Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
rita1977
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dt. maig 19, 2015 6:28 pm

En realitat no sé que em preocupa.. Em fa cosa l'insulina. No, jo no me'n poso al matí. fa tres setmanes que em diu que la setmana vinent començarem... Però sempre diu un altre vegada que l'altra setmana. Jo me l'he de prendre en dejú, abans i després de tots els àpats. (Dos esmorzars, dinar, berenar, sopar i resopó) Però no cada dia... cinc cops al dia alternant els àpats... No sé si m'explico. Potser serà millor fer insulina i estar tranquil.la, perquè m'he aprimat molt tothom m'ho diu, però és que cada vegada menjo menys perquè si no em dóna molt alt... Ara només faig 100 grams d'hidrats de carboni i només que em passi una mica.. ja em surt alt. (Vaig començar menjant 250 d'hidrats) O sigui que serà millor fer insulina i oblidar-se del tema.
MIMOSETA
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

EntradaAutor: MIMOSETA » dt. maig 19, 2015 6:35 pm

rita1977 ha escrit:En realitat no sé que em preocupa.. Em fa cosa l'insulina. No, jo no me'n poso al matí. fa tres setmanes que em diu que la setmana vinent començarem... Però sempre diu un altre vegada que l'altra setmana. Jo me l'he de prendre en dejú, abans i després de tots els àpats. (Dos esmorzars, dinar, berenar, sopar i resopó) Però no cada dia... cinc cops al dia alternant els àpats... No sé si m'explico. Potser serà millor fer insulina i estar tranquil.la, perquè m'he aprimat molt tothom m'ho diu, però és que cada vegada menjo menys perquè si no em dóna molt alt... Ara només faig 100 grams d'hidrats de carboni i només que em passi una mica.. ja em surt alt. (Vaig començar menjant 250 d'hidrats) O sigui que serà millor fer insulina i oblidar-se del tema.

No redueixis l'ingesta! (excepte si t'ho diu un professional, però dubto que sigui així, ja que a mí em diuen que l'he d'augmentar -tot i que encara no ho he fet; i si ho faig, augmento la proteïna). Però no redueixis, i menys de forma tan dràstica, els hidrats!! Són molt importants (de fet, han de ser la base de la dieta). Si menges menys, evidentment no pujaràs el sucre, però aquesta no és la solució en dietes tan restrictives i controlades en hidrats com les nostres!!! No sóc cap experta, però jo tinc clar que el meu fill necessita que jo mengi patates, cereals, llegum, fruita i arròs.Ànims!! Ja veuràs que això de punxar-se és una xorrada. I això que jo m'he de tornar a pujar la dosi nocturna, perquè no "hay tu tia" de baixar de 100 en dejú :-((
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dt. maig 19, 2015 6:41 pm

La vaig reduir perquè m'ho va dir ella. Però si que em va estranyar perquè la setmana anterior em va dir que m'ho hauria de pujar. De fet tampoc menjo les galetes del matí ni de la nit, tot i que és cert que em va posar un tercer esmorzar d'una peça de fruita. Jo vaig començar prenent 250 perquè estic bastant grassa, però suposo que amb menys era suficient. De totes maneres fins ara no havia passat gana però ara en començo a passar o sigui que li diré.... que fem insulina i poder menjar mínimament bé.
Nieves
Entrades: 66
Membre des de: dj. abr. 03, 2014 10:31 am

EntradaAutor: Nieves » dt. maig 19, 2015 8:25 pm

T'entenc perfectament, rita1977. Ja he comentat que jo vaig tenir diabetis i el seguiment va ser a Sant Pau. I com tu dius, son molt estrictes, però: no redueixis els hidrats que menges, son molt importants per a tu i pel teu nadó! No li tinguis por a punxar-te (t'ho diu una que va arribar a casa plorant el dia que li van dir que s'havia de punxar, la meva parella va ser qui em va fer veure que si era per la seguretat de la nostre filla, no calia dubtar ni agobiar-se. La meva cunyada, que es metge, em va dir el mateix: no t'amoïnis, no vol dir res dolent, és pel teu bé i el del teu nadó). També has de saber que és probable que t'hagis de punxar una mica més cada cop perquè la diabetis s'altera més amb les setmanes. Jo de fet també estava més prima tothom em deia que tenia la cara i els braços molt més prims i em vaig engreixar només 4 kgs. en tot l'embaràs (vaig sortir de l'hospital molt més prima que quan em vaig quedar embarassada). I respecte a quant i quan t'has de punxar, pensa que és possible que amb la del abans d'esmorzar t'ajudi a controlar tot el mati fins el dinar (hi ha insulina ràpida i lenta, la lenta, aquesta té un efecte més prolongat).

Molts ànims, guapa. Ja veuràs que tot surt bé i dintre de poquet aniràs a recollir a la mateixa porta d'infermeria les analítiques de la corba llarga de desprès del part (estaran perfectes) amb un cotxet i un nen/a preciós/a.
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dt. maig 19, 2015 10:41 pm

Gràcies Nieves bonica!
Dijous suposo que ja hauré de començar... El que m'ha deixat flipada és el canvi d'una setmana a l'altre... Suposo que per això que dius que augmenta... ho tenia molt controlat i sento que la cosa s'ha descontrolat. Però bé... A poc a poc..
MIMOSETA

EntradaAutor: MIMOSETA » dc. maig 20, 2015 4:07 pm

Ei, rita1977, com ha anat? Què t'han dit? T'han posat insulina? Quina dosi?

Perdona, ara veig que hi aniràs dijous. Ja ens explicaràs!!
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dc. maig 20, 2015 5:40 pm

Mimoseta merci per preocupar-te'n. Sí és demà... Tinc infermera i metge... a veure què diuen... Ara ja gairebé estic més mentalitzada per la insulina perquè penso que estaré més tranquil.la. No sé perquè m'havia capficat tant en aconseguir no punxar-me. La veritat que m'ho havia pres com un repte personal, com si fos una cosa que hagués d'aconseguir jo... I no, si el cos la necessita per molt que jo faci no aconseguiré res i encara serà pitjor..
xispa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1343
Membre des de: ds. feb. 02, 2008 4:46 pm

EntradaAutor: xispa » dc. maig 20, 2015 8:37 pm

jo tinc els mateixos límits que la mimoseta i m'ho fan mesurar just abans de menjar i al cap d'1hora i 30 minuts...
Aquí "cada maestrillo tiene su librillo"... el q em va dir és q no em saltés cap àpat per no tenir baixades i pujades sobtades de sucre ;)
ànims que això nostre té data de caducitat i el resultat és el millor regal!!! :P
Imatge
Imatge
Imatge
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dj. maig 21, 2015 11:01 am

Noies, Mimoseta, ja començo avui la insulina. Al migdia la ràpida i a la nit amb el resopó, la lenta. Em fa molta cosa la punxada, però sé que quan m'hi acostumi ja està. M'ha dit que així puc anar introduint tot el menjar que m'havia de prendre en un principi, puc tornar a prendre les galetes abans de dormir i tot això. Perquè la veritat és que ara passava gana. SObretot a la nit. La veritat és que aquesta setmana se m'havia alterat moltíssim a totes hores i amb la cetona alta... Ara per això, sense insulina encara, m'he pres el sucre de després del segon esmorzar i estava bé... Jo no sé perquè de vegades em dona bé i de vegades malament, ella diu que si dóna diferent és perquè jo he menjat diferent... a vosaltres us dóna sempre igual?
Bé, em feia molt pal això de la insulina però ara estic contenta, perquè crec que viuré més tranquil.la i sí, té raó la Xispa, al final tindrem el millor regal, que amb tot això del sucre gairebé ni hi penso en el nen... Suposo que com que a més, és el segon, ja no és tan novedós...
MIMOSETA

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. maig 21, 2015 4:28 pm

Ei, rita1977, ja veuràs com no és per tant. A mi al començament, com ja et vaig dir, em sortia algún blau i sang, però poc a poc vas agafant pràctica. I en quant l'agulla et faci mal, canvia de zona o d'agulla.
Efectivament, jo menjo exactament el mateix i hi pot haver molta variació. Si no fos així, suposo que ens pautarien una alimentació concreta i no ens aniriem cap a la insulina.Però jo menjo exactament el mateix per sopar i varia d'un dia a un altre (així com la resta d'àpats).
Quantes dosis et poses' Jo ara 10 de lenta al vespre, 4 ràpida abans d'esmorzar i 2 ràpida abans de dinar (però vaig començar amb 2 de lenta i 3 de ràpida abans de dinar i me l'he anat modifiant; i més que hauré de modificar, segons em van dir)
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dj. maig 21, 2015 4:47 pm

Deu lenta al vespre. I quatre ràpida abans de dinar.. Aquesta ja me l'he pres aquest migdia i la veritat és que després de dinar 115! Estic contenta. I he menjat tot el que posava a la dieta, amb arròs inclòs que sempre em puja més.. Però estic contenta perquè s'ha acabat el passar gana, aquesta nit, ja em puc tornar a prendre les galetetes que em vénen super de gust per la nit... O sigui que em feia molt de pal, però ara estic motivada ;)
Nieves

EntradaAutor: Nieves » dj. maig 21, 2015 5:35 pm

Ja veuràs que et va bé. Si pots, fes una mica de moviment desprès de menjar. M'alegro molt que estiguis millor d'ànims, això és el millor.
Sobre el que comentaves abans, a mi una amiga que té diabetis em va dir que no estar tranquil·la puja el sucre, sembla que els estats emocionals tenen molta influencia als nivells de sucre, ella em va recomanar respirar profundament abans de mesurar-lo.
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dj. maig 21, 2015 6:06 pm

Sí, Nieves, això ho sabia. De fet crec que l'he tingut més alt per això també... AL gener va morir el meu pare de cop i volta amb 63 anys... i estem passant una època fatal. Suposo que també per això hi ha dies que puja més del compte, no ho sé... Faré això de la respiració que comentes. Ara me l'he pres per berenar i abans de berernar 80, després 93, olé olé!
Gràcies a totes pel suport. Això del forum ha estat un gran descobriment! ;)))
MIMOSETA

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. maig 21, 2015 6:13 pm

En primer lloc, rita1977, sento molt això del teu pare.
Jo avui he pujat després de dinar perquè porto una empipamenta a la feina...grrrr!!! Però de seguida me l'he pres en un altre dit i estava dins els límits, no us pasa això algún cop? Jo, en aquests casos, anoto el valor que més em convé neu:-D , no entenc com pot variar molt amb un segon de diferència variant el dit de punxada.
A mi, al contrari que la rita, això del resopò em fa un paaaaaal....ja esti dormint i m'aixeco per prendre'm al llet i les galetes. Per cert, a mi la pasta i l'arròs no em fan pujar el sucre, al ontrari, quan he tingut baixades de la vora 70, és que havia menjat pasta o arròs...quines coses...
Bé, rita1977, ja anirem comentant per aquí. :ok:
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dv. maig 22, 2015 2:42 pm

A mi també em passa Mimoseta que d'un dit a un altre varia i també em quedo amb el dit que més convé. Una vegada em va sortir altíssim i em vaig rentar les mans i després normal. Vaig pensar que potser tenia restes de la fruita al dit.
De moment, amb això de l'insulina és collonut. Tots els valors bé! Que duri, que duri...
Tinc un dubte, la punxada en si em fa molta cosa... No sé si he de fer com un cop sec o ficar l'agulla suau... Com ho feu vosaltres?
MIMOSETA

EntradaAutor: MIMOSETA » ds. maig 23, 2015 11:31 am

Jo poso suaument l'agulla, perquè si noto que em fa mal, canvio de zona. El que faré ara es posar-me la dosi en dos cops, perquè la insulina del vespre em vesa quan trec l'agulla, i no em penetra tota la dosi. Aquesta nit provaré a veure el què.
Nieves

EntradaAutor: Nieves » dg. maig 24, 2015 7:33 am

A mi em van dir que havia de posar l'agulla al lloc on m'havia de punxar i desprès introduir-la suaument però amb fermesa. I desprès de donar el botó de la insulina, comptar fins 10 lentament (10 segons, vaja) abans de treure l'agulla.
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dl. maig 25, 2015 9:52 am

Sí a mi també em van dir deu segons... Estranyament, perquè sent Sant Pau podrien haver estat trenta... com que són tan exagerats... ;)
MIMOSETA

EntradaAutor: MIMOSETA » dt. maig 26, 2015 3:44 pm

rita1977 ha escrit:Sí a mi també em van dir deu segons... Estranyament, perquè sent Sant Pau podrien haver estat trenta... com que són tan exagerats... ;)

neujor:-) neujor:-) A mi em van dir que comptés fins a 6... jo vaig a la Maternitat de Barcelona; allà pel que es veu són més laxes neujor:-) neujor:-)
Buff!! Ni augmentant-me la insulina aconsegueixo fer 95 en dejú... a veure què em diuen dijous vinent!!
rita1977

EntradaAutor: rita1977 » dc. maig 27, 2015 2:12 pm

picarols Mimoseta.. .Potser et faran punxar-te a mitja nit... Quan et toca? M'ho vas dir però no me'n recordo.
Jo també he augmentat només en una setmana els "post-apat": puja molt de cop oi?
Què pesat això del sucre... Però ens en sortirem! hehehe

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::