Mares amb RH negatiu...m'ha canviat a positiu??!!

Salut, dubtes i preparatius.
Alehop
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Mares amb RH negatiu...m'ha canviat a positiu??!!

EntradaAutor: Alehop » dl. oct. 31, 2011 8:59 am

Noies, us explico el que m’ha passat, perquè em sembla super raro…

El meu grup sanguini és O-, i durant l’embaràs de la meva primera filla i després del seu naixement em van punxar. La Mar és O+.
Resulta que ara, amb el segon embaràs, em faig les analítiques del primer trimestre i em surt com a grup sanguini O amb RH positiu!!!

COMORL???? ?-) ?-) ?-) ?-)

El meu gine flipa i, aprofitant les analítiques del cribatge bioquímic, torna a demanar que m’analitzin el grup sanguini… i torna a sortir positiu!!

Ara trucaré el meu gine per dir-li…però jo estic flipant!!!

Pot canviar l’RH?? A alguna li ha passat una cosa semblant? És que estic al.lucinant, la veritat!!
sansa
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

Re: Mares amb RH negatiu...m'ha canviat a positiu??!!

EntradaAutor: sansa » dl. oct. 31, 2011 9:25 am

I estaves segur que eres negatiu?? és a dir, ja sabies que ho fossis d'abans, no podria ser un error en el primer embaràs?
Imatge

Imatge
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dl. oct. 31, 2011 10:17 am

doncs la veritat és que ni m'ho vaig plantejar, perquè en totes les analítiques del primer embaras em va donar negatiu...

El meu germà és negatiu, per tant no em va semblar tan estrany...però que ara, després d'un embaràs (amb totes les analítiques que es fan)i anàlisis que em vaig fer després de tenir la meva filla, on sempre havia sortit l'RH negatiu, va i surt un positiu...no sé...em sembla raríssim!!

A més, totes les analítiques me les he fet al mateix laboratori...

Ara em fa patir, perquè com que ara, teòricament, soc positiu...què passa? no em posaran la vacuna RH? Hi haura més risc de que els anticossos "ataquin" el fetus...? Aix, noies, no sé...quina menjada de cap...I el gine està de pont!!! :-((
Senia
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 31, 2011 11:07 am

EntradaAutor: Senia » dl. oct. 31, 2011 11:28 am

Alehop ha escrit:Ara em fa patir, perquè com que ara, teòricament, soc positiu...què passa? no em posaran la vacuna RH? Hi haura més risc de que els anticossos "ataquin" el fetus...? Aix, noies, no sé...quina menjada de cap...I el gine està de pont!!! :-((

Tranquila, és al revés, si tu fossis RH negativa, i el teu fill (fetus) fos RH positiu, hi hauria un perill possible. Però sent tu positiva i el fetus negatiu, no hi ha cap perill!
Si ets RH positiva, no fas anticossos contra RH. Només en fan les mares RH negatives, i tampoc passa res amb el primer fill RH positiu, el risc ve amb el segon. El problema és que de vegades un avortament pot haver sensibilitzat la mare (fins i tot podria ser un avortament que ni sabessis que has tingut), i tenir problemes ja amb el primer fill RH positiu. Però només en mares RH negatives. Per tant, si ets RH positiva, has d'estar tranquila! El teu gine pot estar de pont, i tu tranquila i relaxada, que no passa res!

Ara, lo del canvi de negativa a positiva, sembla de ciència-ficció... Si no estaven equivocades les primeres proves, no entenc res!
xaviaska
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dc. set. 28, 2011 4:28 pm

EntradaAutor: xaviaska » dl. oct. 31, 2011 11:30 am

Alehop ha escrit:Noies, us explico el que m’ha passat, perquè em sembla super raro…

El meu grup sanguini és O-, i durant l’embaràs de la meva primera filla i després del seu naixement em van punxar. La Mar és O+.
Resulta que ara, amb el segon embaràs, em faig les analítiques del primer trimestre i em surt com a grup sanguini O amb RH positiu!!!

COMORL???? ?-) ?-) ?-) ?-)

El meu gine flipa i, aprofitant les analítiques del cribatge bioquímic, torna a demanar que m’analitzin el grup sanguini… i torna a sortir positiu!!

Ara trucaré el meu gine per dir-li…però jo estic flipant!!!

Pot canviar l’RH?? A alguna li ha passat una cosa semblant? És que estic al.lucinant, la veritat!!

L'únic que se m'acudeix és

L'únic que se m'acudeix és: No serà que o bé el Coombs, o bé els anticossos anti- RH, abans et donaven negatius i ara positius? perquè això sí que podria ser... Estàs segura que el que ara et surt positiu és l'RH, o els anticossos anti RH?
-|-;-|- ||*|| Imatge
Laure
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dl. oct. 31, 2011 11:40 am

Hola!

Jo també sóc 0 negativa i al meu embaràs em van haver de punxar com a tu.

Ara et parlo de memòria, que en tinc poca :r) , però en el meu cas em va passar una cosa similar. I és que quan em vaig quedar embarassada vam descobrir que era negativa i vem creure que era un error, la meva mare deia que jo havia de ser positiu! Total que em van repetir les anàlisis i em va sortir negatiu altra vegada.

Recordo que en parlar-ho amb un metge crec que sí que em va dir que hi havia la possibilitat que el grup sanguini cambiés :-:) si no ho recordo malament em sona com que pot ser que estiguem al límit i això pot ser que ens el variï ?-) Osti ara no sé si ho he somniat :-:) :-D algú ens pot ajudar!!?? algún médico en la sala??!! :miko:
Laure
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dl. oct. 31, 2011 11:42 am

O se m'està anant l'olla..... ?-)
Alehop

EntradaAutor: Alehop » dl. oct. 31, 2011 12:10 pm

Moltes gràcies a tots!!

Laure...jajajaja...gràcies pel teu també....claríssim!! jejeje... :r)

En definitiva...està clar que es deu haver tractat d'un error, però clar....quan? Ara? abans? l'error és el positiu? el negatiu?

Vull dir que si soc positiva, perfecte, cap risc de que els anticossos rebutgin un possible RH+ del meu bebè...però ostres...em dona super poca tranquilitat un error d'aquest tipus...

La secre del ginecòleg em deia que ella no havia vist mail algú que li canviés l'RH...i ja te uns anyets la senyora....jejeje...

Moltes gràcies a tots!
sansa
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

EntradaAutor: sansa » dl. oct. 31, 2011 1:13 pm

Errors, errors... si t'explico la meva història:
jo vaig tenir un abortament a la setmana 10 i com no sabia el RH em van fer l'anàlisi i al donar-me l'alta em van dir que res que era + i marxes a casa. Una vegada ja de viatge de tornada de l'hospital, en Sanso es va enrecordar que no havia demanat el justificant mèdic per la feina i vam tornar a l'hospital. Jo em vaig quedar al cotxe i en Sanso va anar a recepció i va entregar el sobre amb la meva alta, quan es van adonar que m'havien donat l'anàisi d'una altra noia.
Així que van haver de buscar el meu i van veure que era -, ens van explicar lo de la vacuna i vam haver d'esperar 3 hores pq me la punxessin (crec que no tenien en stock o alguna cosa així).

Que hagues passat si no arribem a obrir el sobre????

així que pot ser un error del laboratori, de papeleo... però jo suposo que l'error va ser en el primer embaràs!!!

o potser Alehop ets la primera persona que li ha canviat el RH :-D :-D :-D :-D :-D

bé, espero que ho puguis aclarir...
Imatge

Imatge
Yaiza202
:: lleona
:: lleona
Entrades: 939
Membre des de: dl. set. 22, 2008 2:45 pm
Contacta:

EntradaAutor: Yaiza202 » dt. nov. 01, 2011 7:05 am

Mira jo quan vaig neixer era O+ i tota la vida habia pensat que ho era, es mes al carnet de salut em sortia aixi, pues en el primer embaras al fer-me les analitiques resulta que era A+. I vaig parlar amb la llevadora i va dir que es impossible que cambies que en tot cas quan vaig neixer es deurien de equivocar!!!! flipa!!!!!!!
Silvia (Gironina)
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 12:26 pm

EntradaAutor: Silvia (Gironina) » dt. nov. 01, 2011 11:13 am

Alehop, amb mi tambe es van equivocar! Al pais on visc surt l'RH al carnet de conduir per si tens un accident i t'han de fer una transfusio. Doncs quan me'l vaig fer em van fer analisis a la mateixa clinica on et fan la revisio i va sortir A+. Vaig passar 12 anys pensant que era A+ fins que em vaig quedar embarassada i a les primeres analisis va sortir A-. Com que li vaig dir a la doctora que al carnet ho tenia diferent me les vaig haver de repetir i confirmat, soc A-. Com que el meu marit es A+ toma injeccions i analisis, total per res, perque els meus dos fills son A- i no hauria passat res :-D :-D :-D :-D :-D .

Segur que tot va be i aquesta vegada t'estalvies les punxades ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Imatge

Imatge
ochrassy
Entrades: 137
Membre des de: dt. abr. 19, 2011 1:46 pm

EntradaAutor: ochrassy » dc. nov. 02, 2011 4:04 pm

de veritat ???? :-:)
dym
Entrades: 3147
Membre des de: dj. maig 28, 2009 3:14 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: dym » dc. nov. 02, 2011 7:38 pm

Yaiza202 ha escrit:Mira jo quan vaig neixer era O+ i tota la vida habia pensat que ho era, es mes al carnet de salut em sortia aixi, pues en el primer embaras al fer-me les analitiques resulta que era A+. I vaig parlar amb la llevadora i va dir que es impossible que cambies que en tot cas quan vaig neixer es deurien de equivocar!!!! flipa!!!!!!!

Yaizaa!!! a mi em va passar igual!!!! jaja.

El meu pare es 0+ i jo tota la vida pensant que soc com ell i ara resulta que soc A+ com la meva mare!!! jajaja. M'ho van repetir 3 cops, aixi que confirmat que soc A+... :-:)
Imatge

Imatge
nata86
Entrades: 2
Membre des de: dg. abr. 30, 2017 9:02 am

EntradaAutor: nata86 » dg. abr. 30, 2017 10:23 pm

Hola,se q es un post antic però volia comentar per si podia ajudar a algú...
Existen variants pl rh (d), es a dir no tothom es rh (d) positiu o negatiu, sino que existeixen variants (rh (d) dèbils o parcials) que tot i considerar-se com a positius perquè l'antigen d està present en alguns casos cal considerar-los com a negatius perquè davant de la presencia d'rh positiu 'normal' podrien immunitzarse i crear anticossos.
quant et miren rh (d) es pot fer a través de diferents metodologies que detectin mes o menys , alguns tests son capaços de detectar aquestes variants (es a dir el test diu q ets rh (d) positiu) i altres tests no son capaços de detectar aquestes variants per tant la persona es classificada com rh (d) negatiu. En el cas de les embarassades jo crec k en cas de dubte, el millor es considerar a l'embarassada com rh d negativa i que rebi la vacuna del anti-d perquè no li farà cap mal, però entenc que en tot cas el metge i l'hematoleg ja analitzen amb precaució aquest tipus de casos.
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dl. maig 01, 2017 3:11 pm

Gràcies nata86, el ginecòleg em va fer una breu explicació en aquest segon embaràs que potser me l'hauria de posar. Com vaig per SS cada vegada m'atén un/a diferent.

Al primer embaràs , fa 5 anys, vaig portar l'analítica del pare on posava que també era negatiu com jo i no em va donar problemes per no voler posar-me la injecció. Ara és el mateix pare...continuem sent ela mateixos, de fer el petit també és com nosaltres, però em vam parlar de nous estudis, d'aquests negatius o positius dèbils i ja els meus esquemes es van anar a terra. Jo no hi entenc i suposo que si diuen això és perquè més d'un cas ham vist. Així que a la setmana 27 me la posaré l'ant D i quan neixi a veure com és ella!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::