Nens molt grossos segons ecografia
Nens molt grossos segons ecografia
Hola!
He fet una cerca, però no he trobat cap fil.
La qüestió és que a la revisió d’ahir (30 setmanes) em van dir que el nen és molt gros (2.200 gr). No em van dir percentils, però a la pantalla de l’ecògraf vam veure que hi posava 35 setmanes.
M’han programat prova llarga del sucre per descartar diabetis i control en un mes.
Em preocupa que hi hagi algun problema amb la criatura, però aquesta és la part que no puc controlar. El que sí que puc controlar mínimament és com ho tractem. Em temo (sense haver-me’n informat gens, només són suposicions) tota una allau d’intervencions: part induït abans d’hora, cesària, que després em forcin encara més amb els suplements de llet…
El meu cap d’embarassada funciona una mica així: patint per tot abans d’hora. O sigui que si algú té experiència en aquest tema, li ho agrairé moltíssim! Ja que hi som: el pes previst per ecografia es corresponia amb el pes real en néixer?
Gràcies!
He fet una cerca, però no he trobat cap fil.
La qüestió és que a la revisió d’ahir (30 setmanes) em van dir que el nen és molt gros (2.200 gr). No em van dir percentils, però a la pantalla de l’ecògraf vam veure que hi posava 35 setmanes.
M’han programat prova llarga del sucre per descartar diabetis i control en un mes.
Em preocupa que hi hagi algun problema amb la criatura, però aquesta és la part que no puc controlar. El que sí que puc controlar mínimament és com ho tractem. Em temo (sense haver-me’n informat gens, només són suposicions) tota una allau d’intervencions: part induït abans d’hora, cesària, que després em forcin encara més amb els suplements de llet…
El meu cap d’embarassada funciona una mica així: patint per tot abans d’hora. O sigui que si algú té experiència en aquest tema, li ho agrairé moltíssim! Ja que hi som: el pes previst per ecografia es corresponia amb el pes real en néixer?
Gràcies!

- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Re: Nens molt grossos segons ecografia
El meu, segons ecos, era grandet (no tan com el teu), i va neixer amb 3,160kg (percentil 3-5%, crec recordar).
El gine em va fer fer la prova de sucre (pq tocava) i va sortir lleugerament alterada, la corva llarga tb, i vam fer una dieta relativa pq tècnicament tenia diabetis gestacional però per poc.
El gine em va fer fer la prova de sucre (pq tocava) i va sortir lleugerament alterada, la corva llarga tb, i vam fer una dieta relativa pq tècnicament tenia diabetis gestacional però per poc.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
La meva nena va ser gran (3,680 kgs.) i a les ecos es veia gran. Vaig tenir diabetis gestacional, però quan ens van fer l'eco ens van dir que no era "massa" gran, sobre tot tenint en compte que els pares no som petits. En qualsevol cas, a la pública mai em van dir d'induïr ni em van parlar de res de tot això (vaig tenir un part vaginal a la 40+6). Jo et diria que no et preocupis abans d'hora, també conec gent que no han encertat amb el pes d'eco, i que si t'angoixa tot plegat parlis amb el teu metge/llevadora.
I sobre tot gaudeix de l'embaràs.
I sobre tot gaudeix de l'embaràs.
Hola Vesnà,
Jo vaig obrir un fil en el seu moment, ara no el trobo, sobre el tema...
A mi em van cagar tb a la eco de les 32, diguent que era molt gran, percentil 98... però mai van parlar d'inducció, i com les proves del sucre sortien bé tampoc parlaven de diabetes, a mes em vaig engraixar nomes 8 kilos en l'embaràs... JO li deia que tan el papi com jo erem grans, però ells em feien calculs i em deien que pariria una nena de mes de 4.500 kilos i que això ho havien d'avisar...
Jo super inquieta les ultimes setmanes, vaig arribar a la 41+4 i pensava que pariria un elefant. L' Emma va nèixer amb 3.520 i no em vaig fer cap punt. El part va anar super bé... No se, totat ens van equivocar d'un kilo!.
