Alguna dentista al fòrum?
Alguna dentista al fòrum?
Bon dia,
Voldria saber si hi ha algun/a dentista que em pogués contestar.
Estic amoïnada perquè avui he llegit un article sobre els "empastes" (no sé com es diu en català) de amalgama i mercuri que són molt tòxics i que poden provocar malalties com per exemple al feto que el nen/a pugui tenir autisme.
Jo estic embarassada de 33 setmanes d'una nena i fa 18 anys que porto aquest tipus d'empastes en porto 3, i fins i tot crec que fa temps se'm va trencar un i ara no sabria dir si em vaig empassar un trosset o no.
Ja tinc un nen de 3 anys i està completament sa, però això m'ha fet preocupar-me una mica de cara a la que ha de venir.
D'altra banda he llegit també que aquests empastes també poden repercutir a problemes de tiroides i des de que tins al nen que em van diagosticar hipotiroidisme i a la meva familia no hi ha ningú que ho tingui, és a dir que hereditari no ha sigut.
Podria ser que m'estigués afectant aquest tipus d'empaste a la meva salut? I podria afectar a la de la meva filla?
Potser estic exagerant una mica i lo de la tiroides és casualitat però m'agradaria que algú em contestés.
Moltes gràcies.
Voldria saber si hi ha algun/a dentista que em pogués contestar.
Estic amoïnada perquè avui he llegit un article sobre els "empastes" (no sé com es diu en català) de amalgama i mercuri que són molt tòxics i que poden provocar malalties com per exemple al feto que el nen/a pugui tenir autisme.
Jo estic embarassada de 33 setmanes d'una nena i fa 18 anys que porto aquest tipus d'empastes en porto 3, i fins i tot crec que fa temps se'm va trencar un i ara no sabria dir si em vaig empassar un trosset o no.
Ja tinc un nen de 3 anys i està completament sa, però això m'ha fet preocupar-me una mica de cara a la que ha de venir.
D'altra banda he llegit també que aquests empastes també poden repercutir a problemes de tiroides i des de que tins al nen que em van diagosticar hipotiroidisme i a la meva familia no hi ha ningú que ho tingui, és a dir que hereditari no ha sigut.
Podria ser que m'estigués afectant aquest tipus d'empaste a la meva salut? I podria afectar a la de la meva filla?
Potser estic exagerant una mica i lo de la tiroides és casualitat però m'agradaria que algú em contestés.
Moltes gràcies.
Re: Alguna dentista al fòrum?
Hola, jo no en porto cap pero a la consulta del meu dentista tenen enmarcada una contra de la vanguardia d'aquest tema, es molt molt interessant i si, pot donar problemes. Si vols mira la seva pagina facebook i pregunta'ls a ells, se que n'estan conscienciats: Policlinicadental Guinardó, aixi escrit.
Sort!
Sort!
Què vols dir una conra vanguardia d'aquest tema. Què recomanen traure'ls o no?
Si, recomanen treurels pero no recordo els detalls per aixo et deia que contactessis. Haig d'anar aquesta setmana si vols t'envio la foto del article.
- roseta1977
- :: rateta

- Entrades: 188
- Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
- Ubicació: Barcelona
Jo no en tinc ni idea, però aquest deu ser l'article que parlen;
http://www.lavanguardia.com/lacontra/20 ... oxico.html
http://www.lavanguardia.com/lacontra/20 ... oxico.html
Jo en portava un, me'l van posar de molt jove. I recordo que de tant en tant se m'imflamava la geniva i em pujava mal al cal. Al cap d'uns anys (sí, com que em passava molt de tant en tant no li donava importància) un dentista nou em va dir que allò s'havia de treure. I sí, en quant me'n van posar un d'un altre material ja no vaig tenir més problemes.
Jo m'informaria, a veure si te'ls poden treure. Però no t'angoixis molt, pensa en la de gent que els porta i ni ho sap, ni tenen cap problema!
Jo m'informaria, a veure si te'ls poden treure. Però no t'angoixis molt, pensa en la de gent que els porta i ni ho sap, ni tenen cap problema!
Gràcies per les respostes.
Per internet trobes de tot, perquè també hi ha articles d'associacions de dentistes que diuen que són segurs i que no són perillosos, i la AFDA o algo així que es la Associació de dentistes de Estats Units diuen que han fet molts estudis i que no correm cap risc.
De fet fa 150 anys que s'utilitzen i des de fa 10 que ja no s'utilitzen.
No sé potser me'ls trauré però ara embarssada i donant pit no perquè quan els traus és quan més inhales el mercuri.
Hi ha opinions per tot, però moltes gràcies a totes!!!
Per internet trobes de tot, perquè també hi ha articles d'associacions de dentistes que diuen que són segurs i que no són perillosos, i la AFDA o algo així que es la Associació de dentistes de Estats Units diuen que han fet molts estudis i que no correm cap risc.
De fet fa 150 anys que s'utilitzen i des de fa 10 que ja no s'utilitzen.
No sé potser me'ls trauré però ara embarssada i donant pit no perquè quan els traus és quan més inhales el mercuri.
Hi ha opinions per tot, però moltes gràcies a totes!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |