Seguiment doble (ss + mútua)

Salut, dubtes i preparatius.
shila
:: conillet
Entrades: 361
Membre des de: dg. maig 04, 2008 8:35 pm

Seguiment doble (ss + mútua)

EntradaAutor: shila » dt. nov. 09, 2010 5:28 am

Hola noies,

obro aquest post per saber quin seguiment fareu del vostre embaràs. És a dir:

- només seguretat social
- només mútua o privat
- seguiment doble

M'agradaria conèixer les vostres opinions i els motius. I també en quins centres feu el seguiment, i quines mútues teniu.

Una abraçada!
Imatge
shila
Entrades: 361
Membre des de: dg. maig 04, 2008 8:35 pm

Re: Seguiment doble (ss + mútua)

EntradaAutor: shila » dt. nov. 09, 2010 5:46 am

Començarem predicant amb l'exemple.

Jo faig seguiment doble. Fa temps que em vaig donar d'alta a l'Axa pensant en un futur embaràs exclusivament.
Visc a 45 min. de Barcelona (de porta de casa a porta de la consulta) i em visito a la Dexeus.
En temes ginecològics, ja han sigut dos els "problemes" que m'han detectat a Dexeus i que a la s.s. res de res... fins que jo mateixa els ho he comentat.
Ara, amb l'embaràs, veig una diferència important pel que fa a les visites. Quan arribo a la Dexeus, primer que res em fan l'ecografia i em passen amb la gine. Em demanen fer un pipi i al moment em diuen si hi ha algún resultat fora del normal (per exemple el sucre que em van trobar en la última visita). És a dir, que amb una sola visita m'ho fan tot.
A la seguretat social, m'han fet anar 3 dies seguits per diferents proves i visites amb llevadora i gine, en comptes d'unificar-ho. És a dir, que m'haig de desplaçar moltes més vegades. Però cal que digui una cosa: la primera visita amb la llevadora de la s.s. va ser molt més completa que amb l'altre. Tant en preguntes com en informació facilitada.
Seguiré fent el seguiment doble, a més de pel fet que 4 ulls hi veuen millor que 2, per no desvincular-me dels serveis mèdics de la meva comarca... vull dir que si hagués de tenir el cigronet/cigroneta a l'hospital de la s.s. que tinguessin el meu historial.
A més, per les classes pre-part i altres serveis... em queda molt més aprop de casa.
Ara em passa que em preocupa, ja que tinc la sensació que estic enganyant a la llevadora de la s.s. El meu marit diu que són cabòries! I tampoc no m'imagino el moment en que els hagi de dir que no tindré el fill/filla a l'hospital? O és millor dir-ho quan ja hagi nascut?

Una abraçada.
Imatge
eulalia1980
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dg. juny 06, 2010 8:31 pm

EntradaAutor: eulalia1980 » dt. nov. 09, 2010 7:31 am

Hola!!!

Jo tenia intenció de fer seguiment doble per la SS i per la mútua, pero a la primera visita de la llevadora del CAP se'm van treure les ganes de tornar-hi. Així que jo també em visito a la Dexeus i vaig optar per només anar allà. Vaig tornar al CAP per informarme de les classes prepart perque em queda al costat de casa.... i de nou se'm van tornar a treure les ganes de tornar-hi, així que vaig buscar un lloc per mutua per poder-ho fer tot i que em quedés aprop!!! Jo soc proSS, és a dir, quan el meu pare ens va apuntar a la mutua per un problema familiar vaig posar el crit el cel i vaig dir que no la pensava utilizar mai i mira... jo soc infermera i treballo a la SS, pero al CAP del costat de casa he tingut mala sort, així que res... de tota manera també estic contenta amb la Dexeus (de fet molt contenta) perque sino també m'hagués canviat!!!

Jo et recomano que vagis allà on et sentis comoda... pero fer tot el seguiment doble, també vol dir les analítiques i tot aixo, així que has de valorar...

Molta sort!

Eulàlia
Imatge
MIRJAN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: MIRJAN » dt. nov. 09, 2010 7:34 am

Jo el que vaig fer va ser dir-li a la llevadora de la S.Social que les visites me les fèia amb el metge de la Mútua però que les seves, les de la llevadora també les volia per la S.Social. Em va dir que cap problema, que hi venien moltes noies així, i ells ho entenen. El que no feia són dobles ecos ni dobles visites amb metge. Simplement la llevadora, i ella si jo decidia parir a la pública doncs arribat el moment em derivava. El problema és que el final vaig decidir parir a la Dexeus, i vaig deixar d'anar a la llevadora de la S.Social. Al final això de la duplicitat a mi em suposava un veritable pal!!! ja són prous les visites que tens com per sumar-n'hi més. Però això cadascú...
Imatge

Imatge
puçeta
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dg. juny 13, 2010 2:16 am

EntradaAutor: puçeta » dt. nov. 09, 2010 8:28 am

Jo de moment m'estic fent el seguiment doble. Soc infermera..i em faig tots els controls a l'hospital on treballo, pq me l'han considerat embaràs de risc. I a part tb em visito amb el gin privat de tota la vida (no tinc mútua). Així que cada visita la pago i a cada visita ecografia son 1 visita c/4 setm. El que no faig es repetir analítiques ni pipis. Els 2 saben q em visito en els 2 llocs i em van dir que gràcies per avisar-los.
Tb els q pots fer es gine privat i comadrona ss. Molts ja et preparen un informe per la llevadora.
Imatge
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dt. nov. 09, 2010 8:30 am

Jo, en tots dos embarassos, vaig optar per anar només per mútua (DKV) perquè tampoc he tingut massa sort amb el CAP que em toca (sempre hi ha mil cues, no t'atenen mai com cal, et canvien l'hora a últim moment...).

Amb el primer embaràs vaig parir a la Clínica del Remei, però tampoc vaig acabar de quedar del tot contenta amb l'equip de ginecòlegs (de la Clínica sí) i amb el segon embaràs vaig acabar canviant-me, a al setmana 16 de l'embaràs, a la Clínica de la Sagrada Família i molt bé!
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
mamadiana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: ds. set. 15, 2007 9:17 pm
Ubicació: Vallès Oriental

EntradaAutor: mamadiana » dt. nov. 09, 2010 10:10 am

Jo en el primer embaràs em vaig fer el seguiment per la mútua, i vaig tenir el part al Remei. No vaig quedar gens contenta dels ginecòlegs (de la clínica sí, com la lila) i en aquest segon embaràs estic fent el doble seguiment, per diverses raons:
- el control per la SS perquè l'Hospital que em toca el tinc a 10min de casa (per si de cas ja tinguin l'expedient)
- el control per la mútua el porto amb un ginecòleg que em deixarà intentar un part vaginal sense presses després de l'anterior part, que va ser cessàrea. (A la SS no m'ho asseguren)
Imatge
Imatge Imatge
Naylacris
:: dinosaure
Entrades: 12234
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
Contacta:

EntradaAutor: Naylacris » dt. nov. 09, 2010 10:25 am

Yo no te recomiendo el doble control, porque uno te dirá una cosa y otro otra, a parte las pruebas siempre serán dobles y es un palo, y con el pediatra lo mismo o un o otro, nada de ir por los dos, vamos desde mi punto de vista.
ImatgeImatge
Carla tomó teti durante 38 meses
ImatgeImatge
Ana tomó teti durante 22 meses
ImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Betty76
:: gosset
:: gosset
Entrades: 484
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 11:50 am

EntradaAutor: Betty76 » dt. nov. 09, 2010 11:41 am

Hola a totes!

Doncs jo em visito nomès per privat (mútua Fiatc) i la veritat és que no m'havia plantejat un seguiment doble, no se m'havia passat pel cap, potser si que és unamica lio tanta visita, tot i que el que hau comentat algunes de metge privat i llevadora SS crec que deu ser superútil. De moment no tinc cap queixa i amb el seguiment que tinc de moment estic contenta.

:-()-)
Imatge
Imatge
pesol
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dt. nov. 09, 2010 11:45 am

Jo estic fent seguiment doble :ok: i la veritat és que estic encantada amb la SS.

De fet, per un altre embaràs em plantejaria fer el seguiment només per la SS. Tinc el CAP al costat de casa, no em fan esperar mai més de 10 minuts (i ja dic molt...), la llevadora és un encant, el funcionament d'aquest CAP és molt bo. Per les classes prepart perfecte perquè ho he tingut al costat de casa, a més, un cop hagi parit una llevadora ve a casa a revisar els punts i treure les grapes de la cessària (si fos el cas) i revisar com va la LM...
En contra de la SS: doncs que l'hospital on em tocaria parir es cau a trossos, s'ha de compartir habitació i (sense ser racista, eh) sempre hi ha gent tuticolori.

El que m'agrada de la mútua és que està tot més centralitzat, (vaig a la Quiron) l'hospital és nou i maco, tens habitació individual, fan una eco cada mes... però per contra m'he de desplaçar amb cotxe, he de pagar parking i em fan esperar moltíissim!

Sí, he fet dobles ecos (bé, a la SS només 3) i dobles anàlisis (les agulles no em fan res).

A la segona visita amb la llevadora ja li vaig dir que pariria a la privada i no em va posar cap mala cara. I a la última visita amb el gine de la SS li vaig dir que faria el part per privat i que no calia que em fes el cultiu i tampoc em va posar mala cara, només em va desitjar un bon part.

Aquesta és la meva experiència. Jo crec que tot depèn de quin CAP i de quina clínica. Però si t'agraden els dos llocs perquè deixar-ne un? l'únic que perdràs és temps...
sya10
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 9:13 am

EntradaAutor: sya10 » dt. nov. 09, 2010 11:50 am

Depèn de l'atenció que rebis... a mi m'agrada molt el meu gine de la mútua i només hi vaig a ell perque confio plenament i té molts anys d'experiència demostrada (tinc moltes conegudes que també van amb ell). En canvi el curs de prepart l'he fet al CAP i les llevadores són tan maques que ara que estic acabant l'embaràs m'entren ganes d'haver-lo portat amb elles... perque et resolen molts dubtes i pots trucar i sempre estan, o a qualsevol cosa t'acostes i et fan una ullada.

De totes maneres, això de consultar a les llevadores ja ho faig... l'unic que no són les analitiques i les visites al gine.
mica77
Entrades: 293
Membre des de: dl. maig 03, 2010 2:25 pm

EntradaAutor: mica77 » dt. nov. 09, 2010 1:01 pm

Noies,
ja veig que hi ha de tot.

Jo estic de poquet i de moment faré el doble seguiment. Vaig tenir avortament a les 10 setmanes i no vull que es torni a repetir...potser més endavant només ho faré per una banda....no sé...

A la SS, la llevadora m'ha preguntat "et fem el seguiment?" i jo he dit que si...però sí que és cert que a la propera potser li explico que m'ho faré per doble via...no sé...

Quantes proves són?
Algú està amb ASISA?
Esther_77
Entrades: 1053
Membre des de: dj. gen. 31, 2008 10:39 pm

EntradaAutor: Esther_77 » dt. nov. 09, 2010 1:09 pm

Doncs jo vaig al gine per mutua (l'aliança) i de moment molt be, però m'han dit que la llevadora del cap del meu poble es molt maca i avui hi tinc hora.
La meva intenció no es fer-me doblñe seguiment, però la llevadora si que hi anire, mes que res per les classes prepart, que m'es més comode anar aqui al poble que haver-me de desplaçar a Girona.
Imatge
22/09/2010.....POSITIU!!!!!
26/01/2011...... ES UNA NENA!!!!

30/05/2011.......CADUQUEM!
02/06/2011.......Ha nascut l'Abril !!!!!!!
I si voleu fer una ullada a la meva web de receptes......http://www.estherpunti.com
-Alba-
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3741
Membre des de: ds. ago. 15, 2009 9:22 am
Ubicació: Mataró

EntradaAutor: -Alba- » dc. nov. 10, 2010 10:18 pm

Jo fins ara he fet seguiment doble pero crec que deixo de banda la seguretat social... Portava seguiment doble per dos motius, el seguiment per la privada m'agrada molt més que per la seguretat social i teniem pensat que la nena naixés a l'Hospital de Mataró perque pel privat em tocava al Remei i no es agradava gaire...

Ara bé, les visites que he tingut fins ara a la SS han estat un caos... que si analisis sense resultats, ecos fetes abans de temps.. visites al ginecoleg i trobarme la llevadora, no volerme canviar hora de les visites, la eco de les 20 setmanes me la va fer una noia en pràctiques "supervisada" per la docotra qu emirava el google... i l'unic que em va dir "esta be, es una princessa" res mes... A més al gine m'han dit que ara per la mutua que jo porto puc anar al Pilar o a la Corachan i hem decidit que al final la nena neixi a la Corachan...

Estic farta de visites dobles, que els resultat de la SS no siguin fiables (al repetirme la eco de les 12 setmanes com que ja estava de més setmanes del que tocava a la nena li van treure milimetres pel tema del plec nucal perque sino no podien fer el cribatge....), d'analisis dobles... així que em sembla que a partir d'ara faré el seguiment només pel privat
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

JOEL
nienna
Entrades: 2088
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm

EntradaAutor: nienna » dv. nov. 12, 2010 2:11 am

Yo he llevado control doble hasta ahora por mutua (Sanitas) y SS (ecos, analíticas, etc.), porque tenía intención de dar a luz en la Clinica del Pilar por tenerla más cerca de casa. Sin embargo, llevé todos los controles de SS porque si me pusiera de parto antes de las 33 semanas tenía claro que iría a la SS a dar a luz, por lo tanto era mejor que tuvieran mi historial, tener los análisis y las ecos.

La experiencia fue mejor con SS que con la mutua, por lo tanto, he decidido finalmente dejar de lado la Mutua y optar por dar a luz en el público que me toca (Sant Pau) que es donde tuve también a mi primer hijo.

Hay algunas cosas para las que en mi caso me fue bien llevar control doble:
- la comadrona me pareció más cercana y me dio más consejos de cara al embarazo y parto, el gine de la mutua no explica nada de nada, además de ser un poco borde
- tengo tensión alta y para que me miraran la albúmina en la orina la comadrona de la SS me lo miraba en el momento, mientras el gine me pedía muestra de orina, lo mandaba a laboratorio y tardaba el resultado una semana
- por la mutua me hicieron muchas más ecos y pude sentirme más tranquila de ver a mi peque y saber que evoluciona bien, aunque creo que necesarias necesarias solo eran las 3 de la SS
- las visitas con la comadrona siempre tenían más "pies y cabeza" y un protocolo que seguían: mirar peso, tensión, latido, posición, medir la barriga, mientras que con el gine en muchas visitas no me miraba ni la tensión, el peso nunca, la posición nunca, y el latido un par de veces...

Ahora creo que depende mucho de con quien das, que puedes ir por Mutua y dar con un gine muy bueno, o por el CAP y dar con una comadrona muy buena. En la Mutua es más fácil elegir gine que en la SS, eso sí...

Creo que es una opción que depende de cada una y del tiempo que tenga.
Aleida
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dt. oct. 19, 2010 6:22 pm

EntradaAutor: Aleida » ds. nov. 13, 2010 7:53 am

Jo no tinc temps com per fer seguiment doble. I tampoc com han dit per dalt, no m'agradaria trobar-me en una situació que uns em recomanen una cosa i d'altres l'altra...

Però entenc que les que pogueu feu doble seguiment, així una se sent doblement controlada i és una traquill·litat!
Imatge
zenitram
Entrades: 372
Membre des de: dj. jul. 01, 2010 1:11 pm

EntradaAutor: zenitram » dt. jul. 10, 2012 7:48 am

buf.. no se si aquest post és molt antic o no però l'he llegit i vull donar la meva opinió..
El cas és que jo al primer embaràs sí que vaig fer el seguiment doble.. I quan dic doble vull dir totalment doble, proves analítiques i ecos dobles!! uuuuufff.. realment és un pal.. Però no només per la pèrdua de temps sinó perquè això va provocar que en la prova del sucre em sortís a la Mútua una cosa i a la SS una altra!! a la SS em va sortir per un punt que tenia sucre i vaig haver de fer la prova de la corva llarga.. i quin pal!! de debò, casi em marejo allà mateix.. Per això no li recomano a ningú.
Ara que estic embarassada una altra vegada ho he tingut clar des del principi, només un seguiment, el de la Mútua! perquè és cert que et tenen molt més controlada.. A la SS només et fan les 3 ecos estrictes i reglamentàries i si tens cap problema entremig que no es detecta et fots.. A mi em va passar que el meu nen no creixia el que havia de créixer i de la setmana 20 a la 34 em va passar.. Quan vaig anar a la setmana 34 a la SS a fer-me la 3ª eco estricta em van detectar que el nen era petit i que havia de néixer aquell mateix dia! sort que jo ja anava preparada amb el gine de la Mútua que ja m'havia fet controls i moltes ecos i ja sabíem que segurament havia de néixer a la setmana 35..Tot i que va néixer al final a la 34 perquè justament va ser el dia que estava a l'eco de la SS i no em volien deixar marxar sense que parís perquè el nen estava massa petit.. Al final vaig parir a la Mútua, a la Corachan, tot i que els de l'hospital del Mar no em van deixar marxar sense abans haver signat un paper de que jo era responsable del que li passés al nen perquè volien que parís allà mateix.. aisss...
En fi, espero que això no li passi a ningú perquè no és agradable però si hagués de recomanar una via seria la de la Mútua.. A la SS és veritat que són molt simpàtiques (amb mi ho van ser les llevadores) i et tracten molt bé però quan vas a les ecos, (al menys les que em van fer a mi) et tracten com un número.. Gairebé ni et parlen ni t'informen de res..Cada vegada és una gine diferent i has d'esperar una bona estona, la veritat, a que et toqui perquè està col·lapsat.. I, a sobre, després està lo de les analítiques i proves que has d'anar 3 vegades i a diferents centres (almenys jo) per fer-te l'analítica, la prova del sucre, l'orina, ufff...quin rotllo. En la Mutua vaig el mateix dia a fer-me tot, només la visita amb la gine la tinc un altre dia i perquè els resultats dels anàlisis no són immediats que sinó es podria fer tot en un mateix dia i llestos.
Imatge
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dt. oct. 16, 2012 9:07 am

Pujo aquest post una mica antic perquè al forum de cercadores estavem comentant aquest tema. A mi encara em queda lluny el tema però voldria anar-me informant quan arribi al moment, perquè fa temps q estic desconectada de la SS i voldria saber com funciona.
Us he llegit a totes i em sembla que deu de ser una mica pal repetir les mateixes analitiques doblement, però si q em sembla interessant l'opció q comenteu algunes de fer totes les proves i revisions per la mutua, i anar amb la llevadora per la SS aprfitant q la tens més aprop etc. I la meva pregunta és: quan estàs embarassada, si vas per mutua, què has de fer per demanar hora amb la llevadora de la SS? quan has de demanar-la? la pots demanar directament sense anar abans al gine? has d'anar al metge de capçalera o a qui, perquè et derivin a la llevadora?
Bea
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

EntradaAutor: Bea » dt. oct. 16, 2012 10:44 pm

Hola cositina, si vols que et visiti la llevadora de la SS, simplement has de trucar al teu CAP i dir que estàs embarassada, i et donaran hora. De fet per anar al ginecòleg de la SS has de passar primer per la llevadora, com a mínim al meu CAP és així. A la primera visita, la llevadora et donarà una llista amb les dates aproximades de totes les visites i proves de l'embaraç. En total crec que són 3 visites amb la llevadora, dues amb el ginecòleg, dues ecos + la morfològica, dos anàlisis de sang i una visita al dentista.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
piula29
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dl. juny 25, 2012 4:23 pm

EntradaAutor: piula29 » dc. oct. 17, 2012 8:05 am

Hola! jo estic de 30 setmanes, i també faig seguiment doble (tot i que no duplico proves).
Vam tenir un primer embaràs fallit per un problema cromosòmic. La gine de la Mútua no va veure res estrany i no ens en va dir res (suposo que més endavant igualment ho hagués vist) i en canvi a la SS (Maternitat) ens ho van veure al moment, van mirar moltes més coses que l'altra i van moure cel i terra per agilitzar el procés dels resultats, per interrompre l'embaràs, etc. va ser un procés dur, però he de dir que el tracte professional i personal a la SS va ser impecable.
Per aquest motiu, en aquest segon embaràs, teníem molt clar que volíem parir allà (a part d'altres bones opinions que ens han arribat). De totes maneres, per aprofitar la Mútua també hem fet el seguiment al privat (no cal dir que en un altre gine).
I ara, he de dir que no veig massa diferència entre un i l'altre. Al privat no em miren massa més que al públic, jo veig la llevadora de la SS cada mes, etc. i al públic he vist que a les ecos em miren més coses que a l'altre. també s'ha de tenir en compte que la Maternitat de Bcn és un hospital universitari, on es fan molts estudis i hi ha molt bons professionals, no sé si tota la SS és així.

En resum, jo crec que el seguiment a tots dos llocs és bo, tot depèn de l'experiència de cadascú i del feeling que tinguis amb la gent que et vas trobant. És com els hospitals; unes cantes meravelles d'uns hospitals que d'altres deixen per terra...depèn de la pròpia experiència, de l'evolució del teu embaràs, part, etc.
El que sí que no faria és dupicar proves! i menys la del sucre!!!

perdoneu el rotllo...;)
Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::