Ara estic de 19 setmanes de la segona i ja m'han adelentat 8 dies la DPP per mides... així que tornem a estar alla mateix em temo... I no porto engraixat ni un sol gram! al contrari he perdut 3!
Jo no li donaria molta més importància... Les ecografies no sempre son exactes...
Ànims!
Jo vaig obrir un fil en el seu moment, ara no el trobo, sobre el tema...
A mi em van cagar tb a la eco de les 32, diguent que era molt gran, percentil 98... però mai van parlar d'inducció, i com les proves del sucre sortien bé tampoc parlaven de diabetes, a mes em vaig engraixar nomes 8 kilos en l'embaràs... JO li deia que tan el papi com jo erem grans, però ells em feien calculs i em deien que pariria una nena de mes de 4.500 kilos i que això ho havien d'avisar...
Jo super inquieta les ultimes setmanes, vaig arribar a la 41+4 i pensava que pariria un elefant. L' Emma va nèixer amb 3.520 i no em vaig fer cap punt. El part va anar super bé... No se, totat ens van equivocar d'un kilo!.
Ara estic de 19 setmanes de la segona i ja m'han adelentat 8 dies la DPP per mides... així que tornem a estar alla mateix em temo... I no porto engraixat ni un sol gram! al contrari he perdut 3!
Jo no li donaria molta més importància... Les ecografies no sempre son exactes...
Ànims!
- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
Vesnà potser no em fas cas, però tranquila guapa
Els meus dos fills han sigut grossets, el primer ja m'ho deien, va nèixer a la setmana 41+5 part provocat però vaginal, va pesar 4,130 kg. El segon em van dir que era normalet, que estava dins les mides i pes, va nèixer a la setmana 40+2 em vaig posar de part sola i va pesar 3,880 kg. En cap embaràs vaig tenir sucre.
Ara el Jan (que és el gran) s'ha estancat de mides però sempre anava per sobre de la corva, i amb el petit encara no s'ha estancat, es bastant grosset per l'edat que té.
Així que primer de tot no t'avancis als aconteixements, ja veuras que serà grosset i prou. Ànims i petonets!
Els meus dos fills han sigut grossets, el primer ja m'ho deien, va nèixer a la setmana 41+5 part provocat però vaginal, va pesar 4,130 kg. El segon em van dir que era normalet, que estava dins les mides i pes, va nèixer a la setmana 40+2 em vaig posar de part sola i va pesar 3,880 kg. En cap embaràs vaig tenir sucre.
Ara el Jan (que és el gran) s'ha estancat de mides però sempre anava per sobre de la corva, i amb el petit encara no s'ha estancat, es bastant grosset per l'edat que té.
Així que primer de tot no t'avancis als aconteixements, ja veuras que serà grosset i prou. Ànims i petonets!

És el meu primer embaràs i no et puc parlar per experiència pròpia, però dels casos que conec al meu voltant, les ecos s'han equivocat de 600 gr a 1 kg (després els nadons van ésser més petitons). Així que jo vaig mentalitzada a no fer gaire cas d'aquesta dada.
Això dels pesos per ecos,...no me'ls crec massa a vegades jo,... El meu havia de pesar uns 3kg100-200g, a la setmana 34 pesava 2kg400... I va pesar 2kg600, a les 40 setmanes justes que va néixer. això sí, va ser llarg. Em van dir que aquesta diferència d'uns 500-600g era normal.... Imagina't!
Una bona amiga meva va parir un nen de 4kg550 , li van proposar induir, va ser forta i valenta i va aconseguir un part normal, quen el petit ho va decidir. Uns dies abans li havien dit per eco que pesava 3kg900g,...també una bona diferència de pes..!
Ànims, informa't, assessora't i fes-te valer si et preocupa tot això.
Felicitats per l'embaràs!
Una bona amiga meva va parir un nen de 4kg550 , li van proposar induir, va ser forta i valenta i va aconseguir un part normal, quen el petit ho va decidir. Uns dies abans li havien dit per eco que pesava 3kg900g,...també una bona diferència de pes..!
Ànims, informa't, assessora't i fes-te valer si et preocupa tot això.
