més o menys)
-un all gran (o dos petits)
-pa ratllat (nota: vaig fer servir pa rallat d'aquell d'all i julivert perquè no en tenia i era diumenge i al "paqui" només tenien d'aquest, però no cal, de fet jo MAI arrebossaria croquetes amb pa rallat d'aquest :r) )
-farina o ou per arrebossar (després ho explico)

Elaboració
Agafem els xampinyons, els netegem, els tallem per la meitat o en quarts. Tallen l'all en làmines. Saltegem els xampis amb l'all i una mica de sal (atenció amb la sal perquè si els cigrons són de pot ja porten sal).
Quan estan fets els posem en un recipient apte per minipimer, o dins la thermomix o similar, col.lant-los bé l'aigueta que puguin haver deixat anar.
Hi afegim els cigrons i triturem bé, que quedi una pasta ben fina. Si ens quedés massa líquid, posar-hi més cigrons.
Ho deixem a la nevera tapat amb paper film, dues o tres horetes com a mínim. Al refredar-se, s'endureix una mica la massa.

croquetes1.jpg
A punt de donar forma a les croquetes. La massa, la pasteta de farina i aigua i el pa rallat.


Ens preparem per l'arrebossat, Atenció, cal fer un bon arrebossat gruixut perquè no es desfacin les croquetes al fregir-les. Jo vaig fer unes quantes proves (i vam sopar croquetes desfetes) i el que millor em va anar va ser fer doble arrebossat. Però el meu pare, que és l'autor de les croquets, diu que ell fa un arrebossat "simple" i que no se li trenquen. :-:)
croquetes2.jpg
A punt per fregir

Per l'arrebossat, a casa no mengem ou, pel que en un bol hi poso aigua i farina en la proporció que quedi amb una textura i consistència semblant a l'ou. I passo les croquetes primer per això i després pel pa rallat. El "doble arrebossat" que us deia consisteix en tornar a passar les croquetes una altra vegada per la farina+aigua i el pa rallat.
En tot cas, ho arrebosseu amb ou i pa rallat, i podeu provar de fregir-ne una, a veure com us queda i si cal fer doble arrebossat o no.
Ah, oli ben calent i anar al tanto al girar-les (jo ho vaig fer amb dues forquilles)
croquetes 3.jpg
Fent el sopar
croquetes 4.jpg
Nyam!!! :-)




Estan més que boníssimes, són molt senzilles de fer, no cal fer beixamel (que a mi sempre em queda malament :-:) ) i a sobre si teniu fills (o "grans") que els costa els llegums, és una bona manera de menjar-ne. Ah, atipen molt!!!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Helia » dl. març 12, 2012 10:34 am

Oh nena!! quina pinta!!! Mira, em sembla que provaré de fer-les aquesta setmana!!! :p-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » ds. set. 01, 2012 3:03 pm

Boniques!! Avui he estat improvisant a la cuina i m'ha sortit una salsa de xampinyons amb nous que m'ha agradat molt!!!

He publicat la recepta al meu blog, espero que no us importi que estigui en castellà z2:-)

http://cabezamalamueblada.blogspot.com.es/2012/09/salsa-de-champinones-y-nueces.html?spref=fb
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Danu » ds. set. 01, 2012 3:05 pm

Osti, Ponioleta, quina pinta aquestes croquetes de xampis i cigrons, no les havia vist... crec que cauran un dia d'aquests per sopar!! :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: ametista » ds. set. 01, 2012 7:05 pm

ostres ostres! com pot ser que jo tampoc havia vist aquesta recepta! quines croquetes!!! Ponioleta tenen una pinat espectaculaaaaarrrrrrr!!!! >.-<: les he de fer JA MATEIX!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 10, 2012 11:18 am

ametista ha escrit:ostres ostres! com pot ser que jo tampoc havia vist aquesta recepta! quines croquetes!!! Ponioleta tenen una pinat espectaculaaaaarrrrrrr!!!! >.-<: les he de fer JA MATEIX!



Ametista, estan boníssimes, en sèrio!!! :ok: :ok: :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 gener-bolets

EntradaAutor: muc » dl. set. 10, 2012 3:53 pm

Ponioleta! quan torni de vacances :***: les provo!

Aquí tenim bolets frescos segons la temporada però no us podeu imaginar com trobo a faltar els rovellons! A Catalunya no en menjava tampoc tan sovint quan era temporada, però fa 3 anys que no n'he vist ni un i l'altre dia mirant un video per internet vaig sentir a parlar de rovellons i aix... ja no me'ls he tret del cap! :-:)

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::