tot el què es pot fer durant l'espera d' un primer fill/a?

Salut, dubtes i preparatius.
cheesecake
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. set. 07, 2014 9:27 pm

tot el què es pot fer durant l'espera d' un primer fill/a?

EntradaAutor: cheesecake » dc. jul. 13, 2016 7:25 pm

hola,

fins ara m'he trobat fatal i prou feina he tingut d'anar sortejant les nàusees i vòmits. ARa que estic millor i ja estic de 4 mesos i mig em plantejo què és el que cal anar preparant quan esperes un primer fill/a...Em va molt bé participar al fòrum de les noies que pariran igual que jo perquè van explicant totes les passes que van donant i et vas plantejant coses.

Ara bé, ara que tinc energia m'he posat a pensar ... i no voldria deixar-me res!

Per internet he vist llistes de "canastilles" i coses a comprar però a mi em serviria una guia més global de tot el que cal anar fent aquests 9 mesos a part per suposat de tots els controls mèdics i classes de prepart.

A veure m'he fet una mini llista:

- exercici prepart (piscina , yoga, caminar...)
- mirar tràmits recent nascut i anar preparant alguna documentació o adreces o links on tramitar tot perquè després sigui àgil fer-ho
- preparar l'habitació del bebé
- comprar cosetes pel bebé (no només canastilla) i recopil.lar coses heredades d'amics i familiars. Pensar possibles regals per si algú et pregunta què vols.
- llegir algun llibre sobre embarassos, parts, lactancia, educació dels infants
- informar-se dels grups de lactancia per la zona on visc

Em podeu ajudar a completar la llista??
2010: començem.Acupuntura fallida.
12/14: 1a IA negativa a IVI.Bitxets lents
10/3/16: 1a punció . 14 ovocits. Vitrifiquem 2
15/3/16: 1a transfer d'un embrionet blasto de 5d.
19/3/16: començo a sagnar.Repos absolut.
24/3/16: 1a beta + 9 dies post-transfer:28
27/3/16: 2a beta+ 12 dies 137.5
29/3/16: 3a beta+ 14 dies 470
cheesecake

Re: tot el què es pot fer durant l'espera d' un primer fill/a?

EntradaAutor: cheesecake » dc. jul. 13, 2016 7:27 pm

ah ja m'he deixat una cosa: estudiar conveni/drets laborals/lleis que s'apliquin a la teva feina per demanar permisos i baixes, compactacions, reduccions de jornada, permisos per anar al metge,etc.
Essuca
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

EntradaAutor: Essuca » dc. jul. 13, 2016 9:51 pm

Una llista molt exaustiva :ok:

Jo afegiria mirar grup de postpart (recuperacio) a veure com funciona per la teva zona. I amb quanta antelacio t'has d'apuntar.

I un consell, esta molt be informar-te de l'embaras i del part, pero aixo dura 9 mesos i ja n'has passat 4. Pero esta encara mes be informar-te de la crianća, que ea per tota la vida. I que en el moment de tenir el nado, poc temps tindras per consultar la bibliografia. A vegades em dona la sensacio que ena centrem molt en el part i poc en que passa a nivell de nado, dona i familia quan aquest arriba.
shyla
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

EntradaAutor: shyla » dc. jul. 13, 2016 10:17 pm

Enhorabona pero l'embaràs, t'anava a dir igual que l'essuca. Mira si hi ha cap grup de criança on es reuneixin les mares i parlin de nens, pits, son, plors, alimentación, porteig, etc. Solen donar-te un punt de vista mes real del que et vindra. Que els nens no dormen com ens havien fet creure, ni mengen cada 3-4 h, que ploren i volen braços, sobretot els de la seva Mare, que no et podrás dutxat ni fer un pipí sola, que portaras babes, mocs, i al final no t'importa, que la casa esta feta un fastic i se t'acumulen les piles de roba per tot arreu, la bruta i la neta i que la planxa no la veuras en mesos, o en anys jejeje. Be, cose quotidianes de quan tens fills, per aixo sí que t'has de preparar, creu-me que l'habitacio del nado potser no la faras servir MAI (basat en fets reals) :P
Imatge Imatge
Anna Maria
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dj. jul. 14, 2016 9:18 am

Hola!
Doncs com t'han dit les companyes, es parla molt dels símptomes de l'embaràs, el moment del part i tal, però de la lactància no se'n parla tant. És important que vagis saben els símptomes que et podràs anar trobant ara i com combatre'ls sobretot amb medicina natural i remeis "caseros" perquè hi ha moltes coses que no es poden prendre mentre estàs embarassada.
Però també és important que comencis a mirar el tema de la lactància: la vols fer materna? artificial? Has de començar a mirar i buscar els grups de lactància que hi ha a la zona és una bona decisió.
Una cosa que em feia molta ràbia les que ja eren mares quan jo estava embarassada és que dormís i descansés mentre pugués, perquè vaig dormir bastant malament i el sofà a partir del 4t mes ja el vaig haver d'oblidar i més endavant les cadires i tot, ja que l'Isaac estava arropenjat al coxis i era fastidiós. Ara que sóc mare i he fet una LM de 6 mesos amb un nen enganxat a la popa, entenc el que em volien dir... Si el teu estat físic ho permet, intenta descansar, ves a la pelu a que et facin un massatge i un bon tallat, fes un bany a la banyera d'escuma, fes coses que impliquin molta estona (molta estona en el nostre llenguatge pot ser coses que durin mitja hora, jejejeje). Pot ser que tinguis una lactància tranquil·la, però potser no, i mira, "que te quiten lo bailao".
Informa't, informa't i informa't, perquè moltes frustracions i decisions que després són arrepentiments dels primers mesos són per falta d'informació i per molts prejudicis de la gent (fins i tot de les dones que han estat mares recentment, ja que moltes tampoc van ser ben informades). Així doncs, si per exemple vols fer lactància materna i pel que sigui no pots o decideixes fer el canvi a LA, que sigui perquè estàs convençuda i hi has pensat bé.
Buf, quin rotllo t'he pegat, jejeje
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

EntradaAutor: Memer » dj. jul. 14, 2016 1:30 pm

Afegeix a la llista anar al dentista!
Va en serio, l'embaràs pot afectar molt a les dents i després de tenir al nadó no hi aniràs segur!
Això dels cursos postpart és moooolt important, és on realment fas les que seran les teves amigues tota la vida, amb nadons de la mateixa edat i t'ajudaran a enfrontar-te a tots els canvis que viureu juntes! Pot ser un curs tipus 'ja tenim un fill' 'massatges per nadons...'
A grups de lactancia hi pots anar embarassada
Però vaja, jo el que vaig trobar a faltar va ser el contrari, suport per deixar-ho i respecte a la meva decisió (en general eh, no ho dic pel grup)
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dj. jul. 14, 2016 5:42 pm

Estic d'acord amb tot el que t'han dit les companyes, i afegeixo:

- si no ets una persona molt organitzada (com jo, que sóc un desastre), aprofita per organitzar la casa. Que cada cosa tingui el seu lloc, facilita't la vida per quan ja tinguis el teu fill. Si et passa com a mi, que en el primer any gairebé no podia fer res, agraïràs tenir almenys la casa organitzada.

- pensa també en menjars senzills de fer pels primers mesos. Fins i tot et recomanaria que congeléssis dinars i sopars (això quan ja falti menys, clar), per tenir-los les primeres setmanes. Si no corres el risc d'acabar menjant entrepans i pizzes per falta de temps de cuinar res més.

- si hagués sabut com m'arribaria a agobiar el temaa casa els primers mesos, als amics els hagués demanat de regal uns vals per contractar una dona de fer feines unes hores a la setmana.

- parla molt amb la teva parella i conciencia'l que les hormones poden fer que els primers mesos estiguis "estranya". Parleu tot el que pugueu, que després és més difícil.

I fins aquí la meva guia de supervivència post-part :content:
Essuca

EntradaAutor: Essuca » dj. jul. 14, 2016 6:34 pm

jaruma ha escrit:Estic d'acord amb tot el que t'han dit les companyes, i afegeixo:

- si no ets una persona molt organitzada (com jo, que sóc un desastre), aprofita per organitzar la casa. Que cada cosa tingui el seu lloc, facilita't la vida per quan ja tinguis el teu fill. Si et passa com a mi, que en el primer any gairebé no podia fer res, agraïràs tenir almenys la casa organitzada.

- pensa també en menjars senzills de fer pels primers mesos. Fins i tot et recomanaria que congeléssis dinars i sopars (això quan ja falti menys, clar), per tenir-los les primeres setmanes. Si no corres el risc d'acabar menjant entrepans i pizzes per falta de temps de cuinar res més.

- si hagués sabut com m'arribaria a agobiar el temaa casa els primers mesos, als amics els hagués demanat de regal uns vals per contractar una dona de fer feines unes hores a la setmana.

- parla molt amb la teva parella i conciencia'l que les hormones poden fer que els primers mesos estiguis "estranya". Parleu tot el que pugueu, que després és més difícil.

I fins aquí la meva guia de supervivència post-part :content:

Totalment d'acord amb la jaruma. Dels quals destaco la comunicacio amb la parella, ells sovint no s'informen tant com nosaltres i despres ela hi ve tot molt gros (i aixo que no han parit, ni fan el pit a demanda :content: ) i tu no tens la paciencia pdr raonar-li el que fas amb el nado perque tens les hormones alterades i vas cansadiasima. Aixi que poden saltar xispes. A banda de llegir/informarte durant aquests mesos ves passant parte a la parella de la info.
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

EntradaAutor: Gatxàn » dj. jul. 14, 2016 6:48 pm

Hola!

Enhorabona per l'embaràs!
El meu consell és que gaudeixis de l'embaràs, dormis moltíssim i aprofitis al màxim aquest temps que et queda: sobretot per tu i pels teus. Amb el petit les coses canvien i , tu, deixes de ser la prioritat.
Relaxa't i gaudeix, el petitó t'ho agraïrà! Pels preparatius tens temps de sobre per preparar-los i per preocupar-te'n...! :-()-)
cheesecake

EntradaAutor: cheesecake » dj. jul. 14, 2016 7:13 pm

gràcies quantes bones idees!!!

el que no sabia és que es podia assistir al grup de lactancia estan embarassada. Pot ser una bona idea, perquè vull fer lactancia materna i potser els dubtes em sorgeixen els primers dies que és quan encara no podré assistir al grup.

Això de passar el parte a la parella m'ha fet molta gràcia! el meu no vol llegir cap llibre ni res, però trobo que hauria d'estar igual d'informat si vol ser un pare dels que s'impliquen per igual. Però els homes tenen una altra mentalitat menys planificadora!

gràcies per totes les aportacions,
shyla

EntradaAutor: shyla » dj. jul. 14, 2016 9:36 pm

Ahh pels homes tambe, a vegades n'hi ha que els hi fa cosa tenir sexe durant l'embaras i esperen amb candeletes el final de la quarentena...ejem...sobretot amb la lactancia materna la libido de la dona se'n va de vacances moooolt de temps, la falta de son, el cansanci, el tenir un nado per allá aprop...no ajuda, aixo es molt important saber-ho...
Pots anar al grup de suport a la Lactancia o de criança, espais familiars, si vols donar pit el millor es veure d'altres dones que ho fan.
Imatge Imatge
Essuca

EntradaAutor: Essuca » dv. jul. 15, 2016 6:17 am

cheesecake ha escrit:gràcies quantes bones idees!!!

el que no sabia és que es podia assistir al grup de lactancia estan embarassada. Pot ser una bona idea, perquè vull fer lactancia materna i potser els dubtes em sorgeixen els primers dies que és quan encara no podré assistir al grup.

Això de passar el parte a la parella m'ha fet molta gràcia! el meu no vol llegir cap llibre ni res, però trobo que hauria d'estar igual d'informat si vol ser un pare dels que s'impliquen per igual. Però els homes tenen una altra mentalitat menys planificadora!

gràcies per totes les aportacions,

Jo vaig a un grup de lactancia, i han vingut un parell de noies embarassades a fer-nos preguntes. Crec que surten amb una versió més realista del tema de la lactància :ok:

El meu doncs, és com el teu, està mega implicat - ja en tenim dos! - però ni un llibre ni una planificació, i clar jo li anava dient (abans de l'atac hormonal dels primers temps) "pensa que la OMS diu LME fins els 6 mesos", "diuen que al principi amb les hormones estarè molt sensible i necessitarè molta paciència", "això que els nens dormen de nit, és un mite, al principi no es dorm gens..." per anar-lo fent a la idea. :content:
Això sí, personalment, i tot i els moments durs, hem sortit reforçats com a parella, crec que la comunicació és fonamental :ok:
crunchi
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dt. set. 06, 2016 10:14 am

Noies, perdoneu la meva ignorancia... però quan us referiu a anar a grups de lactancia.... on son aquests grups????? No ho havia sentit mai.... que ho fan al CAP? O com ho trobeu?? Internet???
Merci
Imatge

Imatge
Anna Maria
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 06, 2016 10:21 am

Bones crunchi,
jo tampoc n'havia sentit a parlar mai fins que vaig tenir a l'Isaac, em va passar la info ma cunyada. En el meu cas en el seu moment al CAP que em pertoca no en feien, però al CAP de la comarca del costat sí, ara ja en fan al meu. Acostat al CAP que et pertoca i pregunta a veure si tenen grup. També hi ha empreses com el cas de Llevadona que ofereixen atenció a la lactància materna.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shyla

EntradaAutor: shyla » dt. set. 06, 2016 12:49 pm

Els grups de lactancia normalment no van de la ma de llevadores del cap, sino de.mares que s'han format per ser assessores. Els grups son totalment gratuïts i oberts a tothom. Pots consultar si en tens cap de proper i horaris a la web:
http://www.grupslactancia.org/ca/
Tambe tens de la lliga de la llet:
http://www.lalligadelallet.com/
Imatge Imatge
crunchi
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dc. set. 07, 2016 3:55 pm

Merci noies, li donaré una ullada!!!!
Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::