reforç cada 10 anys

Salut, dubtes i preparatius.
Glòria
:: peixet
Entrades: 293
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 7:32 am
Ubicació: Cantallops
Contacta:

reforç cada 10 anys

EntradaAutor: Glòria » ds. gen. 27, 2007 3:04 pm

Abril07:
Si no s'han de posar mai cap, perquè a tots els caps i hospitals inclosos els metges d'empresa d'aquests llocs insisteixen que s'ha de fer un reforç cada 10 anys???
abril07
:: cèrvol
Entrades: 597
Membre des de: dg. oct. 22, 2006 7:38 pm

EntradaAutor: abril07 » ds. gen. 27, 2007 6:30 pm

Jo molts cops estic treballant al servei de vacunes internacionals i sempre intentem no posar vacunes per posar, allò de per si acaso... Si que posem el reforç cada 10 anys, però algun cop has d'haver-te posat les tres dosis. El que diem nosaltres és que si algun cop t'has posat les tres dosis encara que hagin passat 12, 15 anys, no tornem a posar les tres dosis, posem només el recordatori. Perquè si vas posant tants cops la vacuna després és quan la gent fa aquestes reaccions tan bèsties que a vegades fa la gent. Això significa que estan sobrevacunats. El que tampoc fem és que si ens ve una persona amb 26,28,30 anys i assegura haver complert la vacunació infantil, i no s'ha posat la dosis de record que tocava als 24 anys, no tornem a començar a posar les tres dosis, posem la de record i ja està. I després han de continuar cada 10 anys. A vegades veus llocs que fan varvaritats. Jo he arribat a veure gent que ve a la consulta amb 20, 21 anys que han a anat a l'ambulatori i els hi han tornat a començar tota la vacunació, quan no feria falta posar-ne ni una. O gent que havia començat a vacunar-se i no acaven la vacunació, es deixen una o 2 dosis i els hi estan continuamnet iniciant la vacunació amb les tres dosis, i no fa falta, es poden recuperarar les dosis. Si te n'has posat una i no han passat més de 5 anys se n'han de posar 2 dosis separades amb un interval d 1-2 mesos. Al cap de 10 anys de la primera dosis t'has de posar la de record. Si te n'has posat 2 i no han passat més de 5 anys, només te n'has de posar una i ja estaràs ben vacunat, i al cap de 10 anys de la primera dosis t'has de posar la de record.

Espero haver-te asjudat, no sé ben ve si era això el que preguntaves.
ImatgeImatge

Imatge
Glòria
Contacta:

EntradaAutor: Glòria » dg. gen. 28, 2007 7:36 am

Estic d'acord, però parlem d'embarassades que la gran majoria no s'han vacunat des de els 14 anys quan me les trobo a la consulta. La indicació que jo tinc és vacunar-les si fa més de 10 anys (tot i que segons el protocol de vacunació, el reforç de 10 anys s'ha d'avançar en cas d'intervenció quirúrgica si han passat més de 5 anys). Crec que és així, o així ho tenim entés, no només jo sino tot el CAP on treballo. I l'embaràs no sap fins al final si serà part natural o cesària,
cocosong
:: pantera
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dg. gen. 28, 2007 11:03 am

Tema interessant... A veure que us sembla el meu cas per que és tela...

Vaig neixer al 77 i segons les vacunacions escolars ens les van posar allà (3 dosis).

Al octubre del 2004 vaig anar a Egipte i em vaig posar la de recordatori al cap. Tenia 27 anys.

Al maig del 2005 em faig un tall al peu i a urgencies em diuen si estic vacunada, els hi explico i em diuen que la de record que em van posar no serveix per que la van posar tard i em donen una altra dosis per començar revacunació.

Al juliol 2005 em donen la segona dosis i em diuen d'allargar com a mínim la tercera per que no em faci reacció.

Al gener del 2006 vaig a vacunació internacional i la noia em diu que no em fa falta la tercera per que ja estic sobrevacunada, total, que no em van posar la tercera.

En fi, que tot plegat és un embolic. Pel que dieu, ja estic immunitzada total, no? Quan m'he de posar la propera de record? Al 2014 que farà 10 anys de la dosis de record?

Gràcies!
abril07
Entrades: 597
Membre des de: dg. oct. 22, 2006 7:38 pm

EntradaAutor: abril07 » dg. gen. 28, 2007 11:42 am

Anagaz la veritat és que amb aquest tema no hi ha qui s'aclari. Per la meva opinió la vacuna que et van posar al CAP era correcte. Si t'havies vacunat bé fins els 14 anys amb una dosis ja en tenies prou. Quan et vas fer el tall si només feia un any que t'havies vacunat no calia tornar-te a vacunar. El que passa és que depen amb què t'haguessis fet el tall el que cal posar és la gammaglobulina. A molts serveis d'urgències ho fan per curar-se en salut, però l'explicació que et van donar que te l'havien posat massa tard no era correcte. I menys fer-te començar la vacunació un altre cop, quan només feia un any que t'havies vacunat. La infermera que et va dir que no calia continuar la vacunació crec que va fer el correcte, pq en questió de 2 anys ja t'havies posatr 3 vacunes. La pròxima te l'has de posar al cap de deu anys de la última dosis. Nosaltres diem que és la de record, però totes la vacunes són iguals. Per tant a l'estiu del 2015 més o menys.

Glòria: La veritat és que això d'avançar la vacunació per si t'han de fer una intervenció quirúrgica no ho he hagut de fer mai. Nosaltres, és el que jo tenia entès, sempre esperem 10 anys. Nosaltres això a l'hospital no ho fem mai. I la veritat és que el tema de les embarassades em sembla que no el té ningú clar. Jo quan estic a vacunes i entra una embarassada o algú que està buscant una embaràs ja tremolo, pq no hi ha ningú ni cap manual que t'asseguri quines vacunes i quines no es poden posar en embarassades. Sempre millor no posar vacunes que no siguin imprescindibles, i si pot ser millor a partir del segon trimstre. ës igual que la vacuna de la grip, en principi es recomana en embarassades, però jo la veritat aquest hiver no he dubtat gens en no posar-me-la. Quantes menys coses prenguis estan embarassada millor crec, és una opinió personal. Però suposo que és lo de sempre, en casa de herrero cuchillo de palo.
ImatgeImatge

Imatge
cocosong
Entrades: 822
Membre des de: dc. set. 13, 2006 2:45 pm

EntradaAutor: cocosong » dt. gen. 30, 2007 9:31 am

Gràcies abril per l'aclariment.

Tema resta de vacunes jo em quedava pendent una dosis de hepatitis b i el gine no me la va deixar posar. Em va dir que cap vacuna. Ni la griop no em va dir res. Per el tema de la grip jo cada any prenc oligoelements per preparar l'organisme per aquestes dates i ja està.
Glòria
Contacta:

EntradaAutor: Glòria » dv. feb. 02, 2007 12:13 pm

Al ICS el tema de vacunes i embaràs està protocolitzat i per escrit. Ja et passaré l'enllaç. El problema és que el control de l'embaràs no sempre es fa per l'ICS, ni en el cas que es faci pel seguro!!! Hi han zones de Catalunya que la gerstió de la sanitat pública és privada i en concret la gestió de ginecologia depèn de fundacions (és com em trobo jo) i per tant pot ser que els ginecòlegs no segueixin el protocol de control de l'embaràs de Catalunya.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::