Que menjar i que no????
Que menjar i que no????
Holaaa noieees,
Estic d 6 setmanes i 3 dies i ja mhan dit que no he passat la.toxmo i q per tant res d embotit cru, verdura ben rentada, res d peix cru, formatge no.curat...etc
I porto un emboliiiic, a veure si em podeu ajudar, si us plauuuu
Quin formatge puc menjar? I d embotit, p. ex el bull, si o no? I els berberechos? Musclus m llauna? Frankfurt?
Ja veieu que estic ben liada,jeje
Mil gracies a toteees i una abraçada!!
Per cert he posat un post dins el forum de EL PART, per veure si m aconselleu clinica, no sabia.on l havia d escriure, soc molt novata jejeje
Estic d 6 setmanes i 3 dies i ja mhan dit que no he passat la.toxmo i q per tant res d embotit cru, verdura ben rentada, res d peix cru, formatge no.curat...etc
I porto un emboliiiic, a veure si em podeu ajudar, si us plauuuu
Quin formatge puc menjar? I d embotit, p. ex el bull, si o no? I els berberechos? Musclus m llauna? Frankfurt?
Ja veieu que estic ben liada,jeje
Mil gracies a toteees i una abraçada!!
Per cert he posat un post dins el forum de EL PART, per veure si m aconselleu clinica, no sabia.on l havia d escriure, soc molt novata jejeje
Re: Que menjar i que no????
Maber primer de tot felicitats pel teu embaràs!!!! Jo ja havia passat la toxo i no vaig tenir cap problema però tinc 2 amigues que no l'havien passat i elles congelen l'embotit per poder-lo menjar.
A veure si algú que ha passat per la mateixa situació que tu et pot ajudar una mica més!!
A veure si algú que ha passat per la mateixa situació que tu et pot ajudar una mica més!!
Maber, jo estic quasi com tu (de dies) i en la mateixa situació. Una cacaaaa. S'ens ha acabat el xollo de menjar de tot.
Et poso el que em va enviar una gine amiga:
Con respecto a la Toxo, cuidado con los gatos y la tierra, si la tocas, ponte guantes..fruta y verdura bien limpia y carne muy hecha. Embutidos, mejor que no o si los congelas, en principio no hay problema. Anchoas mejor que no, aunque si las congelas primero tb puedes y si en el embase pone que están libres de anisakis, pues tb. Salmó ahumado tb si está primero congelado...Bebe mucha agua y toma bebidas tipo acuarius para subir la tensión y las aceitunas o frutos secos saladitos tb te ayudan. Debes evitar los quesos tipo Brie y Camembert, por la "Listeria"..que en teoría en los curados no la hay, pero siempre es mejor que tengan la leche pasteurizada (lo suele poner en la etiqueta).
El pernil dolc o el pavo no passa res pq està bullit, són els que estan curats, fuet, pernil... El més important és no menjar embutits i formatges cassolans. Jo el que faré és demanar que m'ho tallin finet i congelar-ho uns dies. I tot i així intentaré menjar-ne poquet, però buff!!! costarà molt! El que em fa més por és les verdures, que s'han de netejar bé, així que ves en compte amb les amanides dels restaurants!
Et poso el que em va enviar una gine amiga:
Con respecto a la Toxo, cuidado con los gatos y la tierra, si la tocas, ponte guantes..fruta y verdura bien limpia y carne muy hecha. Embutidos, mejor que no o si los congelas, en principio no hay problema. Anchoas mejor que no, aunque si las congelas primero tb puedes y si en el embase pone que están libres de anisakis, pues tb. Salmó ahumado tb si está primero congelado...Bebe mucha agua y toma bebidas tipo acuarius para subir la tensión y las aceitunas o frutos secos saladitos tb te ayudan. Debes evitar los quesos tipo Brie y Camembert, por la "Listeria"..que en teoría en los curados no la hay, pero siempre es mejor que tengan la leche pasteurizada (lo suele poner en la etiqueta).
El pernil dolc o el pavo no passa res pq està bullit, són els que estan curats, fuet, pernil... El més important és no menjar embutits i formatges cassolans. Jo el que faré és demanar que m'ho tallin finet i congelar-ho uns dies. I tot i així intentaré menjar-ne poquet, però buff!!! costarà molt! El que em fa més por és les verdures, que s'han de netejar bé, així que ves en compte amb les amanides dels restaurants!
Jo ja estic amb el tercer embaràs i no he passat la toxoplasmosi, el que més trobo a faltar és el pernil ibèric mmmmm. Ja li he dit el meu home que després de parir corri a buscar-me un boacata de pernil, amb els altres dos també ho va fer.
Jo l'únic que et puc dir és que no t'obssessionis. Jo amb el primer no menjava gens de porc. Però ara només miro lo bàsic, d'embotit menjo tot el que és cuit (bull, bisbe, pernil dolç, pavo), formatge de tot tipus (et recomanen que no en mengis de casolans perquè no són pasteuritzats), la verdura netejar-la com sempre i la fruita també, la carn ben feta (a mi m'agrada quasi cremada), el peix ben fet, el salmó fumat a vegades en menjo i d'altres el passo una mica per la paella.
Val més que t'ho prenguis bé i demana consell al teu ginecòleg. Ja veuràs com aviat et podràs fer un fart de menjar pernil, a mi ja em queda poc i en tinc unes ganes ...
Jo l'únic que et puc dir és que no t'obssessionis. Jo amb el primer no menjava gens de porc. Però ara només miro lo bàsic, d'embotit menjo tot el que és cuit (bull, bisbe, pernil dolç, pavo), formatge de tot tipus (et recomanen que no en mengis de casolans perquè no són pasteuritzats), la verdura netejar-la com sempre i la fruita també, la carn ben feta (a mi m'agrada quasi cremada), el peix ben fet, el salmó fumat a vegades en menjo i d'altres el passo una mica per la paella.
Val més que t'ho prenguis bé i demana consell al teu ginecòleg. Ja veuràs com aviat et podràs fer un fart de menjar pernil, a mi ja em queda poc i en tinc unes ganes ...
Si, el més important és vigilar tot el relacionat amb la toxoplasmosi i la Listeria. És a dir, cuinar molt bé les carns, netejar les verdures, els embotits curats (que són carns crues) i si tens gats vigila a no netejar tu la sorra. I en quan a la Listeria doncs vigila a no consumir les llets i els seus derivats sense pasteuritzar.
I la resta, doncs com sempre faries tant si estàs embarassada com si no: vigilar les cocions i la manipulació dels ous (pel tema salmonela) i vigilar a coure bé els peixos o congelar-los primer (pel tema anisakis).
A mi no em va caldre vigilar amb la toxo, ja que quan vaig estar embarassada ja l'havia passat, però sempre vigilo molt en demanar segons què als restaurants (per exemple, mai demano maioneses o salses carbonares als restaurants, si no ho faig jo mateixa i sé com ho he manipulat i d'on provenen els ous, jo no m'ho menjo).
Però no t'agobiis, gaudeix d'aquesta etapa. Enhorabona!!
I la resta, doncs com sempre faries tant si estàs embarassada com si no: vigilar les cocions i la manipulació dels ous (pel tema salmonela) i vigilar a coure bé els peixos o congelar-los primer (pel tema anisakis).
A mi no em va caldre vigilar amb la toxo, ja que quan vaig estar embarassada ja l'havia passat, però sempre vigilo molt en demanar segons què als restaurants (per exemple, mai demano maioneses o salses carbonares als restaurants, si no ho faig jo mateixa i sé com ho he manipulat i d'on provenen els ous, jo no m'ho menjo).
Però no t'agobiis, gaudeix d'aquesta etapa. Enhorabona!!
Doncs el meu ginecòleg em va dir que podia menjar embotit sempre que no fos casolà. Que amb els controls de qualitat que hi ha que no hi havia problema, que no anés a una matanssa del porc i llestos. Per el que fa a la verdura crua (amanida) que quan la rentés hi poses una gota de llexiu a l'aigua i llavors ben esbandida, i també vaig menjar salmó pq fins al final de l'embaràs no hi vaig caure que era cru... i per sort no vaig tenir cap problema. Hem de vigilar, però sense agobiar-nos, si no l'hem agafat en x anys, ara tampoc hauriem, no?
Per cert, molte felicitats!!
Per cert, molte felicitats!!

El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;

- carbasseta
- :: zebra

- Entrades: 1042
- Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
- Contacta:
Hola!
Jo també he acabat per deixar de menjar pernil. Al principi, si estava ben curat en menjava, pe`ro després vaig decidir que per uns mesos no em passava res. Això sí, ja podeu deduir què he demanat als Reis!!!
Així que només he menjat pernil dolç i formatge. Els formatges, de tot tipus, sempre els compro al súper i això sí, la cran com una sola de sabata... pel peis 3/4 del mateix, que estigui ben cuit i el salmó fumat el passava una mica pel microones, que també qudea bo.
Quant a les verdures, no he fet res que no fes fins ara i als restaurants mai m'hi he mirat massa, vaja, he seguit fent com fins abans de quedar-me embarassada.
Com t'han dit, ves amb més compte, pe`ro no t'hi obsessionis!
I felicitats pel teu embaràs!!!
Jo també he acabat per deixar de menjar pernil. Al principi, si estava ben curat en menjava, pe`ro després vaig decidir que per uns mesos no em passava res. Això sí, ja podeu deduir què he demanat als Reis!!!
Així que només he menjat pernil dolç i formatge. Els formatges, de tot tipus, sempre els compro al súper i això sí, la cran com una sola de sabata... pel peis 3/4 del mateix, que estigui ben cuit i el salmó fumat el passava una mica pel microones, que també qudea bo.Quant a les verdures, no he fet res que no fes fins ara i als restaurants mai m'hi he mirat massa, vaja, he seguit fent com fins abans de quedar-me embarassada.
Com t'han dit, ves amb més compte, pe`ro no t'hi obsessionis!
I felicitats pel teu embaràs!!!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/

http://instintmaternal.blogspot.com.es/

Hola carbasseta, pel tema de l'embotit a mi el meu ginecòleg em va dir que si l'embotit era ibèric no havia de tenir cap problema i que sinó el congelés després de 48 hores de congelació la bacteria de la toxo es mora, jo el pernil me'l comprava ibèric el dia que en tenia moltes ganes (falta que no en puguis menjar que en tens el desig) i la llangonissa la congelava.
Les fruites i les verdures jo vaig fer com sempre, ben netes. Fora de casa si no era un lloc que coneixia, sempre procurava menjar coses cuites.
Sembla que sigui molt i un cop t'hi acostumes ja veuràs que no és res, no cal agoviar-se per això. Disfruta de l'embaràç.
Les fruites i les verdures jo vaig fer com sempre, ben netes. Fora de casa si no era un lloc que coneixia, sempre procurava menjar coses cuites.
Sembla que sigui molt i un cop t'hi acostumes ja veuràs que no és res, no cal agoviar-se per això. Disfruta de l'embaràç.
Noiiies, hola de nouu !!
Aquesta tarda hem estat amb la gine, i li he demanat pel tema d embotit i que menjar i que no....i en poques paraules m'ha dit que menges de toooot, que avui en dia tot estava motl controlat i passava uns controls d qualitat i que no patis....que el que si que em recomanava era congelar abans el peix i llestos.....i això que no he passat la toxmo....
aiiii nuse, sents tantes opinions diferents que estic ben liada.
I pel tema gat, que tb en tenim un, mha dit que no li canvies jo la sorra ( ja no ho faig) i que ja està, a més és un gat que no surt de casa.
aixi que....pernil aquestes festes de Nadal o no pernil ? jejeje
Per cert Marteta75, quina ilu si estàs com jo, aixi podrem anar compartint experiencia.....me rallat amb el que dius de les anchoves....ja que jo no n he menjat, el que si que he menjat són olives amb anochoves.....ara queeee ??
Aquesta tarda hem estat amb la gine, i li he demanat pel tema d embotit i que menjar i que no....i en poques paraules m'ha dit que menges de toooot, que avui en dia tot estava motl controlat i passava uns controls d qualitat i que no patis....que el que si que em recomanava era congelar abans el peix i llestos.....i això que no he passat la toxmo....
aiiii nuse, sents tantes opinions diferents que estic ben liada.
I pel tema gat, que tb en tenim un, mha dit que no li canvies jo la sorra ( ja no ho faig) i que ja està, a més és un gat que no surt de casa.
aixi que....pernil aquestes festes de Nadal o no pernil ? jejeje
Per cert Marteta75, quina ilu si estàs com jo, aixi podrem anar compartint experiencia.....me rallat amb el que dius de les anchoves....ja que jo no n he menjat, el que si que he menjat són olives amb anochoves.....ara queeee ??
hellooooo
Sobre la toxo si el gat esta intoxicat.....mira et sere explicita tindries que tocar la caca amb la ma i que aquesta ma acabes en la boca....asi q imagina't!!!!
Sobre les verdures utilitza Amukina val un 4,85 mes o menys.
Embotits jo mai m'he privat i no l'he passada, pensa que tenen q pasar certs controls sanitaris.
Aixo si la carn be feta.
Jo paso d'obsesionarme, que al final no menjaria res, i amb tants antojos jejejeje
Sobre la toxo si el gat esta intoxicat.....mira et sere explicita tindries que tocar la caca amb la ma i que aquesta ma acabes en la boca....asi q imagina't!!!!
Sobre les verdures utilitza Amukina val un 4,85 mes o menys.
Embotits jo mai m'he privat i no l'he passada, pensa que tenen q pasar certs controls sanitaris.
Aixo si la carn be feta.
Jo paso d'obsesionarme, que al final no menjaria res, i amb tants antojos jejejeje
Hola a totes!
Jo estic de quasi 14 setmanes i el dimecres passat em van donar els resultats de l'analisi de sang, i no he passat la toxo! no m'ho puc creure! tota la vida menjant embotits i carn poc feta, i no la tinc!
Bé, el meu gine em va dir que res d'embotits i tot el que us han dit... i li vaig preguntar el tema de la congel·lació... em va dir que no hi ha cap estudi que demostri que les baixes temperatures acaben amb aquest paràsit, tot i que també és molt dificil que portin la bacteria donat els controls que hi ha avuí en dia...
Jo de moment ja porto 3 mesos sense pendre pernill ni res d'embotit curat... però m'ha donat permís per testar una miqueta del pernill de bellota ibèric que m'han donat a la feina!!! clar... sempre que estigui molt curat!
Jo per si un cas, crec que no en menjaré... prefereixo sacrificar-me una miqueta doncs ja tindré temps més endavant.
Jo estic de quasi 14 setmanes i el dimecres passat em van donar els resultats de l'analisi de sang, i no he passat la toxo! no m'ho puc creure! tota la vida menjant embotits i carn poc feta, i no la tinc!
Bé, el meu gine em va dir que res d'embotits i tot el que us han dit... i li vaig preguntar el tema de la congel·lació... em va dir que no hi ha cap estudi que demostri que les baixes temperatures acaben amb aquest paràsit, tot i que també és molt dificil que portin la bacteria donat els controls que hi ha avuí en dia...
Jo de moment ja porto 3 mesos sense pendre pernill ni res d'embotit curat... però m'ha donat permís per testar una miqueta del pernill de bellota ibèric que m'han donat a la feina!!! clar... sempre que estigui molt curat!
Jo per si un cas, crec que no en menjaré... prefereixo sacrificar-me una miqueta doncs ja tindré temps més endavant.
Noiiieees, que complicat....ja us dic q dilluns la gine ens va dir q menges el que vulgues que tot havia passat previament per uns controls d qualitat i que no m obsessiones.
Pero em vaig deixar de demanar.li....podem menjar berberechos? pq és cru....no?? Que en penseu ?'
I ara que venen festes...amb la nata no hi ha problema, no? pq com que diuen que formatge fresc no....i la nata??, dedueixo que p. ex la nata per cuinar, cap problema, no? i la dels pastisos??
quin embolic tot plegat....jeje
Pero em vaig deixar de demanar.li....podem menjar berberechos? pq és cru....no?? Que en penseu ?'
I ara que venen festes...amb la nata no hi ha problema, no? pq com que diuen que formatge fresc no....i la nata??, dedueixo que p. ex la nata per cuinar, cap problema, no? i la dels pastisos??
quin embolic tot plegat....jeje
Les cloïsses (berberechos) no són crues (els de llauna, s'entén), s'han cuit prèviament abans de posar-les a dins de la llauna, com el musclos. Has vist mai com és un musclo o una cloïssa crua i viva? No té res a veure quan estan vives a quan estàn cuites.
No obstant, les ostres si que te les has de menjar crues.
I la nata i els productes làctics (formatges, llets, ect.) si que te'ls pots menjar sense problemes, sempre i quant estiguin pasteuritzats. Em sembla que tots els productes del mercat estant tractats per evitar aquests problemes. Una altra cosa seria si, per exemple, anéssis a una casa on tenen vaques lleteres i beguessis la llet recent munyida, aixó si que no ho pots fer.
edito per corregir un parell de castellanismes i una falta.
No obstant, les ostres si que te les has de menjar crues.
I la nata i els productes làctics (formatges, llets, ect.) si que te'ls pots menjar sense problemes, sempre i quant estiguin pasteuritzats. Em sembla que tots els productes del mercat estant tractats per evitar aquests problemes. Una altra cosa seria si, per exemple, anéssis a una casa on tenen vaques lleteres i beguessis la llet recent munyida, aixó si que no ho pots fer.
edito per corregir un parell de castellanismes i una falta.

Moooltes gracies :)) aixi em kedo mes trankila i....em puc posar les botes d "berberetxos" aquestes festes :)) es que en algun altre post vaig llegir una noia que deia que no en podiem menjar....
Jo tb em posaré les botes amb els berberetxos. A mi em van dir les anxoves, però per no se quin paràsit. Demà però ho torno a preguntar!
Dema tens visita?? Waii si o preguntes, ja ens explicaras q et diuen
- septiembre
- :: cèrvol

- Entrades: 544
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 9:12 pm
Me uno a vosotras, mi gine, me ha dicho que puedo comer embutidos, pero que los congele durante 48 , la verdad que no estoy comiendo nada durante todo este tiempo, ya estoy de 15 semanitas, pero claro ahora con tantas de cenas de navidad, es algo que se suele poner, y por ejemplo yo tengo cena en casa de la familia(abuela), el día 24 y mañana ya me voy a congelar mis embutidos ibéricos, será el único día que los coma, y si me lo ha dicho la gine me quedo tranquila.
una coseta....quan diem que no podem menjar peix cru.....les gambes salades, tipiques dels aperitius, si o no?? pq aq Nadal me n'he fet un fart....i ara penso...és peix cruuuuu ??????
diria que quan les vam comprar posava q estaven bullides...xo nuse pas....
aiiii que en penseu ??
diria que quan les vam comprar posava q estaven bullides...xo nuse pas....
aiiii que en penseu ??
Ei Maber,
que no et vaig contestar més. A mi la gine quan li vaig preguntar em va dir que res de carn crua ni embutits (els puc congelar, això si), però que peix cru si. Em va dir que hi ha un paràsit, però que en principi avui tot el peix cru s'ha de congelar abans per evitar-ho i que tot i que el pillés, no afecta al fetus, m'afectaria a mi amb diarrea, però ja està. Així que jo menjaré sushi tranquilament.
De totes maneres, cada gine et diu una cosa diferent, eh.
El millor es no obsessionar-se massa. Jo de moment m'he congelat fuet. Intentaré no menjar-ne gaire, però si un dia tinc un antojo, doncs allà el tinc.
que no et vaig contestar més. A mi la gine quan li vaig preguntar em va dir que res de carn crua ni embutits (els puc congelar, això si), però que peix cru si. Em va dir que hi ha un paràsit, però que en principi avui tot el peix cru s'ha de congelar abans per evitar-ho i que tot i que el pillés, no afecta al fetus, m'afectaria a mi amb diarrea, però ja està. Així que jo menjaré sushi tranquilament.
De totes maneres, cada gine et diu una cosa diferent, eh.
El millor es no obsessionar-se massa. Jo de moment m'he congelat fuet. Intentaré no menjar-ne gaire, però si un dia tinc un antojo, doncs allà el tinc.
Ei noies, ara us he llegit i m'heu recordat el meu embaràs. Només us volia animar a menjar "berberetxos" perquè a mi me'ls recomenaven. Jo tampoc he passat la toxo però la gine em va dir que sí que en podia menjar i que m'anirien bé perquè porten molt ferro 

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |