Primeres compres

Salut, dubtes i preparatius.
Laia
:: dofí
Entrades: 3086
Membre des de: dj. jul. 21, 2005 10:59 pm

Primeres compres

EntradaAutor: Laia » ds. nov. 26, 2005 4:08 pm

per auqelles que ja heu estat mares i porteu més per la mà, què s'ha de comprar que sigui imprescindible abans que neixi el bebé??

bé, hi ha coses òbvies com la cuna, cotxet, banyera,....però què més necessitem el bebé i la mare pels primers dies que no se'ns pot oblidar??
gràcies!!!
ImatgeImatgeImatge

TE+ Nadal'13 Quedat aquest cop! http://www.fertilityfriend.com/home/Laia
15/04/14 Ets una :cnena:
Panxupacte twins d.abril'13: Araneta :-()) i Laia :-())
Lod
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1506
Membre des de: dt. jul. 19, 2005 11:37 am

EntradaAutor: Lod » dl. nov. 28, 2005 11:45 am

Hola guapa!

Jo no tinc gaire experiència... però he sentit algunes cosetes...
has de tenir preparat a partir del setè-vuitè mes la canasta per dur a l'hospital, amb un pijama, sabatilles, roba interior i alguna robeta per el nen juntament amb un necesser.. per si de cas..

has de tenir preparada l'habitació del nen pq quan arribis de l'hospital ho tinguis tot endreçat i no et posis nerviosa.
La robeta del nen... molts de bodis, panyals i robeta vària!
Els biberons (o tota la preparació per donar-li de menjar tant si li dónes pit com biberó..)
un lloc per banyar-lo, tenir-ho pensat o comprar una banyera d'aquelles per els bb... Tot per la higiene, xampú, gel, espongeta.. etc.

En fi.. són algunes cosetes que ara m'han vingut pel cap, encara que suposo que en deuen faltar moltíssimes!!

Millor que t'assessori una mama ja experimentada.. :-))

Un petó guapa!
Sibil·la
Entrades: 3876
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

EntradaAutor: Sibil·la » dt. nov. 29, 2005 11:20 am

Laia, jo tampoc domino, però mira aquesta web;

http://www.planetamama.com.ar/sub_indic ... id_tema=76

hi ha llistes del què necessites :-)ok:
xiara
:: girafa
Entrades: 2625
Membre des de: dc. set. 14, 2005 8:42 pm

EntradaAutor: xiara » dt. nov. 29, 2005 6:22 pm

Hola,
jo us puc ajudar pel que veig que compren les embarassades a la farmàcia:
- Pinta i raspall, gases (per curar el melic i els punts que facin a la mare), alcohol de 70º, 1 xumet, 1 biberó petit per aigua o per la primera llet, bolquers, tovalloletes per netejar el culet, colónia, xampú i crema hidratant.
Ja hi aniré pensant, per si m'he deixat alguna cosa...

:-)
sariketas
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

primeres compres

EntradaAutor: sariketas » dc. nov. 30, 2005 1:50 pm

Hola nenes!
Molt important: Crema pel culet! Per a mi, la millor:Eriplast.
Molts bodis, pijamets, i tot això sensa gaires costures ni botons que es puguin clavar.
A vegades a segons quines clíniques fan portar un gorro pel primer dia.
Hi ha una mena de manteta que no sé com es diu en català, en castellà es diu arrullo, va molt bé quan has d'agafar al nen i fa fred.
I per les mares, importantíssim un secador per assecar els punts de l'episeotomia cada cop que s'han de fer cures amb iode, és a dir cada cop que es va al bany.

La resta ja l'hèu dit, em sembla que ja no queda res per dir.
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dv. des. 02, 2005 6:15 pm

sort que tenim mames experimentades per aquí :-))

merci, pat! :-()-)
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » dv. des. 02, 2005 6:16 pm

per cert, Laia i Joana, ja us deveu haver comprat roba pre-mamà, no?
és molt cara?
a partir de quan us va caldre roba perquè no us cabia la que teníeu?
:hmm::
Laia

EntradaAutor: Laia » dc. des. 14, 2005 8:50 pm

Hola precioses!!!!
moltes gràcies per les llistes, la veritat és que van bé pk sempre et deixes algo i una no sap!!!
-ja li he comprat bodys novets pk els estreni, ja que m'han donat de cosins i de meves tenia samarretetes interiors, però tb em feia ilu que n'estrenés.
-tb m'han regalat tres pijametes, gorrets i molts patuquets que m'ha fet a mà la sogra, igual que jerseiets i pantalons (tant de fil com de llana depenent del fred que faci al març)
-tb ja tinc les mantetes o arrullos o toca es diu en castellà, i tb les tinc tant de llana com de fil
-m'han regalat l'esterilitzador, tb eina molt important i és a vapor que m'han comentat que és millor pk el que va amb pastilles deixa mal olor

tema cremetes, xumets i biberons ja ho compraré més endavant pk crec que encra és aviat, cap allà els 7 i algo,no?

per cert, Xiara, la farmacèutica, la gent compra més xumet de silicona o l'altre?del tovet o el que té part dura?anatòmic o normal?o n'has de comprar al principi un de cada dels dos més importants i que el nen triïi,no?bé, si li volem donar xumet pk hi ha gent que opta des del 1er moment de no donar-li!!!

i Xiara, o Sakiretas que tb té nenes, o Gemma, creieu que el termòmetre aquest de la Chicco, el no touch, que et diu la temperatura del nadó en un instant i sense toca-lo és eficient?útil si,no?va bé???sé que aqui a Catalunya és força car, ronda els 100€ (i la veritat, per un termòmetre...) però a les Illes val 40€!!!!!crec que me'l compraré

i ja anirem engrandint la llista, de moment tema cuna i bressol tinc els meus.m'han regalat tb els interfonos o walkis, cadireta de passeig per quan sigui més gran i la del cotxe a partir dels 9kg, i el maxicosi me'l deixen, però potser faré un pensament i em compro el cotxet sencer...no sé

bueno, gràcies nines
ImatgeImatgeImatge

Laia

EntradaAutor: Laia » dc. des. 14, 2005 9:04 pm

Ah!!!i responent a la Sandra que me l'havia deixada, doncs depèn.....
tu ho has viscut més o menys amb la Joana i amb mi!!!!

jo fins als 5mesos he portat l'uniforme del treball (vestit senyit) pk em cabia, i els pantalons el que vaig fer dels que van amb botó va ser córre'l una mica (a partir dels tres ja tens el ventre més infladet)

tot depèn de la roba que acostumis a portar, ja que jo els texans des del 1er dia no m'entraven però altres que tinc més desfogats o els que són elàstics m'entren perfectament amb lo del botó

de premamà en tinc dos ara mateix:uns de negres finets (lycar) me'ls va comprar pobret el meu home pel meu cumple i van bé amb tot, sobretot quan treballava, encara que son amb la tipica tela per la panxota tenir-la tapadeta.
els altres son de pana, ara pel fred i han estat la meva super compra pk son elàstics, calents i moooolt còmodes. segons quan et toqui van molt bé

una altra super compra:el xandall de cintura baixa per estar per casa, per anar a gimnàstica pre-part, per sortior a fer un vol d'sport....molt còmodes sobretot

i si, és mooolt cara la roba pre-mamà :-()) (botigues com ara prénatal) per això has d'aprofitar al màxim el que tens o tenir sort amb la moda que es porti.jo per exemple a l'estiu (bé, a Lanzarote que sempre vaig d'estiu) amb aquestes camisoles del Zara que son ampletes o tenen la llaçada sota el pit quedaves super bé i molt barat.
però hi ha llocs com la Benetton que tenen part d'embarassades i està millor de preu (jo ho tinc d'allí), i després tb m'han comentat de l'H&M que no se´on és (investigaré per aquest finde de compres a Barna) i diuen que tb hi ha varietat, que és molt important pk no trobes mai res!!!

bueno, quin rollasso sobre moda,eh?espero et serveixi en un futur no molt llunyà!!! :-()-)
ImatgeImatgeImatge

Toni
:: dinosaure
Entrades: 6551
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » dj. des. 15, 2005 8:17 am

Jo li vaig comprar algunes cosesetes molt bè de preu a la Gemma al H&M..
hi ha un al centre Comercial de Glòries, al costat d'aquest gratacel en forma de consolador... :o-o: .. i tambè hi ha un altre H&M a Diagonal Mar :-)ok:
xiara

EntradaAutor: xiara » dj. des. 15, 2005 5:19 pm

Hola, hola !!
A part de la roba, suposo que la roba interior tb déu quedar petita, no?
I aquesta roba, precisament no és barata...

Laia, pel que dius de les tetines (tan de biberó com de xumet) se'n venen moltes més de làtex (marró) que de silicona (transparent). Jo no em gastaria diners comprant les de silicona, pq quan els hi surten les primeres dents, ho mosseguen, es fa trossets i es poden "enuegar".
Ja prou els hi costa acostumar-se a un tipus de material, com pq als 6-8 mesos els hi hagis de canviar !!!
Pel que fa a la forma, jo agafaria una d'anatómica i sempre s'ha d'agafar el tamany com més petit millor. Ens han explicat que hi havia mares que compraven en previsió pq els hi durés més temps i l'agafaven d'un tamany més gran del compte, i el que feien era deformar el paladar del nadó !!!
Pel que fa als termómetres, nosaltres hem tingut molt mala experiència amb el de la Chicco. El teniem l'any passat i de 5 que varem vendre, 5 que ens varen tornar. En part és pq és molt sensible i la gent no el sabia fer servir i els hi sortien 2 graus de diferència entre una presa i una altra. No recordo bé a quin preu el veníem, però em sembla que no arribava pas als 100 euros... ni de bon tros !!! Uns 80 euros, potser...
Mira, el que venem ara i no hi tenim cap problema, és un de la casa Omron que es diu Epa-plus i és tan per mirar la temperatura al front co a l'orella. Aixó si, t'has de llegir bé les instruccions per utilitzar-lo correctament.
Aquest el venem a 39,5 euros.

Espero haver ajudat una miqueta !!!

:-)ok:
Vi
Visitant

EntradaAutor: Visitant » dj. des. 15, 2005 9:41 pm

Hola noies!

Sóc la Montse (Montserrat) del fòrum de guia nupcial.

Sobre el tamany del xumet, importantíssim el que diu la Xiara. Anatòmic i agafar la mida que correspon a cada edat. Sóc logopeda i de paladars deformats se'n veuen molts. Per aquest motiu i d'altres (ús del xumet perllongat, succió digital...). Per tant, des d'un bon principi el xumet que toca i a treure'l quan toca, okis?

Un petó ben fort.

PD: fins ara no havia escrit, però tinc llegides totes les pàgines de sóc petit!!! jejeje... Laia, Joana, Sariketas i no sé si em deixo algú més :o-o: ànims i cuideu-vos.
sariketas
Entrades: 231
Membre des de: dl. oct. 03, 2005 9:23 am
Ubicació: El Maresme

primeres compres

EntradaAutor: sariketas » dv. des. 16, 2005 8:37 am

Hola Montse,
Tinc una consulta per a tu.
La meva filla, té ara 14 mesos, no ha volgut mai xumet, el que passa és que gairebé desde el primer dia es posa el ditet a la boca i per anar a dormir és el primer que fa. Ara tot just ja té unes quantes dents i les de dalt ja les té mal posades, a part d'això el dit que es xupa el té amb una amb dorisia, la pediatra no li va donar cap importància però la vull poprtar al odontòleg infantil perquè es miri el paladar i la dentició.
Que m'aconcelles?

Moltes gràcies

Patrícia
xiara

EntradaAutor: xiara » dv. des. 16, 2005 10:05 am

Benvinguda Montse !!!
Em sona haver llagit que estas embarassada, no?
Et volem veure més sovint per aquí, okis?!!
:-())
MONTSERRAT
:: tigre
:: tigre
Entrades: 787
Membre des de: dv. des. 16, 2005 2:23 pm

EntradaAutor: MONTSERRAT » dg. des. 18, 2005 5:18 pm

Hola Patrícia,

La teva filla de fet és encara molt petitona, ja que falta dentició i la musculatura facial (com tota ella) està creixent. De totes maneres és perfecte per poder fer prevenció i tant de bo, tots els papis estiguessin tant sensibilitzats i alerta.

T'informo una micona, d'acord?

La succió digital (normalment del dit polze) és un hàbit que costa moltíssim d'eliminar, i és cert que tots els nens es fan durícia i el dit adopta una altra forma degut a la constant succió. És més difícil posar fi a la succió digital que a l'ús del xumet, ja que lús del xumet es pot arribar a "pactar "amb el nen, però la succió del dit no. La mesura que a vegades resulta eficient és emoblicar-li el ditet per anar a dormir, amb una gassa o similar, tot i que hi ha nens que s'ho treuen estant dormits. Tot és provar-ho, i quan més aviat millor, ja que costa temps abandonar aquest hàbit.

Per altra banda, la succió del dit, a l'igual que l'ús perllongat del xumet (per a altres mamis que es trobin en aquesta situació) la majoria de les vegades arriba a causar respiració oral (per la boca i no pel nas), avançament de la llengua (la llengua hauria de reposar en els "alveols", són les arruguetes que tenim darrera de les dents), mossegada oberta (amb la boca tancada hi ha un espai al davant, entre l'arcada inferior i superior), estretament i paladar alt i deglució atípica (no podem començar a parlar de deglució atípica fins als 4 5 anys), es tracta de la pressió contra les dents que ha de fer la llengua per empassar l'aliment o saliva. En aquest moment és quan intervenim els logopedes per fer el tractament de correcció de la deglució atípica (junt amb l'assessorament de l'odontòleg/ortodoncista).

En molts pacients que tractem per problemes de parla, detectem problemes de mossegades obertes, creuades, respiració oral... i els derivem a fer una exploració per tenir un bon diagnòstic. Tan mateix, a no tenir pacients tant petits com la teva filla, no et ser dir del cert, si li farien la radriografia específica per preveure l'evolució del paladar i la dentició ja que encara està tot "verdet".

La pediatre potser no li va donar importància, però jo sí que sóc partidaria de consultar. (Els logopedes estem a la cua del procés de consulta, i molts pacients ens arriben amb edats que el problema ja podria estar solventat). Per tant, et recomano que truquis i facis una consulta telefònica, ells et podran dir si és el moment per visitar-la o si és millor esperar una mica.

Espero haver-te ajudat, i si tens el més mínim dubte pregunta-m'ho, estaré encantada de continuar-te ajudant. Tan a tu com a altres mamis i futures mamis.

Xiara!!! Jejeje, no, no estic embarrassada. No per fatlta de ganes... jo estic animadíssinma. Però encara trigarem uns 3 anyets.

Una abraçada, i em teniu per aquí! :-) :-) :-)
Laia

EntradaAutor: Laia » dg. des. 18, 2005 6:33 pm

Hola gent!!!
moltes gràcies a tots pels vostres consells, de veritat que son super útils.
Toni, gràcies per lo de la botiga, però al no ser de BCN no sé res on cau.vaig mirar-ho al plànol i glòries era el que em quedava més a propo però estava super cansada i la panxa ja em pesa força, aixi que fer una volta a plaça Catalunya i el carrer de Portaferrissa va ser tota una odissea!!baldada vaig acabar!!!
a veure si per rebaixes puc fer una escapadeta altre cop o abans que neixi el nen.gràcies.

Xiara,quina professional estàs feta!!!moltes gràcies.el de silicona m'havien comentat que és el que més agrada als nens pk és mñes tovet i per dormir no se l'enclaven a la cara, encara que és més lleig estèticament.a veure quan arribi el moment si li agrada, encara que el penso acostumar ben poc, és el millor.
i quina llàstima lo del termòmetre, mira que estava decidida a comprar-lo pk tinc una amiga que li funciona de perles!!!no sé, a veure què faig, pk això que no hagis de molestar al bebe em feia gràcia.

I gràcies tb Montse, lo de les mides ja ho havia mig vist que n'hi ha talla 0, 4+,....com les tetines dels bibis,no?serà qüetió de pràctica!!!

bueno, petons a totes i si tinc res més a consultar, doncs aqui us tinc!!
ImatgeImatgeImatge

xiara

EntradaAutor: xiara » dt. des. 20, 2005 1:22 pm

Hola!!
Montserrrat, perdona per l'equivocació de que estaves embarassada !!!
:-)ok:
Ah! He après molt amb les teves explicacions !!

Laia, el xumet de silicona (transparent), és més dur que el de latex (marró).
I si a la teva amiga li ha anat bé el termometre de la chicco és pq debia tenir paciencia i va llegir-se de pe a pa totes les instruccions. És el que et deia, la gent que a nosaltres ens el va tornar, segur que era pq no el sabien utilitzar bé.
Laia

EntradaAutor: Laia » dv. des. 30, 2005 7:46 pm

ja m'he comprat el cotxet!!!!!quina ilu que fa!!!
bueno, en realitta l'ha comprta el meu home a Lanzarote i jo no l'he vist, però m'ha fet molta ilu que ell s'impliqués tant, comparés preus i mirés tot, que estés homologat per la CEE, tant el maxicosi com el cabàs, que es plegués en forma de paraigüa pk si vas sol és més pràctic, que portés cistelleta a baix i la bossa fos grandeta per portar-hi coses...un sol d'home!!!!
la veritat que es passen un tou amb els preus, però de tot,eh??i naltres teniem clar que voliem el trio:maxicosi-cabàs-cadireta pk és molt més útil i ho tens tot en un.maxicosei pel cotxe o si fas un tomb curt, cabàs obvi, i la cadireta per quan creixi ja la tens!!!doncs res, ens ha costat més barat per comprar-lo allà almenys!!

tb m'han regalat la canastilla, i els pare noel a casa li van portar el raspallet-pinta, tisoretes ungles, interfonos i un conillet que li osna la música d'Imagine!!!més guapet, com jo sempre li poso segur que la reconeixerà!!

i ja m'he comprat el termòmetre, al final el no touch de la Chicco, a veure si el sabem fer anar!!
ImatgeImatgeImatge

xiara

EntradaAutor: xiara » ds. des. 31, 2005 9:28 am

Quan us ha costat el cotxet?
Jo tb trobo que és millor comprar-se el maxicotxe aquest; és car, però ja no has de pensar a comprar res més !!!
I si penses tenir més d'un nen, serà qüestió de tractar-lo bé pq duri pel 2on !!!
Pel que fa al termómetre, llegiu bé les instruccions i ja ens explicareu què tal us funciona !!!! :-)ok:
Una abraçada !!!
Sibil·la

EntradaAutor: Sibil·la » ds. des. 31, 2005 3:44 pm

uf, doncs jo encara no he començat a rumiar res de res.

Ja us he explicat que ens han regalat un dou-dou. Doncs ahir, els amics de Perpinyà ens van dir que en comprés un parell o tres més d'iguals perquè es gasten molt i per tenir-ne un a casa els avis per si m'endescuido.

Tindré el moisès perquè serà el meu i del meu germà que la meva súper-artista-mare ja està restaurant.

Segons com, si pot recuperar-lo (ja que el va transformar en armari) potser també tindrem el llitet de baranes,que li van fer a ma mare un fuster a mida i és més llarg del normal i dóna per molt de temps.
El meu germà i jo el vam utilitzar al màxim i dp ja vam dormir en llits normals.

Per l'habitació doncs, si el llit es pot recuperar, només haurem de procurar-nos un canviador, perquè l'armari és empotrat.

Ara el cotxet ... ni idea de com va. Ja ens hi posarem més endavant, però el meu sogre va ser el primer quasi que va dir dp de donar-los la notícia: el cotxet el comprem nosaltres. Aish... com són!

--------------------------------------------------------------------------------------

Laia, felicitats per l'home que tens. És un crack :-)ok:

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::