Felicitats per l'embaràs!
hola Vesnà! com t'han dit les altres estigues tranquil·la, les ecografies donen pesos estimats i hi ha un marge d'error, t'explico el que em va passar a mi: a la setmana 35 em van dir que el pes estimat era de 3,600 kg (vaig flipar, tenia mides per sortir ja!) però el gine no li va donar massa importància perquè deia que sent el segon no tindria problemes per treure'l, el que sí ens va explicar és que a aquestes alçades de l'embaràs, els peques creixen una mitjana de 200 grams a la setmana i segons això el meu podria pesar uns 4,600 kg... tampoc hi veia problema però em va dir que em farien una eco extra a les 38 setmanes per veure com anava el nen de mides (per si s'havia d'induir el part abans d'hora perquè no cresqués més dins de la panxa però també em va dir que normalment els nens que són grans també surten abans) Total, que a les 38 setmanes l'estimació del pes del nen era de 3.800 kg (només 200 grams més quan hauria hagut de rondar els 4,400 kg) i em va dir que probablement naixeria amb 4 kg i pico..i així va ser, va néixer per part natural a la setmana 39+4 i va fer 4,180 kg (i 55 cm, era tot ell grandot
però no va suposar res diferent que amb el primer a nivell de part, llet, etc. només que per protocol als que fan més de 4 kg els controlen la glucèmia durant les primeres hores de vida)
pel que t'explico podràs veure que l'estimació del pes del nen i el pes previst pel part va ser molt més ajustat a la setmana 38 que a la 35 per això et dic que no et preocupis per la que t'han dit ara (simplement agafa-t'ho com a orientatiu, és possible que el nen sigui una mica gran) i conforme avanci ja anireu veient com va evolucionant. Pel que t'han dit ara i segons el càlcul de 200 grams/setmana, si no m'equivoco el teu podria néixer amb 4,200 kg (et van dir alguna xifra? per la teva pregunta de si van coincidir el pes previst i el real) però pensa que no tenen perquè pujar tots aquests grams a les últimes setmanes, si ja estan formats no els fa falta com li va passar al meu... així que tranquil·la, no li donis més voltes i gaudeix de l'embaràs!
però no va suposar res diferent que amb el primer a nivell de part, llet, etc. només que per protocol als que fan més de 4 kg els controlen la glucèmia durant les primeres hores de vida)pel que t'explico podràs veure que l'estimació del pes del nen i el pes previst pel part va ser molt més ajustat a la setmana 38 que a la 35 per això et dic que no et preocupis per la que t'han dit ara (simplement agafa-t'ho com a orientatiu, és possible que el nen sigui una mica gran) i conforme avanci ja anireu veient com va evolucionant. Pel que t'han dit ara i segons el càlcul de 200 grams/setmana, si no m'equivoco el teu podria néixer amb 4,200 kg (et van dir alguna xifra? per la teva pregunta de si van coincidir el pes previst i el real) però pensa que no tenen perquè pujar tots aquests grams a les últimes setmanes, si ja estan formats no els fa falta com li va passar al meu... així que tranquil·la, no li donis més voltes i gaudeix de l'embaràs!
hehe llegint a la mimoseta i la garota veig que he vingut a confirmar una mica la teoria aquesta dels 500-600 grams menys 

Bones,
Quant jo vaig tindre el nen, em van dir això del 500/600 grs en la eco, finalment va sortir amb 3.770 a les 37 semanes. I ells em deien 3.100 kgs.
A veuer que et diuen a la següent eco, ánims!
Quant jo vaig tindre el nen, em van dir això del 500/600 grs en la eco, finalment va sortir amb 3.770 a les 37 semanes. I ells em deien 3.100 kgs.
A veuer que et diuen a la següent eco, ánims!
A mi a la setmana 32/33 em sortia que pesava 3 kg, dies abans del part el ginecòleg em va avisar que era molt gran.
Jo em vaig preocupar perquè em feia por acabar amb cesària.
Va néixer amb 4,250 kg, part vaginal,però amb fòrceps i postpart durillu.
Intenta no capficar-te en excés. És el primer fill? Perquè el meu petit, en canvi, va néixer amb 4 kg i va ser un part perfecte, amb poquíssims punts.
Jo em vaig preocupar perquè em feia por acabar amb cesària.
Va néixer amb 4,250 kg, part vaginal,però amb fòrceps i postpart durillu.
Intenta no capficar-te en excés. És el primer fill? Perquè el meu petit, en canvi, va néixer amb 4 kg i va ser un part perfecte, amb poquíssims punts.
No sabeu com m'animen les vostres històries!! Gràcies!
Trobo que aquest marge de 500/600 grams en pesos tan petits és una barbaritat! Ja tinc ganes de veure com va a la següent ecografia.
El que em tranquil·litza és que veig que heu arribat més o menys a terme i que els nens estan bé.
La veritat és que els comentaris de la gent no m'ajuden. Caaaada cop que surto al carrer trobo algú preguntant-me si ja acabo, que faig molta panxa. Pesats!
Ah! És el segon fill.
Trobo que aquest marge de 500/600 grams en pesos tan petits és una barbaritat! Ja tinc ganes de veure com va a la següent ecografia.
El que em tranquil·litza és que veig que heu arribat més o menys a terme i que els nens estan bé.
La veritat és que els comentaris de la gent no m'ajuden. Caaaada cop que surto al carrer trobo algú preguntant-me si ja acabo, que faig molta panxa. Pesats!
Ah! És el segon fill.
És una barbaritat mig quilo amb aquests pesos tan petits! El meu era un ratolinet!
Ah! I els comentaris de la gent merèixen un post a part... Jajaja perque tela..! Es foten en tot!
Ànims i ja veuràs com tot anirà bé! I més si és un segon!
Felicitats!
Ah! I els comentaris de la gent merèixen un post a part... Jajaja perque tela..! Es foten en tot!
Ànims i ja veuràs com tot anirà bé! I més si és un segon!
Felicitats!
El meu em van dir sempre que era molt gros i ... efectivament ho era! Va néixer amb 4530 gr per via vaginal amb un pim pam.
Ànims, que els nens grossos hi posen molt de la seva part i empenyen a tope.
Això sí, van haver-me de fer episotomia, no t'enganyaré, però a molts de parts de nens més petits també n'han de fer.
Molta sort, que tot anirà genial!
Ànims, que els nens grossos hi posen molt de la seva part i empenyen a tope.
Això sí, van haver-me de fer episotomia, no t'enganyaré, però a molts de parts de nens més petits també n'han de fer.
Molta sort, que tot anirà genial!
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
El meu havia de ser macrosòmic, més de 4kg segurissim, em van ficar la por al cos tan com van poguer, q si induccio, cesaria abans de les 40, q si irresponsable per no fer-los cas. va neixer amb 3,4kg i jo ni sucre ni res, més sana que una poma. Per cert q vaig demanar opinió a un altre metge i el va dir q tot estava perfecte, aixi q vaig decidir fet cas a aquest
La meva va venir molt gran tambe 4kg i eii sanissima i cap problema.
Ara te 18 mesos i 120% percentil alçada jejeje
Ara te 18 mesos i 120% percentil alçada jejeje
- PEDRA LLUNA
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm
Hola Vesnà, la meva nena te 2 mesos, va néixer amb 4225, tot l'embaras em deien que la nena venia gran i jo també estava asustada, percentil sobre 60, l'últim que volia era una cesàrea, durant l'enbaràs vaig tenir una intolerància a la glucosa, vaig fer dieta i exercici des de la setmana 19. El dia abans del part la gine que em va fer la eco, la va clavar em va dir que faria 4200, pero cada setmana que anava, pujava i baixava +-500, i vaig tenir una nena ben sana, al final va ser cesàrea però no pel pes, tampoc va anar tant malament. Anims!!!
Hola, noies:
El meu cas és el contrari del vostre. A mi, durant els últims mesos d'embaràs, em van atabalar molt dient-me que la nena era petita i que em provocarien el part a la setmana 38. Al final no va ser tan petita, més de 3kg, i va néixer per part natural. Abans de tenir-la, quan m'anaven dient que per ecografia es veia petita, vaig preguntar a la ginecòloga si no s'equivocaven en el pes, a vegades. Ella em va respondre que s'equivoquen més quan preveuen nens grossos. Quan diuen que són petits la claven més (segons ella). Però que quan diuen que un nen és gros s'equivoquen més que no pas si és petit.
El meu cas és el contrari del vostre. A mi, durant els últims mesos d'embaràs, em van atabalar molt dient-me que la nena era petita i que em provocarien el part a la setmana 38. Al final no va ser tan petita, més de 3kg, i va néixer per part natural. Abans de tenir-la, quan m'anaven dient que per ecografia es veia petita, vaig preguntar a la ginecòloga si no s'equivocaven en el pes, a vegades. Ella em va respondre que s'equivoquen més quan preveuen nens grossos. Quan diuen que són petits la claven més (segons ella). Però que quan diuen que un nen és gros s'equivoquen més que no pas si és petit.
Hola,
Doncs en el meu cas les estimacions de pes amb les ecos es van complir. Però sobretot a partir de les 35 setmanes. Com que estava al límit de la macrosomia (va pesar 3980 g en néixer), no em van fer controls especials de sucre, només els rutinaris, i al meu fill tampoc li van fer cap prova extra. Va ser cesària perquè estava colocat de natges i era primerenca, però en el teu cas, al ser el 2on, no té perquè ser-ho. Un avantatge de que neixi gran és que encara que perdi pes els primers dies, no és tant preocupant.
Tranquila, i pensa que com que no hi pots fer res, que sigui el que ha de ser, fes cas als metges i molts ànims. Pensa que jo patia per si em posava de part abans de la data en que m'havien programat la cesària (setmana 39 + 1 dia) perquè llavors sí que haguessin pogut haver complicacions, per mi i pel nen.
Confia en els metges i faran el millor per vosaltres, no pots triar el que passarà. Com t'han dit, disfruta de les últimes setmanes d'embaraç. Molta sort!
Doncs en el meu cas les estimacions de pes amb les ecos es van complir. Però sobretot a partir de les 35 setmanes. Com que estava al límit de la macrosomia (va pesar 3980 g en néixer), no em van fer controls especials de sucre, només els rutinaris, i al meu fill tampoc li van fer cap prova extra. Va ser cesària perquè estava colocat de natges i era primerenca, però en el teu cas, al ser el 2on, no té perquè ser-ho. Un avantatge de que neixi gran és que encara que perdi pes els primers dies, no és tant preocupant.
Tranquila, i pensa que com que no hi pots fer res, que sigui el que ha de ser, fes cas als metges i molts ànims. Pensa que jo patia per si em posava de part abans de la data en que m'havien programat la cesària (setmana 39 + 1 dia) perquè llavors sí que haguessin pogut haver complicacions, per mi i pel nen.
Confia en els metges i faran el millor per vosaltres, no pots triar el que passarà. Com t'han dit, disfruta de les últimes setmanes d'embaraç. Molta sort!
Ostres... per una banda em calmo, però per l'altra em poso de mala llet.
M'imagino la situació d'una mare que, per la por que li han ficat al cos, accedeix a una cesària programada perquè espera un fill macrosòmic i després resulta que és tot la mar de normal. Uff... No m'ho perdonaria.
Tema comentaris de la gent del carrer... un món a part. hehe
La qüestió ara és que la corba surti bé i que arribem a bon port. Per altres qüestions (tinc les plaquetes sota mínims, i si el cos es posa de part sol és més possible que es recuperin) encara tinc més raons de voler un part normal i a terme.
Gràcies!
M'imagino la situació d'una mare que, per la por que li han ficat al cos, accedeix a una cesària programada perquè espera un fill macrosòmic i després resulta que és tot la mar de normal. Uff... No m'ho perdonaria.
Tema comentaris de la gent del carrer... un món a part. hehe
La qüestió ara és que la corba surti bé i que arribem a bon port. Per altres qüestions (tinc les plaquetes sota mínims, i si el cos es posa de part sol és més possible que es recuperin) encara tinc més raons de voler un part normal i a terme.
Gràcies!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |