Noms de NENA

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Danu » dl. set. 19, 2011 3:13 pm

A mi no em fa el pes, potser perquè no el tinc molt sentit i em sona raro; però una companya de feina que acaba de ser mare se l'ha posat a la seva filla i està encantada, estava dubtant entre Queralt i Vinyet.
Els criteris que jo establiria per posar el nom serien: 1. que al menys el primer cognom fos català (em sonaria molt malament Queralt Gutiérrez!) i 2. que la família fos catalana o bé de fora de Catalunya amb (molt) bona voluntat, o bé ni una cosa ni l'altre, però assimilant que li diran Coral o Carol!!
De totes formes, si a tu t'agrada, encara que hi hagi gent del teu voltant que no ho tingui clar, els acabarà agradant, i més si tenen molt contacte amb la nena!
Avatar de l’usuari
soleilua
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: soleilua » dl. set. 19, 2011 5:11 pm

Ninamuxa a mi m'agrada molt Queralt, és un nom preciós i ben català!
Avatar de l’usuari
Flordeneu
:: tigre
:: tigre
Entrades: 789
Membre des de: dj. ago. 25, 2011 9:06 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Flordeneu » dl. set. 19, 2011 5:20 pm

Ninamuxa ha escrit:Bon dia guapes, potser encara es una mica aviat per capficar-me, dons estic de molt poquet i encara no se si sera nen o nena, pero si es nena em pensat amb el nom de Queralt. Que en penseu d'aquest nom vull opinions sinceres, las meus sogres no els agrada :ufs:



Ninamuxa, a mi m'agrada! :-D En conec un parell i són molt maques, potser per això em porta bons records. No sé per què, però quan sento aquest nom em fa pensar en muntanyes.
Imatge
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
primerenca34
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dg. jul. 10, 2011 9:38 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: primerenca34 » dl. set. 19, 2011 9:05 pm

Ninamutxa, diria que Queralt és la patrona de Manresa o d'algun lloc de pel Bages, i que per la zona és força comú! O sigui que sonarà estrany depenent d'on vagi! A mi em sembla molt bonic!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: magrana » dl. set. 19, 2011 9:26 pm

Queralt és la patrona de Berga, però en general és un nom força freqüent a tota la Catalunya Central.
Jo el trobo un nom molt bonic. És ben català i té un significat que m'agrada, perquè està molt lligat a la naturalesa: vol dir "pedra alta" o "roca alta". Jo crec que no tindràs cap problema, no el trobo tan complicat de dir (potser ho és més d'escriure, però ja n'aprendran).
Doncs res, que el trobo molt bonic!
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Lalona » dl. set. 19, 2011 10:46 pm

Queralt és molt maco! :love:

Danu no veig el problema a dir-se Queralt Gutiérrez!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Danu » dt. set. 20, 2011 2:03 pm

Lalona ha escrit:Queralt és molt maco! :love:

Danu no veig el problema a dir-se Queralt Gutiérrez!


No hi ha cap problema, és només que a mi no em sona bé, una qüestió de gustos totalment subjectiva i personal!! :-:) :-()-)
Avatar de l’usuari
naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: naiara1980 » dc. set. 21, 2011 11:47 am

Ninamuxa ha escrit:Bon dia guapes, potser encara es una mica aviat per capficar-me, dons estic de molt poquet i encara no se si sera nen o nena, pero si es nena em pensat amb el nom de Queralt. Que en penseu d'aquest nom vull opinions sinceres, las meus sogres no els agrada :ufs:


Ninamuxa a mi m'agrada molt Queralt >.-<: >.-<: >.-<: Jo sóc de les teves, des d'un principi ja volia decidir el nom però el meu marit i jo no ens possem d'acord, més aviat és que no li agrada cap dels que li dic i ell no en proposa cap... així que esperarem a saber que és per a descartar almenys un sexe, però ja m'ha dit que em vagi oblidant dels noms raros, ummmmmm :ufs: (raros per a ell clar).

A mi m'agraden de nena: Itziar, Júlia, Laia, Maialen, Meritxell, Arlet, entre altres, i l'altre dia vaig descubrir Betsabé que em sona molt bé i que a més li pots dir Bet però aquest ja me'l va descartar directament grrrrrr.
De nen: Joel, Jan, Biel, Adrià, Aleix, Oriol, Marc,... i té tots els números de ser un Marc o un Jan, si és nen, almenys amb aquests no tenim tantes divergències.
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Lalona » dj. set. 22, 2011 11:59 am

Danu ha escrit:
Lalona ha escrit:Queralt és molt maco! :love:

Danu no veig el problema a dir-se Queralt Gutiérrez!


No hi ha cap problema, és només que a mi no em sona bé, una qüestió de gustos totalment subjectiva i personal!! :-:) :-()-)


Hahaha, que curiós, a mi em sona bé! potser perquè jo també tinc un nom català amb un cognom castellà, ves a saber... Però és que amb la de gent que tenim cognoms castellans a Catalunya seria una llàstima que no poguéssim posar noms catalans als fills, vaja a mi no em sortiria posar-li un nom al meu fill amb un idioma que no és el meu només perquè lligui amb el cognom! En fi com tu dius és qüestió de gustos, i trobo que també pot ser qüestió d'acostumar l'orella. Jo conec una pila de gent amb nom català i cognom castellà, potser per això no ho trobo raro. Ben mirat deu ser com dir-se Kevin Vilalta no? primer impacta però a la que el dius unes quantes vegades fins i tot li acabes trobant la música...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: naiara1980 » dj. set. 22, 2011 12:12 pm

A mi tampoc em sona malament Queralt Gutierrez. El meu marit es diu Cecilia de cognom, amb això us ho dic tot.. si és nena semblarà que tingui nom compost :ufs: (la veritat és que amb aquest cognom totes les combinacions em sonen malament) i si és nen serà el Sr. Cecilia (com li passa al pare, que a vegades li possen el nom i el cognom invertits o coses rares).
naiara1980 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 18, 2011 12:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Lalona » dj. set. 22, 2011 12:33 pm

Ups, és un cognom bonic però certament et complica la feina de trobar nom! I us heu plantejat canviar l'ordre dels cognoms? Es pot! Jo tinc primer el de la meva mare i segon el del meu pare...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: naiara1980 » dj. set. 22, 2011 12:51 pm

Lalona ha escrit:Ups, és un cognom bonic però certament et complica la feina de trobar nom! I us heu plantejat canviar l'ordre dels cognoms? Es pot! Jo tinc primer el de la meva mare i segon el del meu pare...


Jajajaja, calla calla, ja li vaig proposar però aquestes coses fereixen l'orgull (i d'aixó en té molt el meu manso), però no t'ho perdis que el meu també té tela,té guasa... el meu cognom sembla també un nom jajaja. No obstant, el trobo més fàcil de combinar però clar també estic més acostumada....
naiara1980 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 18, 2011 12:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ninamuxa
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dj. jul. 14, 2011 2:09 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Ninamuxa » dj. set. 22, 2011 1:00 pm

Gracies noies, a nosaltres ens agrada molt el nom i tema cognoms no tenim problema dons tan el primer com el segon son ben catalans, pero si no ho fossin no crec que ens importes gaire tampoc. El que em sap greu es que als sogres no els agradi i no te res a veure amb la catalanitat (ells son catalans) pero encara tinc temps per decidir i quan arribi el moment a lo millor ja s'en han fet a l'idea, o fins i tot es un nen i oblidem aquest tema nose.
De totes maneres moltes gracies per les vostres opinions.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: naiara1980 » dj. set. 22, 2011 1:09 pm

Ninamuxa ha escrit:Gracies noies, a nosaltres ens agrada molt el nom i tema cognoms no tenim problema dons tan el primer com el segon son ben catalans, pero si no ho fossin no crec que ens importes gaire tampoc. El que em sap greu es que als sogres no els agradi i no te res a veure amb la catalanitat (ells son catalans) pero encara tinc temps per decidir i quan arribi el moment a lo millor ja s'en han fet a l'idea, o fins i tot es un nen i oblidem aquest tema nose.
De totes maneres moltes gracies per les vostres opinions.


Jo tinc clar que em donarà igual el que pensin els sogres jajajaja, apa que dolenta que sóc :content: :content: i que encara que li possi un nom català amb traducció (ells són castellanoparlantes i estic segura que el meu sogre no dirà bé cap nom català...) els hi penso recalcar que es diu de tal manera, res de traduccions ||*|| . Amb els meus pares crec que no tindré problemes, però de totes maneres és quelcom molt personal i escolta que els pares sou vosaltres i sou vosaltres els qui decidiu, no creus??
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Danu » dj. set. 22, 2011 10:07 pm

Jeje bueno, doncs si la catalanitat no és un problema, llavors ja et dic jo que s'acabaran acostumant : lasito : És clar que és totalment subjectiu que no em soni bé un nom en català amb un cognom en castellà... Encara que no sé, també hi ha casos que em sonen millor que altres! :r)
Queralt Cecília Ríchart a mi, mira què vols que et digui, em sona bé i tot! :content: I si la família no li diu Coral o Carol, ara que m'ho he repetit unes quantes vegades (i que he sentit la companya de la feina), m'està agradant... :ok:
Això també ho deia perquè la meva parella i jo estem anant per feina... i un nom que ens agradaria per nen és Joel. El meu pare el primer que va dir és que la meva família d'Albacete (la majoria), li diria "Joel" amb "j" de "jamón", com "joer"!! ?-) :-o00m
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Lalona » dv. set. 23, 2011 12:50 am

Ninamuxa demana a les persones que t'estan atavalant amb el nom que no donin la seva opinió que ja és prou difícil i només falta que tothom hagi de dir la seva. En sèrio, posa't ferma, és la teva filla, posa el nom que et diu el cor i a qui no li agradi que s'hi posi fulles! Jo quan vaig començar a escriure a aquest post no sabia si esperava nen o nena, si llegeixes més enrere podràs veure les meves opcions. Finalment per nena vam triar Cèlia. Ens van dir de tot, vaig tenir un disgust tan gran! la pobra no havia nascut i ja se'n reia tothom! ara em fa riure però vaig plorar i tot eh? Vaig anar a la eco de les 16 setmanes angoixada perquè si era una nena no tindria nom! El nom de nen que teniem pensat també l'havia criticat gent però ens vam mantenir ferms i vam dir a tothom que ja estava decidit i no voliem més opinions. Igual sona antipàtic però és la manera que et deixin tranquil.

Naiara quin riure! tots dos cognoms són molt bonics, no us ratlleu. A més, si no us poseu d'acord el criteri que segueixen al registre és ordre alfabètic, continua guanyant Cecília! Una vegada vaig tenir un alumne que tenia nom compost i a sobre tots dos cognoms eren nom d'home! No vull posar el nom real però era algo així com Francesc Xavier Josep Esteve, no sé, jo crec que en aquests casos el nom compost ja sona a guassa...

Danu justament ahir una mare em deia que li feia ràbia que al seu nen que es diu Joel moltíssima gent li diu amb O tancada i E tancada també, o sigui amb la J bé però les vocals amb accent castellà. De tota manera, he de dir que a mi Joel ben pronunciat em sembla molt maco. No et preocupis que fins i tot els d'Albacete s'aprendran el nom, i encara més quan el coneguin i li tinguin afecte! i tant! jo al meu fill li he posat Guifré que és poc corrent i li costa fins i tot a gent catalanoparlant, li han dit Jifré, Guífre, Efren i fins i tot Ethan (quina ràbia!)... però mira paciència, ara ja ho sap dir tothom, fins i tot els amics estrangers, i tothom està d'acord que al nen li escau molt aquest nom!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Danu » dv. set. 23, 2011 8:30 am

naiara1980 ha escrit:
Lalona ha escrit:Ups, és un cognom bonic però certament et complica la feina de trobar nom! I us heu plantejat canviar l'ordre dels cognoms? Es pot! Jo tinc primer el de la meva mare i segon el del meu pare...


Jajajaja, calla calla, ja li vaig proposar però aquestes coses fereixen l'orgull (i d'aixó en té molt el meu manso), però no t'ho perdis que el meu també té tela, Ríchart, entre el Sr. Cecilia i la Sra. Ríchart té guasa... tot i que el meu cognom va amb t sembla també un nom jajaja. No obstant, el trobo més fàcil de combinar però clar també estic més acostumada....


Uis, quin embolic m'he fet, no? Ninamuxa, pensava que eres tu la d'aquests cognoms, sorry... Però sonaria bé, eh :content: De debó, fes cas a la Lalona i tira endavant amb el nom, ja veuràs com quan et vegin segura començarà a agradar-los. :ok:
Danu l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 23, 2011 8:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Danu » dv. set. 23, 2011 8:37 am

Lalona ha escrit:Danu justament ahir una mare em deia que li feia ràbia que al seu nen que es diu Joel moltíssima gent li diu amb O tancada i E tancada també, o sigui amb la J bé però les vocals amb accent castellà. De tota manera, he de dir que a mi Joel ben pronunciat em sembla molt maco. No et preocupis que fins i tot els d'Albacete s'aprendran el nom, i encara més quan el coneguin i li tinguin afecte! i tant! jo al meu fill li he posat Guifré que és poc corrent i li costa fins i tot a gent catalanoparlant, li han dit Jifré, Guífre, Efren i fins i tot Ethan (quina ràbia!)... però mira paciència, ara ja ho sap dir tothom, fins i tot els amics estrangers, i tothom està d'acord que al nen li escau molt aquest nom!


Ais Lalona, és que tinc uns tiets molt caparruts... sempre castellanitzen els noms, o directament els canvien perquè no els sonen bé! La parella del meu cosí és polaca, tothom li diu Aggie. Doncs ells vinga a dir-li Àgata, i ella vinga a dir que no, que és Aggie, i ells deien que això no era un nom, sinó un diminutiu. :-o00m :-o00m :-o00m Al final, els va soltar que no venia d'Àgata, sinó d'Agnieszka!!! Es van quedar ben parats, i ara sempre li diuen Aggie... :content: Bueno, mira... per les poques vegades que els veig, si volen dir Joer o Juan al meu fill, amb no fer cas... però és que ja els val.
Avatar de l’usuari
naiara1980
:: conillet
:: conillet
Entrades: 395
Membre des de: dt. jul. 26, 2011 11:01 am

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: naiara1980 » dv. set. 23, 2011 9:01 am

Jajajaj Danu.... Sí, crec que t'has liat però ara a mi Queralt m'encanta >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: però crec que Queralt ja li vaig proposar al meu marit i va dir NO com tots els que li he proposat fins ara :ufs: :ufs: .

Per cert Joel és un dels primers de la meva llista de noms de nen (també descartat pel meu marit ?-) ). Als dels poble els hi has de dir que es diu Yuel, els hi escrius en un paper i que ho diguin així.
naiara1980 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. oct. 18, 2011 12:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: Noms de NENA

EntradaAutor: Inda » dv. set. 23, 2011 11:02 am

Apa, jo de nena també tinc un munt que m'agraden .... Ona, Duna, Abril, Bahia, Ada.... però a la meva parella només li agrada Lucia i no surt d 'aquí...ji ji ji

Així que hem decidit aparcar el tema fins saber el sexe. Si és nen ho tindrem més fàcil, hi ha poquets que ens agraden i almenys coincidim!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::