TR4 octubre-coques i pans de pessic

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR4 octubre-coques i pans de pessic

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 01, 2013 1:40 am

què farem? :content: aquest mes pujarem una miqueta el grau de dificultat per fer coques i pans de pessic!

però comencem amb una mica d'explicació, ja que a vegades diem pa de pessic, coca, cóc, cóc ràpid... de manera genèrica, quan realment hi ha diferents tipus de preparacions del que més tècnicament s'anomenen masses batudes.

Simplificant una mica es podrien separar en dos grans grups:

masses batudes lleugeres: fetes amb farina, ous i sucre. Tradicionalment no porten llevat ni greixos, es baten les clares a punt de neu quedant molt esponjoses però també s'assequen molt ràpid per això són ideals per fer pastissos farcits, emborratxats, recoberts amb cremes, com a base fineta de pastissos o de braç de gitano... També es poden menjar simplement amb sucre en pols per sobre. Un exemple de massa batuda lleugera és el nostre típic pa de pessic ||*||

masses batudes pesades: fetes amb farina, ous, sucre i greixos (mantega, oli...) Majoritàriament porten llevat per ajudar a pujar la preparació i que quedi esponjosa. Queden més humides i per tant es mantenen flonges més temps. Un exemple és la famosa coca de iogurt.

les claus per preparar un pa de pessic o una coca és batre molt bé els rovells/ous amb el sucre perquè agafin molt d'aire (gairebé doblaran el volum) i afegir la farina amb molt de compte per perdre el mínim de bombolles possible. Si s'han muntat les clares a punt de neu s'afegeixen al final i amb moviments envolvents, suaus, també per evitar que es perdin les bombolles i un cop al forn, és molt important no obrir la porta perquè l'escalfor uniforme farà que les bombolles de la massa vagin cap amunt (i per tant la coca/pa de pessic creixi) La temperatura no ha de ser massa forta (si no es faria crostra molt ràpidament a la part de dalt i la coca no podria crèixer)

us poso unes quantes idees tretes del SP mateix, tot i que els noms dels posts portaven a confusió (per allò que tendim a anomenar-ho tot igual) així que aquí els he canviat perquè quedi més clar:

pa de pessic
coca de iogurt de llimona
coca de iogurt amb xocolata
coca de clares d'ou
coca amb plàtan i nous
coca amb suc de taronja
coca de xocolata al microones

i més receptes, aquestes de la Momo:
pa de pessic
coca de tardor
pastís de coco i mandarina
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. nov. 03, 2013 2:34 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Merche83 » dt. oct. 01, 2013 10:18 am

oohhh aquesta setmana faig un!!1 ho sento no aportare recepta, en general de res de dolços (soc bastant negada pero ho intento), pero si que vull provar, en concret m'ha cridat l'atenció el pa de pessic... aquest cop si que fare foto abans de que s'acabi!!! >.-<: >.-<: >.-<:

i oleee!! ametista per aquestes entrades que fas dels tallers!!! reconec que tinc absoluta desconeixença... de fet pensava que pa de pessic i coca de iogurt eren elmateix :ufs: , per això vull provar-ho de fer perque la coca de iogurt la he fet forces cops..
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Momo » dt. oct. 01, 2013 11:03 am

:b-))) :p-) :b-))) :p-) :b-)))

Pa de pèssic!!! D'aquestes sí que en tinc moltes receptes!!!

De moment us deixo les que tinc al blog, per si voleu provar-les. De totes maneres, miraré de fer-ne algun de nou pel taller.

http://www.niniscooking.com/2008/08/20/pa-de-pessic/
http://www.niniscooking.com/2012/01/03/ ... de-tardor/
http://www.niniscooking.com/2008/12/13/ ... mandarina/
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 02, 2013 9:11 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Nenita
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 339
Membre des de: dc. juny 16, 2010 6:55 pm

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Nenita » dt. oct. 01, 2013 11:40 am

Ametista, perdó perdó perdó!! Vaig dir que m'apuntaria al setembre i tot just avui ho he recordat!! aixxx quin cap!! Tinc una petita excusa, el Leo va néixer el 14/09 i després hem estat fent tràmits.. però abans del 14 tampoc ho vaig recordar i em sap molt de greu.. a més, m'encanta fer galetes..

Bé, aquest més si que m'apunto, tot i que jo també era de les que creien que la coca de iogurt i el pa de pessic eren el mateix.. així que veig que aprendrem molt amb tu. Ara em miro les receptes i aviam quina em decideixo a fer :ok:
Avatar de l’usuari
Coloma32
:: gosset
:: gosset
Entrades: 428
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 3:15 pm

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Coloma32 » dt. oct. 01, 2013 8:56 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Que guai aquesta proposta!! Amb el que m'agraden les coques. Buscaré idees aquest cap de setmana i ho poso en marxa!!
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: kine » dt. oct. 01, 2013 9:06 pm

Hola!!! Que bé!!! Jo en faig sovint tot i que per practicitat faig magdalenes m'agrada molt fer coques. Quan pugui faig la de melmelada de gerds i pinyons mmmmmm
Aitona
:: granota
:: granota
Entrades: 214
Membre des de: dl. abr. 02, 2012 2:54 pm

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Aitona » dt. oct. 01, 2013 9:43 pm

Genial ametista! :p-) :p-)

La meva mare ha acostumat al patufo a menjar un tros de coca de iogurt.... l'haurieu de veure com senyala el forn perquè sap que la guarda allà dins. Doncs resulta que ara que l'àvia ha marxat de vacances , m'havia proposat fer-li jo una coca. Així que ara ja no tinc excusa :-D

M'encanten les explicacions que incorpores a cada taller, en saps un munt de cuina. :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 01, 2013 9:52 pm

Momo encara m'enrecordo de quan vas fer el pa de pessic de tardor! mmmm

Nenita no cal que demanis perdó donaaaaa :-D si millor excusa no es pot tenir, enhorabona per aquest Leo que ha arribat a les vostres vides!!
ah, i si dius que t'encanta fer galetes pensa que els tallers no es tanquen, eh? o sigui que si vols pots participar al taller de galetes endavant! :ok:

noies que bé que us agradi la proposta! a veure si aquest mes fem moltes coques i pans de pessic!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: toska » dc. oct. 02, 2013 8:36 am

Momo,

no puc entrar als links, hem diu que no existeix.

A veure quina es bastant fàcil per les "novates".
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Momo » dc. oct. 02, 2013 9:11 am

toska ha escrit:Momo,

no puc entrar als links, hem diu que no existeix.

A veure quina es bastant fàcil per les "novates".


No sé que ha passat. L'altre dia els vaig provar i van funcionar...
Ara ja està arreglat.
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: Nima » dc. oct. 02, 2013 9:23 am

Ains... jo tambe us he de demanar disculpes no vaig fer ni una galeta!!!
Amb la tornada a l'escola anava de vòlid amb els tres a més la petita ha començat a caminar i no puc perdre-la de vista en cap moment així que vaig a tope :p-) :p-)

Jo sempre faig la coca de iogurt (que poc original) pero li poso aroma de vainilla... poca aportació nova puc fer :-:) :-:)
De totes maneres busco a veure si ho aconsegueixo :ok: :ok:

Gracies i perdoneu-me... :-()-)
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 02, 2013 12:35 pm

Nima no et preocupis per si és original o no, el més important és participar i compartir! i si tu habitualment fas coca de iogurt i et surt bona la volem veureee!! :ok:
a més, pensa que justament la coca de iogurt és una recepta que està súper extesa però que no tothom la fa exactament igual...i precisament perquè és molt comuna és possible que acabem el taller i ningú l'hagi posat! així que res, no us talleu i feu la recepta que vulgueu, que tampoc cal ser innovadores o súper creatives, simplement fer cosetes bones! >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: TR4-octubre! i farem...

EntradaAutor: NyiNyi » dc. oct. 02, 2013 1:09 pm

Eiiiii jo tb vaig dir que m'hi apuntava i m'ha passat el setembre volant!!!! :ufs:

Tinc ganes de fer alguna coca, a veure si l'octubre em deixa temps! :ok:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: Merche83 » dj. oct. 10, 2013 9:41 am

la setmana passada vam provar a fer el pa de pessic, la recepta que esta a la introduccio del post, de sabor estava molt bo, pero trobo que va quedar molt finet, no se si hauria d'haver pujat una mica més... pero de gust bonissim!!! el vam menjar tal qual, la veritat es que es sec pero sucat amb la llet/café al matí passa molt bé i no va durar massa com per que li dongues temps a possar-se dur!!! :content: :content:

un dubte-curiositat en castellà el pa de pessic es el bizcocho, no??? i llavors la coca?? quina seria la traducció?? bizcocho tmb?
Fitxers adjunts
20131002SAM_05082.jpg
20131002SAM_05092.jpg
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 11, 2013 12:22 pm

eeei ja tenim la primera recepta! >.-<:
aquest mes ens ho estem prenent amb més calma nooo?
jo a veure si aquest cap de setmana m'hi poso :ok:

Merche té una pinta molt autèntica el teu pa de pessic! ja és ben bé com dius, de textura una mica seca però de gust boooooooooooo

sobre el dubte del bizcocho...penso que inevitablement una part de la confusió ve per aquí ja que col·loquialment en castellà li diuen bizcocho a les dues coses (coca i pa de pessic) quan en realitat a nivell més tècnic el bizcocho seria el pa de pessic i les coques serien tortas...

tinc un llibre en castellà que es diu "Repostería y Pastelería" d'una cuinera vasca que diu, resumint:

-bizcocho: ous, sucre i farina batent els ous al màxim per separat (les clares a punt de neu)

-genovesa: ous, sucre i farina batent els ous sencers i en un primer moment al bany maria (si no es fa amb màquina de batre es pot afegir una mica de llevat perquè costa que agafi aire)

-cake: ous, farina, sucre, greixos i llevat. Explica que els cakes es fan tradicionalment en motlles allargats rectangulars o de rosca però que quan es volen fer servir com a pastís es poden fer en motlle rodó i se'ls anomena bizcocho tot i que en realitat no ho són

una mica liat tot plegat, no? :content: no sé si t'he aclarit gaire el dubte!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: magrana » dv. oct. 11, 2013 3:01 pm

Toc, toc... Que puc afegir-m'hi??

No he participat mai al taller de receptes, tot i que us vaig llegint. Aquest cop m'animo a fer la meva aportació, tot i que no sé si la recepta s'adequa al títol del taller.
És una recepta que faig sovint a casa i ens agrada molt: el LEMON DRIZZLE CAKE.
És un "cake", en el sentit que la massa es posa en un motlle allargat per coure'l, però pels ingredients que porta podria convertir-se també en una mena de coca...Té un gustet molt bo de llimona i porta un glassejat per sobre que té un punt àcid i que és mmmmmmmm.
Bé, ja jutjareu si la recpeta pot anar en aquesta secció i si creieu que no correspon al tema ja m'ho direu.

Aquí va:

LEMON DRIZZLE CAKE (Gran Bretanya) - Recepta extreta del llibre Cookies, muffins and Co de Pascale Weeks (una mica adaptada, però)

100 gr de mantega tova (no freda)
150 gr de sucre
175 gr de farina
1 sobre de llevat
2 ous (que no siguin freds sinó a temperatura ambient)
la pell ratllada d'una llimona (millor si és ecològica)
4 cullerades soperes de llet (a temperatura ambient, també)
2 cullerades de llavors de rosella (opcional)

Pel glassejat: el suc de la llimona i 100gr de sucre

Escalfar el forn a 180 graus. Posar tots els ingredients del pastís en un bol i barrejar bé fins a formar una massa ben lligada. Abocar la massa en un motlle de cake i allisar la superfície amb una espàtula. Coure-ho al forn durant uns 30 minuts. Mentre el pastís és al forn, barregeu bé el suc de llimona amb el sucre per fer el glassejat i reserveu-ho. Quan traieu el pastís del forn, punxeu la superfície amb una forquilla per a fer-hi foradets i aboqueu-hi el glassejat per sobre amb una cullera. Deixeu-ho refredar 15 minuts i llavors ja el podeu treure del motlle.

Senzill, delicat i bo!

Per cert, amb aquestes mides surt un cake no massa gran (el motlle que jo tinc és mitjanet i queda un cake no gaire alt).

Noies, en vaig fer un ahir i ja ha volat, per tant no tinc foto... Us en poso una d'internet, val?

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: nacristai » dv. oct. 11, 2013 3:11 pm

Jo no em puc comprometre per tots els tallers, però quan la feina em deixi m'hi puc passar? Faig una coca de pastanaga, que m'encantaa! I es una mescla de prova-error fins que he arribat a la d'ara...si em dieu que si, us la poso en quan tingui un momentet....
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 11, 2013 11:22 pm

magrana benvinguda! i tant que et pots afegir al taller i la teva recepta s'hi adequa perfectament!! és una cocaaaaa (cake=coca) :ok: :ok:
que per cert, no sé com et quedarà a tu però aquesta foto que has posat, bffffff, ganes de clavar-li queixalada, no??
no tens excusa, eh? com que dius que la fas sovint el pròxim cop ens poses foto!! encara que sigui d'aquí a dos mesos :r)

nacristai, hola!! i tant que pots! el Taller està obert a tothom i ningú està obligat a participar tots els mesos, cadascú pot participar quan vulgui o quan pugui! que totes anem igual de liades o-o:)
mmm, coca de pastanaga, que bonaaaaa, impacient estic :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR4 octubre masses batudes: coques i pans de pessic

EntradaAutor: kine » ds. oct. 12, 2013 3:14 pm

Hola noies!!!! Jo el cap de setmana passat vaig fer una coca de gerds i pinyons ( que hi van però no en vaig posar perquè no en tenia...) tot s'ha de dir que canvia força amb o sense pinyons. També l'he fet amb melmelada de maduixa però no hi queda tan bo perquè és massa suau la maduixa.

En fi... Aquí va la recepta:

Ingredients
125 gr mantega
100gr sucre moré
2ous
120gr pinyons
150 melmelada gerds
1dl de llet
220gr de farina
1 sobre llevat

Encenem el forn a 180°. Batem la mantega amb el sucre i afegim els ous. Posem els pinyons, la melmelada, la llet i per últim la farina i el llevat.


Posem al motlle i al forn una 45-50 min.
Fitxers adjunts
2013-10-06 09.46.18.jpg

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::